normi 2.0 focus vs. st170
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
normi 2.0 focus vs. st170
mahtaako st 170 mallin imusarja+kaasuläppä mahtua normi focukseen??
jos sen laittaa niin tarviiko ilmamäärämittari ottaa kanssa ästeestä??
voiko kyseisestä vaihdosta olla huonoja seurauksia???
suunnitteilla myös pakosarja, putkisto ja vaparisuodatin.
jos sen laittaa niin tarviiko ilmamäärämittari ottaa kanssa ästeestä??
voiko kyseisestä vaihdosta olla huonoja seurauksia???
suunnitteilla myös pakosarja, putkisto ja vaparisuodatin.
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
hmm
Tilaat jenkeistä noin 200e maksavan 60mm läppärungon, bolt on 2,0 vakio imusarjaan. ST:n imus on kallis ja ei vastaavaa iloa.
Eli jenkkilän läppis, ästeen peltisarja ja putkisto.
Mulla oli ittellä vain putki ja peltis. (muistat varmaan)
Eli jenkkilän läppis, ästeen peltisarja ja putkisto.
Mulla oli ittellä vain putki ja peltis. (muistat varmaan)
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
hmm
No jos saat halvalla niin osta pois ja hae uusi zetec E mustakantisen (kovat nostajat) imusarjan tiiviste ja vertaa. Jos ei onnistu niin palauta stefa ja myy se imusetti pois klubilla jollekkin vaikka vaparivälikuuppa rojektiin...
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
jaa
No onhan siellä tilaa....
Eli uskoisin että fyysisesti sopii, epäilen vain kannen ja imusarjan laipan sopivuutta.
TPS saattaa olla ongelma, mutta sovittamalla vakio tps siihen st settiin uskoisin onnistuvan. Eikö stssä ole muuttuvapit imusarja? Mites mahtaa onnistua pituuden säätö kun zetec ecu ei tue sellaista systeemiä?
Vinkkinä: 10-15mm läpän suurennoksella 10-15hv huipputehon nousu....
Muille;
Zetec E läppä halkaisijaltaan noin 45mmx1
Eli uskoisin että fyysisesti sopii, epäilen vain kannen ja imusarjan laipan sopivuutta.
TPS saattaa olla ongelma, mutta sovittamalla vakio tps siihen st settiin uskoisin onnistuvan. Eikö stssä ole muuttuvapit imusarja? Mites mahtaa onnistua pituuden säätö kun zetec ecu ei tue sellaista systeemiä?
Vinkkinä: 10-15mm läpän suurennoksella 10-15hv huipputehon nousu....
Muille;
Zetec E läppä halkaisijaltaan noin 45mmx1
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
älä
Njääh, kuusfemma on aika raju. Ota ennemmin 55-60 jos löytyy. iso ei aina ole paras mahdollinen.
itselle suunnitteilla 60mm ja 75mm imuputki (3" rst)
Kaveri vääntää mulle töissään taas 90ast kurvin jossa kuristekartio (130mm) pitkä 75---->60mm
Letkulla kiinni.
Elikkä idea:
0,75*0,75x3,14*4=6,15l
ja kurvi noin 0,5l
ELI: Ennen läppää oleva ilmatila, filsun jälkeen: noin 7l--->RIITTÄÄ
Virtausnopeus vakio, mutta käyrässä nopeus kasvaa--->plussaaa.
Filsuksi koteloitu kartio, eristetyssä tilassa ja kylmää ilmaa suoraan maskin takaa tilaan.
Turhaa laittaa mitään hirviö läppää kun siitä ei ole kertakaikkiaan hyötyä.
ajatellaan näin:
Kuinka monta litraa mahtuu 60mm reiästä läpi sekunnissa? Riittääko 7000rpm 2,0 vaparille? Imusarjan yhden kaulan tilavuus esim 1,0l?
Ja saatko sovitettua 65mm läppiksen sarjaan ilman että todellinen reikä on pienempi?
itselle suunnitteilla 60mm ja 75mm imuputki (3" rst)
Kaveri vääntää mulle töissään taas 90ast kurvin jossa kuristekartio (130mm) pitkä 75---->60mm
Letkulla kiinni.
Elikkä idea:
0,75*0,75x3,14*4=6,15l
ja kurvi noin 0,5l
ELI: Ennen läppää oleva ilmatila, filsun jälkeen: noin 7l--->RIITTÄÄ
Virtausnopeus vakio, mutta käyrässä nopeus kasvaa--->plussaaa.
Filsuksi koteloitu kartio, eristetyssä tilassa ja kylmää ilmaa suoraan maskin takaa tilaan.
Turhaa laittaa mitään hirviö läppää kun siitä ei ole kertakaikkiaan hyötyä.
ajatellaan näin:
Kuinka monta litraa mahtuu 60mm reiästä läpi sekunnissa? Riittääko 7000rpm 2,0 vaparille? Imusarjan yhden kaulan tilavuus esim 1,0l?
Ja saatko sovitettua 65mm läppiksen sarjaan ilman että todellinen reikä on pienempi?
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
niinno
Nojoo... eipä ole saatavana kuin noita isoja, ainakaan nopeella vilkaisulla...
Siinä yksi aika kiva vaihtoehto. Menis suoraan vakiokoon imuputkeen kiinni.. (eli 3")
Central Florida Motorsports
EN OSAAA
!!!!
Editoin linkkis. T:Ilkka
Siinä yksi aika kiva vaihtoehto. Menis suoraan vakiokoon imuputkeen kiinni.. (eli 3")
Central Florida Motorsports
EN OSAAA
!!!!
Editoin linkkis. T:Ilkka
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
ST läppä on 65mm ja sen kokoisia on laiteltu RS2000 koneisiin eli ei se varmaan Focus koneeseenkaan liian iso ole.
ST170 imisarjan sisäinen läppä kääntyy 6500 kierroksen kohdalla, ei sen virittely vaikka käyttämällä vaihtovalokytkennällä ole kovin paha rasti.
Multa voisi saada täydellisen ST170 imusarjan sopurahaan.
ST170 imisarjan sisäinen läppä kääntyy 6500 kierroksen kohdalla, ei sen virittely vaikka käyttämällä vaihtovalokytkennällä ole kovin paha rasti.
Multa voisi saada täydellisen ST170 imusarjan sopurahaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta