normi 2.0 focus vs. st170

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

normi 2.0 focus vs. st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Marraskuu 19. 19:37:42 2006

mahtaako st 170 mallin imusarja+kaasuläppä mahtua normi focukseen??

jos sen laittaa niin tarviiko ilmamäärämittari ottaa kanssa ästeestä??

voiko kyseisestä vaihdosta olla huonoja seurauksia???


suunnitteilla myös pakosarja, putkisto ja vaparisuodatin.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

hmm

Viesti Kirjoittaja ParDe » Su Marraskuu 19. 23:13:50 2006

Tilaat jenkeistä noin 200e maksavan 60mm läppärungon, bolt on 2,0 vakio imusarjaan. ST:n imus on kallis ja ei vastaavaa iloa.


Eli jenkkilän läppis, ästeen peltisarja ja putkisto.


Mulla oli ittellä vain putki ja peltis. (muistat varmaan)
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Marraskuu 20. 6:31:53 2006

mutku sen sais edullisesti.....
jos ero on todella pieni niin sit kiinnostus loppu tähän :?
juu muistan kyllä :D
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

hmm

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Marraskuu 20. 19:40:36 2006

No jos saat halvalla niin osta pois ja hae uusi zetec E mustakantisen (kovat nostajat) imusarjan tiiviste ja vertaa. Jos ei onnistu niin palauta stefa ja myy se imusetti pois klubilla jollekkin vaikka vaparivälikuuppa rojektiin...
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Marraskuu 20. 19:44:10 2006

sepäs siinä onkin kun se kaasuläppä osuu melkein samaan linjaan kun vauhtipyörä, eli tulee huomattavasti eri kohtaan kuin meidän autoissa...
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

jaa

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Marraskuu 20. 19:52:22 2006

No onhan siellä tilaa....


Eli uskoisin että fyysisesti sopii, epäilen vain kannen ja imusarjan laipan sopivuutta.

TPS saattaa olla ongelma, mutta sovittamalla vakio tps siihen st settiin uskoisin onnistuvan. Eikö stssä ole muuttuvapit imusarja? Mites mahtaa onnistua pituuden säätö kun zetec ecu ei tue sellaista systeemiä?


Vinkkinä: 10-15mm läpän suurennoksella 10-15hv huipputehon nousu....

Muille;

Zetec E läppä halkaisijaltaan noin 45mmx1
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Marraskuu 20. 19:56:31 2006

niin muuten taitaakin olla.....??...

tarvii varmaan tilata se olikoseny 65mm läppä jenkeistä 300dollarii :shock: :(
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

älä

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Marraskuu 20. 20:14:55 2006

Njääh, kuusfemma on aika raju. Ota ennemmin 55-60 jos löytyy. iso ei aina ole paras mahdollinen.


itselle suunnitteilla 60mm ja 75mm imuputki (3" rst)
Kaveri vääntää mulle töissään taas 90ast kurvin jossa kuristekartio (130mm) pitkä 75---->60mm

Letkulla kiinni.


Elikkä idea:


0,75*0,75x3,14*4=6,15l
ja kurvi noin 0,5l


ELI: Ennen läppää oleva ilmatila, filsun jälkeen: noin 7l--->RIITTÄÄ

Virtausnopeus vakio, mutta käyrässä nopeus kasvaa--->plussaaa.

Filsuksi koteloitu kartio, eristetyssä tilassa ja kylmää ilmaa suoraan maskin takaa tilaan.

Turhaa laittaa mitään hirviö läppää kun siitä ei ole kertakaikkiaan hyötyä.

ajatellaan näin:

Kuinka monta litraa mahtuu 60mm reiästä läpi sekunnissa? Riittääko 7000rpm 2,0 vaparille? Imusarjan yhden kaulan tilavuus esim 1,0l?

Ja saatko sovitettua 65mm läppiksen sarjaan ilman että todellinen reikä on pienempi?
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

niinno

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Marraskuu 20. 20:22:11 2006

Nojoo... eipä ole saatavana kuin noita isoja, ainakaan nopeella vilkaisulla...


Siinä yksi aika kiva vaihtoehto. Menis suoraan vakiokoon imuputkeen kiinni.. (eli 3")



Central Florida Motorsports



EN OSAAA
!!!!

Editoin linkkis. T:Ilkka
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Marraskuu 22. 19:40:24 2006

ST läppä on 65mm ja sen kokoisia on laiteltu RS2000 koneisiin eli ei se varmaan Focus koneeseenkaan liian iso ole.
ST170 imisarjan sisäinen läppä kääntyy 6500 kierroksen kohdalla, ei sen virittely vaikka käyttämällä vaihtovalokytkennällä ole kovin paha rasti.
Multa voisi saada täydellisen ST170 imusarjan sopurahaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Marraskuu 22. 19:57:33 2006

hehee siis st kaasuläppä on ihan omiaan siis :D
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Vastaa Viestiin