Moottorin vesikierto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Moottorin vesikierto

Viesti Kirjoittaja ParDe » Pe Marraskuu 24. 12:50:20 2006

Missä kiertää vesiatomi Antti?


Lähtee paisarista ja palaa sinne, mutta missä se käy välillä?

Voisiko joku kertoa?


tyyli-->
paisarista lähtee letku piip-->sieltä Antti menee johonkin jossa se tekee jotain ja poistuu imusarjankautta, lämmittäen piip JNE



RATAKISKO MALLI


Uskoisin että jotain muutakin voi kiinnostaa, selventäää ainakin.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Marraskuu 24. 13:44:48 2006

RS2k vesikierto:

Syyläri (alavesiletku) -> vesipumppu -> lohko/kansi -> termostaatti kotelo -> Termostaattikotelosta lähtee kolmeen suuntaan.

1. -> sisätila (ennen termostaattia)-> paluu vesipumppu

2. Paisuntaletku (temostaatin jälkeen) paisari -> syyläri.

3. -> syyläri (ylävesiletku) -> vesipumppu (uusikierto)

toivottavasti vastasin oikeaan asiaan???? Ja ymmärrettävällä tavalla???
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Marraskuu 24. 14:23:28 2006

ei ollut ihan täydellisesti oikein,riippuu moottorin lämmöstä eli termarin asennosta.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Marraskuu 24. 20:17:47 2006

Periaatteessa kai ei kierto paisuntasäiliössä ole tutkimisen arvoinen, se on yleensä järkätty siten, että kierto on vähäistä mutta ilma poistuu järjestelmästä automaattisesti.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » La Marraskuu 25. 17:27:55 2006

sierra friikki kirjoitti:ei ollut ihan täydellisesti oikein,riippuu moottorin lämmöstä eli termarin asennosta.
NO SHIT SHERLOCK :shock:
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Marraskuu 26. 10:57:42 2006

niin kiertää se vesi silloinkin kun termari on kiinni ja se kiertää erillailla moottorissa silloin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Marraskuu 26. 21:39:37 2006

sierra friikki kirjoitti:niin kiertää se vesi silloinkin kun termari on kiinni ja se kiertää erillailla moottorissa silloin.
Niin kun kirjoitin

1 :!: :idea: kannen jälkeen termostaattikotelo! -> sisätila -> paluu vesipumppu

2. termostaatti kotelo -> syyläri (kun termostaaatti on auki) ja silti sinne sisätilalle.

3. Kun kone on riittävänkuuma menee osa vielä paisarinkautta kiertoon...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Tammikuu 23. 18:46:21 2007

Mikäs on tuo termostaattikotelossa oleva pieni letkulähtö, joka on vakionakin tulpattu?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Tammikuu 23. 19:11:12 2007

Sultzi kirjoitti:Mikäs on tuo termostaattikotelossa oleva pieni letkulähtö, joka on vakionakin tulpattu?
OHC:ssa se on ilmauspaikka että koneesta tulee heti ilma pois täyttövaiheessa. Menee kannen puolelle vesitilaan. Mulla se oli taunuksessa kytketty ahtimen jäähdytykseen ja sitä kautta syylärin yläpannuun, mutta nyt menee suoraan syyläriin. Ilmaa tai mitään muutakaan ei yksinkertaisesti voi jäädä mihinkään. Talvipakkasilla saattaa jäähdyttää konetta liiaksi, kesällä pysyy hyvin normaalissa.
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Tammikuu 23. 20:44:38 2007

Onkohan tuo taas sitten kuinka huono vaihtoehto ottaa vesikierto urpolle? Vai mielummin siitä lämppärinletkusta?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Tammikuu 23. 21:01:56 2007

olafu kirjoitti:Mulla se oli taunuksessa kytketty ahtimen jäähdytykseen ja sitä kautta syylärin yläpannuun
Itse ymmärtäisin että on kytketty ahtimen jäähdytyksen "rinnalle"

Vastaa Viestiin