EEC-IV:N korvaaminen MS:llä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
EEC-IV:N korvaaminen MS:llä
Eli löytyykö MS:n sovitinta millä sen vois liittää Escortin omaan johtosarjaan?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Löytyy. Passionfordilla tai eBayssa olen nähnyt piirilevyn juuri tätä varten. Voin koittaa etsiä jossain vaiheessa. Sitten Finsquirt.netin foorumilta löytyy myös kauppias jolla on tyhjiä EEC-IV koteloita ja niitä liittimiä. Ostin kokeeksi/varmuuden välttämiseksi yhden kaappiin.
EDIT1: googletin vähän http://megaefi.com/
EDIT1: googletin vähän http://megaefi.com/
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
onkos tämä sellainen osa joka käy myös samalla poksilla olevaan is sierraanqreippi kirjoitti:25$.. itseänikin kiinnostaisi! kimppatilauksen paikka?wekku kirjoitti:Ok, kiitos tiedosta.
Täytyy ryhtyä tutkimaan tosissaan tuota vaihtoa ja selvitellä paljonko tuo adapteri maksaa.
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Siis mitä te ootte tilaamassa? Pelkkää EEC-IV:n tyhjää boxia jossa 60-pin liitin, vaiko jotain oikeen hienoa ja teknistä laitetta jolla saadaan MS suoraan kytkettyä Fordin EEC-IV johtosarjaan omaan liittimeen?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Itselleni siis riittäisi kyllä ihan täysin pelkkä piirilevy johon saisi tuon orggisliittimen tinattua ja siitä sitten vedettyä megaan johdot. Vähän epäilyttää että onko kaikissa eec-iv:ssä muka nuo pinnit täysin samoilla kohdilla jos väki on siis tilaamassa tuollaista täydellistä conversionkittiä. Itsellä kun ei todellakaan ole mitään pakkoa saada ms:sää alkuperäisen ruutaboksin sisään.
Piirilevy sen takia, että pelkkään liittimeen on melko pirullinen yrittää tinata johtoja oikosulkuvaarantakia.
Tosin nyt kun on tuota protolevyä niin pitäisi kokeilla saisiko tuon liittimen juotettua siihen...
Piirilevy sen takia, että pelkkään liittimeen on melko pirullinen yrittää tinata johtoja oikosulkuvaarantakia.
Tosin nyt kun on tuota protolevyä niin pitäisi kokeilla saisiko tuon liittimen juotettua siihen...
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
http://megaefi.com/MouTine kirjoitti:Siis mitä te ootte tilaamassa? Pelkkää EEC-IV:n tyhjää boxia jossa 60-pin liitin, vaiko jotain oikeen hienoa ja teknistä laitetta jolla saadaan MS suoraan kytkettyä Fordin EEC-IV johtosarjaan omaan liittimeen?
Tuollanen olis tarkoitus tilata.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Siis onko toi muka kokonainen MS?wekku kirjoitti:http://megaefi.com/MouTine kirjoitti:Siis mitä te ootte tilaamassa? Pelkkää EEC-IV:n tyhjää boxia jossa 60-pin liitin, vaiko jotain oikeen hienoa ja teknistä laitetta jolla saadaan MS suoraan kytkettyä Fordin EEC-IV johtosarjaan omaan liittimeen?
Tuollanen olis tarkoitus tilata.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Siis tuohan on pelkkä adapteri EEC IV -> MS. Eli tarvitset vielä itse Megasquirtin.MouTine kirjoitti: Siis onko toi muka kokonainen MS?
Osaakos joku sanoa mitä muutoksia vielä tuon adapterin lisäksi tarvitsen jos haluan asentaa MS:n mk5 rs2000 escorttiin. Tuota megaefi.com sivustoa nyt jonninverran selailleena ei aihakaan heti tule mitään selkeää ohjetta vastaan. Onko kaikki Fordin EEC IV ruiskit tosiian niin yhtenevät että tuolla adapterilla saadaan homma pelittämään autossa kuin autossa, ilman suurempia muutoksia?
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
RS2K:n pinnijärjestykset saa selville kytkentäkaavioista (voin koittaa jotenkin levitellä, mutta löytynee netistäkin, ainakin nelikon). Mitään suuria modauksia ei tule mieleen jos käyttää vakio EDIS sytytystä jne. Jotain osia toki jää käyttämättömäksi. Esim. APS-venttiiliä en ajatellut ohjailla.hanta kirjoitti: Osaakos joku sanoa mitä muutoksia vielä tuon adapterin lisäksi tarvitsen jos haluan asentaa MS:n mk5 rs2000 escorttiin. Tuota megaefi.com sivustoa nyt jonninverran selailleena ei aihakaan heti tule mitään selkeää ohjetta vastaan. Onko kaikki Fordin EEC IV ruiskit tosiian niin yhtenevät että tuolla adapterilla saadaan homma pelittämään autossa kuin autossa, ilman suurempia muutoksia?
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
http://www.rs2000-16v.co.uk/forum/topic ... C_ID=13627hanta kirjoitti:Siis tuohan on pelkkä adapteri EEC IV -> MS. Eli tarvitset vielä itse Megasquirtin.MouTine kirjoitti: Siis onko toi muka kokonainen MS?
Osaakos joku sanoa mitä muutoksia vielä tuon adapterin lisäksi tarvitsen jos haluan asentaa MS:n mk5 rs2000 escorttiin. Tuota megaefi.com sivustoa nyt jonninverran selailleena ei aihakaan heti tule mitään selkeää ohjetta vastaan. Onko kaikki Fordin EEC IV ruiskit tosiian niin yhtenevät että tuolla adapterilla saadaan homma pelittämään autossa kuin autossa, ilman suurempia muutoksia?
rekisteröi ittes tonne niin tossa on juttu mitenkä sen saa käymään

ja oon mukana kimppatilauksessa jos ja kun toi mun escoon käy

-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Voi nyt helvetti että menee vaikeaksi. Mitä helvetin hyötyä tosta sitten on? Onhan niitä MS:siä ennenkin laitettu auton omaan johtosarjaan?hanta kirjoitti:Siis tuohan on pelkkä adapteri EEC IV -> MS. Eli tarvitset vielä itse Megasquirtin.MouTine kirjoitti: Siis onko toi muka kokonainen MS?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Joo, tota jo lueskelin. Tossa ketjussa vaan sen aloittaja ei ilmeisesti vieny projektiaan loppuun ja MS jäi asentamatta. Melko lailla "bolt on" systeemillä tosta taitaa kuitenkin selvitä.jesse1987 kirjoitti: http://www.rs2000-16v.co.uk/forum/topic ... C_ID=13627
rekisteröi ittes tonne niin tossa on juttu mitenkä sen saa käymään![]()
ja oon mukana kimppatilauksessa jos ja kun toi mun escoon käy
Onkos kukaan tutkinut tuota RS2000 lambda systeemiä, eli mitä lisä kilkettä tarvitaan että saadaan kaksi lambdaa toimimaan?
...Niin olisin kanssa mukana kimppatilauksessa

Viimeksi muokannut hanta, Ke Marraskuu 29. 23:37:50 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Tota siis niinkuin jo tuossa mainitsin niin itselleni ainakin riittäis pelkkä "piirilevy" tuohon kytkentään. Itse en ainakaan kostu minkään vertaan, että saan adapterin missä on edis, tfi yms yms "extrat". Ja ainakin itse epäilen erittäin paljon tuon plug'n'play toimivuutta juuri tuon pinnijärjestyksen osalta.VooDoo kirjoitti:ei tarvi särkeä auton omaa johtosarjaa.. Ja vakioliittimet säilyy -> ms hajoaa -> nopea swappi tien päällä vakio ohjaukseen ja pystyy nilkuttaan perille.
Joku esim. rs2000:n omistaja voi käydä katsoon vaikka tuolta mun sierraprojektista, että onko ohc efissä vastaavat järjestykset. Kuten jo mainitsin niin epäilen vahvasti
Eli itse käsitin tosiaan että puhe oli vain tuollaisesta "piirilevyn" palasta mihin saisi juottaa nuo megan piuhat, mutta en kyllä tuollaista superhyper murikkaa ole tilaamassa

Esim. megan lämpötila-anturit joutuu yleensä kalibroimaan sopivan bias vastuksen kanssa, niin sama silloin ainakin omasta mielestäni on tehdä samalla tarvittavat modaukset suoraan megan piirilevyyn. Tuollaisesta on vaan ikävämpi alkaa etsiin vikaa jos sellainen tulee. Ihan mun henk.koht. mielipide, toki kukin tekee tavallaan
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Eikä tarvi ms säätäessä miettiä päästöjä, leimalle alkuperäis ecu takas ja kaikkilla on kivaawekku kirjoitti:Tätä juuri ajoin itekkin takaa..VooDoo kirjoitti:ei tarvi särkeä auton omaa johtosarjaa.. Ja vakioliittimet säilyy -> ms hajoaa -> nopea swappi tien päällä vakio ohjaukseen ja pystyy nilkuttaan perille.
Kätevää eikö totta

-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Eikös tuossa tehdä pinnijärjestys osaksi hyppylangoilla/johdoilla tuohon levylle?fsohc kirjoitti: Tota siis niinkuin jo tuossa mainitsin niin itselleni ainakin riittäis pelkkä "piirilevy" tuohon kytkentään. Itse en ainakaan kostu minkään vertaan, että saan adapterin missä on edis, tfi yms yms "extrat". Ja ainakin itse epäilen erittäin paljon tuon plug'n'play toimivuutta juuri tuon pinnijärjestyksen osalta.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
^ Niinpäs onkin
"Install any jumpers that may be required for your installation.
Every Ford EEC-IV computer is wired differently depending on the application. Some things are wired the same, these signals have been pre-wired from the MegaSquirt directly to the EEC-IV connector. Most of signals that vary from EEC to EEC have brought out to jumper pads so that each user can configure the Adaptor board accordingly. If for some reason a jumper pad is not present for your configuration, you can wire directly to the J1 EEC pins on the bottom of the board. It is best to solder in the jumper wires after installing the components, install the jumpers on the bottom of the board."
Eli vetämällä hyppyjohtoja & jumpperoimalla kytkentä. Itse näen tuon jo samana kuin kytkeä suoraan db37:sta eec:n letkuihin, niinkuin tuossa ylhäällä mainitaan "If for some reason a jumper pad is not present for your configuration, you can wire directly to the J1 EEC pins on the bottom of the board"
"Install any jumpers that may be required for your installation.
Every Ford EEC-IV computer is wired differently depending on the application. Some things are wired the same, these signals have been pre-wired from the MegaSquirt directly to the EEC-IV connector. Most of signals that vary from EEC to EEC have brought out to jumper pads so that each user can configure the Adaptor board accordingly. If for some reason a jumper pad is not present for your configuration, you can wire directly to the J1 EEC pins on the bottom of the board. It is best to solder in the jumper wires after installing the components, install the jumpers on the bottom of the board."
Eli vetämällä hyppyjohtoja & jumpperoimalla kytkentä. Itse näen tuon jo samana kuin kytkeä suoraan db37:sta eec:n letkuihin, niinkuin tuossa ylhäällä mainitaan "If for some reason a jumper pad is not present for your configuration, you can wire directly to the J1 EEC pins on the bottom of the board"

Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
voihan sinne ms laittaa vaikka sadat asetukset ja ladata vaan konttuurin pihassa toisethanta kirjoitti:Eikä tarvi ms säätäessä miettiä päästöjä, leimalle alkuperäis ecu takas ja kaikkilla on kivaawekku kirjoitti:Tätä juuri ajoin itekkin takaa..VooDoo kirjoitti:ei tarvi särkeä auton omaa johtosarjaa.. Ja vakioliittimet säilyy -> ms hajoaa -> nopea swappi tien päällä vakio ohjaukseen ja pystyy nilkuttaan perille.
Kätevää eikö totta

-
- Ylläpitäjä
Siis nyt mä en ymmärrä ihan täysin vissiin.. mihin noita kaikenmaailman elektroniikka hiluja tuolla sisällä tarvitaan/mitä tekevät..???wekku kirjoitti:http://megaefi.com/MouTine kirjoitti:Siis mitä te ootte tilaamassa? Pelkkää EEC-IV:n tyhjää boxia jossa 60-pin liitin, vaiko jotain oikeen hienoa ja teknistä laitetta jolla saadaan MS suoraan kytkettyä Fordin EEC-IV johtosarjaan omaan liittimeen?
Tuollanen olis tarkoitus tilata.
Siis eikö voi ottaa jotain vanhaa romu boksia?? Mistä juottaa ton liitin kamman irti ja siihen tinaa johdon pätkät mitkä taas liittää siihen megan omaan liitin kampaan... eli siis tekee vaan semmosen lyhyn adapterijohdon... vähän niinku noin ----> http://img.photobucket.com/albums/v460/ ... nimetn.jpg
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
No eikös siellä sivuilla lue mitä varten sitä elektroniikkaa siellä välissä.makeN kirjoitti:Siis nyt mä en ymmärrä ihan täysin vissiin.. mihin noita kaikenmaailman elektroniikka hiluja tuolla sisällä tarvitaan/mitä tekevät..???wekku kirjoitti:http://megaefi.com/MouTine kirjoitti:Siis mitä te ootte tilaamassa? Pelkkää EEC-IV:n tyhjää boxia jossa 60-pin liitin, vaiko jotain oikeen hienoa ja teknistä laitetta jolla saadaan MS suoraan kytkettyä Fordin EEC-IV johtosarjaan omaan liittimeen?
Tuollanen olis tarkoitus tilata.
Siis eikö voi ottaa jotain vanhaa romu boksia?? Mistä juottaa ton liitin kamman irti ja siihen tinaa johdon pätkät mitkä taas liittää siihen megan omaan liitin kampaan... eli siis tekee vaan semmosen lyhyn adapterijohdon... vähän niinku noin ----> http://img.photobucket.com/albums/v460/ ... nimetn.jpg
Voihan se tietty tehdä noinkin.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Mukana tilauksessa jos sellainen syntyy... suurin syy miksen ole MS:ää vielä hommannut on juurikin se etten ole viitsinyt lähteä johtosarjaa räpeltämään, mutta jos kerran tuosta saa tehtyä bolt-on boksin niin miksipä ei...
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89