2.0i ohc käynnistys onkelma

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Capri mk2
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Lokakuu 17. 15:23:17 2003
Paikkakunta: Nurmo/Seinäjoki

2.0i ohc käynnistys onkelma

Viesti Kirjoittaja Capri mk2 » Ke Marraskuu 29. 13:54:55 2006

Eli 2.0i ei tahdo kylmänä lähteä käyntiin ei sitten mitenkään, saa sahata kauan ennenkuin lähtee, eikä aina edes lähde, kun lopuksi saa käyntiin niin ei pysy kunnolla käynnissä jos ei laita reilusti kaasua, lämpöisenä taas lähtee heti kun avainta kääntää. Mistä alkaa etsiä vikaa?
Ensinmäisen kerran teki että ei lähtenyt kun tule ekat kovat pakkaset, siitä asti temppuillut.
Ford Capri 2.3 -74
Vw passat 2.0 -01

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Marraskuu 29. 15:21:51 2006

Ekana tulis mieleen sytkäboxi, tosin en ole noihin ruiskupeleihin juuri tutustunut.
#6
Escort -75

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Ke Marraskuu 29. 18:14:58 2006

Kannattaa katsoa ainakin lämpöanturin liitin (imusarjan alla) ja kaksi liitintä imusarjan takapuolella(oisko ollu jotain 3-4 napaisia. ) Pyöriikö muuten pumppu silloin kun ei lähde käyntiin?

Capri mk2
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Lokakuu 17. 15:23:17 2003
Paikkakunta: Nurmo/Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Capri mk2 » To Marraskuu 30. 10:53:13 2006

tupu kirjoitti:Kannattaa katsoa ainakin lämpöanturin liitin (imusarjan alla) ja kaksi liitintä imusarjan takapuolella(oisko ollu jotain 3-4 napaisia. ) Pyöriikö muuten pumppu silloin kun ei lähde käyntiin?
Täytyy katsoa, kyllä pumppu pyörii.
Ford Capri 2.3 -74
Vw passat 2.0 -01

Rasmus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rasmus » Pe Joulukuu 1. 9:27:34 2006

Oireet sopisivat hyvin kylmärikastimeen ns. ryyppy/kuristin.
Eli tarkista imuilman lämpötilaanturi ym. rikastimen osat/luistit.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Joulukuu 1. 18:00:59 2006

Rasmus kirjoitti:Oireet sopisivat hyvin kylmärikastimeen ns. ryyppy/kuristin.
Eli tarkista imuilman lämpötilaanturi ym. rikastimen osat/luistit.
Veikkaisin samaa eli itse kokeilisin vaihtaa koko MAF:in kun siinähän tuo imuilmanlämpötila-anturikin on

*edit*
Täsmennetään nyt sen verran että ainakin tuo megasquirtti projektini alkaa käymään ihan vi... raskaasti jos nykäisee IAT-anturin irti ja vaikea saada käyntiin, tosin tuon vaikutusta en tiedä sitten vakio EFI:ssä. Jokatapauksessa tuon kokemuksen takia itse kokeilisin tuota MAF:in vaihtoa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Joulukuu 1. 20:10:14 2006

sierran/scorpio 88 ruiskussa (l-jetronic) VAF(Volume Air Flow) ei suinkaan MAF (Mass Air Flow) :wink:
tossavian etsintään vinkkejä
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Joulukuu 2. 1:36:54 2006

^ Nusnus :)
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Vastaa Viestiin