Escort mk3 jarruja ja muita murheita (projektiauto)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
Escort mk3 jarruja ja muita murheita (projektiauto)
Jarrut:
Mihin putket vedetään?
Hantinpuolen etuloksun/iskarin vierellä on kiinni jarrupaineen säädin. 4 reikää putkille, kahdessa nuolet säätimen sisälle päin. Näihin siis luultavasti tulee putket (2) tehostajalta? (lue: tehostaja on se kärsä joka on kiinni siinä pyöreässä jutussa johon vaikuttaa tapin välityksellä jarrupolkimen liike)
Voiko joku lähettää kuva mulle s.postiin tjms. omastaan. Kiinnostaa tietää että mistä lähtee putket mihinkin. Eli siitä palikasta johon tulee mm. kiinni nestesäiliö lähtee 4 putkea.
Mihin ne menee? (2 säätimelle ja 2 etupyörille, mutta mitkä mihinkin? Ja entä se säätimen kytkentä??)
Pakoputki?
Kummalta puolen vaihdekeppiä se menee alunperin edestä katsottuna?
Tuleeko se auton alle keskelle tunnelia koneesta?
EI OO PALIKOITA NIPUSSA!
Helppivä!
Auto:
Escort mk3 '82, 1,3alkup. Nyt tekn. vaihto viilattu 1,6.
Mihin putket vedetään?
Hantinpuolen etuloksun/iskarin vierellä on kiinni jarrupaineen säädin. 4 reikää putkille, kahdessa nuolet säätimen sisälle päin. Näihin siis luultavasti tulee putket (2) tehostajalta? (lue: tehostaja on se kärsä joka on kiinni siinä pyöreässä jutussa johon vaikuttaa tapin välityksellä jarrupolkimen liike)
Voiko joku lähettää kuva mulle s.postiin tjms. omastaan. Kiinnostaa tietää että mistä lähtee putket mihinkin. Eli siitä palikasta johon tulee mm. kiinni nestesäiliö lähtee 4 putkea.
Mihin ne menee? (2 säätimelle ja 2 etupyörille, mutta mitkä mihinkin? Ja entä se säätimen kytkentä??)
Pakoputki?
Kummalta puolen vaihdekeppiä se menee alunperin edestä katsottuna?
Tuleeko se auton alle keskelle tunnelia koneesta?
EI OO PALIKOITA NIPUSSA!
Helppivä!
Auto:
Escort mk3 '82, 1,3alkup. Nyt tekn. vaihto viilattu 1,6.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tuolla tavalla menee pakoputki minulla.
Kuva
Kuva on huono, mutta periaate selviää. Autona siis RS Turbo Series 2. Muistelisin, että samalla tavalla se meni niissä molemmissa 1.3 CVH:ssakin (-82 ja -85/86), kun sellaiset joskus oli.
Kuva
Kuva on huono, mutta periaate selviää. Autona siis RS Turbo Series 2. Muistelisin, että samalla tavalla se meni niissä molemmissa 1.3 CVH:ssakin (-82 ja -85/86), kun sellaiset joskus oli.
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
- Paikkakunta: suomi
Vasemmalla puolella jarrusylinteriä tulee: lähempänä tehostinta; Vasen etu jarru, ja kauvempana tehostinta;Oikee etu jarru
Oikealla puolella jarrusylinteriä tulee: Lähempänä tehostinta; Oikee taka, ja kauvempana tehostinta; Vasen taka.
Niistä jarrupaineensäätimistä menee toinen vasemmalle taakse ja toinen oikeelle taakse
Oikealla puolella jarrusylinteriä tulee: Lähempänä tehostinta; Oikee taka, ja kauvempana tehostinta; Vasen taka.
Niistä jarrupaineensäätimistä menee toinen vasemmalle taakse ja toinen oikeelle taakse
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
häh
Eikai nyt ihan noin?
Luulisin että seuraavasti:
Tehostajan suunnalta ajateltuna:
Ekat 2 reikää, vasen ja oikea etupyörä.
Toiset 2 reikää, jarrupaineen säätimelle josta taakse.
Eikös sylinterissä ole kaksi peräkkäistä mäntää, joista etummainen(lähinnä etupuskuria) ole takapään työsylkky?
Sehän toimii siten että ensimmäinen mäntä työntää jousikuormitettua toisiomäntää antaen suoraan pienemmän paineen taakse.
Luulisin että seuraavasti:
Tehostajan suunnalta ajateltuna:
Ekat 2 reikää, vasen ja oikea etupyörä.
Toiset 2 reikää, jarrupaineen säätimelle josta taakse.
Eikös sylinterissä ole kaksi peräkkäistä mäntää, joista etummainen(lähinnä etupuskuria) ole takapään työsylkky?
Sehän toimii siten että ensimmäinen mäntä työntää jousikuormitettua toisiomäntää antaen suoraan pienemmän paineen taakse.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
hmm
Siis mitä helv....
Mäntä joka lähinnä tehostajaa: Ensiö
---//--- kauimpana :TOISIO
Ensiömäntä on suoraan kytkettynä polkimen työntötankoon.
Toisiomäntää liikuttaa tappi jonka keskellä on jousi, eli toisiomäntä liikkuu ensiömännän liikeen mukana, pienellä viiveellä (sylinterin pituus) ja antaa aluksi pienemmön paineen kunnes välissä oleva jousi on kokonaan puristunut kasaan.
Eli jos kytken ristiin:
Esim ensiö vasen etup. ja oik. takap.
Seuraus: Mainituilla pyörillä ns kova paine ja muilla kahdella heikompi. Eihän tässä oo tolkkua
Miten ristiin?
Mäntä joka lähinnä tehostajaa: Ensiö
---//--- kauimpana :TOISIO
Ensiömäntä on suoraan kytkettynä polkimen työntötankoon.
Toisiomäntää liikuttaa tappi jonka keskellä on jousi, eli toisiomäntä liikkuu ensiömännän liikeen mukana, pienellä viiveellä (sylinterin pituus) ja antaa aluksi pienemmön paineen kunnes välissä oleva jousi on kokonaan puristunut kasaan.
Eli jos kytken ristiin:
Esim ensiö vasen etup. ja oik. takap.
Seuraus: Mainituilla pyörillä ns kova paine ja muilla kahdella heikompi. Eihän tässä oo tolkkua
Miten ristiin?
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001