Moottorin vaihto p 100

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

Moottorin vaihto p 100

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ma Joulukuu 11. 21:05:38 2006

Mitä vaihtoehtoja voisi mietttiä p 100 td tilalle, mitä sinne saa laittaa muuta kuin sen 77 hp ohc. Kuutosia olisi muutamia kipaleita. Otteessa ei ainakaan ole mitään mainintaa vähäpäästöisyydestä. Onko kukaan laittanut uudempaa dieseliä kyseiseen kikottimeen.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Joulukuu 11. 21:14:11 2006

Tuo maksimi teho kait siinä suurin ongelma on
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

p 100 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ma Joulukuu 11. 21:25:50 2006

Päteekö sama prosentti sääntö myös tässä tapauksessa eli mallisarjan tehokkain 77hp + 0.20% (15.4)=92,4hp
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Joulukuu 11. 21:43:10 2006

jep
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ma Joulukuu 11. 21:50:09 2006

Mitkä koneet jäisi sitten kaikkine sääntöineen vaihtoehdoiksi. Sierran 1.6 cvh sinne, toimii ainakin, yksi olisi 2.0 kuutonen myös, taitaa olla kiikun kaakun tehojen kanssa.Täytyy huomenna kysellä akelta myös.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Joulukuu 11. 21:59:19 2006

Soitapa Fordin asiakaspalveluun ihan huviksesi, mä soittelin sinne kesällä tuosta omasta romusta ja siellä yksi sälli oli sitä mieltä etten tarvi mitään papereita koneen muutoskatsastukseen kun on samaa mallisarjaa Sierran kanssa... Tiedä sitten onko kukaan muu enää samaa mieltä ja antavatko siitä mustaa valkoisella jotta se kelpaisi katsastusmiehelle, en itse lopulta mitään papereita tarvinnut...

Noita Indenorin diiseleitä suosittelen sinne jos taloöljyllä haluat liikkua, halpoja, yksinkertaisia ja menee kiinni helposti mutta kieltämättä perin hitaita.

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

p 100

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ma Joulukuu 11. 22:23:24 2006

Jep. Aken sivuilla oli myös ihan asiaa 1.7.1987-31.12.1991 välillä rekisteröidyt autot ilman vähäpäästömerkintää, on hiukan helpompi katsastaa. Täytyy huomenna soitella Peräojan Vesalle fordille, tietää nuo hommat. Tuo vain jos kyseessä mallisarjan tehokkaimman mukaan vertailu, eikös se ole kossu :D :D :D
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

P 100 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ti Joulukuu 12. 9:16:43 2006

Kyllä saa laittaa melkein minkä koneen vain sanoivat fordilla, lähinnä doch, zetek, eli mitä on fordilla tarjolla. Eli kaasari doch tai ohc, myös ruiskut. Eli olisiko kenelläkään nurkissa tuollaisia.

040-8501115
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Joulukuu 12. 11:01:27 2006

Siis tämä on nyt vahvistettu, että P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa???
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Joulukuu 12. 11:24:42 2006

fsohc kirjoitti:Siis tämä on nyt vahvistettu, että P100 on samaa mallisarjaa Sierran kanssa???
Jos totta, niin edelleen innolla odottelen että joku vääntää P100:n alle Sierran nelivetotekniikan kaikkine erillisjousituksineen ja saa kapineen leimalle... Tai vaikka jäykällä taka-akselillakin :D
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Joulukuu 12. 17:01:00 2006

Eikös suurin ongelma tuossa nelivedon rakentamisessa ole löytää samanvälitykselliset perät?

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Joulukuu 12. 17:15:59 2006

Sultzi kirjoitti:Eikös suurin ongelma tuossa nelivedon rakentamisessa ole löytää samanvälitykselliset perät?
Näin ainakin minun mielestäni... Siksipä tuohon edelliseen postaukseeni laitoinkin 'kaikkine erillisjousituksineen', jolloin Sierran perä kävisi... Ja mallisarjakysymys asettuisi mielenkiintoiseen valoon kun Sierrassa ei ole ollut jäykkää perää ja p-satasessa ei ole ollut erillisjousitettua. Tällöin luulisi esimerkiksi Sierraan saavan laittaa jäykän perän jos joku on moisesta unta nähnyt... :)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Joulukuu 12. 18:07:53 2006

Tosin, ehkä sitä jossain voisi teetättää sinne jäykkään perään samanvälitykselliset hampaat kuin edessäkin, jos ei oo massista kiinni? :D

Tuurilla jostain muusta vehkeestä voisi löytää jäykänakselin samalla välityksellä kuin fordin oma etuperä?

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ti Joulukuu 12. 18:27:10 2006

Voishan sitä etu- ja taka-akselin mahdollista välityssuhteiden eroa säätä valitsemalla eteen ja taakse sopivasti erikokoiset renkaat. Parempi silti käyttää samaa välitystä edessä ja takana.

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

p 100 motti

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ti Joulukuu 12. 21:09:56 2006

Nyt olisi mt 75 laatikko ja konetta etsitään edelleen, paikallisella purkamolla olisi yksi palanut sierra mutta oli kone saanut myös osuutensa liekeistä. Motin vaihto itse asiassa aika helppo kun kaikki käy suoraan etupalkkeineen. Tankin kanssa pientä mietintää kun on runkoaisojen sisäpuolella ja näyttää vaativan lavan irrotuksen, tai toisenlaisen bensapumppu ratkaisun. Laatikko tuossa näyttää olevan vakiona type 9. Johtosarjoissa myös liittimiä valmiina bensa konetta varten, olisiko perusjohtosarja vakio kaikissa. Kumpi motti parempi tai varmempi doch vai zetek, voi myös laittaa 1.6i cvh.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ti Joulukuu 12. 21:26:54 2006

Kai sä pyysit sitten ton paperilla ? Ei konttori kuitenkaan pelkkää sanaa usko vaan pitää olla mustaa valkosella ja leima..
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Joulukuu 12. 21:27:04 2006

Noista kolmesta motista jos pitää valita, niin minä ainakin haaveilisin Zetecistä, kun on kaikista uusinkin...

Ja mitä tulee nelivetotekniikan välityksiin, niin eikös jostain saanut oikein tilattuakin etuperään erilaisia välyksiä?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

p 100 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ti Joulukuu 12. 22:40:27 2006

Bliz kirjoitti:Kai sä pyysit sitten ton paperilla ? Ei konttori kuitenkaan pelkkää sanaa usko vaan pitää olla mustaa valkosella ja leima..
Kyllä onnistuu , lupasivat paperin ja tarvittavat dokumentit, kun saa itse tietoon mikä moottori sinne tulee. Pyysivät vain moottorin tyypin ja numeron niin homma ok. Sama henkilö auttoi + autokivitila, kun hankimme tuon tila fordin saksasta , jossa ei ollut valojen korkeuden säätöä eikä tasonsäätöä, vaan kilpiin saatiin kuitenkin. Täytyi hommata ne tasonsäätöiskarit. Kinkkinen homma sekin oli kun ei löytynyt tuv todistusta , kun ei ollut vielä suomen markkinoilla noita monroen iskareit ,joissa vielä apujousi samassa.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

p 100 motti

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » La Joulukuu 16. 22:42:20 2006

Nyt löytyi kone 2.0 doch ja loota kaikkine aplaitteineen, jahka kerkeää niin vaihto projekti voi alkaa. Onko tietoa meneekö palkki vaihtoon.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: p 100 motti

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Joulukuu 18. 0:53:41 2006

kekkonen68 kirjoitti:Nyt löytyi kone 2.0 doch ja loota kaikkine aplaitteineen, jahka kerkeää niin vaihto projekti voi alkaa. Onko tietoa meneekö palkki vaihtoon.
Ei pitäis mennä. Moottorin tukikumit joudut vaihtamaan.

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

P 100

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ma Joulukuu 18. 6:54:03 2006

Hyvä homma , kiitos tiedosta. Perusjohtosarja lienee myös aika pitkalle sama eli vain ruiskujen osalta tarvittava osa doch johtosarjasta ja releet tietenkin.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Syyskuu 19. 8:29:36 2007

tulikos fordilta koskaan paperia p100 ja sierra vastaavuudesta moottoreiden osalta?

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Syyskuu 19. 18:54:56 2007

Ai säkin olet ostanu lavasierran :lol:
Ei ole olemassa mitään P100 todistuksia, kun niitä aikanaan kyselin, mutta äijä sanoi ettei tarvitsekaan jos Sierrasta ottaa koneen. Tiedä sitten...

Katsastajana voitkin sanoa, miten itse tulkitsisit VAN tekstin tuolla http://koti.mbnet.fi/jeddah/muuta/Sie_83-.pdf lapun oikeassa yläkulmassa :wink:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Syyskuu 19. 19:51:52 2007

ei hajuakaan. p100 ei ainakaan ole van.

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

p100

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ke Syyskuu 19. 20:01:32 2007

Lupasivat fordilla tuon lapun ja ei ole mitää estettä koneen vaihdolle, kun auto on yksinkertaisesti sierra ja käsitellään sen mukaan mitä on noissa normisierroissa käytetty.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Syyskuu 19. 20:34:33 2007

jaaha, sit vois miettiä kutosta tuohonkin.. XD tuossa alustassa ei vain penkkirivin jälkeen ole mitään samaa sierran kanssa..

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Syyskuu 19. 21:30:40 2007

samiharju kirjoitti:jaaha, sit vois miettiä kutosta tuohonkin.. XD tuossa alustassa ei vain penkkirivin jälkeen ole mitään samaa sierran kanssa..
Noo eihän se moottorikaan siellä penkkirivien takana ole :roll: :lol:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Syyskuu 19. 21:47:35 2007

VesQ kirjoitti:
samiharju kirjoitti:jaaha, sit vois miettiä kutosta tuohonkin.. XD tuossa alustassa ei vain penkkirivin jälkeen ole mitään samaa sierran kanssa..
Noo eihän se moottorikaan siellä penkkirivien takana ole :roll: :lol:
joka peesatkua on alhaalta päin katsonu ymmärtää ettei sillä sierran kans oo muuta samaa kun hytti... siksi epäilen tuota yhteenkuuluvuuttakin. mut jos paperi on niin se on ja sillä selvä.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Syyskuu 19. 22:20:22 2007

No ei se ole edes penkkeihin asti samaa autoa - tarkemmin kun ihmettelet, niin huomaat pohjassa ylimääräiset runkopalkit ja myöhemmin sisälämppärinjohtoja vetäessä huomaat samat penkkien alla...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Syyskuu 20. 9:13:31 2007

juu, just eilen makasin auton alla em. palkkia hitsaillen..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Moottorin vaihto p 100

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Marraskuu 15. 8:48:56 2008

Mitenkäs tämä farssi päättyi lopulta; tuskinpa vaan kukaan sai "hiluksia ja korollaa" risteytettyä ihan virallisen paperin kanssa?

Vastaa Viestiin