Is:ssän männistä paljon pois ->turbo

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Is:ssän männistä paljon pois ->turbo

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Joulukuu 3. 20:14:07 2006

Koitin searchia mut tuli niin pirun paljon.

Eli paljon pitää sorvata is männistä et saa puristuksia riittävän alas turbottamiseen? kesto?

Ja en ole omaani turbottamassa vaan kaverin pelistä kyse :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Joulukuu 3. 20:19:20 2006

Joskus kun mäntäluetteloja katselin, niin P100 männät oli muistaakseni millin matalammat kuin tavalliset, joten riittävällä tarkkuudella kun millin sipasee niin sinne reiluun kasiin puristukset laskee. Tietysti parempi ratkaisu on sorvata keskeltä ja jättää reunoilta alkuperäiseen korkeuteen. Laesta ei hajoa vaikka maltilla sorvaakin, rengasurien välit murtuu ennemmin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Joulukuu 3. 20:51:54 2006

Vakio iS:n kone vaan! kansipahvi vaihtoon ja painetta kylkeen! kestää sen 200hv "turvallisesti" :o
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Su Joulukuu 3. 21:38:27 2006

Sellasen 1,5mm syvä kuoppa keskelle ja 10mm matkalta laidoilta jätät ottamatta.
http://koti.mbnet.fi/vh77sti/Auto/Alakerta.htm

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Joulukuu 13. 20:31:38 2006

Jep kaveri sorvas männät niinkuin neuvoitte ja hyviltä näytti, kasalee konetta maltilla..

Miten tuo vakio pruuta toimii turbon kanssa?
Jos esim laittaa malpassin fse säätimen, ahdon mukaan nostava,
Mitä vielä kaipailee
Turbo kylkeen ja menoks?
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Joulukuu 13. 20:45:13 2006

Tokkilaisen suuttimet vois myös laittaa tuon säätimen lisäksi, ne on vähän isommat ja käy suoraan. Painekytkimillä voi maadoittaa ennakonsäätöpiuhoja jos tarvetta ilmenee.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Ke Joulukuu 13. 21:07:40 2006

Arska kirjoitti:Tokkilaisen suuttimet vois myös laittaa tuon säätimen lisäksi, ne on vähän isommat ja käy suoraan. Painekytkimillä voi maadoittaa ennakonsäätöpiuhoja jos tarvetta ilmenee.
Missä nämä piuhat sijaitsee? :roll:

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Joulukuu 13. 21:26:46 2006

vakioruuttaa en suosittele edes pahimmalle vihamiehelleni :twisted:

oikeesti se on hukkaan heitettyä aikaa...

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Joulukuu 13. 21:52:06 2006

Puolan läheltä löytyy, tietysti mallikohtaisia eroja saattaa olla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Joulukuu 13. 22:01:45 2006

siipicossun sivuilta kytkentäkaaviota tutkimaan sieltä muistaakseni katselin itse.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Joulukuu 13. 22:31:14 2006

eli megapruutaa varmaan suositellaan vakion tilalle..

No onko mahollista saada pelaamaan normi ruiskun ohjauksella vai saako sulia mäntiä pussillisen? :lol:

Tuo sytkähän taitaa olla silloin se isoin ongelma..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Joulukuu 13. 22:33:14 2006

Minä ainakin sain toimimaan. Mäntiä ei sulanut yhtään mutta kaikki kanget taipui, mikä enemmän ja mikä vähemmän.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Joulukuu 13. 22:43:56 2006

mikimikkola kirjoitti:vakioruuttaa en suosittele edes pahimmalle vihamiehelleni :twisted:

oikeesti se on hukkaan heitettyä aikaa...
Täysin samaa mieltä
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Joulukuu 13. 23:04:18 2006

fsohc kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti:vakioruuttaa en suosittele edes pahimmalle vihamiehelleni :twisted:

oikeesti se on hukkaan heitettyä aikaa...
Täysin samaa mieltä
MS kehiin

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Joulukuu 14. 9:22:25 2006

eli uskotaan kokeneempia. pitänee kaverille soitaa ja saa ruveta kolvailee pruutaa..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Vastaa Viestiin