KA:n KAbiini ei lämpene, miksei?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

KA:n KAbiini ei lämpene, miksei?

Viesti Kirjoittaja Jusu » Su Joulukuu 17. 18:16:06 2006

Termari ok, lämmin vesi kiertää lämppärin kennoon, mutta ei puhalla lämmintä ei edes haalea vaan jääkylmää.
Onkos joku perehtyny moiseen leikkiautoon?

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Su Joulukuu 17. 18:21:22 2006

Veikkaan että lämmönsäätöläppä ei käänny vaan on jäänyt kylmäasentoon. :roll:

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Su Joulukuu 17. 18:28:37 2006

Missä lämmönsäätöläppä on :roll: ?, tai paremminkin mistä pääsee siihen käsiksi purkamatta koko autoa? Läppä toimii vissiin sähköllä, mitä yleismittarilla pystyy tutkiskeleen?

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Joulukuu 17. 18:32:36 2006

todennäköisesti jostain mankanreiästä tai koetaulun alapuolelta.. kuuluuko mitään ääntä kun kääntää sitä lämmön säätö vipua? esim blob tai jotain muuta vastaavaa :lol:

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Su Joulukuu 17. 18:36:17 2006

Ei kuulu ääniä, jotain surinaa vissiinki pitäis kuulua. säätövipuun pääsee käsiksi mankan reiästä, läppään mielestäni ei.
Räjäytyskuva olis aika asiaa :lol:

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Joulukuu 17. 18:43:57 2006

Jusu kirjoitti:Ei kuulu ääniä, jotain surinaa vissiinki pitäis kuulua. säätövipuun pääsee käsiksi mankan reiästä, läppään mielestäni ei.
Räjäytyskuva olis aika asiaa :lol:
eli sehän toimii siis alipaineella.. letku murtunut poikki jostain

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Su Joulukuu 17. 18:46:35 2006

mikimikkola kirjoitti:
Jusu kirjoitti:Ei kuulu ääniä, jotain surinaa vissiinki pitäis kuulua. säätövipuun pääsee käsiksi mankan reiästä, läppään mielestäni ei.
Räjäytyskuva olis aika asiaa :lol:
eli sehän toimii siis alipaineella.. letku murtunut poikki jostain
Onko faktaa vai mutua?

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Joulukuu 17. 19:08:35 2006

Jusu kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti:
Jusu kirjoitti:Ei kuulu ääniä, jotain surinaa vissiinki pitäis kuulua. säätövipuun pääsee käsiksi mankan reiästä, läppään mielestäni ei.
Räjäytyskuva olis aika asiaa :lol:
eli sehän toimii siis alipaineella.. letku murtunut poikki jostain
Onko faktaa vai mutua?
ei faktaa mutta epäilisin näin. näkeekö mankan reiästä et onko siellä vaijeri vai semmoinen letkuhässäkkä?

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Su Joulukuu 17. 19:27:49 2006

mikimikkola kirjoitti:
Jusu kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti: eli sehän toimii siis alipaineella.. letku murtunut poikki jostain
Onko faktaa vai mutua?
ei faktaa mutta epäilisin näin. näkeekö mankan reiästä et onko siellä vaijeri vai semmoinen letkuhässäkkä?
Siinä on mielestäni sähköinen lämpötilan säätö. Ei letkuhässäkkää, eikä vaijeria.
Niitä räjäytys kuvia, löytyykö netistä?
Fiestassa samanlainen lämppäri?!

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Joulukuu 17. 19:34:54 2006

böö

"The Ka’s heater uses an electrically controlled valve to adjust the flow of warm coolant through the heater matrix. This is the reason why you may hear an occasional ticking or clunking noise from the dashboard with the heater turned part way between full cold and full heat (the noise is the valve opening or shutting, and it cycles between open and shut depending on the heater settings). Note that this valve can fail, and the heater stuck in either the hot or cold settings is a reasonably common Ka problem"
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Joulukuu 17. 19:37:38 2006

ja böö

"It's probably the heater control valve cos its a common fault on these.
It's located under the bonnet on the bulkhead , very easy to change and costs about 40 odd quid from ford."
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Joulukuu 17. 19:38:36 2006

Löysin Mikrokissistä tosi huonon kuvan josta ei kyllä saa selvää toimiiko sähköllä vai millä. Joku "venttiili" nimikkeellä oleva kokkare sielä on. Muistelisin että joskus aikaisemminkin jollain oli vastaavanlainen ongelma ja vika tosiaan oli tuossa säätimessä. Luokiteltiin vissiin porukalla oikeen tyyppiviaksi. Onko mailia jos tuuppaan kuivat sulle?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Joulukuu 17. 19:40:31 2006

ja bööböö
"the heater control knob on the ka/fiesta varies the current passing through the solenoid coil. larger current- more force to pull against the spring i.e. valve opens more. lower the current (turn down the knob)"

Lötyypi sieltä jostain pyyhkijän mekanismin lähistöltä, saa ilmeisesti ihan ittekin korjattua. Enempää en auta, korjaa itte autos pölö.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Joulukuu 17. 19:45:15 2006

Lämppärin letkut menee ensin läpi rintapellistä jonka jälkeen tuohon säätöventtiilille, se venttiili ohjaa nesteen joko lämppärinkennoon tai takaisin koneeseen. Täytyy purkaa pyyhkijät ja muovit pois että pääsee käsiksi. Son todennäkösesti jumissa.

Mullon tylsää. Aja tänne niin korjataan se. ja tuo saunakaljaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Joulukuu 17. 19:51:54 2006

Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Su Joulukuu 17. 20:01:47 2006

razorass kirjoitti:Lämppärin letkut menee ensin läpi rintapellistä jonka jälkeen tuohon säätöventtiilille, se venttiili ohjaa nesteen joko lämppärinkennoon tai takaisin koneeseen. Täytyy purkaa pyyhkijät ja muovit pois että pääsee käsiksi. Son todennäkösesti jumissa.

Mullon tylsää. Aja tänne niin korjataan se. ja tuo saunakaljaa.
Mullon vaimo. En aja sinne, korjaan sen huomenna. En käytä päihteitä.

Kiitoksia kaikille tähän ultraboringtopikkiin osallistuneille, vikadiagnoosi taitaa olla aukoton.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Joulukuu 17. 20:21:58 2006

razorass kirjoitti:Todella tylsää
Aika... Melko homoeroottista värinää säteilevä kapistus.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Joulukuu 17. 21:55:58 2006

Jeps tuo vika ON tuossa sähköisessä säätimessä, kokemuksella voin sanoa että rikkoutuu auton ollessa n.8vuotias --> kahteen voortin vaihtanu
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Joulukuu 17. 22:13:16 2006

MouTine kirjoitti:
razorass kirjoitti:Todella tylsää
Aika... Melko homoeroottista värinää säteilevä kapistus.

Muhahaa.. Todella tylsää :lol:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Joulukuu 18. 0:05:22 2006

tulipellissä tosiaan kahdella "hauenleualla" kiinni ja maksaa jotain 50-60€ voortilla. Vaihtaa viidessä minuutissa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ma Joulukuu 18. 16:20:19 2006

fsohc kirjoitti:tulipellissä tosiaan kahdella "hauenleualla" kiinni ja maksaa jotain 50-60€ voortilla. Vaihtaa viidessä minuutissa
Maksaa 53.80 Automaassa, ei muuten vaihda viidessä minuutissa, tai jos onnistuu haluaisin nähdä suorituksen.

Toimii :lol:

Huomenna voi tulla jatko-osa, Boring topic II, Escortin virtalukko paskana.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Joulukuu 18. 17:23:17 2006

Jusu kirjoitti:
fsohc kirjoitti:tulipellissä tosiaan kahdella "hauenleualla" kiinni ja maksaa jotain 50-60€ voortilla. Vaihtaa viidessä minuutissa
Maksaa 53.80 Automaassa, ei muuten vaihda viidessä minuutissa, tai jos onnistuu haluaisin nähdä suorituksen.

Toimii :lol:

Huomenna voi tulla jatko-osa, Boring topic II, Escortin virtalukko paskana.
Aiaiai. sun olis ennen ostoa tarttenu kysyä yleisön mielipidettä että kannattaako siitä maksaa noin paljon. Ja Onko kokemuksia? Sehän voi olla ihan paska. Siitä virtalukosta voi kirjoittaa ainakin 3 sivun topicin kaikkine spekulaationeen vaikka faktat mahtuu yhdelle riville;

Se on rikki. Osta uusi ja vaihda.

Muista aina;

Kysyä kokemuksia, oli sitten miten joutava tai ufo aihe tahansa.
Kysyä muilta kannattaako ostaa jotakin. Omiin havaintoihin ja tarkasteluihin ei kannata luottaa. Tee ostopäätös aina perustuen kolmannen osapuolen antamaan subjektiiviseen lausuntoon.

Esim; Kaverini on ääliö, onko kokemuksia?

aiii..
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ma Joulukuu 18. 21:03:10 2006

razorass kirjoitti:
Jusu kirjoitti:
fsohc kirjoitti:tulipellissä tosiaan kahdella "hauenleualla" kiinni ja maksaa jotain 50-60€ voortilla. Vaihtaa viidessä minuutissa
Maksaa 53.80 Automaassa, ei muuten vaihda viidessä minuutissa, tai jos onnistuu haluaisin nähdä suorituksen.

Toimii :lol:

Huomenna voi tulla jatko-osa, Boring topic II, Escortin virtalukko paskana.
Aiaiai. sun olis ennen ostoa tarttenu kysyä yleisön mielipidettä että kannattaako siitä maksaa noin paljon. Ja Onko kokemuksia? Sehän voi olla ihan paska. Siitä virtalukosta voi kirjoittaa ainakin 3 sivun topicin kaikkine spekulaationeen vaikka faktat mahtuu yhdelle riville;

Se on rikki. Osta uusi ja vaihda.

Muista aina;

Kysyä kokemuksia, oli sitten miten joutava tai ufo aihe tahansa.
Kysyä muilta kannattaako ostaa jotakin. Omiin havaintoihin ja tarkasteluihin ei kannata luottaa. Tee ostopäätös aina perustuen kolmannen osapuolen antamaan subjektiiviseen lausuntoon.

Esim; Kaverini on ääliö, onko kokemuksia?

aiii..
Autoista en tiedä vittujakaan, ääliö kavereista on kokemuksia kokoajan enempi 8)

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ke Joulukuu 20. 22:03:38 2006

Go Raisio go!! :D

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » To Joulukuu 21. 18:32:09 2006

Saadaankohan tästäkin oikeen tappelu :lol:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Vastaa Viestiin