iS mittaristo -> liitin ei käy :(

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

iS mittaristo -> liitin ei käy :(

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Tammikuu 2. 20:45:38 2007

Pentele, päivä meni kun punnersin uuden lootan sierraan. Aiemmin oli scorpparin loota, mutta piti vaihtaa pois kun siinä on se sähkönen nop.mitt. anturi, ja halusin ton is-mittariston paikallee(nopeusmittari vaijerilla niinku yleensä).
Kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes mittariston liittimiä aloin kattella :cry:

Elikkäs, auto on '88 Sedan karvalakki, ja mittaristo on '89 iS HB:sta. Luin jostain että '87 vaihtuis tuo liitin, joten sen enempää varmistamatta luotin että se mittaristo tuohon käy, mutta ei....

Onko kellään hyviä ideoita miten tuon mittariston tuohon sais istutettua muuten, kuin pätkimällä ja liittelemällä johtoja?

Autossa tällä hetkellä seuraavanlaiset piuhat liittimessä:
napa -- väri
1 sininen
2 ruskea & ruskea hyppäri napaan 10
3 sini-valkonen
4 harmaa & harmaa hyppäri napaan 11
5 ruskea-musta
6 musta-keltanen
7 ruskee-valkonen
8 ruskea-vihree
9 ruskea-keltanen
10 napaan 2
11 napaan 4
12 musta-vihreä
13 musta-valkonen

Jos jollain ois opus mistä selviäis, mikä mihinkin menee, pääsis helpolla...

Ja sitten tää is-mittariston liitin:

1 sininen
2 2x ruskea-keltanen
3 musta-vihreä
4 musta-valkonen
5 ruskee-vihree
6 sini-valkonen
7 harmaa-vihree
8 ruskee
9 2x vihree
10 ruskea-valkonen
11 ruskea-musta
12 musta-keltanen



Noista molemmista jos tietäis mihin mikäkin menee, niin äkkiähän noi tietysti teipillä liitt... krHm siis vaikka apico-liittimillä laittas.... :lol:

Ääh, masentaa... ideoita? :?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Tammikuu 2. 20:47:36 2007

Ite pätkin liittimen ja siirtelin piuhat oikeille paikoille liittimessä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Tammikuu 2. 20:49:58 2007

Jätkä on kyllä sairaan nopee, vissii kerenny ees kysymystä kirjottaa ni alkaa vastausta tulla.... :lol:

Kun tietäs ne oikeet paikat vaan piuhoille.... Tietyst se selviäis ku jaksais tuijotella mittarien taustoja, mut koitetaan päästä helpommalla jos joku tietäs noi värikoodit..... .. .

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Tammikuu 2. 20:56:34 2007

Koita nyt vaan jaksaa tuijotella, just nyt ei tule 10 vuoden takaiset tekemiset mieleen. Jonku verran tarvii myös katella siinä vaiheessa kun sen liittimen leikkelee sopivaksi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Tammikuu 2. 20:57:03 2007

Itse hommasin mittaristoon sopivan liittimen johtoineen, sopi suoraan auton vanhaan johtosarjaan, kaikki toimi kuten pitääkin heti suoriltaan, kierrosmittarikin, johdot tuli valmiiksi johtosarjassa liittimelle.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Tammikuu 2. 21:04:44 2007

kaikissa ei ole vaihdettava johto!!!

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Tammikuu 2. 21:56:22 2007

Juu ei ole vaihettavaa johtonippua, kävin tuolta varaosa-raadosta kyllä sen liittimen hakemassa, mutta johot meni suoraan sinne teippinippuun...
Tuossa sedanissa näyttäs mittarin piuhat tulevan sellasen ison liittimen kautta, perhana kun oliskun selvinny niin helpolla....

Noh, pitänee tuijotella huomenna simät ristissä ja napsia johtoja poikki ja liitellä mihin sattuu... :shock:

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Tammikuu 2. 22:09:36 2007

mikimikkola kirjoitti:kaikissa ei ole vaihdettava johto!!!
Asia selvä!!!

kyllä ne sieltä löytyy melko helposti kun kattelee mittarintaustaa.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Tammikuu 2. 23:09:28 2007

perhana kun mulla oli lapulla kaikki miten itse kytkin mutten löytänyt enään mistään sitä memoo

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Tammikuu 2. 23:54:39 2007

mikimikkola kirjoitti:perhana kun mulla oli lapulla kaikki miten itse kytkin mutten löytänyt enään mistään sitä memoo
Murphyn laki :lol:

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Tammikuu 3. 0:49:51 2007

joo värikoodeja tänne päin kanssa :D ,itse ostin kanssa kesällä uudemman mallisen mittariston ton peltimittariston tilalle->semmone samanlaine ku kiekkamittarilline mut kellolla ja laitoin kaikki hiiieenot mittarintaustat ja kaikki oikei vimpan päälle kunnes piti iskee kiinni nii liitin ei käyny :? söi vähäsen :lol: ..


liitin löytyy kyllä tohon mittaristoon kyllä johtojen kera mutta kun värit on ihan eri mitä tossa toisessa ja johtojakin eri määrä :roll:
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Tammikuu 3. 8:24:41 2007

Suh0 kirjoitti:joo värikoodeja tänne päin kanssa :D ,itse ostin kanssa kesällä uudemman mallisen mittariston ton peltimittariston tilalle->semmone samanlaine ku kiekkamittarilline mut kellolla ja laitoin kaikki hiiieenot mittarintaustat ja kaikki oikei vimpan päälle kunnes piti iskee kiinni nii liitin ei käyny :? söi vähäsen :lol: ..


liitin löytyy kyllä tohon mittaristoon kyllä johtojen kera mutta kun värit on ihan eri mitä tossa toisessa ja johtojakin eri määrä :roll:
Mutta menee aikalailla heittämällä kun seuraa vähän tutkiskelee sitä mittariston taustaa. Ainoo ongelma tulee oikeestaan (ainakin miulla tuli) polttoaine mittarin kanssa jossa joutui vähän säätämään... Piti heittää 10k Ohm trimmeri maan ja mittarille meneevään piuhaan rinnalle(tälä sai säädettyä mittarin siten että se näytti oikeasti tyhjää kun tankki on tyhjä eikä valahda ihan maanrajaan saakka). Sillähän tuo mittari toimii ihan kohtuullisesti, joskin näyttää täyttä tankkia vähän turhan pitkään (mittarin mukaan noin 3/4 tankkia tarkoittaa puolta tankkia ja loppu polttoaine kuluu siten mittarin mukaan nopeammin kuin ensimmäinen puolikas :lol:).

Just tähän hätään en muista mikä se yksi ylimääräinen piuha Mk2 mittaristossa oli, mutta kyllä se kohtuullisella vaivalla selviää. :roll:

[EDIT]Korjattu muistikuvaa trimmeristä, saattaa silti olla väärin mutta 98% varmuudella homma oli näin.[/EDIT]
Viimeksi muokannut Zipi, Ke Tammikuu 3. 20:56:09 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Tammikuu 3. 14:06:17 2007

nyt alkaa johdot olla hallussa, kunhan saan tuon vielä testattua niin teen sitten sellasen Fack.... eiku Faq taulukon noista...

Vielä ihmetyttää yks asia, nimittäin toi kieppi mittari... Tuleeko siihen johto puolalta vai laturilta??
Is mittaristossa se kieppikellon johto mikä siihe tulee on vihree, eli viittais puolan suuntaan....
Noh, kokeillaan... :?

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Tammikuu 3. 14:12:19 2007

kuinkahan mulle nuo johdot tulee kun on tosiaan se kello kieppimittarin paikalla...vai miten niitä vois ruveta tutkimaan niita johtoha :?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Tammikuu 3. 15:10:16 2007

Suh0 kirjoitti:kuinkahan mulle nuo johdot tulee kun on tosiaan se kello kieppimittarin paikalla...vai miten niitä vois ruveta tutkimaan niita johtoha :?
Kellon johto on muistaakseni punainen siinä mittariston puollella. Siihen voit ottaa virran vaikka nykyisestä kellostasi, punainen johto siinäkin. Kannattaa nyt vielä varmistaa mihin mikäkin menee siinä mittaristossa, sillä tämä on ihan ulkomuistista vedetty ja itse räpelsin tasan vuosi sitten.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 3. 15:52:02 2007

cruiseri kirjoitti:nyt alkaa johdot olla hallussa, kunhan saan tuon vielä testattua niin teen sitten sellasen Fack.... eiku Faq taulukon noista...

Vielä ihmetyttää yks asia, nimittäin toi kieppi mittari... Tuleeko siihen johto puolalta vai laturilta??
Is mittaristossa se kieppikellon johto mikä siihe tulee on vihree, eli viittais puolan suuntaan....
Noh, kokeillaan... :?
kieppikellon vihreä kuuluu puolalle

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Tammikuu 3. 16:13:18 2007

Prkl, kieppikello ei toimi.... Pitää kokeilla toista rundaria.

En uskalla laittaa dokumenttia noista kytkennöistä ennenkun oon varmistanu että kaikki toimii :lol:

Taustavalot, varotusvalot, vilkut ym toimii. Bensamittari näyttää n. varttitankin liikaa, lämpömittariin mulla ei oo käypästä anturia vielä.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ke Tammikuu 3. 18:16:39 2007

cruiseri kirjoitti:Prkl, kieppikello ei toimi.... Pitää kokeilla toista rundaria.

En uskalla laittaa dokumenttia noista kytkennöistä ennenkun oon varmistanu että kaikki toimii :lol:

Taustavalot, varotusvalot, vilkut ym toimii. Bensamittari näyttää n. varttitankin liikaa, lämpömittariin mulla ei oo käypästä anturia vielä.
Ite yritin ujuttaa ohc:n kiekkomittarillista mittaria dohc sedaniin. Ei onnistunut. Ilmeisesti on jotain muutakin erillaista kun piuhan kytkökset.. Muuten toimi normaalisti.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » To Tammikuu 4. 22:55:10 2007

Noista suorista muutos normi->is/cos en löytäny tuota lappua minkä aikoinaan tein mut tuon löysin mitä mikäkin on cossun mittaristossa.
Jos jollekkin joskus apua niin tos:

NAPA___JOHTO_______MERKITYS______________+/-
1._____Sininen_____=lataus merkkivalo________- kun ei lataa/ +kun lataa
2._____2x rusk/kelt _=Käsijarrun merkkivalo____- kun päällä
3._____musta/vihr.__=Vilkku suunta?_________+ naksussa
4._____musta/valk.__=Vilkku suunta?_________+ naksussa
5._____rusk/vihr.____=Öljyp merkkiv.__________- kun painetta
6._____sin/valk._____=Pitkien merkkiv._________+ kun pitkät kytk.
7._____harmaa/vihr._=Mittarien valot___________+ parkit päällä
8._____rusk.________=maa___________________? :lol:
9._____vihr._________=Jengakello/puola -
10.____rusk./valk.____=Lämpöm ant.
11.____Rusk./musta__=Bensiinim ant.
12.____Musta/kelt.___=Täys virta virtalukolta_____+ virta päällä

:!: HUOM :!: Värit pätee ainoastaan cossun/iS johtosarjoihin.
Tavis sierrassa juurikin samat värit mut eri merkitykset väreillä.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Tammikuu 7. 22:31:57 2007

Suh0 kirjoitti:kuinkahan mulle nuo johdot tulee kun on tosiaan se kello kieppimittarin paikalla...vai miten niitä vois ruveta tutkimaan niita johtoha :?

syventäen tota sen verran vielä että toi mittaristo mitä oon laittamassa on niinku ford p100:sta ja tällä hetkellä kiinni se 87:n asti ollu vanha peltimittari.
Nissan Cedric -86 2,8l TD

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Su Tammikuu 7. 23:14:43 2007

Mulla on tällainen kytkentäkaavio olemassa, mutta en ole vielä kytkenyt eli vastuuta en ota jos ei toimikkaan.Mutta joskos olis apua.

Tässä on valmiiksi käyty noi pohjat läpi:

Tavallinen:
1. bensamit. + mit. valot
2. lat. merkkivalo
3. turvav. merkkivalo
4. bensa mittari (pelkkä)
5. valot + lämpömittari
6. pitkät merkkivalo
7. öljyn merkkivalo
8. känkän merkkiv.
9. valot (pelkkä)
10. valot + lämpömittari (yhtenäinen 5. kanssa)
11. lämpömit. (pelkkä)
12. vilkun merkkivalo
13. ----- "------

Kiesikellollinen mittaristo

1. Valot (pelkkä)
2. lämpömit. (pelkkä)
3. lämpömit. + valot
4. kiesikello
5. känkän merkkivalo
6. bensamit.+ mit. valot
7. lat. merkkivalo
8. tyhjä
9. vilkun merkkivalo
10. ---"---
11. öljyn merkkivalo
12. pitkät merkkivalo
13. bensamittari (pelkkä)

Numerointi aloitettu siltä puolelta, jossa liittimessä seitsämän piuhaa.
Tavallisen mittariston johdoista toinen 5. tai 10. jätetään irti ja
kiesikellolle vedetään johto navasta neljä puolan miinukseen.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Tammikuu 7. 23:58:34 2007

meinaatko kiesikellolla kiekkamittaria vai tota kelloo :D
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ma Tammikuu 8. 2:12:19 2007

Dokki-90 kirjoitti:Mulla on tällainen kytkentäkaavio olemassa, mutta en ole vielä kytkenyt eli vastuuta en ota jos ei toimikkaan.Mutta joskos olis apua.

Tässä on valmiiksi käyty noi pohjat läpi:

Tavallinen:
1. bensamit. + mit. valot
2. lat. merkkivalo
3. turvav. merkkivalo
4. bensa mittari (pelkkä)
5. valot + lämpömittari
6. pitkät merkkivalo
7. öljyn merkkivalo
8. känkän merkkiv.
9. valot (pelkkä)
10. valot + lämpömittari (yhtenäinen 5. kanssa)
11. lämpömit. (pelkkä)
12. vilkun merkkivalo
13. ----- "------

Kiesikellollinen mittaristo

1. Valot (pelkkä)
2. lämpömit. (pelkkä)
3. lämpömit. + valot
4. kiesikello
5. känkän merkkivalo
6. bensamit.+ mit. valot
7. lat. merkkivalo
8. tyhjä
9. vilkun merkkivalo
10. ---"---
11. öljyn merkkivalo
12. pitkät merkkivalo
13. bensamittari (pelkkä)

Numerointi aloitettu siltä puolelta, jossa liittimessä seitsämän piuhaa.
Tavallisen mittariston johdoista toinen 5. tai 10. jätetään irti ja
kiesikellolle vedetään johto navasta neljä puolan miinukseen.
Hieman kyl nyt epäilen noita. :shock: :shock:

1. Maa puuttuu kokonaan?

2. virtalukolta tulevaa virtaa millä mittarit pelaa ei ole.

3. jengakellollisessa ei ole yhtään hyppyä navasta toiseen/tyhjää napaa. eikä myöskään kahdennettua esim. bensamittari esiinty kahteen kertaan.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Tammikuu 9. 17:35:11 2007

löysin tän johdon mikä tulis tohon uudempaan mittaristoon niin siinä on värit:
sininen
ruskee-keltanen
musta-vihree
musta-valkonen
ruskee-vihree
valkonen-sininen
harmaa-keltanen
ruskee
punanen
ruskee-valkonen
ruskee-musta
musta-keltanen

yhtään hyppyjohtoo ei oo..
kuva

tommosen mää sain kehitettyä aikani kuluks jos ton kautta joku vois neuvoo vähän että miten alan liittään johtoja :x vai pitäiskö tehä toisesta mittaristosta samanlainen ? :roll:

Edit. Ei kuvia viesteihin T: Voortikari
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Tammikuu 9. 19:22:06 2007

kävin nappaamassa tän peltimittariston irti ja johtojen värit:
1 alkaen

sininen
ruskee ja toinen ruskee josta heitto kymppiin
sininen-valkonen
harmaa-vihree ja toinen samanlainen josta heitto 11:sta
ruskee-musta
musta-keltanen
ruskee-valkonen
ruskee-vihree
ruskee-keltanen
ruskea joka on se heitto johto kakkosesta
harmaa vihree joka on heitto nelosesta
musta-vihree
musta-valkoinen

ja tämä siis siitä aatamin aikasesta mittaristosta :D

tää menee jo itkutopikin puolelle mutta pakko sanoo että multa ainaki loppuu järki nytte ku pitäs ruveta vertaileen noita että mikä on mikäkin :lol:
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Tammikuu 9. 21:52:11 2007

Sivuan hiukan aihetta, mutta haluan tähän väliin tokaista että: "Hyvät ihmiset, kun viritätte niitä mittaristojanne, niin muistakaa että laitatte 3w lamppuja eikä 5w!". :!:

Ugh. Olen puhunut ja kyllä helpotti. :D

Vastaan on vaan tullut muutamat mittaristot jossa on käytetty 5w lamppuja valaistuksessa ja sen kyllä huomaa. Muovit sulaa ympäriltä ja sitten ei enää valot toimikaan. Onneksi ovat aika helppoja korjailla, mutta tämä näin varoituksen sanana.
Viimeksi muokannut Zipi, Ke Tammikuu 10. 15:37:20 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Tammikuu 10. 14:16:06 2007

ok,hyvä tietää 8) . tutkin ja hutkin ja mietin ja pähkäilin koko illan noita mittaristoja ja sain kuin sainkin tehtyä liittimen tuohon uuteen mittaristoon,saas nähdä toimiiko :D oma epäilys on että pensa ja lämpömittari voi näyttää omiaan mutta tänään se nähdään. pistän sitten viestiä tänne :P
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Tammikuu 10. 17:26:08 2007

DODII!!!!sainpa toimiin ton mittariston,kaikki tausta ja merkkivalot toimii oikein.pensamittari näyttää ehkä paikkansa :D se pitää testata kun seuraavan kerran tankkaa mutta ainut mikä jäi arveluttaan on toi veden lämpömittari,se nousee ekaan välikköön mutta ei siitä yhtään ylöspäin,tosin en tiä nousisko sit ajossa mutta tossa paikallaan kun lämmittelin moottoria aika kauan niin ei noussu.vanhalla mittaristolla se nousi melkein heti punaselle kun kävi pelkkää tyhjäkäyntiä johtuen väärästä anturista? kun edellinen hajos sillä näytti oikein mutta ostin tilalle samanlaisen uuden niin rupes nouseen ylös.oisko tolle mittaristolle sit väärä kanssa että näyttää liian vähän ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Tammikuu 10. 22:04:16 2007

Noniin,ajeltii tossa kaverin kanssa 60kilsaa ja pensamittari ei liikkunu ollenkaa eikä veden lämpö,sen verran toi pensamittari on liikkunu kun laitoin sen kiinni se näytti täyttä ja kun vähän aikaa oli ollu niin siirty siihen 40l paikkeille ja siitä ei oo liikkunu(veikkaisin että on kosketushäiriö tankin päässä kun teki vanhassa mittaristossa samaa)?..mutta sit toi veden lämpö,nousee sieltä alhaalta siihen norm ja sen alamerkin väliin aika nopeesti eikä liiku siitä mihkään..mitä sanotte ? :roll:
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » To Tammikuu 11. 21:28:01 2007

kertokaahan nyt ihmeessä mulle millä saan ton pensamittarin toimimaan,on meinaan aika inhottava kun ei tiiä yhtään paljon sielä sitä pensaa on :x
Nissan Cedric -86 2,8l TD

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Tammikuu 11. 21:35:14 2007

Suh0 kirjoitti:kertokaahan nyt ihmeessä mulle millä saan ton pensamittarin toimimaan,on meinaan aika inhottava kun ei tiiä yhtään paljon sielä sitä pensaa on :x
Laskemalla.. :wink:

~10l/100km, ja sillä mennään. Ekassa sierrassani ei toiminut omistukseni aikana päivääkään bensamittari, laskemalla pystyi aika hyvin arvioimaan jäljellä olevan bensan määrän. Bensa loppui tien päälle kaksi kertaa neljän vuoden aikana.

No toisaalta enpä viittis enää moista kokeilla :roll:

Ota bensatankki irti ja sieltä päältä se bensamittarin anturi tankista ulos. Luultavasti vika siinä. Saattaa olla että takertelee, koho ei laskeudu bensan tason mukana alas asti. Tai jtn. muuta.. Tuolta itse aloittaisin vian etsintää.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » To Tammikuu 11. 21:58:55 2007

Mulla toimii bensamittari ihan ok.
Lämpömittari ei ole käytössä vielä, pitää hommata oikeenlainen anturi...

Mutta kyllä siitä selviää tuostakin hommasta, mulla meni joku 15min ku selvittelin mihin mikäkin johto kuuluu, sit vaan niks naks johtoa poikki ja uutta tilalle.

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » To Tammikuu 11. 22:26:08 2007

jeps,mulla meni joku tunti pari kun selvitin :D ja sit vaan niks naks johtoja vaihtoon,melkein kaikki johdot meni samanvärisiin mitä toisessa,tais olla yks tai kaks mikä meni eriväriseen
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » To Tammikuu 11. 23:06:47 2007

Siis kyllä ymmärtääkseni ihan ensiksi ruostuu tankin päästä se tankin mittarin maadoitus johto.aiheuttaa siis sen ettei mittari toimi lainkaan. Ne varsinaiset pumpun ja mittarin liittimet eivät ruostu ihan niin helposti.

Jos polttoainemittari tuntuu 'juuttuvan' johonkin asentoon liian pitkäksi aikaa niin hyvin todennäköistä on että anturin potikka on vaan niin hemmetin kulunut. Sen näkee ihan paljaalla silmällä kun pumpun ja anturin nostaa ylös tankista.

Jos lämpömittari nousee vaan alarajaan, niin se tarkoittanee että anturin piuha ei ole ole oikein tai sitten anturi on täysin väärä. Jos toimi entisellä mittaristölla, niin tarkasta kytkennät.

Jos ei polttoainemittarikaan toimi, niin ettei olisi menneet anturien piuhat ristiin? Aika pirun helppo sotkea ne mittaristo swäpin yhteydessä.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » To Tammikuu 11. 23:18:23 2007

mulla on hiekkapuhallettu tankki ja pohjamaalattu ja oli kiinni se anturi siinä kun pohjamaalattiin ja niihi kahteen nystyrään tuli vähän maalia ja putsasin varmaan huonosti ne niin jos on huono kontakti :oops: ...ja siis mulla teki vanhalla mittaristolla niin että pensamittari toimi ennen.sit kun laitoin kiinni hiekkapuhalluksen jälkeen ei toiminu kunnolla ja aina välillä liikku se viisari, lämpömittari taas niin että nousi melkein heti täppiin se neula(väärä anturi ?)..ja toi pensamittari toimi silleen tossa että kun laitoin kiinni se oli 60l:ssa ja jonkun aikaa auto oli käyny
sit polkasin kaasua kunnolla niin tippu siihen 30-40väliin ja sen jälkeen ei ole liikkunu paitsi silleen että kun laittaa virrat pois ja päälle ja pois ja päälle.....niin nousee aina ylöspäin ja kun käynnistää tippuu taas siihen 30-40 väliin ja lämmöt nousee hetken päästä kun on käynnistäny niin siihen minimi ja norm jutun väliin eikä liiku siitä mihkään paitsi alas kun laittaa virrat pois :roll:
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Vastaa Viestiin