Sierra ropeltaa...

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Sierra ropeltaa...

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 4. 7:18:03 2007

Johan menikin aikansa kun tuossa jokin aikaa hehkutin että sen viime keväisen pikku huollon jälkeen ei ole enää mitään vikaa ja jne jne, kunnes nyt on jo viikon verran satunaisesti ropeltanut.

Eli tuo allekirjoituksen koukullinen talvikulkine. Satunaisesti tekee sellaista että korkeilla kierroksilla tasakaasulla prötää aika miehekkäästi, mutta kun runttaa ronon pohjaan niin lähtee niin kuin pitääkin. Tyhjäkäynti on ihan luotettavaa, mutta käy sitäkin epätasaisesti. On viimeaikoina tehnyt sitä selkeemmin ja oireet on vahvistuneet viimisen viikon sisällä. Toisinaan, kuten eilen illalla suulilta kotiin ajaessa, toimii täysin ok. Ihan perus käyntivikahan tämä on, mutta toi kaasupohjassa toimiminen hämmentää siinä määrin että ajattelin oikopäätä kysyä jos joku sen perusteella osaisi sanoa jotain suoraan.

Johdot on vaihdettu joskus 3 vuotta sitten, tulpat toissa kesänä, virjkjnkansi ja pyörijä viime talvena, ja lambda viime keväänä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Tammikuu 4. 8:22:39 2007

joko luit vikakoodit? puolan lähellä olevaan diagnoosipistokkeeseen 12V ledisysteemi kärki alaspäin katsottaessa alimman navan ja akun plussan välille, sit virta päälle ja oikosuljet 2 ylimmäistä napaa.. jos ei toimi niin käännä ledi toisin päin :-)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 4. 8:25:15 2007

samiharju kirjoitti:joko luit vikakoodit? puolan lähellä olevaan diagnoosipistokkeeseen 12V ledisysteemi kärki alaspäin katsottaessa alimman navan ja akun plussan välille, sit virta päälle ja oikosuljet 2 ylimmäistä napaa.. jos ei toimi niin käännä ledi toisin päin :-)
Kiitos. Eipä tullut tuo edes mieleeni. Täytyypä koittaa kun ehtii... Ja ledi ilmeisesti puhuu mulle selvällä suomen, englannin tai ruotsin kielellä mikä on vikana?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Tammikuu 4. 8:35:38 2007

Tuossa on selostettu eec-iv diagnostiikkaa ja vikakoodilista :
http://www.thorssell.net/hbook/eectest.html

OBD2 tuo kyl mukavasti helpotusta tuohon vikakoodin lukuun, mulkosilmästä oon katellu vikakoodeja lukijalla ja se käy erittäin näppärästi. Tuo eec-iv ledivilkkuhäsäkkä on aika kökkö systeemi.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » To Tammikuu 4. 10:50:45 2007

Skorppi kirjoitti:Tuossa on selostettu eec-iv diagnostiikkaa ja vikakoodilista :
http://www.thorssell.net/hbook/eectest.html

OBD2 tuo kyl mukavasti helpotusta tuohon vikakoodin lukuun, mulkosilmästä oon katellu vikakoodeja lukijalla ja se käy erittäin näppärästi. Tuo eec-iv ledivilkkuhäsäkkä on aika kökkö systeemi.
Nyt tarttee kyllä kysyä kun alkoi kiinnostamaan... Pikaisella Googletuksella OBD2 toi linkkejä tuotteisiin joilla luetaan vikakoodeja. Onko kukaan törmänny "tee-se-itse" miehelle sopivaan "tinaa kasaan ja asenna softa kannettavalle" tyyliseen ratkaisuun jonka voisi suoraan plugittaa tuohon liittimeen? Siis nimen omaan kiinnostaa 2.0i 8V DOHC:n elämänmenon seuranta ja mahdollisten vikatilanteiden selvittäminen.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Tammikuu 4. 12:25:13 2007

Zipi kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Tuossa on selostettu eec-iv diagnostiikkaa ja vikakoodilista :
http://www.thorssell.net/hbook/eectest.html

OBD2 tuo kyl mukavasti helpotusta tuohon vikakoodin lukuun, mulkosilmästä oon katellu vikakoodeja lukijalla ja se käy erittäin näppärästi. Tuo eec-iv ledivilkkuhäsäkkä on aika kökkö systeemi.
Nyt tarttee kyllä kysyä kun alkoi kiinnostamaan... Pikaisella Googletuksella OBD2 toi linkkejä tuotteisiin joilla luetaan vikakoodeja. Onko kukaan törmänny "tee-se-itse" miehelle sopivaan "tinaa kasaan ja asenna softa kannettavalle" tyyliseen ratkaisuun jonka voisi suoraan plugittaa tuohon liittimeen? Siis nimen omaan kiinnostaa 2.0i 8V DOHC:n elämänmenon seuranta ja mahdollisten vikatilanteiden selvittäminen.
Missään sierrassa ei ole obd2 porttia, scorpiossa vasta 95-> eteenpäin, pois lukien jämämoottori 2,9 12v mallit.

Onhan noita itesekasattavia lukijoita, ei ole suoraa urlia tässä mutta google löytää. Mulla on ihan kaupallinen koodinlukija, maksoi jotain 50e.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 4. 12:31:00 2007

Jännä juttu miten mun keho reagoi ruokahalua kasvattavasti kun otti rikkinäisestä puolanjohdosta kiinni. Kauhee jysähdys ja välittömästi alko vatsassa kurnimaan. Onneksi olin kotipihassa ruokatunnilla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 4. 13:18:00 2007

Ja paskat! Minen jaksa. Ihan yhtä surkeasti toimii, vaikka kiedoin hätävaraksi hiukan teippiä sen johdon ympäri. Tarvii kokeilla uusia piuhat...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 4. 16:13:17 2007

Keksein että työmaalle pitää saada kastelukannu ja näin pääsin omille asioille kapungille. Ostin sen välijohdon puolalta virranjakajan kanteen, mutta tuloksetta. Heti kun lähdin varaosaputkan pihasta, niin rötäsi edelleen. Tilasin huomiseksi koko johtosetin ja samalla varmaan uusin tulpatkin. Töistä kun ajelin kotiin, niin ei rötännyt yhtään ja kävi nätisti valoissakin seisoessa vaikka kuinka koitin lämmittää ja kierrättää... Outo juttu.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » To Tammikuu 4. 20:18:42 2007

Hukkaako yhtään vettä?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Tammikuu 4. 20:27:00 2007

Olisikohan vaan jossain kosteutta tai sitten joku johdon liitos/liitin huono, niin nyt on huonontunut ajan kanssa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 4. 20:31:27 2007

Antti kirjoitti:Hukkaako yhtään vettä?
Ei... En o ainakaan lisänny vesipumpun vaihdon jälkeen, eli yli vuoteen.

Suulilta ajoin kotia. Ihan rötäs aavistuksen hetkellisesti, mutta lakkas. Ihme juttu silti, kun luulin tosiaan vian johtuvan ja korjautuvan kun ruokatunnilla näin oikeen miten kipinää löi virranjakan sitä isoa suojapellin reunaa vasten. Katotaan huomenna lisää.
Sine kirjoitti:Olisikohan vaan jossain kosteutta tai sitten joku johdon liitos/liitin huono, niin nyt on huonontunut ajan kanssa.
Todenäköisesti, koska muuten vika olis kokoajan päällä jos vikaa olisi jossain toimilaitteissa. Katotaan tokeneeko kun vaihdan ne tulp.johdot.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Tammikuu 4. 21:02:51 2007

kaasuläpän asentoanturi; tarkista toiminta ja johdotus.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Tammikuu 6. 10:25:09 2007

Vaihdoin ProSparkin johtosarjan, ei vaikutusta. Tosin illan testeissä vakuutuin jonkinasteisesta kontaktiviasta. Suurimman osan aikaa toimi nätisti sitten alkoi ropeltaminen ja suoralla kiihdyttäessä kesken ropeltamisen yks kaks kuin nappia painamalla tuli "tehot" takaisin ja auto lähti vetämään niinkuin pitääkin. Suulin pimeällä pihalla heiluttelin taskulampun valossa kaikki liittimet jotka olivat käsillä ja mitenkään viittaavat moottorinohjaukseen, mm. suuttimien liittimet. Nyt ei ole vikaa esiintynyt. Olokkoot, käyn valkoisella vaselinilla kaikki liittimet tässä sitten joskus läpi kun ei muuta tekemistä.

Kumma juttu. Tämmönen käyttöauto ja siihen panostettava aika ja raha on mukamas niin kortilla. Tosin jos tääkin Sierra olis hieno V6:nen, niin tod.näk. oisin jo paljon enempi kiinnostunut. Toisaalta moisia vikoja ei kunnon kutosessa tulisikaan...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Tammikuu 6. 10:47:01 2007

ymmärtänet varmaan miksi luovuin mondeosta; jos käyttöautossa on jatkuvasti vikaa ja vait on 5x työläämpiä/kalliimpia korjata vrt Sierra niin ei jää aikaa&rahaa harrasteautoille.. :-)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Tammikuu 6. 10:52:50 2007

samiharju kirjoitti:ymmärtänet varmaan miksi luovuin mondeosta; jos käyttöautossa on jatkuvasti vikaa ja vait on 5x työläämpiä/kalliimpia korjata vrt Sierra niin ei jää aikaa&rahaa harrasteautoille.. :-)
Se on kyllä tosi. Nyt sitä oppii arvostamaan kun muut autot on talvilevolla ja ennen ei o mulla tollasia vikoja ollut.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Tammikuu 6. 20:20:03 2007

MouTine kirjoitti:Kumma juttu. Tämmönen käyttöauto ja siihen panostettava aika ja raha on mukamas niin kortilla. Tosin jos tääkin Sierra olis hieno V6:nen, niin tod.näk. oisin jo paljon enempi kiinnostunut. Toisaalta moisia vikoja ei kunnon kutosessa tulisikaan...
=nosta se dokki ylös sieltä ja heitä rännin alle ja V6 nokalle 8) eihän Sierraa muulla kun V6sella olis pitänyt koskaan tehdäkään!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Tammikuu 7. 11:09:42 2007

Sierra XR kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Kumma juttu. Tämmönen käyttöauto ja siihen panostettava aika ja raha on mukamas niin kortilla. Tosin jos tääkin Sierra olis hieno V6:nen, niin tod.näk. oisin jo paljon enempi kiinnostunut. Toisaalta moisia vikoja ei kunnon kutosessa tulisikaan...
=nosta se dokki ylös sieltä ja heitä rännin alle ja V6 nokalle 8) eihän Sierraa muulla kun V6sella olis pitänyt koskaan tehdäkään!
Ei jaksa alkaa sitä paperisotaa kun se on vähäpäästöinen. Ja muutenkin saisi alustaa ja jarrua ja perää laittaa. Plaah, mielummin ostan aidon loppupään kuutos-Sierran sitten aikanaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Tammikuu 7. 16:50:51 2007

hehee mun "Demon" lakkoili sillai että ei lähteny käyntiin aina, tuurilla vain muutaman yrityksen jälkeen. virtalukonpohjaakin epäilin kunnes nyt oli pakko tutkia asiaa kun piti akku sahata tyhjäksi ennenku lähti. oli ottanu pari johtoa laturin ropelliin siitä samasta nipusta josta kaasuläpän asentoanturille haaroittuu piuhat.. teipillä eristeet kuntoon jua nippusiteellä hirtto vesiletkuun kiinni ja taas toimii Sierra :-)

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Tammikuu 9. 11:44:00 2007

samiharju kirjoitti:joko luit vikakoodit? puolan lähellä olevaan diagnoosipistokkeeseen 12V ledisysteemi kärki alaspäin katsottaessa alimman navan ja akun plussan välille, sit virta päälle ja oikosuljet 2 ylimmäistä napaa.. jos ei toimi niin käännä ledi toisin päin :-)
Siis pitäisikös tuon diagnoosipistokkeen olla kolmion muotoinen ja kolme napainen? Itse en puolan lähistöltä löytänyt ylimääräisiä stökkeleitä. Ainut joka vastaa tuota yllä olevaa kuvausta löytyy akun vierestä. Siinä on semmoinen punainen suojamuovi päällä ettei vesi mene sisään. Joten voisikohan se olla tämä?

Tämän ohjeen mukaista "isoa" liitintä ei minun mielestäni Sierran johtosarjasta löydy: http://www.thorssell.net/hbook/eectest.html
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Tammikuu 9. 11:51:50 2007

niitä liittimiä on eri näköisiä riippuen vuosimallista.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Tammikuu 9. 12:13:22 2007

Zipi kirjoitti:
Tämän ohjeen mukaista "isoa" liitintä ei minun mielestäni Sierran johtosarjasta löydy: http://www.thorssell.net/hbook/eectest.html
Eeihän tuollasta liitintä ole kuin kunnon Fordeissa, ei näissä Euro-Fordeissa. TC:ssä mulla on just tuommonen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Tammikuu 9. 13:18:03 2007

Näköjään puusilmänä en löytänyt ensimmäisellä yrittämällä liitintä puolan lähistöltä... Oli näköjänsä tuollainen kolme napainen kolmion muotoinen liitin tuikuttu puolan ja sen peltisen "suojalevyn" väliin. Päältä päin katsottuna näkyi vain johto joka menee puolan ja suojalevyn väliin, mutta sitä nykimällä paljastui itse liitin. Tartteepa illalla katsoa mitä dokki juttelee. :)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Tammikuu 9. 16:59:56 2007

Perskeles että taas osaa olla hankalaa... :evil:

Tyrkkäsin ledin kiinni siihen puolan vieressä olevan valkoisen kolmioliittimen alimmaiseen napaan kärki alaspäin katsottuna ja toisen akkuun plus napaan. Kun autossa ei ole virtaa päällä, niin ledi palaa koko ajan. Kun auton laittaa käyntiasentoon, muttei starttaa, ledi sammuu. Kun siltaan ne kaksi ylintä napaa, niin mitään ei tapahdu. Mitähän teen väärin?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Tammikuu 9. 17:07:25 2007

Zipi kirjoitti:Perskeles että taas osaa olla hankalaa... :evil:

Tyrkkäsin ledin kiinni siihen puolan vieressä olevan valkoisen kolmioliittimen alimmaiseen napaan kärki alaspäin katsottuna ja toisen akkuun plus napaan. Kun autossa ei ole virtaa päällä, niin ledi palaa koko ajan. Kun auton laittaa käyntiasentoon, muttei starttaa, ledi sammuu. Kun siltaan ne kaksi ylintä napaa, niin mitään ei tapahdu. Mitähän teen väärin?
Koita toisin päin. Onhan sulla vastus välissä? Ledit on yleensä 3v vehkeitä. Nyt saattaa olla niin että se haistelee vain jotain potentiaalieroa joka vieläpä sattuu olemaan ledille oikein päin. Tosin se olis pitänyt jo kärähtää suorasta 12v jännitteestä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Tammikuu 9. 17:12:22 2007

MouTine kirjoitti:Koita toisin päin. Onhan sulla vastus välissä? Ledit on yleensä 3v vehkeitä. Nyt saattaa olla niin että se haistelee vain jotain potentiaalieroa joka vieläpä sattuu olemaan ledille oikein päin. Tosin se olis pitänyt jo kärähtää suorasta 12v jännitteestä.
Joo toi miun ledi on 12V vehje ja oon kyllä joskus räjäytelly tavallisia 12V jännitteellä. Haisee pahalta. 8)

Mutta Uk:n Sierra klubbenilla väitettäis että se olis se akun vieressä oleva liitin eikä puolan vieressä oleva... Uskaltaakohan testata:

http://www.fordsierraclub.co.uk/forum/v ... e421812e88
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Tammikuu 9. 17:15:29 2007

No toinen on oktaani/ajoitus-töpseli toinen on diagnostiikka. Nyt jostain vaan äkkiä värit selville. Täytyypä verrata nyt kun tästä suulille lähen, että mitkä värit BOA:ssa on. Siinä kun ei ole kuin diagnostiikka ja live-data.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Tammikuu 9. 17:36:46 2007

Siitähän se akun vierestä mustasta kolmiostökkelistä koodia pukkas. Eli sori kaima Harju, mutta ei tule siitä puolan vierestä. :wink:

Toimi samalla lailla muuten, eli ekaks puhat kiinni kun avain off asennossa, niin lediin syttyi valo. Sitten virrat päälle ja hetken päästä alkoi koodia tulemahan.

[EDIT]Ja jos Googlettaa tästä aiheesta, niin hyviä hakusanoja ovat eec-iv diagnostics ja siihen ehkä lisäksi dohc sierra.[/EDIT]
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Tammikuu 9. 22:10:02 2007

No millasta koodia pukkas?

Ite en jaksanut alkaa purkamaan koodia. Tyydyin vaan valkoisella vaselinilla käymän kaikki mahdolliset liittimet läpi mitä keksein. Ei ropellellut kertaakaan sen jälkeen. Enpä tosin paljoa ajellutkaan...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Tammikuu 9. 22:16:20 2007

MouTine kirjoitti:No millasta koodia pukkas?

Ite en jaksanut alkaa purkamaan koodia. Tyydyin vaan valkoisella vaselinilla käymän kaikki mahdolliset liittimet läpi mitä keksein. Ei ropellellut kertaakaan sen jälkeen. Enpä tosin paljoa ajellutkaan...
Tossa farmaridokki leimaan topicissani kerroin että 11 tuli... Ei hirveesti auttanut. Tallennetuissa koodeissa oli ilmeisestikin 12, eli tyhjäkäyntimoottori, mutta se voi johtua testailuista. Aikalailla pain in the ass lukea noita koodeja. Siitä alun 11:sta ei kyllä voi erehtyä.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Tammikuu 10. 22:32:49 2007

Ihme härveli. Huitaisin äsken 300km reissun ihan huvin vuoksi ja ei se kyllä vieläkään hyvä oo. Pikatieltä kun laski kaupunkiin niin jotenkin tunsi että auto menee raskaasti ja viimeistään tyhjäkäynnillä huomasi että käy vaikeasti ja po-p-poh-poh putkesta. Bensapumppu kuitenkin surisi kauniisti. Käy ihan niinkuin olis taas jako sekasin.

Misäs niitä Autodatan antureiden vastuksien arvoja on?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 11. 7:08:13 2007

Aamulla töihin... Ei röpeltänyt kertaakaan vedätettäessä, mutta alakierroksilla tuntui kovin tahmaiselta, juuri kuten tuossa eilen selitin ja tyhjäkäynnillä ei tahdo pysyä sitten millään käynnissä. Tutkitaan illalla...

Ihan niinko mulla ei saatana olis muutakin tekemistä suulilla...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Tammikuu 11. 11:39:43 2007

MouTine kirjoitti:Ihan niinko mulla ei saatana olis muutakin tekemistä suulilla...
Oli pakko katsoa Suomi-Pori sanakirjasta että mikä suuli on, se on lato (ilmeisesti talli tässä tapauksessa) :D
Kun tuota sanaa koko ajan viljelet...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 11. 12:30:52 2007

Hartza kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Ihan niinko mulla ei saatana olis muutakin tekemistä suulilla...
Oli pakko katsoa Suomi-Pori sanakirjasta että mikä suuli on, se on lato (ilmeisesti talli tässä tapauksessa) :D
Kun tuota sanaa koko ajan viljelet...
Se on meen verstas. Siitä oli tarkempaakin selvitystä tuolla mun Capri-projekti topickissa Projektit osiolla joskus viime talven aikoihin.

Ja edelleen takkuaa. Ajelin syömän ja tosiaan enää ei rötää, mikä sinänsä on ihan positiivista, mutta risteyksissä seisominen on yhtä tuskaa, kun auto tärisee ja tahtoo sammua. Koitin katsoa kaikki alip.letkut läpi ja mikään ei näyttänyt vialliselta. Tyhjäkäyntiventtiili tosin voisi olla vaihdon tarpeessa kun on ihan keulakolarin ajoilta tuokin heppailtu ja taottu suoraan. Toimivaa voisi tarjota mulle, kiitos.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » To Tammikuu 11. 14:48:30 2007

MouTine kirjoitti:Ihme härveli. Huitaisin äsken 300km reissun ihan huvin vuoksi ja ei se kyllä vieläkään hyvä oo. Pikatieltä kun laski kaupunkiin niin jotenkin tunsi että auto menee raskaasti ja viimeistään tyhjäkäynnillä huomasi että käy vaikeasti ja po-p-poh-poh putkesta. Bensapumppu kuitenkin surisi kauniisti. Käy ihan niinkuin olis taas jako sekasin.

Misäs niitä Autodatan antureiden vastuksien arvoja on?
Tota samaa ääntä pitelee miunkin Sierra... Tosin noitten muitten kommenttien jälkeen epäilisin tyhjäkäyntimoottoria, se voisi hyvinkin tehdä kuvailemasi kaltaiset vaikeat tyhjäkäynnit.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 11. 22:10:55 2007

Tjoo... Purin tyhjäkäyntimoottorin ja ei siinä mitään ollut. Ihan sujuvasti kaikki liikkui ja pelasi. Varmuuden vuoksi uitin WD-40:ssä. Jotenkin vaan tekee mieleni uusia MAP:pi...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin