Onko suutin merkeillä eroja

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jukkarit
CRSC jäsen 2015
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Tammikuu 26. 19:57:21 2005

Onko suutin merkeillä eroja

Viesti Kirjoittaja jukkarit » To Tammikuu 4. 22:53:11 2007

Onko suutin merkeillä eroja ja entä onko isoa eroa onko 4 vai 6 reikäiset suuttimet?
Jäsen #983
Skoda Superb 2.0 tdi 4x4 -11
Seat Altea 1.6 -05
Can-am outlander 570efi pro max -16

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Tammikuu 5. 7:28:01 2007

En tiedä tarkalleen mitä tarkoitat tuolla että onko suutinmerkeillä eroa, onhan saman valmistajankin suuttimilla keskenään suuria eroja; vaikka suihkun muodossa ja nopeudessa. Yleensä 4-6 ja reikäset ovat melko hyviä suihkultaan, eroa niiden välillä ei taida merkittävästi olla.

MSD:n suuttimia on syytä välttää tai ainakin tarkistuttaa sarja ennen paikalle laittamista, niissä on järkyttäviä eroja. Tosin msd ei tee nykyään suuttimia enään, se on siirtynyt delphille ja laatu kuulemma parempi. Suosittelen silti tarkastamaan.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

jukkarit
CRSC jäsen 2015
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Tammikuu 26. 19:57:21 2005

Viesti Kirjoittaja jukkarit » Pe Tammikuu 5. 10:30:19 2007

Tarkoitin lähinnä juuri noita laadullisia eroja.

Onko Siemensin suuttimet minkälaisia?
Jäsen #983
Skoda Superb 2.0 tdi 4x4 -11
Seat Altea 1.6 -05
Can-am outlander 570efi pro max -16

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Tammikuu 5. 12:09:41 2007

Siemensin suuttimet ovat pääasiassa melko hyviä, varsinkin monireikäisissä suihku on hyvä. Kannattaa käyttää matalohmisia suuttimia jos moottorinohjaus ei ymmärrä suuttimen nopeuden päälle, muuten tulee ongelmia. Esim. siemensin 4-reikänen noin 600cc deka on erittäin hyvä ja paljon käytetty suutin, mutta hieman hidas ja tämä teettää ongilmia joidenkin ruiskujen kanssa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Tammikuu 5. 12:16:29 2007

Sitten pitää muistaa että eri merkkisissä saattaa olla sama CC, mutta voi olla mitattu eri paineella.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Tammikuu 5. 12:27:12 2007

Tosiaan kuten Skorppi sano, kannattaa käyttää suuttimet mielellään aina mitattavana tai vaatia testatut suuttimet jotta varmasti on samaa sarjaa. Mun ja Skorpin 1000cc suuttimet oli aikoinaan mitattavana ja niissä ainakin oli huomattavia heittoja. Nykyisin mulla on ne VPV:n myymät Siemensin 788cc dekat ja ne pitäis olla testatut. Tyhjäkäynti ainakin parani noilla huomattavasti. Sen huomas nyt selvästi kun nosti kannen pois, että kun noi isot siemenssit on yks reikäset ja niissä on kapee suihku niin ilmeisesti polttoaine ei sekoitu tasaisesti ilmaan ja jakautuu eri tavalla molemmille imuvenoille tossa kossun kannessa. Joka männässä näky selvästi toisen imuvenan kohtaa erilainen jälki, ilmeisesti juuri tästä syystä. Voi olla ettei tolla ole mitään käytännön merkitystä mutta kuitenkin.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Tammikuu 5. 13:36:34 2007

Posti toi juuri Siemenssin Dekat 630cc 4-reikäiset suuttimet VPV:ltä
Nämä pitäisi olla niitä 1% sisään testattuja / valikoitu sarja...

Käyttö kokemuksia ei vielä ole mutta, ostin nämä sen takia kun niiden pitäisi olla laadukkaita.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Vastaa Viestiin