Tässä ajattelin hiukan herätellä keskustelua tuosta Mk5 korisen eskon puhaltimen huonoudesta. Täällähän taitaa olla useampikin topikki siitä kun ei tule lämmintä kapiiniin, minulla ei ole tätä ongelmaa, sitä vaan tulee niin vähän, että kopin lämpiäminen kestää luvattoman kauan. Nyt kyseessä cossu esko, mutta aiemmassa kulkineessa -91 rs2000:ssa sama homma. Kun vertaa esim sierraan, joka on toimiessaan uskomaton talviauto lämmön puolesta vaikka molemmissa taitaa olla tismalleen sama puhallin paketti, mutta sierrassa tulee jo I-asennossa paremmin ilmaa kuin Escossa III-asennossa ja tuulilasille ei sitäkään vähää. Eli onko kukaan perehtynyt siihen mikä eskon lämmitysjärjestelmässä on niin huonoa? Ja miten sitä voi parantaa, joku 24 voltin syöttö puhaltimen moottoriin että saa kierroksia lisää vai?
PS. Järjestelmä ei ole tuokossa lehdistä yms. sonnasta, purettu, imuroitu, kasattu aikanaan molemmista autoista.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"