Syyläri peräkonttiin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Syyläri peräkonttiin
Eli onko kukaan siirtäny syyläriä peräkonttiin..? Millanen tuuletus-systeemi on peräkonttiin tehty ja minkä kokoista syyläriä on käytetty? Kuinka paksuilla putkilla ja mitä kautta vedetty auton läpi? Ja nyt olis kyse lähinnä välikopasta mutta tietenki muutki viritelmät kiinnostaa. Jos jollai olis kuvia tai jotai linkkiä laittaa ni olisin kiitollinen.
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Meidän KRC 242 Volvoon on tehty silleen et taka-akselin yläpuolelta puolimetriä taakseppäin syylärin leveydeltä pohjaa laikalla auki ja verkkoa tilalle. Sit vaan joku yleismallin esim 240 diisselin syyläri sinne hieman viistoon eteenpäin.Sit se koteloidaan sivuilta ja yläpuolella tiiviiksi ja saumataan. Vielä kaksi jotain isoa imevää flektiä imemään sitä syylärin kontinpuolelle. Hyvä ois jos peräkontin takana/kannessa ois kans ilmareikiä kierron parantamiseksi. Meillä syyläriputket (35mm) vänkärin puolelta ilmassa perästä keulaan. Ne ois hyvä eristää jollain ja koteloida vaik alumiinipellillä. Vesikin jäähtyy siinä samalla virratessaan. 

-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kaveri teki tuo niin että auton alle tehtiin ilmanohjain joka ottaa ilmaa ja ohjaa sen syylärin läpi. Takakontissa sitten luonnollisesti reippaat reiät ilman poistumista varten.TAp kirjoitti:Minkä tehoisia flektejä pitää käyttää, kun ei ole yhtään ajopaineella tapahtuvaa kiertoa ?
Siis watteja tai Amppeereja per flekti ?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
- Paikkakunta: jkl
jatketaas vanhaa aihetta...toivottavasti klubissa on guruja tällekin alalle
asiaan...mulla nousee taunuksessa lämmöt vähän turhan nopeesti ajossa. flektiä joutuu melkein koko ajan pyörittämään.
mikä olisi hyvä vaihtoehto parempaan jäähdytystehoon?(tietty syyläri keulille mutta pitäisin mieluusti takana)
ohuemmat ylä-ja alavesiputket auton alle? nykyiset on 40mm.
helvetin iso syyläri?
paremmalla öljynjäähdytyksellä kone viileemmäks?

asiaan...mulla nousee taunuksessa lämmöt vähän turhan nopeesti ajossa. flektiä joutuu melkein koko ajan pyörittämään.
mikä olisi hyvä vaihtoehto parempaan jäähdytystehoon?(tietty syyläri keulille mutta pitäisin mieluusti takana)
ohuemmat ylä-ja alavesiputket auton alle? nykyiset on 40mm.
helvetin iso syyläri?
paremmalla öljynjäähdytyksellä kone viileemmäks?
#1040
2600T
2600T
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
Larppa kirjoitti:jatketaas vanhaa aihetta...toivottavasti klubissa on guruja tällekin alalle![]()
asiaan...mulla nousee taunuksessa lämmöt vähän turhan nopeesti ajossa. flektiä joutuu melkein koko ajan pyörittämään.
mikä olisi hyvä vaihtoehto parempaan jäähdytystehoon?(tietty syyläri keulille mutta pitäisin mieluusti takana)
ohuemmat ylä-ja alavesiputket auton alle? nykyiset on 40mm.
helvetin iso syyläri?
paremmalla öljynjäähdytyksellä kone viileemmäks?
ootko miettiny parantaa vesikiertoa , meinaan et jaksaako koneen pumppu pyörittää vettä tarpeeks
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Kierron vähyyttä minäkin epäilen.. vesitilavuus on kuitenkin noussut putkienkin takia, joten tuskin syyläriä tarvii isontaa.pylvis kirjoitti:Larppa kirjoitti:jatketaas vanhaa aihetta...toivottavasti klubissa on guruja tällekin alalle![]()
asiaan...mulla nousee taunuksessa lämmöt vähän turhan nopeesti ajossa. flektiä joutuu melkein koko ajan pyörittämään.
mikä olisi hyvä vaihtoehto parempaan jäähdytystehoon?(tietty syyläri keulille mutta pitäisin mieluusti takana)
ohuemmat ylä-ja alavesiputket auton alle? nykyiset on 40mm.
helvetin iso syyläri?
paremmalla öljynjäähdytyksellä kone viileemmäks?
ootko miettiny parantaa vesikiertoa , meinaan et jaksaako koneen pumppu pyörittää vettä tarpeeks
Ja ilmalukkojahan ei systeemissä ole?

-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
- Paikkakunta: jkl
ei ole ilmalukkoja, sillon vesi ei kierrä mihinkään. koneena on cologne, liekkö siinä sitten liian vetämätön pumppu.
varmaan sietäs sitten kokeilla niitä ohuempia putkia auton alle->veden pitäis virrata nopeemmin.
varmaan sietäs sitten kokeilla niitä ohuempia putkia auton alle->veden pitäis virrata nopeemmin.
#1040
2600T
2600T
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Itselläni on Escortin takakontissa ihan sierran syyläri koteloituna! Pystyyn asennettuna. Syylärin edestä on takakontin lattia leikattu auki ja käännetty auton alle. Sieltäkin on reunat koteloitu ja laitettu metalli ritilää. Ettei Oravaa isommat kivet pääse syylärille asti! Syylärin takana on 2 isoa flektiä, muistaakseni jostain saabista? Ajon aikana jäähtyy todella hyvin. Mutta johtuen tuosta Ohc:n omasta vesipumpusta lämmöt nousee paikallaan pyörittäessä liian ylös. Ajatus on laittaa jompaan kumpaa eli meno tai paluu putkeen erillinen sähköinen pumppu? Eli voisi sellaisella avittaa tuota veden kiertoa. Onko kellään ehdotuksia millaista ja mistä voisi soveltaa? Kesällä vaan voisi kisoissa pyörittää autoa lähtöalueella normaalisti eikä tarvitsisi kytätä, että milloin se paska taas meinaa keittää. 

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
En nyt suoralta kädeltä muista miten paksut ne putket on?
http://i91.photobucket.com/albums/k296/ ... G_0078.jpg
http://i91.photobucket.com/albums/k296/ ... G_6161.jpg
Mutta noista kuvita nyt suurin piirtein näkee sen. Voin kyllä käydä nosturilla mittaamassa! Tosiaan mulla on enemmänkin ongelmana se paikallaan pyörittäminen. Kun lähtee liikkeelle niin lämmöt putoaa samoin tein.
http://i91.photobucket.com/albums/k296/ ... G_0078.jpg
http://i91.photobucket.com/albums/k296/ ... G_6161.jpg
Mutta noista kuvita nyt suurin piirtein näkee sen. Voin kyllä käydä nosturilla mittaamassa! Tosiaan mulla on enemmänkin ongelmana se paikallaan pyörittäminen. Kun lähtee liikkeelle niin lämmöt putoaa samoin tein.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Paluuputkeen kannata pumppua laittaa, se vetää ilmaa järjestelmään tosi herkästi.paperman kirjoitti: Ajatus on laittaa jompaan kumpaa eli meno tai paluu putkeen erillinen sähköinen pumppu? Eli voisi sellaisella avittaa tuota veden kiertoa. Onko kellään ehdotuksia millaista ja mistä voisi soveltaa? Kesällä vaan voisi kisoissa pyörittää autoa lähtöalueella normaalisti eikä tarvitsisi kytätä, että milloin se paska taas meinaa keittää.
Syylärille korkeimpaan kohtaan paisuntasäiliö että jos ilmakuplia tulee ne pääsee pois, paisarille letku niin ettei se pääse tekee matkalla lenkkejä joihin jää ilmalukko.
Ite mietin joskus kun itellä oli syyläri kontissa et jos olis pesukoneen pumpusta saanu modattua semmosta kiertovesi pumppua.
Tähän käyttöön tarkotettuja sähkö pumppuja löytyy kyllä venetarvike liikkeistä.
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Joo paisuntasäiliöt ja pelit löytyy! Ja aina ollaan ilmattu viimeisenpäälle konehuoneen puolelta ja syylärin päästä. Täytyypä käydä veneliikkeessä pyörähtämässä.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tossa on yksi malli kiertopumpusta, jota voi käyttää jäähdytysnesteen kierrätykseen.
Aika arvokas n. 250€.
Aika arvokas n. 250€.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Ite oon isontanu sitä hihnapyörää (kilpurissa) kun kone pyörii kovemmilla kierroksilla suurimmax osaks.Larppa kirjoitti:olisko haittaa liian nopeasti pyörivästä vesipumpusta(tuleeko kuplia)?
eli sorvauttais pienemmän hihnapyörän vakiopumppuun?
Monissa ralli vehkeissä myös niin.
Pumppu käsittääkseni tarkoitettu toimimaan "parhaiten" joissain matkanopeus kierroksissa, 2000-3500?
Parhaiten toimii vakiopumpuista se malli missä pumpun siivikko umpinainen (valurautaa) sylinterien puolelta.
Ne tarvike pumput missä pelti häksättin ropeli tekee kuplia, eli kavitoi kaikkein herkimmin.
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
- Paikkakunta: jkl
eli oot hidastanu pumpun pyörimistä? vai oletko sitä kampiakselin hihnapyörää isontanut?TVR kirjoitti: Ite oon isontanu sitä hihnapyörää (kilpurissa) kun kone pyörii kovemmilla kierroksilla suurimmax osaks.
Monissa ralli vehkeissä myös niin.
#1040
2600T
2600T
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Nimenomaan... suurentamalla vesipumpun pyörää, hidastuu sen pyöriminen.Larppa kirjoitti:eli oot hidastanu pumpun pyörimistä? vai oletko sitä kampiakselin hihnapyörää isontanut?TVR kirjoitti: Ite oon isontanu sitä hihnapyörää (kilpurissa) kun kone pyörii kovemmilla kierroksilla suurimmax osaks.
Monissa ralli vehkeissä myös niin.

-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola