Kaasariturbo ohc:n bensapumppu yms.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Kaasariturbo ohc:n bensapumppu yms.

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » La Tammikuu 6. 1:36:42 2007

Haualla en oikein tyhjentävää vastausta löytäny joten: Minkälainen bensapumppu olis hyvä tommoseen DAT turbokaasari viritykseen? Tommonen ohc is:n pumppu löytys mutta onko liian järee tollaseen? Mites bensalinjojen koko?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re: Kaasariturbo ohc:n bensapumppu yms.

Viesti Kirjoittaja timppaanen » La Tammikuu 6. 2:03:07 2007

Hoppamiäs kirjoitti:Haualla en oikein tyhjentävää vastausta löytäny joten: Minkälainen bensapumppu olis hyvä tommoseen DAT turbokaasari viritykseen? Tommonen ohc is:n pumppu löytys mutta onko liian järee tollaseen? Mites bensalinjojen koko?
is pumppu on ihan hyvä. mulla oli itellä bensa linjoina tulo 10mm paluu 8mm
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » La Tammikuu 6. 9:27:16 2007

Molemmat linjat saman kokoisia.
Jos pumppu tuottaa reilusti niin ei saa bensanpaineita laskee riittävän alas muuten, kaasarikoneessa tätä ongelmaa usein kun kone käy tyhjäkäyniä ja bensaa ei kulu paljoa. Jalka suorana tätä ongelmaa ei esiinny.
Paluu vapaaseen tilaan polttoaine säiliöön.
6-7mm sisäreiän putkee sais vähintään olla.

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » La Tammikuu 6. 11:02:53 2007

Joo tolla is: n pumpulla tuntus ainakin bensa tulevan riittävästi. Bensanpaineita ei saa tippuun alle 0,6 barin tyhjäkäynnillä. Bensalinjat on kaasari sierran eli Ulkohalkaisija tulo 8mm ja paluu 6mm... :oops: Tyhjäkäyntiä käy suht nätisti mutta seokset on tosi paksulla ja kun rupee kierroksia oleen (ahtaan) , niin tukehtuu siihen bensanmäärään. Bensanpaineen säätimenä on malpassin turbosäädin.

Ainakin bensalinjat täytyy siis isontaa...
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » La Tammikuu 6. 15:07:08 2007

Millanen paineensäädin tohon olis käypänen kun tuli vaan mieleen että pystyykö toi ykskalvonen malpassi pitään ton pumpun paineen takanaan? Tuntuu vaan että siitä tulee ainetta suoraan läpi ja säätöruuvi ei vaikuta mitään ennenkun se on pohjassa...
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Tammikuu 6. 18:09:20 2007

Ei sen säätimen tarvitse pitää kuin se järjestelmän paine takana. Säädinhän tulee tavallaan pumpulta kaasariin menevään putkeen ikäänkuin T-kappaleella kiinni ja säätimen pohjasta paluu. Tämä T-kappalehan on sitten siinä säätimessä, eli ne kolme letkulähtöä. Säädin vain päästää ylimääräisen paineen lävitsensä paluulinjaan.

Jos paluu on ahdas, sen voi vetää T-kappaleella pumpun imuun. Ilma poistuu itsestään neulaventtiilien kautta. Todettu toimivaksi.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin