Sierran bensapumpun johto? => ajonestoa

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Sierran bensapumpun johto? => ajonestoa

Viesti Kirjoittaja Latexi » Su Tammikuu 7. 12:54:12 2007

Sierra -90 dohci mallia CarvaLakki

Häläri, keskuslukko ym asennus menossa.

Ja tuli mieleen et vois pistää bensapumpun virrat poikki ajonestoa varten. Pieni muistikuva et piuhat kulkis kuskinpuolen kynnyksessä. ???


Kynnyksessä paksu nippu ja yksi parikaapeli , oisko toi parijohto?


Täytyy ruveta tutkimaan ku saa muut piuhat paikalleen, mut jos joku tietäis ni ei tarttis kaikkia pätkiä...
Viimeksi muokannut Latexi, Ma Tammikuu 8. 16:33:43 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Tammikuu 7. 13:28:06 2007

Saatko väriä selville siitä takakontin "tappokytkimestä"?
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Su Tammikuu 7. 13:50:28 2007

No se kuuluu siihen sarjassa muidenhommienjälkeen. Olen lastannut kaiken autosta irrotetun sisustan ja muut uusittavat ym romut takakonttiin. Ei pal saa vararengasta pois.

Mutta kytkentäkaavioita tässä jälkiruuaksi katselen ja puna-mustaa tarjoaa se. Ja ulkomuistista kans sanoisin et musta johto punaisella raidalla.

No takaisin talliin. Jos siitä ny heti paistais ton värinen kaapeli siinä kynnyksellä ni eikun kokeilemaan. Ei oo ton auton sähköissä niin väliä jos on ylimääränen juotos jossain. On meinaan niin pommin jäljiltä kaikki sähköt...


EDIT: Oikea piuha löytyi! Vasemmanpuoleisessa kynnyksestä kulkevasta paksummasta johtonipusta löytyy musta johto punaisella raidalla. Ohuempi johto oli värien perusteella takakajari.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Tammikuu 7. 14:57:27 2007

Laita herätevirtajohtoon se ajonesto, ei tuohon missä menee koko pumpun virta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Su Tammikuu 7. 20:23:07 2007

No tuotakin miettisin mut ajattelin et toi bensapumppu olis kaikkein "tehokkain" keino.

Entisen omistajan jäljiltä oli vanha(rikkinäinen) häly kytketty katkasemaan pelkkä startin heräte. Eli auto olisi lähteny työntämällä käyntiin.

Ku mietin tota herätepiuhaa ni tulin semmoseen tulokseen et se on turhan helppo repästä muovit ratin ympäriltä ja ammattilaisen kytkeä piuha uusiksi virtalukon pohjasta.


EDIT: Vai siis hetkinen onko pumpulla joku oma herätepiuha vai mitä johtoa nyt varsinaisesti tarkoitat?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Tammikuu 7. 20:31:23 2007

Tarkoitan siis bensapumpun releen herätepiuhaa, ei sillä tietenkään ole suora virta virtalukolta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Tammikuu 7. 20:42:17 2007

Juu. Pumppu ottaa helposti sen 10A ja monenkaan laadukkaankaan hälyn ajonestopiiri sitä ei kestä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ma Tammikuu 8. 16:19:01 2007

Ihan asiaa kyllä puhutte. Hyvä et tuli jo tässä vaiheessa pieni ajattelun paikka.

Nii tai siis mietin tätä kyllä mutta toi bensapumpun virta hiukan yllätti. Mittailin sitä virtaa siinä ku kääntää virrat päälle ja pumppu tekee paineen ni reilu 3 ampeeria oli siinä kohtaa. Sit taas ku hälärin vilkkujen ohjauskin kestää 10 ampeeria ni ajattelin et eiköhän se sen kestä

Ja hälyn ohjekirjassa nimenomaan suositeltiin laittamaan esim bensapumpun johtoon (täytyypä kattoa et kumpaan johtoon ;) tai sytytysvirtoihin tms.

Mutta sitten kysymys kuuluukin et missä se herätejohto kulkee?

Taitaa kuitenkin olla paras vaihtoehto ku katkasen siitä virtalukon pohjasta piuhan poikki... Tai laitan erillisellä releellä ton.


Ehdotuksia saa ja täytyy esittää!

Nyt ohitan koko ajoneston ja laitan auton muuten kasaan ettei tarvii lainaautolla enempää kulkea. Ku oli tarkotus saada toi rojekti jo eilen kuntoon, mut eihän siitä mitään tullu.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Tammikuu 8. 17:00:38 2007

Helpoiten pääset käsiksi punpun releen ohjaukseen ECU:n liittimestä. Sielä kai se on hanskalokeron takana? Yksi mihin sen voisi laittaa on puolan plus-virtaan.

Vilkku piiri kestää sen hetkellisesti, kun kerta vilkkuvat.

Ihan mielenkiinnosta, mikä häly?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ma Tammikuu 8. 18:24:56 2007

Avital 2300. Ja luultavasti nyt paskana tämän hienon kytkennän johdosta. :oops:


Voi PRKL!!!


Sen verran ajoin eilen autoa et siirsin tallissa vähän parempaan kohtaan. Nyt on pientä temppuilua havaittavissa hälyssä, mutta täytyy toivoa et johtuu vaan mun muista kytkennöistä. Olis taas pitäny lukea ohjeita ennen ku asentaa, mutta ku on toinen kerta ku asennan samaa hälytintä ni meinasin ettei niitä ohjeita niin tarvii.


Ja sit vielä tosta ajonesto piiristä/releestä tossa hälyssä. Ei oo tehokestoa mainittu mut hieno kuva on missä katkaistaan virtalukolta sinne bensapumpulle tms menevä johto. :oops:

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ma Tammikuu 8. 19:30:30 2007

No nyt rupeaa näyttämään joltain virhekytkennältä. Otin toosan auki ja mitään palamisen merkkejä ei näy ja käynnistykseneston releeseen on merkattu virrankestoksi 45/30 A! Eli ei kyllä olis pitäny tosta laueta.

Siltikin releessä vaikuttaisi olevan jotain vikaa ensitutkimusten perusteella koska se makaa päällä koko aika eikä siis katkaise vaikka hälytin on päällä.

Hälytin on ollut kesästä saakka käyttämättömänä ja syksystä asti sentään sisällä lämpimässä. Eli rele voisi (ku oikein positiivisesti ajattelee) olla vaikkapa vaan hapettunut jumiin tms.

Ja yllättäin takuu on mennyt umpeen 2kk sitten.



Keskuslukon sentään sain asennettua toimivasti ja mitään ei ole hajonnut, vielä...

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ma Tammikuu 8. 22:19:55 2007

Latexi kirjoitti:Keskuslukon sentään sain asennettua toimivasti ja mitään ei ole hajonnut, vielä...
Niin mutta sen oot varmaan ostanu jostain asiantuntevasta paikasta ja hälyn jostain marketin pihalta. Siitä se kestämisen ero syntyy :wink:

Ite aikoinaan ruiskuriesaan hälyä askarrellessa pistin sen eston siihen pumpulle menevän naran väliin ja kesti tuo ainakin sen 4-5 vuotta mitä auto mulla oli. Häly oli joku Enforcerin malli ja 10A piirillä.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ti Tammikuu 9. 0:00:48 2007

Popi kirjoitti:Niin mutta sen oot varmaan ostanu jostain asiantuntevasta paikasta ja hälyn jostain marketin pihalta. Siitä se kestämisen ero syntyy :wink:
Joku halpahalli sekin tais olla.. Oisko ollu joku Popimarket tms :lol:


Vielä ei ole ratkennut mutta hyviä ideoita on huomiseksi.

Täytyy oikeen mainostaa tässä et aika hyvä asiakaspalvelu tuolla hälytin.comissa ku muutaman tunnin viivellä klo 23.08 otetaan teknisestätuesta yhteyttä ja kysellään tarkempia tietoja.

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ti Tammikuu 9. 7:22:58 2007

Go Raisio Go! :lol:

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Tammikuu 9. 14:26:26 2007

Itse kun cobran asentelin, niin siinä merkkikohtaisissa ohjeissa käskettiin laittaa kanssa bensapumpulle menevään mustapunaisee johtoon ajonesto. Ja on toiminut virheettömästi jo muutaman kuukauden.
Pedal tu tö metal!

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Tammikuu 9. 17:01:11 2007

Asennakko Lauri hälytintä vai rakennatko aikapommia? ;)
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ke Tammikuu 10. 22:26:23 2007

razorass kirjoitti:Asennakko Lauri hälytintä vai rakennatko aikapommia? ;)

Tää on jotain siltä väliltä ku auto on pommi ja nyt se vielä hälyttää...


Mutta sain kuin sainkin homman toimimaan.

Yllättäin oli pientä maadoitushäiriötä ja häly nollautui joka kerta ku käänteli virta-avainta. Syy huonoon maadoitukseen oli epämääräinen liitin joka sattui löytymään sopivasti kojelaudan uumenista. Jatkuva virta ja maadoitus samassa liittimessä. Tosin tämän "maan" ja rungon välissä oli 1-150 ohmia resistanssia riippuen avaimen asennosta ja auringonpilkkujen määrästä.


Seuraava ongelmaa odotellessa...


Tai niin sekin tuli jo. Sain kaiken toimimaan tallissa. Aamulla kun olin lähdössä ja käynnistin auton niin hämmästys oli suuri kun ovet napsahtivat hetken päästä lukkoon. Avasin ne ja ihmettelin asiaa. Perillä kun sammutin auton ni taas meni lukkoon.
=> aina kun sammutti tai käynnisti auton niin ovet meni lukkoon/auki. Pienen pieni muistikuva(=toive ettei taas olisi mitään virhekytkentöjä) slummilukko-maininnasta hälyn ohjekirjassa.

Ja löytyihän se sellainen ominaisuus hälystä ja vieläpä oletuksena käytössä.

Razori tommosen lukon tarttis, ei täällä meillä. ;)

Vastaa Viestiin