2.3 dohc palikoita ? + muuta turinaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

2.3 dohc palikoita ? + muuta turinaa

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 9. 16:22:09 2007

Eli jossain vaihees pitäs rueta tota konetta tunkemaan sierraan mutta ennen sitä vois yrittää selvittää pari juttua, eli mikä palikka tää on?
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351603

sit toinen on tällanen hervottoman kokonen 8 napanen rele
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351726

sit olis tämän näkönen vimpain
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351792

ja vielä tämmönen, muistelen nähneeni jossain cossussa jossain lokarin sisällä vastaavan
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351835

lisää palikkaa...eli tämmönen anturikin löyty yhestä pussista
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351921

ja sit vielä viiminen eli johtosarjassa on tällänen roikan pätkä
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168352047
tuo vissiin on jollain tavalla automaattilaatikkoon liittyvä
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168352110
siinä viel tosta lapusta mikä on tossa roikan kylessä

eli jos jollain olis heittää hyviä arvauksia noista palikoista ni olisin kiitollinen.
Nii ja jos joku osaa sanoo et tarvitäänko noista mitään sen 2.3 koneen käyntiin saamiseen eli onko "tarpeellisia"
Viimeksi muokannut henu, Ti Tammikuu 16. 18:13:01 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Tammikuu 9. 18:38:01 2007

lisää palikkaa...eli tämmönen anturikin löyty yhestä pussista
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351921
En ole ihan varma, mutta näyttää pahasti IAT-anturilta (imuilmanlämpö)?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 9. 18:40:30 2007

fsohc kirjoitti:
lisää palikkaa...eli tämmönen anturikin löyty yhestä pussista
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351921
En ole ihan varma, mutta näyttää pahasti IAT-anturilta (imuilmanlämpö)?
Itellä kävi myös mielessä mut paketin mukana tullu imuputki/tötterö mikä tulee imusarjaan ni siinä on jo yks vähän ton näkönen anturi kiinni :?

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Tammikuu 9. 18:43:36 2007

Ford Fiesta ST 2013
#727

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 9. 18:45:29 2007

:shock: aha, no sillä ei sit vissiin tee sierrassa mitään

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: 2.3 dohc palikoita ?

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Tammikuu 9. 18:54:31 2007

henu kirjoitti:
ja vielä tämmönen, muistelen nähneeni jossain cossussa jossain lokarin sisällä vastaavan
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351835
Egr venttiilin ohjausventtiili, jonka kautta kulkee alipaine = turha osa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Re: 2.3 dohc palikoita ?

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ti Tammikuu 9. 20:17:20 2007

henu kirjoitti:Eli jossain vaihees pitäs rueta tota konetta tunkemaan sierraan mutta ennen sitä vois yrittää selvittää pari juttua, eli mikä palikka tää on?
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351603

sit toinen on tällanen hervottoman kokonen 8 napanen rele
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351726

sit olis tämän näkönen vimpain
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351792

ja vielä tämmönen, muistelen nähneeni jossain cossussa jossain lokarin sisällä vastaavan
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351835

lisää palikkaa...eli tämmönen anturikin löyty yhestä pussista
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168351921

ja sit vielä viiminen eli johtosarjassa on tällänen roikan pätkä
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168352047
tuo vissiin on jollain tavalla automaattilaatikkoon liittyvä
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168352110
siinä viel tosta lapusta mikä on tossa roikan kylessä

eli jos jollain olis heittää hyviä arvauksia noista palikoista ni olisin kiitollinen.
Nii ja jos joku osaa sanoo et tarvitäänko noista mitään sen 2.3 koneen käyntiin saamiseen eli onko "tarpeellisia"
Kuva 013: Tästä osasta en uskalla varmuudella sanoa.

Kuva 010: Jäähdyttimen tuulettimen rele.
Kuva 014: Aktiivihiilisäiliön tyhjennysventtiili, käytetään aktiivihiilisäiliön avaamiseen ja sulkemiseen.
Kuva 038: Alipaineen säätösolenoidi (EVR) mahdollistaa mitatun pakokaasumäärän kuljettamisen takaisin imusarjaan.
Kuva 037: Imuilman lämpötila-anturi.
Kuva 039: Automaattivaihteiston johtosarja.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: 2.3 dohc palikoita ?

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 9. 20:50:38 2007

Jari S kirjoitti:Kuva 010: Jäähdyttimen tuulettimen rele.
Kuva 014: Aktiivihiilisäiliön tyhjennysventtiili, käytetään aktiivihiilisäiliön avaamiseen ja sulkemiseen.
Kuva 038: Alipaineen säätösolenoidi (EVR) mahdollistaa mitatun pakokaasumäärän kuljettamisen takaisin imusarjaan.
Kuva 037: Imuilman lämpötila-anturi.
Kuva 039: Automaattivaihteiston johtosarja.
Kiitos, osaako jari S (tai joku muu) kertoo et voiko ton lootan johtosarjan jättää kokonaan pois vai onko siinä jotain tarpeellista?
Nii ja sellanen tuli mieleen et onko joku käyttäny moottorin ö cuulerina tällasta tomaattilootan cuulerii http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1168368172
mietin vaan et onko toi liian iso jos tuon johonkii istuttas

TL
Viestit: 72
Liittynyt: Su Marraskuu 16. 19:48:48 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja TL » Ti Tammikuu 9. 20:59:29 2007

kuva 013, kyseinen boxi liittyy automaattilaatikon ohjaukseen.
Juuri tuo määrittelee miten laatikko vaihtaa normaali / sport asennoilla.
Lootan johtosarjaa et voi jättää pois jos käytät automaattia, jos taas käytät manuaalilaatikkoa niin voit johtosarjan ja kyseisen boxin jättää pois.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 9. 21:06:04 2007

TL kirjoitti:kuva 013, kyseinen boxi liittyy automaattilaatikon ohjaukseen.
Juuri tuo määrittelee miten laatikko vaihtaa normaali / sport asennoilla.
Lootan johtosarjaa et voi jättää pois jos käytät automaattia, jos taas käytät manuaalilaatikkoa niin voit johtosarjan ja kyseisen boxin jättää pois.
:oops: :lol: heh...unohin sit mainita et tulee ihan manuaali eli EI tuu tomaatti

mutta hyvä, nyt rupee pikkuhiljaa selviimään ylimmääräiset härdellit...jatketaan "romu" laatikoiden purkamista :)

Blueoval
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Blueoval » To Tammikuu 11. 10:40:09 2007

Tuota, oottako varmoja että sen automaatinohjaus boksin voi jättää pois manuaalin kanssa? Kun en nyt muista ihan tarkkaan kytkiksiä, mutta eikö se ohjannu sytkää jotenki, tai sitte muistan väärin?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 16. 18:19:19 2007

Muutin otsikkoo vähän ku on muutakii kysyttävää, eli onko joku soveltanu tän 2.3 koneen perään tota type 9 laatikkoo, käsittääkseni tossa T9 lootassa on lyhyempi kytkin akseli ku mt75 laatikossa, eli varsinainen kysymys kuuluu et saako ton käymään tohon mitenkä helposti ja mites noi kytkimet sun muut hilut menee tohon, käykö esim 2.0 dohc koneen levy tohon T9 akselille.

Vastaa Viestiin