Mondeon takaluukku.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
Mondeon takaluukku.
Tossa mun kompi koupe -97 mondeossa ei ole keskuslukituksen kaukosäätöä ja ihmetyttää ,että saako takaluukun lukon napsahtamaan auki vain avaimella takaluukun lukosta vääntämällä.
Avainpesä on siellä oikeassa reunassa auton takapäätä ja se nappikin painuu hiukan painettaessa,mutta ei se takaluukkua avaa niinkuin esim. sierroissa.
Vaikuttaa jotenkin oudolta? Kuuluuko toi olla tommonen ,vai onko tossa jotain vikaa.
Avainpesä on siellä oikeassa reunassa auton takapäätä ja se nappikin painuu hiukan painettaessa,mutta ei se takaluukkua avaa niinkuin esim. sierroissa.
Vaikuttaa jotenkin oudolta? Kuuluuko toi olla tommonen ,vai onko tossa jotain vikaa.
-
-
- CRSC jäsen 2015
Tuli tossa äsken tutustuttua sen lukkomekanismin anatomiaan ja vika ei ole avainnupissa.
Kun nappia painaa,se kytkee mikrokytkimen ,jonka pitäis antaa lukonavaus moottorille virtaa. mutta ei tapahdu mitään.
Avaimella käännettäessä aukeaa lukitus vaijerin välityksellä.
En pääse nyt mittailemaan sähköjä sen enempää ,kun olen "töissä" ja ei ole tarpeellisia työkaluja,mutta viikonloppuna sitten.
Kytkentä on pakko olla simmonen ,et napista painaminen avaa luukun vain jos on ensin keskuslukituksella aukastu ovet. Muutenhan takaluukun sais auki avainnupista painamalla koska vaan.
Kun nappia painaa,se kytkee mikrokytkimen ,jonka pitäis antaa lukonavaus moottorille virtaa. mutta ei tapahdu mitään.
Avaimella käännettäessä aukeaa lukitus vaijerin välityksellä.
En pääse nyt mittailemaan sähköjä sen enempää ,kun olen "töissä" ja ei ole tarpeellisia työkaluja,mutta viikonloppuna sitten.
Kytkentä on pakko olla simmonen ,et napista painaminen avaa luukun vain jos on ensin keskuslukituksella aukastu ovet. Muutenhan takaluukun sais auki avainnupista painamalla koska vaan.
-
Näinhän se toimii. Mulla on kaukoohjattava tuo keskuslukko ja avaimessa on myös peräkontin avaus. Kontin saa auki tuolla kaukokäytöllä vaikka ovet olisi lukossa mutta ei pelkästään napista ennenkuin ovet on auki.KtK kirjoitti:Kytkentä on pakko olla simmonen ,et napista painaminen avaa luukun vain jos on ensin keskuslukituksella aukastu ovet. Muutenhan takaluukun sais auki avainnupista painamalla koska vaan.