Zetec asennuksen tuottamia kysymysmerkkejä.

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Zetec asennuksen tuottamia kysymysmerkkejä.

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Tammikuu 17. 0:39:42 2007

Tuolla toisaallahan onkin se aloittamani Zetec+megasquirt -threadi, mutta koska se puoli on nyt hanskassa (tai ainakin kone käy, muusta ei vielä tietoa) niin ajattelin väsätä toisen threadin liittyen enemmän koneen apulaitteisiin ja muuhun 'rakenteelliseen puoleen'. Ei tarviisi sitten kysyä jokaista juttua eri paikassa ja jollekulle muullekin saattaisi olla apua kun löytyisi samasta paikasta enemmän asioita.

Haynesin korjausopas mulla on mutta nehän on nykyään niin turhia ettei niistä ole just mitään iloa eikä Microcat ja TISsikään ihan kaikesta pelasta niin joitain juttuja tuli tuossa tänään tallilla pällistellessä mieleen.

Akuutein kysymys koskee veden kiertoa, kehtaisi tuota konettakin rullutella huoletta kun vesi kiertäisi pannussa. Tähän liittyen löysin microcatista kuvan joka tosin jättää vielä aika paljon arvailujen varaan. Vihreät letkut on selvä peli, mutta noi punaiset ei ihmetyttää.

Ajatustyötä aiheutti myös pensaletkun liitäntä, tarkemmin sanottuna tämä. Toi letkuhan on sellaista muotoon tehtyä letkua ja se ei nyt oikein sovi olemaan tuon uuden kaasuläppäkotelon kanssa. Onko tuo letkun liitos sellanen että kun sen purkaa (vaikka sitten puukolla) niin siihen saa klemmarilla tavallista pensaletkua kiinni?

Muutamia muitakin juttuja vielä on mutta niistä sitten myöhemmin, tulee muuten infoähky sekä kysyjälle että etenkin vastaajalle :-)
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Tammikuu 17. 6:10:36 2007

Toi vesiletkukuva taisi olla Fiestasta? Katoppa Escortin tai Mondeon kohdalta vastaava kuva, siinä näkyy paremmin. 3+2=1

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Tammikuu 17. 9:20:20 2007

Fiestasta ei löytyny just minkäälaista kuvaa joten toi on Escortista. Mondeo ei tullukaan mieleen, täytyy kts.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

hakkis1701
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Syyskuu 25. 16:18:05 2002

Viesti Kirjoittaja hakkis1701 » Ke Tammikuu 17. 15:30:59 2007

"Ajatustyötä aiheutti myös pensaletkun liitäntä, tarkemmin sanottuna tämä."

Mun zetecis se sininen jutska siinä on ruuvattava korkki ja sen alla on sellainen sielu kuten renkaan venttiilissä, arvatenkin siihen jotain saisi liitettyä esim. painemittaria tai jotain muuta, ei ole varmaan kukaan kokeillut toimisiko se bensan tulona. Bensaa sieltä ainakin tulee kun sitä sielua painaa kynnellä virtojen ollessa päällä.
Ford Escort 1.8 Zetec CLX -92

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Tammikuu 17. 19:36:06 2007

Nii no idea olikin että pitäisi irroittaa tuo letku tuosta liittimestä ja vaihtaa toisenlainen letku siihen. Ja sen suhteen tiedustelen että onnistuuko moinen vai onko se jotenkin niin tiukkaan 'valettu kasaan' ettei homma onnistu.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Tammikuu 21. 11:50:58 2007

Omassa Fiestassa vesiletkut menevät näin:

1 ja2 liittyvät metalliputkeen, joka on pakosarjan päällä kiinni lämpösuojassa.

3. kiertää jakopään kautta 1. liitännän vieressä olevaan lähtöön (eli alavesiletkussa on kaksi pikkulähtöä), tämä on siis sisäkenolle menevä letku. Toinen sisäkennolle menevä letku tulee termostaattikopasta. Jäähdyttäjän jakopään puoleisesta pikkulähdöstä menee letku paisarille.

Sopiva alavesiletku löytyy microcatista numerolla 1000366 (n.40€) jos nyt oikein tulkitsin kuvaa...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Tammikuu 23. 19:51:48 2007

Juu, vesiletkut sain hollilleen kun vakoilin yhen Ekkerin pellin alle.

Mutta nyt ois melko akuutti tilanne (Oon tallilla) taas päällä. Meinasin viedä huomenna osia pesulaan ja nyt en kyllä mitenkään tajua miten noi suutimet saa irti. Ne isolla prikalla varustetut pultit olen tietenkin avannut mutta miten ne tötteröt saa irti :-|

Ruuvarilla vähän longottelin ja töhötin silikonispreitä kun meinasin jotta kanittavat tiivisteet antaisi periksi mutta ei. En mä ainakaan vielä ole niin kovasti uskaltanut longottaa että irti lähtisi, vaikka rakoa siihen jo kehittyykin.

Ja toinen juttu, tuon jarrutehostimen alipaineputken irroittaminen imusarjasta. Uskaltaako sen vaan väkivoimin kiskoa irti? Jotain sille pitäisi varmaan tehdä kun se vaikuttaa tosi hololta :-/

Mutta tosiaan, toi suutinpuoli ois aika tilanne päällä.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Tammikuu 23. 20:18:39 2007


Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Tammikuu 23. 20:34:24 2007

Ei tosta kyllä nyt ollu vielä oikein apua.

Toi kohta 17 (Remove the four injectors (eight bolts)) on nyt se mihi on päästy ja sit on probleem. Kun en saa niitä suutimia irti siitä 'suutintukista'. Noi eight bolts on kyllä jo irti mutta suutimet on aika tiukasti kiinni.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Tammikuu 23. 21:01:04 2007

Lisää voimaa :?:
Saattavat jämähtää vuosien mittaan aika tiukkaan.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Tammikuu 23. 21:03:07 2007

Krisse kirjoitti:Ei tosta kyllä nyt ollu vielä oikein apua.

Toi kohta 17 (Remove the four injectors (eight bolts)) on nyt se mihi on päästy ja sit on probleem. Kun en saa niitä suutimia irti siitä 'suutintukista'. Noi eight bolts on kyllä jo irti mutta suutimet on aika tiukasti kiinni.
Ei muuta kuin ne leveillä prikoilla varustetut ruuvit pois ja kitkuttamalla suuttimet pois. Papukaijapihdeillä itse kitkuttelin ja avitin hieman pienellä ruuvarilla siitä suutintukin lovesta. Oli melkoisen tiukassa, menasi muutamassa usko loppua, mutta hallittu väkivalta ratkaisi ongelman :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Tammikuu 23. 21:06:07 2007

Se tehostajan letkun irroitus ei ole mikään voimalaji. Painat sitä pikaliittimen kaulusta sisäänpäin niin sitten se letku tulee sieltä kevyesti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Tammikuu 30. 1:39:49 2007

Mistä tuosta koneesta löytyy moottorin numero? Tuolla Voordin teknisessä tuessa jamppa haasteli että sieltä termostaattikotelon lähettyviltä, ja joku muukin tietolähde näytti kuvassa sen löytyvän sieltä päin. Mutta ei. En mä löydä mitään sieltä päin.

Jostain jakopään päästä löytyy sellainen Fordin 92AM91823-123 tyylinen numero joka se ei ole, ja lohkon pakosarjan puolelta alhaalta puolestä välistä löytyy 5 tai 6 numeroinen litania joka on 'kehystetty'. Olisiko se nyt kuitenkin toi vai eikö tossa vehkeessä oo :-|

Toinen kysymys koskien tota huohotinsysteemiä. Tossahan on pakosarjan puolella se huohotinjärjestlmän loota, mikä lie öljynerotuspurkki onkaan. Niin orkkis pakosarjallahan se on lähestulkoon kiinni pakosarjassa. Onko siinä joku kuumuuteen perustuva toiminta-ajatus josta pitäisi kantaa huolta nyt kun on ihan erilainen pakosarja eikä tuo juurikaan enää kuumene?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

hmm

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ti Tammikuu 30. 2:05:01 2007

Luulisin että ontto sisältä/täynnä jotain teräsvilla (ohc: Ö-korkki...
)
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Vastaa Viestiin