7 mm siitä viis, mistä M9 kierretappi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arto65FB
Ylläpitäjä

7 mm siitä viis, mistä M9 kierretappi

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Tammikuu 17. 13:37:30 2007

Tavallaan tekniikkakyssäri kait tääkin, kun ei muuten remppa etene.

KUKA kele mennyt laittamaan Fordilla (ja ilmeisesti monessa muussakin autossa) jarrusatulaan 7mm kuusiokolot? Eihän missään clasbiltema-liikkeessäkään myydä sellaisia. :x
Viimeksi muokannut Arto65FB, Pe Tammikuu 19. 0:09:07 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Tammikuu 17. 14:00:36 2007

Ite oon tehny hiomalla isommasta sopivan.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Tammikuu 17. 14:20:42 2007

Missäpäin asut, ainakin meil duunissa (fixus espoo) löytyy noita.
#6
Escort -75

ibbo
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 11:48:14 2001
Paikkakunta: Espoonlahden Esso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ibbo » Ke Tammikuu 17. 14:58:19 2007

Löytyy sellanen kyllä Biltemastakin.
evilessence.pp.fi -- Cosworth 4x4 '90 | 2.0S V6 '76 | 2.3iS '92 | 1.4CL '89 | projectOlds '76 | project RS-A '75

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Tammikuu 17. 15:24:39 2007

Omani hain AD-liikkeestä. Hyllytavarana oli ainakin Lappeenrannassa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Tammikuu 17. 16:51:58 2007

Lahdesta Työkalupisteestä hain itselle

Veikkaus että sierran etusatuloiden liukutappeihin tarviit :D

Edit, lukihan siinä että satuloihin, ihan unessa taas :oops: :D

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Tammikuu 17. 19:20:00 2007

Jes, näinhän se olikin. En vain hakenut oikealla tavalla. Ostin sitten Clasohlsonista ohikulkiessani päivällä palasarjan, jossa oli myös 7mm. Oli kyllä ainoa 7mm sisältävä sarja siinä liikkeessä ja irtopaloja räikkään tai muuhunkaan ei kuusiokolona löytynyt.

Edittiä, no lähtihän ne satulat kun kilon moskalla paukutti hentoa 1/4" avainta. Siinä taas ollut foordin ingenjöörit asialla, kun etujarruletku on tehokkaasti ylemmän pultin kohdalla. Eikä tietenkään lähde levyt irti, himpan jämähtäneet kiinni napaan. Eli ei lähde takarummut irti eikä etulevyt.

Nimim. "Ostetaan kauhea toho"

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Tammikuu 18. 22:53:16 2007

No voi jumaleisson tota foordia. Ootteko useinkin nähneet M9*1.25 pulttia? Elikkäs ne satulan ohjaus/kiinnityskuusiokolopultit on M9. Arvaatte varmaan, mistä tollanenkin tuli huomattua. Just, yksi kuusiokolopultti alkoi kinnaamaan kiristettäessä. Vaan kun M8 kierretappi meni ihan iloisesti läpi siitä ja pultti vaan junnasi. Menis jo konkkaan koko pulju tai ainakin edes päästäisiin siitä pässistä, joka keksi laittaa 7mm kuusiokolon, jossa M9*1.25 jenga. Vaihdetaan läjä foordeja takkapuihin, raktoreihin ja ooppeleihin. Citikkaa ei taida neljällä foordilla saada, ellei maksa paljon väliä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Tammikuu 19. 0:57:20 2007

Arto65FB kirjoitti:No voi jumaleisson tota foordia. Ootteko useinkin nähneet M9*1.25 pulttia? Elikkäs ne satulan ohjaus/kiinnityskuusiokolopultit on M9. Arvaatte varmaan, mistä tollanenkin tuli huomattua. Just, yksi kuusiokolopultti alkoi kinnaamaan kiristettäessä. Vaan kun M8 kierretappi meni ihan iloisesti läpi siitä ja pultti vaan junnasi. Menis jo konkkaan koko pulju tai ainakin edes päästäisiin siitä pässistä, joka keksi laittaa 7mm kuusiokolon, jossa M9*1.25 jenga. Vaihdetaan läjä foordeja takkapuihin, raktoreihin ja ooppeleihin. Citikkaa ei taida neljällä foordilla saada, ellei maksa paljon väliä.
Katon huomenna töistä. Löytyy jonkun verran noita erikoisempia tappeja.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Tammikuu 19. 11:22:47 2007

Kyllä minusta '89 pontiacissakin oli joitain M11 kierteitä, oli muutettu 7/16" pultit vastaavaan :? millikierteeseen....

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Tammikuu 19. 12:22:49 2007

Itse joskus laitatin juuri tuohon jarrun kiinnikerautaan M9-helicoilin tuolle liukutapille. Oli ihan hyllykamaa eikä homma ollut kuin pari euroa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Pe Tammikuu 19. 19:02:27 2007

Hesus kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:No voi jumaleisson tota foordia. Ootteko useinkin nähneet M9*1.25 pulttia? Elikkäs ne satulan ohjaus/kiinnityskuusiokolopultit on M9. Arvaatte varmaan, mistä tollanenkin tuli huomattua. Just, yksi kuusiokolopultti alkoi kinnaamaan kiristettäessä. Vaan kun M8 kierretappi meni ihan iloisesti läpi siitä ja pultti vaan junnasi. Menis jo konkkaan koko pulju tai ainakin edes päästäisiin siitä pässistä, joka keksi laittaa 7mm kuusiokolon, jossa M9*1.25 jenga. Vaihdetaan läjä foordeja takkapuihin, raktoreihin ja ooppeleihin. Citikkaa ei taida neljällä foordilla saada, ellei maksa paljon väliä.
Katon huomenna töistä. Löytyy jonkun verran noita erikoisempia tappeja.
Ihan pakko... Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kun hajoaminen... tässä on malliesimerkki siitä
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Tammikuu 19. 19:35:21 2007

Joillekkin se on vaan niin kamalaa kun jotain hajoaa ja joutuu itse korjaamaan, (toiset vie korjaamolle) :wink:
Mulla on yksi tuttu jonka sierra jäi 2 vuotta sitten seisomaan kun sillä paloi herneet nenään sen auton kanssa, ihan vaan siksi kun se pieni letku joka menee sisätila lämppärille nokkapyörän edestä ylävesiletkulta, osui nokkapyörään ja alkoi vuotamaan.. :roll:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Tammikuu 19. 20:33:40 2007

HEH tuommoinenhan on "normi" päivä :lol:

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Tammikuu 22. 22:52:26 2007

Kiitti Hesus avuntarjouksesta, mutta hätäpäissäni menin heti aamusta Työkalupalveluun.

Joo, kyllä tossa ehti jo hajota, kun jarrulevyjen vaihtoon menee mitä neljä viis iltaa. Piti jo saada pultti Tampereen reissulla, muttei kaveri ehtinytkään hakea sitä. Ei muuta kun pikkurälläkkä vasempaan käteen ja oikealla pitelemään pulttia ja varovasti levinnyttä kierrettä matalaksi. Vähän lukkoliimaa liukasteeksi ja upposihan se. Vaihdetaan se pultti ja kiinnitysrauta sitten, kun kaveri ehtii romulastaan ehjät kaivamaan.

TAp, juu tuttua on noi millikierteet tuumasten paikalla. Mussen joustavalapainen tuuletin oli millisillä ja Toploaderin etulaakerin pidike kahdella tuumaisella ja kahdella millisellä.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Huhtikuu 19. 12:53:03 2007

Lainataas aihetta....
Eli oisko jollain tietoo et mistä löytäs sopivan kierretapin tohon dellorton kaasarin seosruuvvin kierteisiin, joku perkl menny joskus hukkaamaan siitä seosruuvvin ja näppärästi tulpannu sen jollain liimalla ni nyt siel kierteissä on liimaa yms sontaa jne...pitäs saaha puhdistettua se kierre ku toi uus seosruuvvi ei mene riittävän pohjaan :?
Paikallisista pultti ja mutteri kaupoista kävin kyselemässä ja nehä meinas saaha infarktin ku näki miten tihee toi kierre noissa on, nii ja se ruuvvi näyttäs olevan noin 7mm paksu ja tosta tiheydestä en osaa sanoo mitään ku ei sitä tunnistanu myyjät liikkeessäkään.
Apuva...joitain muita vinkkejäkin saa antaa jolla sais ton kierteen puhtaaks

ilehmus
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ilehmus » To Huhtikuu 19. 22:48:51 2007

Kierretulkki vaikka Biltemasta ja sillä setvimään. Ties vaikka auttais. Samaten jostain ruuvi.netistä saattaa löytyä tietoa omituisista kierteistä.
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Huhtikuu 19. 22:54:56 2007

Teräskonttorilta varmaan vois löytyä sopiva kierretappi.
#6
Escort -75

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Huhtikuu 20. 0:19:21 2007

Moposport(?) tahi muu kaasarikauppias myi myös jotain kierretappeja niihin kaasareihin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Huhtikuu 20. 0:35:40 2007

SLEI kirjoitti:Moposport(?) tahi muu kaasarikauppias myi myös jotain kierretappeja niihin kaasareihin.
http://www.moposport.fi/workspace/searc ... pi&theme=5

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Huhtikuu 20. 9:27:11 2007

Nonii tuoltahan se moposportista vissiin löytys, ilmeisesti on tuo M7X0.5 mut hinta on kyllä yhestä tapista sellanen et pitää koittaa viel eka jollain kotikonsteilla puhistaa se tai sit jätän silleen et ykkönen pyörii vähän rikkaalla jne...
Kiitos vastauksista, jatketaan säätämistä :)

Vastaa Viestiin