205 lohkoon sopivat automaattilaatikot (turbo 200hv - 300hv)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

205 lohkoon sopivat automaattilaatikot (turbo 200hv - 300hv)

Viesti Kirjoittaja jarnok » Pe Tammikuu 19. 16:33:19 2007

eka kyssäri täällä :) eli asiaan ilmeisesti noita perus fordin automaattilaatikot ei kestä tommoista turbokäyttöö, mutta sopisiko tommoisen oharin kylkeen esim joku muu loota esim joku mustang tai joku muu?kertokaa viisaat

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Tammikuu 19. 23:53:58 2007

Sama asia askarruttaa minuakin. Voimaa tekisi mieli saada lisää, mutta pelottaa jo hieman nytkin... Käsivalintaiseen takaisin paluu käyttöautossa tuntuu lähinnä ahdistavalta vaihtoehdolta.

Vanhempi C3:n menee OHC:n perään, koska sitä on käytetty mm. Taunuksessa. Täällä väitetään, että C3:sta olisi käytetty Merkur XR4Ti:ssa, mutta tiedä sitten. Samassa listassa väitetään myös, että C3:sta on käytetty Ford Scorpiossa. Tämä tieto on täyttä pa**aa (siinä on ollut aina A4LD), joten myös tuon Merkur version todenperäisyys on kysenalainen.

A4LD:sta on olemassa ns. Heavy Duty versio, jota on käytetty Cologne V6 4.0L moottorin perässä. Yhteensopivuudesta en osaa sanoa varmaa, mutta käsittääkseni sen saa laitettua OHC/V6:n perään.

Jostain on jäänyt mieleen, että jenkkipuolelta joku voortin loota on mahdollista kohtuullisen pienillä muutoksilla laittaa eurooppalaisen OHC/V6:n perään.

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » La Tammikuu 20. 8:23:39 2007

Jenkki puolelta pinto moottorisista löytynyt turpiinikoppia jopa C6:lle,
C4 ollut yleinen sen pitäis kestää jo jotakin.
Tietysti pintossa on ne kaksi ylintä pulttia ylempänä,mutta 4 kohillaan,aika pieni muutos.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Tammikuu 20. 12:32:52 2007

mulla on edelleenkin joku ihme luulo että C4 laatikon sais aika vähällä vaivalla myös nelosen perään ja siihen lootaan saa jos jonkinlaista preppaus ja hd kittiä jenkeistä.. mutta tämä on vain huhua.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Tammikuu 20. 15:44:50 2007

Ja jossain muistelen nähneeni myynnissä kytkinkoppaa tai sovitepalaa 4syl forren koneen ja supran laatikon välille...

Edit: Tuollaon. Ja näkyy olevan myös supran lootan ja enkku kutosen väliin osia.
Jotain koneistuksen tarpeesta nuo tähdet lopussa kertoo.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Su Tammikuu 21. 13:34:27 2007

www.cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=114792
Oliskohan tosta mitään apua, ei tarvis jauhaa samoja asioita..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Tammikuu 21. 16:47:23 2007

C4.sen saa "helposti" euro ohc:n perään, Jenkki pinto 2.3l perästä.
Vetolevy ja startti sieltä myös mukaan.
Ja on kestänyt +300hv ja vääntöä roimasti.Myös suomessa osataan tehdä askille ihmeitä.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Tammikuu 22. 23:36:54 2007

Toi 2.3OHC on kyllä korkeampi lohko kuin 2.0euro. Mutta liekö kytkinkopan/turbaanikopan pulttijako sama molemmissa?

Pinto-sarjan autoissa (Pinto, MusseII, Bobcat) oli C4 pienemmällä kopalla, joka lienee sama kuin eurojako. Sitä en tiedä, onko kaikkien Pinto-moottorien perässä pikkukoppa esim. Ranger tms. 80-luvun kikotin.

Tuommoinenkin löytyi, melkoinen XR4Ti tietopläjäys
http://www.merkurxr4ti.com/ref/merkur.pdf

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ti Tammikuu 23. 17:18:08 2007

2.0is tomatti...mulla oli noin 1 vuosi 4ald tomaati kiinni laitoin kunnon ison erillisen luhuttien lootalle niin pelitti oikeen hyvin ei ollu ongelmia...
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Tammikuu 24. 22:52:17 2007

fordrs2000 kirjoitti:laitoin kunnon ison erillisen luhuttien lootalle niin pelitti oikeen hyvin
Voisitko hieman tarkentaa, minkä laitoit? Jäähdyttimenkö?

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ke Tammikuu 24. 23:49:03 2007

Sine kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti:laitoin kunnon ison erillisen luhuttien lootalle niin pelitti oikeen hyvin
Voisitko hieman tarkentaa, minkä laitoit? Jäähdyttimenkö?
Tarkoittaa varmaankin lauhdutinta :roll: jäänyt vaan a kirjain välistä
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Vastaa Viestiin