
205 lohkoon sopivat automaattilaatikot (turbo 200hv - 300hv)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
205 lohkoon sopivat automaattilaatikot (turbo 200hv - 300hv)
eka kyssäri täällä
eli asiaan ilmeisesti noita perus fordin automaattilaatikot ei kestä tommoista turbokäyttöö, mutta sopisiko tommoisen oharin kylkeen esim joku muu loota esim joku mustang tai joku muu?kertokaa viisaat

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Sama asia askarruttaa minuakin. Voimaa tekisi mieli saada lisää, mutta pelottaa jo hieman nytkin... Käsivalintaiseen takaisin paluu käyttöautossa tuntuu lähinnä ahdistavalta vaihtoehdolta.
Vanhempi C3:n menee OHC:n perään, koska sitä on käytetty mm. Taunuksessa. Täällä väitetään, että C3:sta olisi käytetty Merkur XR4Ti:ssa, mutta tiedä sitten. Samassa listassa väitetään myös, että C3:sta on käytetty Ford Scorpiossa. Tämä tieto on täyttä pa**aa (siinä on ollut aina A4LD), joten myös tuon Merkur version todenperäisyys on kysenalainen.
A4LD:sta on olemassa ns. Heavy Duty versio, jota on käytetty Cologne V6 4.0L moottorin perässä. Yhteensopivuudesta en osaa sanoa varmaa, mutta käsittääkseni sen saa laitettua OHC/V6:n perään.
Jostain on jäänyt mieleen, että jenkkipuolelta joku voortin loota on mahdollista kohtuullisen pienillä muutoksilla laittaa eurooppalaisen OHC/V6:n perään.
Vanhempi C3:n menee OHC:n perään, koska sitä on käytetty mm. Taunuksessa. Täällä väitetään, että C3:sta olisi käytetty Merkur XR4Ti:ssa, mutta tiedä sitten. Samassa listassa väitetään myös, että C3:sta on käytetty Ford Scorpiossa. Tämä tieto on täyttä pa**aa (siinä on ollut aina A4LD), joten myös tuon Merkur version todenperäisyys on kysenalainen.
A4LD:sta on olemassa ns. Heavy Duty versio, jota on käytetty Cologne V6 4.0L moottorin perässä. Yhteensopivuudesta en osaa sanoa varmaa, mutta käsittääkseni sen saa laitettua OHC/V6:n perään.
Jostain on jäänyt mieleen, että jenkkipuolelta joku voortin loota on mahdollista kohtuullisen pienillä muutoksilla laittaa eurooppalaisen OHC/V6:n perään.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Ja jossain muistelen nähneeni myynnissä kytkinkoppaa tai sovitepalaa 4syl forren koneen ja supran laatikon välille...
Edit: Tuollaon. Ja näkyy olevan myös supran lootan ja enkku kutosen väliin osia.
Jotain koneistuksen tarpeesta nuo tähdet lopussa kertoo.
Edit: Tuollaon. Ja näkyy olevan myös supran lootan ja enkku kutosen väliin osia.
Jotain koneistuksen tarpeesta nuo tähdet lopussa kertoo.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
www.cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=114792
Oliskohan tosta mitään apua, ei tarvis jauhaa samoja asioita..
Oliskohan tosta mitään apua, ei tarvis jauhaa samoja asioita..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
-
- Ylläpitäjä
Toi 2.3OHC on kyllä korkeampi lohko kuin 2.0euro. Mutta liekö kytkinkopan/turbaanikopan pulttijako sama molemmissa?
Pinto-sarjan autoissa (Pinto, MusseII, Bobcat) oli C4 pienemmällä kopalla, joka lienee sama kuin eurojako. Sitä en tiedä, onko kaikkien Pinto-moottorien perässä pikkukoppa esim. Ranger tms. 80-luvun kikotin.
Tuommoinenkin löytyi, melkoinen XR4Ti tietopläjäys
http://www.merkurxr4ti.com/ref/merkur.pdf
Pinto-sarjan autoissa (Pinto, MusseII, Bobcat) oli C4 pienemmällä kopalla, joka lienee sama kuin eurojako. Sitä en tiedä, onko kaikkien Pinto-moottorien perässä pikkukoppa esim. Ranger tms. 80-luvun kikotin.
Tuommoinenkin löytyi, melkoinen XR4Ti tietopläjäys
http://www.merkurxr4ti.com/ref/merkur.pdf
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
2.0is tomatti...mulla oli noin 1 vuosi 4ald tomaati kiinni laitoin kunnon ison erillisen luhuttien lootalle niin pelitti oikeen hyvin ei ollu ongelmia...
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio