mistä männät

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

mistä männät

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Ti Lokakuu 11. 10:41:10 2005

mistä kannatas kysellä turbo käyttöön mäntiä. kasivena dohc:iin

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Lokakuu 11. 14:44:12 2005

Paikasta jossa myydään wisecoita.Wisecolla on niitä "aihio" turbo mäntiä niistä varmasti sopiva löytyy.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Lokakuu 11. 14:45:33 2005

Jäsen #606

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Lokakuu 12. 3:21:22 2005

Jos oikeasti tarvitset Wisecoita 8-vena DOHCiin niin sitten kannattaa vaihtaa ne hentoset kiertokanget 6" Chevy Eagle kankiin. Mittatarkkuus ei aivan kohallaan, kun mäntä ja kanki oli yhdessä, mutta mielestäni DOHC kiertokanki on 150mm pitkä. Eli Chevyn small journal eli 2" laakerilla kanget, karva pois DOHC kampiakselin laakerikaulasta, yläpäähän isompi holkki. Halpaa kuin saippua Chevy palikoita saa markalla tusinan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Lokakuu 12. 21:56:18 2005

Hienoa että joku viitsii tuotakin moottoria rakennella.
Jäsen #606

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Lokakuu 12. 22:22:23 2005

ja hienoa vastausta tuli, oon ite kans katellu että virikasi olis edullinen rakentaa.. mut kun sen saaminen luvallisesti sierraan onkin toinen juttu :-)

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Lokakuu 13. 1:10:43 2005

tuommonen RS2000 moottori on varmaan pakko joskus ruveta ahtamaan ja työntää sierraan tai /mk1/mk2 escorttiin ja miksei capriinkin.

Jos dohcia alkasin rakenteleen niin laittasin siihen tuon RS:n hatun päälle.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Rasmus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rasmus » To Lokakuu 13. 13:14:40 2005

Virtalaracing myy kans halvalla osia.

Löytyy Wisecoita suoraan fortiin ja myös monia eri veivejä. Hintakin minusta kohdallaan.

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Ti Lokakuu 18. 16:02:17 2005

kiitos tiedoista! pitää talven aikaan ruveta tsiikaileen motoria.

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » La Tammikuu 20. 16:25:39 2007

SLEI kirjoitti:Jos oikeasti tarvitset Wisecoita 8-vena DOHCiin niin sitten kannattaa vaihtaa ne hentoset kiertokanget 6" Chevy Eagle kankiin. Mittatarkkuus ei aivan kohallaan, kun mäntä ja kanki oli yhdessä, mutta mielestäni DOHC kiertokanki on 150mm pitkä. Eli Chevyn small journal eli 2" laakerilla kanget, karva pois DOHC kampiakselin laakerikaulasta, yläpäähän isompi holkki. Halpaa kuin saippua Chevy palikoita saa markalla tusinan.
kuka noita chevyn kankia kauppaa?

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » La Tammikuu 20. 17:52:38 2007

ainakin us-parts..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Tammikuu 20. 21:28:02 2007

jarnok kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Jos oikeasti tarvitset Wisecoita 8-vena DOHCiin niin sitten kannattaa vaihtaa ne hentoset kiertokanget 6" Chevy Eagle kankiin. Mittatarkkuus ei aivan kohallaan, kun mäntä ja kanki oli yhdessä, mutta mielestäni DOHC kiertokanki on 150mm pitkä. Eli Chevyn small journal eli 2" laakerilla kanget, karva pois DOHC kampiakselin laakerikaulasta, yläpäähän isompi holkki. Halpaa kuin saippua Chevy palikoita saa markalla tusinan.
kuka noita chevyn kankia kauppaa?
Mulla olisi ylimääräisenä vähän käytetyt 152,4=6" Carrillo H-profiili veivit 538g, en tarvitse itse kahdeksaa. Alapää 48mm kaulalle eli kampiakseli voi stroukata vähän. Nää on pirun kalliit kisapalikat joten ei ym. hinta markalla tusina ihan ole kohdallaan, mutta 531mailia ajetuista osista ei kovin kauheasti tarvitse maksaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin