Superchips (lastu) DOHC sierraan, ongelmia
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
Superchips (lastu) DOHC sierraan, ongelmia
Kokeiltiin kaverin sierraan asentaa Superchips lastu. Homma toimi nätisti, vaihto helppoa, diag. liittimeen lastu kiinni ja menoksi.
1000-2000 ei muutosta, 2000-3500 heikompi kuin vakio, 3500-4500 ei muutosta, 4500-huom; 6800 veti ihan helvetin hyvin, selkee ero vakioon.
Autossa lisäksi vapari ja putkisto. Vakiona kuului välillä pientä ploplotusta putkesta moottorijarrulla, ihan kui olis sytty myöhässä. Lastulla ei ääntäkään.
Muutti noille alueille kokonaan sytkää, ennakkoo lisää, ja ylhäältä vissiin otettu soppaa pois, keskialueelle tehty myös jotain, joka ei ainakaa ollut viisasta.
Ongelma:
Miksi/miten on mahdollista että välillä ajon aikana lastun kanssa kun aikoi kiihdyttää vehje katkaisi sekunniksi sytkän? Lisäksi kun painoi kaasua niin auto ihan kuin olisi miettinyt hiukan ennen kuin lähtee vetämään, vain isoilla vaihteilla.
Tultaessa risteykseen ja painettaessa kytkin pohjaan auto saattoi laskea hetkeksi kierrokset alle 500rpm ja nosti ne sitten 800 (100 alempana kuin ilman lastua). Yhtäkkiä saattoi auto myös ikään kuin "polkaista kiekat" 1500?
Eli: Kipinä katkoja, hetkittäin, ei väliä millä alueella. Tyhjäkäynti heitteli ajoittain, miettimistä 4 5 vaihteilla vedätettäessä?
Muuta: Lastu on käytetty, Muukkosen tekemä. Hintaa uutena 450e ja tuo pari sataa.
Hyöty: Ei mitää järkeä, ainoo etu vakioon on tosiaan se että dokki vetää oikeesti ylös. Alle 5000rpm ei ainakaan positiivista eroa vakioon.
Miksi kuitenkin pätkiminen? Onko Ecuissa eroja vai lastussa häikkää?
AUTO: 2,0 dohc sierra, vm 92
1000-2000 ei muutosta, 2000-3500 heikompi kuin vakio, 3500-4500 ei muutosta, 4500-huom; 6800 veti ihan helvetin hyvin, selkee ero vakioon.
Autossa lisäksi vapari ja putkisto. Vakiona kuului välillä pientä ploplotusta putkesta moottorijarrulla, ihan kui olis sytty myöhässä. Lastulla ei ääntäkään.
Muutti noille alueille kokonaan sytkää, ennakkoo lisää, ja ylhäältä vissiin otettu soppaa pois, keskialueelle tehty myös jotain, joka ei ainakaa ollut viisasta.
Ongelma:
Miksi/miten on mahdollista että välillä ajon aikana lastun kanssa kun aikoi kiihdyttää vehje katkaisi sekunniksi sytkän? Lisäksi kun painoi kaasua niin auto ihan kuin olisi miettinyt hiukan ennen kuin lähtee vetämään, vain isoilla vaihteilla.
Tultaessa risteykseen ja painettaessa kytkin pohjaan auto saattoi laskea hetkeksi kierrokset alle 500rpm ja nosti ne sitten 800 (100 alempana kuin ilman lastua). Yhtäkkiä saattoi auto myös ikään kuin "polkaista kiekat" 1500?
Eli: Kipinä katkoja, hetkittäin, ei väliä millä alueella. Tyhjäkäynti heitteli ajoittain, miettimistä 4 5 vaihteilla vedätettäessä?
Muuta: Lastu on käytetty, Muukkosen tekemä. Hintaa uutena 450e ja tuo pari sataa.
Hyöty: Ei mitää järkeä, ainoo etu vakioon on tosiaan se että dokki vetää oikeesti ylös. Alle 5000rpm ei ainakaan positiivista eroa vakioon.
Miksi kuitenkin pätkiminen? Onko Ecuissa eroja vai lastussa häikkää?
AUTO: 2,0 dohc sierra, vm 92
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Nuo boxin persiiseen tulevat Superchips lastut on pätkineen melko herkästi montuissa. Aikasta hepposesti tulee kiinni piirilevyn lerppuun ne lastun kontaktit!
Eikös se näin ole kiinni (kuvan yläkulmassa)
Eikös se näin ole kiinni (kuvan yläkulmassa)
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
heh
Timppa:
Odotettiin:
Parempaa vetoa 5000-->
Hieman lisää vääntöä keskialueelle, tai sitten ei.
Vaikutus: Tehoa ylös, ala/keskialueen vääntö heikkeni, alkoi nykimään..
Emme odottaneet:
Auton moottorin kipinä ja polttoainepuolen sekoilua.
Lastusta ei maksettu euroakaan ,se vain testattiin, mutta miksi helv. dokkilaisen lastu voi aiheuttaa sytkäkatkoja jne muita ongelmia.
Odotettiin:
Parempaa vetoa 5000-->
Hieman lisää vääntöä keskialueelle, tai sitten ei.
Vaikutus: Tehoa ylös, ala/keskialueen vääntö heikkeni, alkoi nykimään..
Emme odottaneet:
Auton moottorin kipinä ja polttoainepuolen sekoilua.
Lastusta ei maksettu euroakaan ,se vain testattiin, mutta miksi helv. dokkilaisen lastu voi aiheuttaa sytkäkatkoja jne muita ongelmia.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mulla oli viime talvena DOHC sierra ja siinä oli T.Muukkosen lastu valmiina. Ylhäälle 5000-> tuli jotain pirteyttä lisää ,mutta alhaalle ei mitään apuja.
Nykäisi lastun kanssa ilkeästi välillä ja mulla olikin siinä lopulta ilmastointiteippivirityksiä .ettei pääsis mokoma moduuli boxin persiissä heilumaan.
Tälle muukkosellekkin soitin lastusta ,mutta sitä ei kiinnostanut kertoa mistään mitään.
Ihan turha kapine mielestäni. Auto tuntuu alhaalta jopa vakiota laiskemmalta jopa.
Nykäisi lastun kanssa ilkeästi välillä ja mulla olikin siinä lopulta ilmastointiteippivirityksiä .ettei pääsis mokoma moduuli boxin persiissä heilumaan.
Tälle muukkosellekkin soitin lastusta ,mutta sitä ei kiinnostanut kertoa mistään mitään.
Ihan turha kapine mielestäni. Auto tuntuu alhaalta jopa vakiota laiskemmalta jopa.