Perfect Power SMT6 säätämisestä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Perfect Power SMT6 säätämisestä

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Tammikuu 22. 19:50:49 2007

Elikkäs kaveri pyysi vilkaiseen turbo subaru projektiaan kun meinas että ei tiedä ruiskuista mitään, eli tämä jamppa oli hommanut sikasäkissä ostoksena tuollaisen SMT6:n. Auto kuulemma pelaa todella hienosti, mutta jollain 0,4barin paineella alkaa meneen todella rajusti laihalle (ahdin vaihdettu). Siinä hiukan selailin ohjekirjoja ja tultiin siihen tulokseen, että tuo olisi ehkä helpoin kytkeä täysin orggis ruutan lisäksi vain toimimaan lisärikastimena tuon ed.mainitun paineen jälkeen.

Ajattelin että kytkisimme MAP-anturin tuohon kun SMT:ssä ohjeiden mukaan on MAP (analogi?) tuki sitä varten.

Kysymys on:
- Oletuksena tuossa säätöohjelmassa vaikuttaisi olevan säätö kaasunasennon? (deflection?) & kierrosluvun mukaan --> Tuohan ei palvele aiottua tarkoitusta, eli miten nuo asteikot saa vaihdettua samaan tyyliin kuin megassa, eli MAP & kierrosluku

- Ohjelmassa on kolme eri karttanäyttöä.
1. Ignition
2. Analog
3. Injection

En oikein saanut ohjeista selvää kun siellä luki jotain tyyliin että MAP-anturilta tuleva tieto vaikuttaisi Injection karttaan, mutta ohjelmassa en ainakaan huomannut mitään siihen viittaavaa säätökohtaa, eli pitäisikö tuota SMT:tä säätää tuossa Analog karttakohdassa jos haluaa säätää MAP & Kierrosluvun mukaan??

Kait tuossa nyt pitäisi saada säädöt tehtyä MAP- ja kierroslukutiedon mukaankin kun tuon MAP-anturin voi kerran kytkeä kiinni ohjaimeen (lukee selvästi ohjeissa) ?

Löytyykö crsc:ltä SMT tietäjiä?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Tammikuu 22. 20:42:02 2007

Mun mielestä mulla on ainakin tolla analog kartalla säädetty seokset.
On kylläkin Maf anturi, mutta eikös tuolta mapistakin tule ihan 0-5V tieto eculle?
Injection kartta on vissiin mahdollisesti suuttimien aukioloajan säätöä varten???
Ei ainakaan omassa ole käytössä.
Eli käytännössähän toi "huijaa" maf:lta eculle tulevaa jännitetietoa ja saa ecun muuttamaan seoksia. HUOM: Vain täys kaasulla (WOT) kun lambda on pois pelistä.
Oletko perfect powerin sivuilta käynyt kattomassa, ettei ole tohon ko. autoon kytkentä ohjeita???

Sähköpostilla voi ottaa ja yhteyttä tekniseen tukeen. Osasi ainakin mua neuvoa kun selvitin edis6:n kytkentää/säätämistä SMT6 kanssa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Tammikuu 23. 0:57:02 2007

Joo pikaisesti tosiaan ajateltuna pitäisi säätää tuolla analog tilassa ja 0-5V tulee MAP-anturiltakin, eli pitäisi toimia (kait?). Ajatuksena ei ollut siis sekoittaa tuota ainakaan toistaiseksi auton omaan boksiin, vaan ihan kytkeä pelkästään rinnalle tuo toimimaan lisärikastimena lisäsuuttimille RPM ja MAP tiedon mukaan, kun tosiaan pelaa loistavasti tuo alkuperäinen ohjaus siis lukuun ottamatta noita suurempia ahtopaineita. Ilmeisesti orggis suuttimet alkaa loppumaan aika varhain ja isommat kuulemma erittäin kiven alla tuollaiseen, tämä siis ihan kaverin puheita kun itse en subaruiden osasaatavuudesta tiedä mitään. Mutta siis tuon kaverin puheiden takia oli tarkoituksena käyttää tuota lisärikastimena.

Eikös tuo pitäisi pystyä kuitenkin kytkeen tuollaiseen käyttöön? Niin ainakin käsitin kun ohjekirjoja selailin.. Vai luinko ihan rivien välistä (english ohje) :)
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Tammikuu 23. 17:21:36 2007

Millä sä niitä lisäsuuttimia meinaat ohjata??? Siis mun käsittääkseni tolla ei suoraan pysty suuttimia ohjaamaan vaan sillä pystyy vaan muuttamaan alkuperäisiä sytkä ja seos karttoja. Eli vaatii sen ecun johonkin väliin.

Noistahan käytetäänkin nimitystä piggypack eli moottorinohjauksen rinnalle tuleva boksi.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Tammikuu 23. 17:49:48 2007

"The extra injector driver can also be used for proportional nitrous injection, something its predecessor could not do.The SMT6 has an input for airflow sensors and temperature sensors, each have a separate map that can be used to manipulate the fuel, extra injector and ignition signals."

Ainakin käsitin tuosta, että SMT:ssä olisi erillinen ohjain lisäsuuttimille? Tosin tuo SMT kytkentä on hylätty, kun tuo ei suostu toimimaan lainkaan edes testijigillä (rikki). Harmi sinänsä, olisi ollut kiva yrittää testata minkälainen tuo SMT olisi ollut toiminnaltaan, mutta kaveri oli nyt tilannut sitten MS:n
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » La Tammikuu 27. 12:29:01 2007

Laitettiin tuo yhteen K-jetronic koneeseen turbotuksen yhteydessä. Kaksi lisäsuutinta ahtoputkeen ja jakajan induktiivianturilta lähtevä signaali kierrätettiin SMTn kautta.
Ennakonsäätö toimii ainakin ajoituslampulla tutkittuna ja bensaa tuntuisi riittävän. Säädöt jäi pariin koeajoon kun talvi painoi päälle ja kyse kesäautosta.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » La Tammikuu 27. 19:40:39 2007

Jeps eli injection kartalla voi sitä lisäsuutinta ohjailla MAP:i anturin mukaan.

Lisäsuuttimen ja lievän sytkän korjaukseen siitä kyllä on.

Searchilla SMT6:esta lisää tai ainakin pitäis löytyä.

Vastaa Viestiin