Ohc ruisku hyytyy ja nykii oudosti, missä vika?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Ohc ruisku hyytyy ja nykii oudosti, missä vika?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 4. 19:30:39 2007

Elikkä ostin tos Sierra "jääauton", jossa on is.n kone, joku kireempi nokka, sääd.nokkapyörä, pellisarja ja ehkä muutakin.
Edellisellä omistajalla alkoi tämä vika, sitä edellisellä ollu katukäytössä 2-3vuotta ongelmitta ja silloin penkitetty 160hv.
Eli tyhjäkäyntiä käy tosi hyvin, venttiilitkään ei nakuta, ei huohota ja hetkellisesti vetää tosi hyvin, mutta sitten alkaa nykimään, tehot katoo olemattomiin ja alkaa totaalisesti puutumaan, taas kun päästää kaasun kokonaan, niin käy nätisti.
Jos oikeen polkee kunnolla, niin puutuu vaan pahemmin ja pahemmin.
Laturi on rikki, latas parhaimmillaan n.25v :shock: , voiskohan se rikkoa jonku anturin, koitin vetää laturin johdot irti, vika oli edelleen sama, ei vaikutusta n.3-4km ajomatkalla tai sen jälkeen.
Bensapumppu pitää eläimellistä möykkää, eli ihan sökö, mikähän on IS.n bensanpaine ja onko säädettävissä :arrow: uus vakio paineen säädin.
Mistähän tota vikaa alkais ettimään, löytyy kyllä toinen ruiskulaitteisto josta vois kokeilla jotain antureita tms.???
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Su Helmikuu 4. 19:48:55 2007

Kyllähän toi pensapulalta kuulostas noin äkkiseltään.

Vanha autodata antaa bensanpaineeksi 3,4-3,8b.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 4. 19:51:16 2007

2.5 on oikea bensanpaine, autodatan tiedoissa on tarkastamisen varaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 4. 19:58:48 2007

Jep, eli bensanpaine sais olla siis about 2.5bar vähintään (huomioiden että viritetty ja bensan janoa on).
Oisko muita vinkkejä, jos vika ei oo bensanpaineessa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Su Helmikuu 4. 20:00:48 2007

Arska kirjoitti:2.5 on oikea bensanpaine, autodatan tiedoissa on tarkastamisen varaa.
Legendaarista.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 4. 20:05:22 2007

Silloin kun ruisku menee vikatilaan, alkaa rytkytys ja kaasuun ei vastaa juurikaan, saattaa kulkea jopa 60. Tyhjäkäyntiä kuitenkin käy jotenkin. Tuo korkea jännite on voinut rikkoa jotain, pahimmillaan boxin. Koko systeemin järjestelmällinen tarkastus on ainut vaihtoehto tuossa tapauksessa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 4. 20:06:07 2007

Niin ja onko vakio paineen säätimes mitään säätöä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 4. 20:07:33 2007

Viilapenkki on ainut säätö.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 4. 20:16:17 2007

Arska kirjoitti:Viilapenkki on ainut säätö.
:shock: TÄ?
Eli turha siis sen kans tapella, pumppu ja suodatin vaihtoon jos ei oo paineita...
Niin ja tohon vikatilaan en välttämättä usko, ku välillä pelaa hetkellisesti, eli kun seisottaa pitkään ja laittaa käyntiin, niin pelaa hetken ja sit alkaa vittuileen, jos antaa auton käydä koko ajan, nii ei pelaa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Su Helmikuu 4. 20:21:35 2007

Puristetaan viilapenkissä säädintä läjään ni paineet nousee.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 4. 20:22:33 2007

Näissä vehkeissä vikakoodit häviää kun sammuttaa ja sen jälkeen toimii niin kauan, kunnes boxi taas huomaa vian.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 4. 20:54:12 2007

Arska kirjoitti:Näissä vehkeissä vikakoodit häviää kun sammuttaa ja sen jälkeen toimii niin kauan, kunnes boxi taas huomaa vian.
Eli saako ko. vikatilaa nollattua?
Eli siis tarkotus ois nyt kerätä "sylillinen" vika vaihtoehtoja, koska jätin auton tos matkalla isovanhempien mökille n.20km päähän mun kämpästä (jossa sillä voi leikkiä), kämpän remontti hommat vie arkipäivät ja aattelin ens viikonloppuna viedä sen "sylillisen" osia ja työkaluja auton luo ja koittaa saada se toimimaan, eli ei oo oikeen aikaa eikä varaakaan hypätä montaa kertaa ihmettelemäs sitä...
Bensan painemittarin tarttisin vielä jostain (ostaa tai lainaan), niin sais tiedon paineista, jos vikaa, niin vaihdan pumpun, jos paine vieläkin liian pieni, nii suodatin vaihtoon jne.
Laturikin pitää heti ens töiks vaihtaa ja eiköhän se sano että kiitos nam, ku heitän sinne Cossun/Scorpion 90a laturin...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ohc ruisku hyytyy ja nykii oudosti, missä vika?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 4. 21:34:10 2007

tumppe kirjoitti:Tyhjäkäyntiä käy tosi hyvin, venttiilitkään ei nakuta, ei huohota ja hetkellisesti vetää tosi hyvin, mutta sitten alkaa nykimään, tehot katoo olemattomiin ja alkaa totaalisesti puutumaan, taas kun päästää kaasun kokonaan, niin käy nätisti.
Jos oikeen polkee kunnolla, niin puutuu vaan pahemmin ja pahemmin.
Laturi on rikki, latas parhaimmillaan n.25v :shock: , voiskohan se rikkoa jonku anturin, koitin vetää laturin johdot irti, vika oli edelleen sama, ei vaikutusta n.3-4km ajomatkalla tai sen jälkeen.
Bensapumppu pitää eläimellistä möykkää, eli ehkä ihan sökö.
Mistähän tota vikaa alkais ettimään, löytyy kyllä toinen ruiskulaitteisto josta vois kokeilla jotain antureita tms.???
Edelleen lisää vinkkejä, oisko jollain tietoa noista antureista yms., voisko niissä olla vikaa ja jos vois, niin mikä anturi tms.?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 4. 23:03:51 2007

Kyllä vähän kuullostaa bensapulalta. Se eläimellinen mökä tukee pumppuvikaa. Ja myöskin ylijännite, pumppu on pyörinyt tuplateholla elämänsä ehtoopuolella, eihän sitä mikään kestä :)

Kokeile pumpun toiminta vaikka näin: Ota säätimen alipaineletku irti, laita bensanpaineensäätimen pohjaan vähän pidempi letku ja toinen pää ämpäriin. Anna käydä sen vaikka minuutin verran siinä tyhjää ja mittaa paljonko ämpärissä on bensaa. Kyllä sitä sinne yli puoli litraa minuutin aikana pitää vähintään tulla. Tai tuo määrä siis riittää nipin napin.

Tukkonen bensansuodatin voi kanssa hyvin olla syyllinen tohon pumpun metelöintiin, jos siitä vaan ei yksinkertasesti enää mene tavara läpi.
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 4. 23:18:34 2007

olafu kirjoitti:Kyllä vähän kuullostaa bensapulalta. Se eläimellinen mökä tukee pumppuvikaa. Ja myöskin ylijännite, pumppu on pyörinyt tuplateholla elämänsä ehtoopuolella, eihän sitä mikään kestä :)

Kokeile pumpun toiminta vaikka näin: Ota säätimen alipaineletku irti, laita bensanpaineensäätimen pohjaan vähän pidempi letku ja toinen pää ämpäriin. Anna käydä sen vaikka minuutin verran siinä tyhjää ja mittaa paljonko ämpärissä on bensaa. Kyllä sitä sinne yli puoli litraa minuutin aikana pitää vähintään tulla. Tai tuo määrä siis riittää nipin napin.

Tukkonen bensansuodatin voi kanssa hyvin olla syyllinen tohon pumpun metelöintiin, jos siitä vaan ei yksinkertasesti enää mene tavara läpi.
No, noita pää asiassa itekki oon vioiksi epäilly, mutta nyt vaan "jännittää" ja pelkään pahinta, eli ruiskulaitteiden viotumista, toivottavasti näin ei oo. :cry:
Sit kun oon ehkä maailman surkein googlettamisessa, ku en ikään löydä mitään tietoja mitä tarvin ja tärkein puuttuva tieto olis nyt: Bosch 5bar ruiskupumppujen taulukot, eli mistä löytyis tuotto määrät kullekkin eri pumpulle, eli sarjanumeroiden (numero sarjat pumppujen kyljessä) perusteella näkisin paljonko tuottaa ja mihin asti riittää.
Tarkistettavana olis ainakin 3 tai 4 eri pumppua, jos jollakin olis selkeä taulukko tai linkki josta löytyy, olisin erittäin kiitollinen???
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 4. 23:21:55 2007

Noihin tehoihin riittää kyllä vielä kokolailla mikä tahansa ruiskun pumppu.
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 4. 23:47:34 2007

olafu kirjoitti:Noihin tehoihin riittää kyllä vielä kokolailla mikä tahansa ruiskun pumppu.
Joo, mut tarkistettavia on: Cossuun uus "500hv" pumppu, jäälelun pumppu, toises ruisku tekniikaskin oli joku uusittu/vaihdettu pumppu joka pitäs tarkistaa ja sit mul on jonku Fordin orkkis pumppu joka pitäs olla 5bar (ei mitään tietoa minkä Fordin), joka tuli Cosan mukana.
Tietäis vähä mihin noita muita pumppuja laittais tai jos myyn, niin vois ilmottaa tuoton ja mihin riittää, ennen kaikkea minkä soivitan tohon jääleluun, ku se ei tosiaan vaadi mitään 300-400hv pumppua, jos semmonen sattuu oleen joku noista...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin