Mondeon keskuslukko

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Motuli

Mondeon keskuslukko

Viesti Kirjoittaja Motuli » Ma Joulukuu 11. 16:41:33 2006

Eli semmonen vika on nyt tullu että kaukosäätimestä kaikki muut lukot aukee paitsi kuskinovi, ovet eivät mene lukkoo kaukosäätimestä ja kaukosäätimen punainen valo ei vilkahda ku painaa nappia. Kun käyttää avainta nii kaikki toimii ihan normaalisti!!

Kellään muilla samoja ongelmia? Tai osaisko joku kertoa mikä mahdollisesti renaa autossa... Ku oon kyl kuullu vähä jehua että mondeon keskuslukot olis vähä semmosia vikaherkkiä, tiedä häntä sit :roll:

taksu

Viesti Kirjoittaja taksu » Ma Joulukuu 11. 20:10:10 2006

Moi!

Omassa 99 vuotisessa Mondeossa keskuslukko renas samanlailla pari vuotta sitten.
Mulla oli kuskinovessa oleva keskuslukon ohjainmötikkä jotenkin hajonnut.
Hain uuden osan Kivitilasta muistaakseni noin 60 €urolla.
Ovipahvi pois, oven päädystä lukkosysteemien ruuvit auki, oven kahvasta vielä vivut irti ja olikohan muutama muu ruuvi oven sisällä ja sen mötikän saa pois.
Sitten vaa uutta osaa kiinni ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Näin korjaantu ainakin mulla.
Oli muuten töi ohjausyksikkö valmistettu siten, että vanhaa rikkoontunutta ei voi korjata.
Kaikki osat on valettu muoviin, joten mitään ei voi avata / purkaa / korjata, vaan vanha osa roskiin ja uutta tilalle.
Noh ei nyt onneks maailman kallein remppa ole tulossa :)

Esa

lukot

Viesti Kirjoittaja Esa » Ma Joulukuu 11. 21:01:21 2006

saa sen avattua muutama viikko sitten putsasin omasta moottorin virtanastat
ja taas toimii!

taksu

Viesti Kirjoittaja taksu » Ma Joulukuu 11. 23:02:49 2006

Katohan! Aika mielenkiintoinen juttu.
Mulla se mötikkä (alkuperäinen?) oli tosissaan sellainen, että sitä ei saanut mitenkään avattua.
Se oli yhtenäinen muovikikkare, jota ei voinut avata siten, että kuori olisi säilynyt ehjänä.
Sitten se osa, joka tuli Kivitilasta oli muistaakseni avattavaa mallia.
Ihmettelin sitä jo silloin, mutta en jaksanut vaivaantua ihan kauheasti.
En kyllä muista oliko siinä rikkinäisessä osassa Motorcraftin leimoja.
Näinköhän olis jo kertaalleen ollu vaihdettu joka tarvike mötikkä.

Motuli

Viesti Kirjoittaja Motuli » Ti Joulukuu 12. 8:30:26 2006

Joo hyvä tietää ettei siinä isompaa vikaa sitten oo.. Soittelin kyl autoliikkeesee mistä ostin ton mun mondeon että keskuslukko hajos nii se sano että joo vie merkkihuoltoon, mutta ei mieluiten merkkiliikkeeseen :) Kiitoksia avusta!

Motuli

Viesti Kirjoittaja Motuli » Ti Joulukuu 19. 11:19:20 2006

Tänää tulee mondeo huollosta! Oli kuulemma kuskipuolen koko keskuslukkomoottori ja jotain muuta mennyt rikki.. Erikoisia vehkeitä :)
Mutta harrastukset maksaa.. Tai kuuluukin vähä maksaa.

Motuli

Viesti Kirjoittaja Motuli » Ti Joulukuu 19. 15:55:11 2006

Tai siis mondeon piti tulla huollosta.. Kahdentoista aikaan mulle soitettiin että mun autossa oli kuskin ovenkahvakin rikki että se on tilattu pikatoimituksena ja se pitää vielä maalata, eli perjantaina saat auton.. Kuulemma kummatkin kahvan kiinnikkeet olivat rikki.. Ihmettelen vaan että miten se kahva on mulla sitten pysynyt kiinni.. Ja kun eilen mulle soitettiin niin puhuttiin vaan että keskuslukon moottori oli rikki eikä muuta.
Noooh täyden hinnanha ne siitä laskuttaa, ihmetyttää kyl toisaalta mutta minkäs teet..

Kinsky

Viesti Kirjoittaja Kinsky » Ti Joulukuu 19. 19:41:42 2006

Motuli kirjoitti:Tai siis mondeon piti tulla huollosta.. Kahdentoista aikaan mulle soitettiin että mun autossa oli kuskin ovenkahvakin rikki että se on tilattu pikatoimituksena ja se pitää vielä maalata, eli perjantaina saat auton.. Kuulemma kummatkin kahvan kiinnikkeet olivat rikki.. Ihmettelen vaan että miten se kahva on mulla sitten pysynyt kiinni.. Ja kun eilen mulle soitettiin niin puhuttiin vaan että keskuslukon moottori oli rikki eikä muuta.
Noooh täyden hinnanha ne siitä laskuttaa, ihmetyttää kyl toisaalta mutta minkäs teet..
Onko ko. pulju Hatanpäällä... köh.. köh... Vem.... Mutta joo, itselläni runkkaa toi keskuslukko kans' omiaan.. Jos ny joku päivä jaksais alkaa purkaileen..
Tuntuu olevan noi "ovet" ikuinen riesa Foortteissa... Saat.... :evil:

P.S Kai pyysit sijais auton perjantaihin?? ..ja kysymyksees minkäs teet?? Vi**u minä mitään maksa, minkä muut on rikkonu.

Motuli

Viesti Kirjoittaja Motuli » Ti Joulukuu 19. 20:07:18 2006

Ei oo hatanpääl.. Vaan Nokian esso joka o fordin valtuutettu merkkihuolto :evil: En pyytäny autoo, kun kai ne siitäki olis kauheen lisämaksun pyytäny, mutta ku meen hakeen autooni sieltä niin kysyn kyll että mikäs vitun homma tämmönen on että kahvat hajoo ittestää ja sit ne joutuu viä jumalauta maksaa.. Joo kyl noi fordin keskuslukot on aika hanurista.. Mutta katotaan nyt miten käy.. Antaako ne sitä autoo ollenkaa vai onko sen joku pölliny tai polttanut :wink:

Kinsky

Viesti Kirjoittaja Kinsky » Pe Helmikuu 2. 21:08:35 2007

No niin... Tulipahan jälleen todistettua se, että älä luota Foortin keskuslukkoihin. Sama koettiin jo iS Sierrassa....

Ovet auki, auto käyntiin ja lumiharja käteen ja ulos.. Ja naps!! Ovet lukossa, auto käynnissä, ja vara-avain 40km ajomatkan päässä. Onneksi emäntä ei ehtinyt laittaa vauvaa takapenkille, muuten ois joutunu särkeen ikkunan.

Noh, ensi viikolla Kivitilaan hakeen uutta palikkaa... Saata.... :evil:

..kun ois saanu itteensä niskasta aikasemmin kiinni..

tupu

Viesti Kirjoittaja tupu » Pe Helmikuu 2. 22:25:38 2007

Kinsky kirjoitti:No niin... Tulipahan jälleen todistettua se, että älä luota Foortin keskuslukkoihin. Sama koettiin jo iS Sierrassa....

Ovet auki, auto käyntiin ja lumiharja käteen ja ulos.. Ja naps!! Ovet lukossa, auto käynnissä, ja vara-avain 40km ajomatkan päässä. Onneksi emäntä ei ehtinyt laittaa vauvaa takapenkille, muuten ois joutunu särkeen ikkunan.

Noh, ensi viikolla Kivitilaan hakeen uutta palikkaa... Saata.... :evil:

..kun ois saanu itteensä niskasta aikasemmin kiinni..
No. tuohan ei oo ainoastaan ole foordin ongelma... :wink:

Motuli

Viesti Kirjoittaja Motuli » Ma Helmikuu 5. 20:02:56 2007

nyt on kyllä toiminut ihmeen hienosti ton lukkoremontin jälkeen.. Mut kyl aina välil vähä hirvittää että koska alkaa taas renaa.. Mut pitää vaa elää toivossa :)

henu

Re: Mondeon keskuslukko

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Elokuu 10. 8:43:15 2012

Nostellaas vanhaa aihetta.

Kaverille haettiin tommonen 5 ovinen 99 mondeo josta on keskuslukko perinteisesti sekasin.

Eli joka kerta ei aukee/lukitu ovet kun kuskin lukosta avaa/lukitsee avaimella, silloin kun muut ovet ei aukee ja vänkärin oven avaa manuaalisesti sisäpuolelta niin yleensä muutkin ovet räpsähtää auki.

Eli voiko tuota nyt selvittää kummassa ovessa se joku pikku mikrokytkin on paskana ?

Jos ottaa vaikka vänkärin ovesta liitimen irti ni pitäskö muiden ovien vielä toimia vai meneekö systeemi mykäks.

Auto rämpää myös ominpäin satunnaisesti lukkoja kiinni/auki ajaessa.

Vastaa Viestiin