Takasatula vuotaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
- Paikkakunta: Jyväskylä
Takasatula vuotaa
Semmonen pieni ongelma tuli eteen että takajarrusatula ilmeisesti vuotaa käsijarrun vivun juuren tiivisteestä... Saako tuota tiivistettä uusittua mitenkään vai pitääkö hankkia kokonaan uusi satula? Kyseessä on vm.88 2.0is sierra, ABS jarruilla.
CRSC:n jäsen nro 1454
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Eli hommaat vain satulan korjaussarjan. Jos et halua ostaa kallista tehdaskorjattua.
Muuten helppo homma korjata, mutta käsijarrumekanismin jouset ja segerit vittumaiset saada takaisin kiinni. Hiljattain juuri remppasin omat satulat ja suurin aika meni tohon jouseen ja seegerin kiinni saamiseen.
Edit: Voithan tietysti ostaa sen tapin o-renkaan erikseen, mutta samalla vaihtaa kaikki tiivisteet, kun joutuu kuitenkin purkamaan atomeiksi satulat sen takia.
Muuten helppo homma korjata, mutta käsijarrumekanismin jouset ja segerit vittumaiset saada takaisin kiinni. Hiljattain juuri remppasin omat satulat ja suurin aika meni tohon jouseen ja seegerin kiinni saamiseen.
Edit: Voithan tietysti ostaa sen tapin o-renkaan erikseen, mutta samalla vaihtaa kaikki tiivisteet, kun joutuu kuitenkin purkamaan atomeiksi satulat sen takia.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Juu, ja se vuoto tulee hieman alempaa mutta tulee siitä juuresta läpi kun ei muualta pääse. Noissa kolmos- ja neloskuvissa on se tappi jonka tiivisteestä vuoto tulee..
Muutama foto aiheesta:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Minun cosssustani petti juuri samainen tiiviste tuollaisesta korjatusta satulasta. Siihen oli laitettu liian hentoinen tiiviste, joka pääsi menemään hieman vinoon ja alkoi vuotamaan läpi.
Ja jos on orkkis satula niin itse kyllä saattaisin ostaa "uuden" korjatun.
Kaikkia peruskorjaukseen tarvittavia osia ei vissiin enää saa voortilta joten tekohengitystähän pelkän tiivisteen vaihto tulee olemaan.
Joku kehui joskus saaneensa tuollaisen korjatun 100-120 euron hintaan kappale..
Käväise kysymässä varaosaputiikeista.
Muutama foto aiheesta:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Minun cosssustani petti juuri samainen tiiviste tuollaisesta korjatusta satulasta. Siihen oli laitettu liian hentoinen tiiviste, joka pääsi menemään hieman vinoon ja alkoi vuotamaan läpi.
Ja jos on orkkis satula niin itse kyllä saattaisin ostaa "uuden" korjatun.
Kaikkia peruskorjaukseen tarvittavia osia ei vissiin enää saa voortilta joten tekohengitystähän pelkän tiivisteen vaihto tulee olemaan.
Joku kehui joskus saaneensa tuollaisen korjatun 100-120 euron hintaan kappale..
Käväise kysymässä varaosaputiikeista.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
- Paikkakunta: Jyväskylä
Olen purkanut satulastani jo kaikki muut osat paitsi tuota käsijarrun vipa en saa millään irti... Missä asennossa se lähtee irti vai mikä siinä mättää? Minulla on tuolla jonkun näköinen kumitiiviste tuossa käsijarrun vivun akselin ympärillä joka on mennyt palasiksi... Sillä siis ei ole mitään merkitystä vuotoon? Tuleeko tuota kumia mukana siinä satulan korjaussarjassa?
Pistäisin muuten kuvia mutta digikamerasta on akku lopussa... Ehkä huomenna. Pitäisi saada jarrut kasaan ensiviikon aikana voipi tulla kiire...
Pistäisin muuten kuvia mutta digikamerasta on akku lopussa... Ehkä huomenna. Pitäisi saada jarrut kasaan ensiviikon aikana voipi tulla kiire...
CRSC:n jäsen nro 1454
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Todennäköisesti sen vivun alaosa on sämppääntynyt sen verran ettei se mahdu tulemaan holkin sisältä pois. Otithan sieltä pois sen tapin ( Näkyy kuvassa 1 käsijarruvivunreiässä asetetettuna) joka painaa mäntää kun vipu kääntyy? Jos se tappi on pois niin ei muuta kuin voimaa peliin, kyllä se vipu pois tulee missä asennossa vain. Mutta samalla varmaan menee rikki se kupari holkki.. Se kumijuttu on itse asiassa tavallinen stefa joka on ajan saatossa muuttanut olotilaansariesamies kirjoitti:Olen purkanut satulastani jo kaikki muut osat paitsi tuota käsijarrun vipa en saa millään irti... Missä asennossa se lähtee irti vai mikä siinä mättää? Minulla on tuolla jonkun näköinen kumitiiviste tuossa käsijarrun vivun akselin ympärillä joka on mennyt palasiksi... Sillä siis ei ole mitään merkitystä vuotoon? Tuleeko tuota kumia mukana siinä satulan korjaussarjassa?
Pistäisin muuten kuvia mutta digikamerasta on akku lopussa... Ehkä huomenna. Pitäisi saada jarrut kasaan ensiviikon aikana voipi tulla kiire...

Viimeksi muokannut ukormi, Su Helmikuu 18. 23:25:13 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Pistä ne rojut takaisin sisään ja hae vaihtosatula. Se käsijarruvivun akseli on syöpynyt, sen laakerihela on myös ruvella sieltä sisältä. Näitä ei normaaliin korjaussarjaan kuulu, joten ei se siitä juurikaan paremmaksi muutu. Vuoto voi kyllä loppua, mutta kunnolla se ei tule toimimaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
JARRUSATULA (VAIHTOLAITE!) FORD SIERRAArska kirjoitti:Pistä ne rojut takaisin sisään ja hae vaihtosatula. Se käsijarruvivun akseli on syöpynyt, sen laakerihela on myös ruvella sieltä sisältä. Näitä ei normaaliin korjaussarjaan kuulu, joten ei se siitä juurikaan paremmaksi muutu. Vuoto voi kyllä loppua, mutta kunnolla se ei tule toimimaan.
Hintaan lisätään 20/50 euron pantti joka palautetaan vanhaa KORJAUSKELPOISTA satulaa vastaan!
Taakse jos levyt vasen (ei jäähd levyt). . . . . . . . . . 23-9003 99.90 ??? P20
Taakse jos levyt oikea (ei jäähd levyt). . . . . . . . . . 23-9004 99.90 ??? P20
Motonet..Vaihtosatula..Tuohon hintaan ei kannata edes ajatella peruskorjaavansa entistä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: To Helmikuu 19. 9:06:40 2004
- Paikkakunta: Hyvinkää
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
- Paikkakunta: Jyväskylä
Toinen toimii ihan moitteetta... Ja olen lasikuulapuhaltanut ja maalannut satulat vast ikään niin ei viitsi hyviä hienoja "tuuninki" satuloita ruveta vaihtaan... Ja toinen syy on armoton rahapula. Opiskelija budjetilla ei hirveen montaa satulaa kuussa osteta. =)ukormi kirjoitti:Ja vaihda molemmat satulat samalla
Käykös muuten 2wd cossun takasatulat suoraan tuollaisen -88 is sierraan?
CRSC:n jäsen nro 1454
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
jarru satuloita on kahdenlaisia jäähdytetylle ja suoralle levylle.
scorpit kuuluu samaan ryhmään.(2 erinlaista)
käsijarrun tappi on todennäköisesti kulunut varresta ohkasemmaksi.
kunstefa hajoaa (sori Stefa) niin vaseliini menee pilalle ja tappi lopulta jumittuu.
korjaussarjassa ei tulee stefaa eikä yleensä akselin o renrastakaan.
stefoja olen itsehommannut ihan tiiviste keskuksesta ja niitä saa jopa milliä pienemmällä sisäreijällä joten silloin kulunut akseli on siistimisen jälkeen taas käyttökelpoinen.
itse en koskaa osta "korjattuja" vaihto satuloita mutta se onkin oma asiani.
scorpit kuuluu samaan ryhmään.(2 erinlaista)
käsijarrun tappi on todennäköisesti kulunut varresta ohkasemmaksi.
kunstefa hajoaa (sori Stefa) niin vaseliini menee pilalle ja tappi lopulta jumittuu.
korjaussarjassa ei tulee stefaa eikä yleensä akselin o renrastakaan.
stefoja olen itsehommannut ihan tiiviste keskuksesta ja niitä saa jopa milliä pienemmällä sisäreijällä joten silloin kulunut akseli on siistimisen jälkeen taas käyttökelpoinen.
itse en koskaa osta "korjattuja" vaihto satuloita mutta se onkin oma asiani.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia