ruosteesta.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

ruosteesta.

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Helmikuu 20. 17:12:25 2007

miten saa ruosteen konepellin sisäpuolelta pois, niin ettei pelti veny, tai ylipäätänsä, miten se pitää käsitellä että voi maalata, varmasti ainakin pitää poistaa se ruoste sieltä :roll:

onko kukaan kokeillut "ruosteensyöjiä" eli näitä mömmöjä mitä moni kauppa myy pikkupurkeissa.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ti Helmikuu 20. 17:13:39 2007

Osta uus pelti? :D
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Helmikuu 20. 17:15:24 2007

latez kirjoitti:Osta uus pelti? :D
mistä mä löydän 73 taunuksee uuden konepellin :lol:

rapsuttelin sitä nii pokkaukset ja kaikki ihan ruosteettomat ihan ehjässä maalissa, mutta sisäpuoli isoilta pinnoilta ruosteessa.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Helmikuu 20. 17:15:48 2007

Eiköhän se lähde sieltä samoilla konsteilla kuin ulkopuoleltakin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Helmikuu 20. 17:16:42 2007

siipicossu kirjoitti:Eiköhän se lähde sieltä samoilla konsteilla kuin ulkopuoleltakin.
ei ole koskaa tarvinnu neljönkokosta aluetta putsaa ruosteesta auton päälipinnoilta, kerrotko millä olet putsannut? :roll:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Helmikuu 20. 17:31:52 2007

fosforihappoa käyttäisin ite, ainakin koittaisin. Eli juurikin näitä "ruosteensyöjiä"
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Helmikuu 20. 19:39:30 2007

entäs hiekkapuhallus tod varovasti

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Helmikuu 20. 20:43:09 2007

Vie Vesipiikkaukseen pestäväksi, lähtee kaikki ylimääräinen, eikä veny eikä vanu

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ti Helmikuu 20. 20:44:33 2007

Hiomapaperia kätöseen vaan, aika kova homma kyllä on jos jäykistepokkausten reunoiltakin joutuu hipsimään, mut hitaasti hyvä tulee. Yhen Camaron pellin kerran pilasin, kun "varovasti" koitin sisäpintaa puhallella, eikä ollu ihan ohutta plootua.

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ti Helmikuu 20. 20:53:52 2007

neekerintukka laikalla vaan varovasti silleen ettei pelti lämpene. Tai sit vaan ihan p40 hiomapaprulla koneella ja käsin.
Ja vinkuun on saatavilla laikkoja joissa on semmosia muovitappeja pystyssä, materiaali on ilmeisesti nailonia. Semmoisa käyttävät fordilla ovien saumojen puhdistukseen.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Helmikuu 21. 0:10:44 2007

ei varmaan auta ku hioa karkeella paprulla, vesipiikkaus taitaa olla liian kallista :roll: kiitos vastauksista.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » To Helmikuu 22. 18:40:08 2007

henu kirjoitti:entäs hiekkapuhallus tod varovasti
En suosisittele,on sen verran nähnyt ja joskus oikonut,vähän puhalsin peltejä.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Helmikuu 22. 19:31:25 2007

Juu ei puhallusta, vaikka kuinka varoen puhaltaa niin aina venyy ja tuon kokoisessa alueessa huomaa ja hyvin. Myöskin jos se "neekerintukka" laikka on tarpeeksi "soikea" niin isommilla kierroksilla sekin venyttää jonkun verran, eli jos täristää paljon

Kaikkein parashan olisi venymistä ajatellen hiomapaperi käsin ja saumat jollain laikalla

Eri asia on sitten että onko se järkevää

Jos olisi oma pelti niin kokeilisin ehkä ensin noita ruosteenpoistoaineita ja jossei lähde / loput ruosteet tuolla neekerintukalla

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » To Helmikuu 22. 23:13:31 2007

Rälläkkään teräsharja?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Vastaa Viestiin