Sierra 1.6 Weber DFTH -kurkku ei aukene

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Sierra 1.6 Weber DFTH -kurkku ei aukene

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Su Helmikuu 11. 20:44:27 2007

Ihan varmasti on jo ollut juttua, mut en haulla malttamattomana ihmisenä ainakaan löytänyt mitään.

Eli tossa ykskuus Sierrassa olevassa Weber DFTH:ssa ei kakkoskurkku aukene ollenkaan, on ihan jumissa, eli ei edes lievällä väännöllä liiku mihinkään. Kertokaa/linkittäkää nyt joitain mahdollisia syitä tohon, vaikka varmaan selvitän ton itekin, kun jaksan sen irrottaa ja tuoda sisälle tutkittavaks, mut neuvo ois kiva. :)

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Helmikuu 12. 8:49:51 2007

Onkos se alipainetoiminen ?
niissä on joskus joku lukitus joka estää avautumisen ennen kuin
ryyppy on pois ja ensiöläppä jonkin verran auki jne.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Helmikuu 12. 20:47:23 2007

TAp kirjoitti:Onkos se alipainetoiminen ?
niissä on joskus joku lukitus joka estää avautumisen ennen kuin
ryyppy on pois ja ensiöläppä jonkin verran auki jne.
Joo on alipainetoiminen. Termostaatti ei oikein pelitä, eli voi vaikuttaa tietty sit sekin, eli ryyppy ei sammu...

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Helmikuu 12. 20:54:23 2007

Ford is God kirjoitti:
TAp kirjoitti:Onkos se alipainetoiminen ?
niissä on joskus joku lukitus joka estää avautumisen ennen kuin
ryyppy on pois ja ensiöläppä jonkin verran auki jne.
Joo on alipainetoiminen. Termostaatti ei oikein pelitä, eli voi vaikuttaa tietty sit sekin, eli ryyppy ei sammu...
eikös DFTH:ssa oo sähkö ryyppy

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Helmikuu 12. 21:03:30 2007

Vesitoiminen, eli jos termo pitää vedet kylmänä, niin ei myöskään ryyppy sammu.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Helmikuu 20. 20:26:27 2007

Vaihoin termostaatin, kyl nyt toimii kaasarikin kun on tehoo niin helvetisti. :lol:

pertrac36
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002

Viesti Kirjoittaja pertrac36 » Ti Helmikuu 20. 22:08:45 2007

hep,
henu kirjoitti:
Ford is God kirjoitti:
TAp kirjoitti:Onkos se alipainetoiminen ?
niissä on joskus joku lukitus joka estää avautumisen ennen kuin
ryyppy on pois ja ensiöläppä jonkin verran auki jne.
Joo on alipainetoiminen. Termostaatti ei oikein pelitä, eli voi vaikuttaa tietty sit sekin, eli ryyppy ei sammu...
eikös DFTH:ssa oo sähkö ryyppy
sähkötoimisia on. ja vesitoimisia myös.
mutta selitys alkuperäiseen ongelmaanhan on tuossa TAp:n vastauksessa.

-timppa
#176

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Maaliskuu 19. 20:08:55 2007

Jatketaanpas tässä topicissa. Eli nyt onkin yllättävän vaikeeta, että mikä ilmanputsari tuohon kuuluu? Kun tuo DFTH on kaksikurkkuinen ja motonetissa on kaksi vaihtoehtoa ykskutoselle:

Sierra 1,6-OHC 82--86 (Ø27cm, 1-kurkkuinen kaasutin). . . . 16-1894 5.90 ???
Sierra 1,6-Emax 85--91 (Ø28cm/korkeus 52mm, 2-kurkk.). . . 16-9100 6.39 ???

Eli ylempi on yksikurkkuinen, mutta alempi olisi kurkkujen mukaan käypä. Onko tää nyt sitten Emax? Mitä toi Emax käytännössä tarkottaa?
Auto on '86 vanhempikorinen 3d 1.6 OHC koneella.

-EDIT- No ei tää kyl Emax voi olla... Mutta kaksikurkkuinen weber dfth tästä löytyy, joten minkälainen ilmansuodatin pitäs motonetista käydä hakeen?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Maaliskuu 19. 21:47:29 2007

Lohkon numero 165 on ainakin e-max konetta. Samankorkuinen lohko kuin 2.0 ohc joten nokkaremmi on myös sama

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Maaliskuu 20. 0:55:07 2007

Eli meinaat että ilmansuodatin ois sama kun emaxissa vai? Ei remmin löytymises oo ongelmia...

Kylhän tää nyt jos oikein tätä ymmärrän vois muuten olla emax, mutta 4v-loota tässä ainakin on.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Maaliskuu 20. 12:30:52 2007

Kaasarihan voi olla ihan mikä vaan jos sen on joku vaihtanu. ;D

Osta molemmat ja palauta toinen. 8)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Maaliskuu 20. 20:14:48 2007

Se on orkkis DFTH, kyl sen nyt silmällä näkee. Tai sit mittaan ton putsarin koon ja sen mukaan... Tosin nyt ei kyllä mtn ilmanputsareita haeta kun se takarukivarsi sano poks.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Maaliskuu 21. 4:14:24 2007

Ford is God kirjoitti:Se on orkkis DFTH, kyl sen nyt silmällä näkee. Tai sit mittaan ton putsarin koon ja sen mukaan... Tosin nyt ei kyllä mtn ilmanputsareita haeta kun se takarukivarsi sano poks.

Niinhän sen varmasti näkeekin.
Sano poks takas. :twisted:
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Maaliskuu 21. 13:12:38 2007

Kyl mä sille jo aika lujaa kirosin tuola pihalla, naapuritkin varmaan kuuli.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Maaliskuu 26. 23:17:46 2007

Tuon Emax putsarin mä tuohon pistin, istuvuudesta päätellen oikea putsari.

Vastaa Viestiin