Nimimerkillä: Nyt on hyvät neuvot tarpeen
Etupään kasaus?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Etupään kasaus?
Vaihdoin tuossa uudet etutolpat ja samalla kertaa uretaanipuslat alatukivarsiin ja kallistuksenvakaajaan.Homma luisti kuin tanssi siihen asti kun alatukivarsia piti laittaa kiinni.Aivan kuin ne olis lyhentynyt 5cm ,vakaaja jäkkittää niitä ulospäin.Eli kertokaa te jotka tämän homman olette tehneet ,missä järjestyksessä pitää kasata ,alatukivarret ,vakaaja ,tolpat.
Nimimerkillä: Nyt on hyvät neuvot tarpeen
Nimimerkillä: Nyt on hyvät neuvot tarpeen
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
Bliz
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... /ohje4.pdf
Klubin sivuilta löytyy tuommoinen ohje. Toivottavasti auttaa projektissa.
Klubin sivuilta löytyy tuommoinen ohje. Toivottavasti auttaa projektissa.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
CosworthPower
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
En tiiä mahtaakohan tämä ohje mitään auttaa, mutta itelle kun pistin cosan vakaajan niin laitoin ekaa pallonivelen ja sitten sen vakaajan hollille eli jätin ne tukivarsien takakiinnityksen pois.Sitten kunnon taljalla supistin kallisutksen vakaajaa ja puoli kerralla tukivarret kiinni.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349
#1349
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Kiitos ,pitää kokeilla vaijeritaljalla,luin myös tuon toisen ohjeen .Nyt vain uutta inpiraatiota odottamaan!Dokki-90 kirjoitti:En tiiä mahtaakohan tämä ohje mitään auttaa, mutta itelle kun pistin cosan vakaajan niin laitoin ekaa pallonivelen ja sitten sen vakaajan hollille eli jätin ne tukivarsien takakiinnityksen pois.Sitten kunnon taljalla supistin kallisutksen vakaajaa ja puoli kerralla tukivarret kiinni.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
CosworthPower
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
ls454 kirjoitti:Kiitos ,pitää kokeilla vaijeritaljalla,luin myös tuon toisen ohjeen .Nyt vain uutta inpiraatiota odottamaan!Dokki-90 kirjoitti:En tiiä mahtaakohan tämä ohje mitään auttaa, mutta itelle kun pistin cosan vakaajan niin laitoin ekaa pallonivelen ja sitten sen vakaajan hollille eli jätin ne tukivarsien takakiinnityksen pois.Sitten kunnon taljalla supistin kallisutksen vakaajaa ja puoli kerralla tukivarret kiinni.![]()
Mulla kävi vähän köpelösti tuossa asennuksessa vaijeritaljan kanssa.Hain sitten tuollaisen ja meni paikoilleen kun tyhjää vaan
Kummassakin taljassa on/ oli 1000kg nostovoima...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349
#1349
-
Cossu_anssi
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
On kyllä varsin harmittava asennettava. Suositelta kasaus järjestys ainakin omasta mielestäni on pallonivel-kallistuksenvakaaja-runko. Omassa sierrassa ongelmaa tuotti se että kallistuksen vakaaja väänsi tukivartta todella vinoon. ilmeisesti 2wd vs. 4wd eri ongelmat. paikalle meni kyllä ilman taljoja vaikka niitä vähän ikävä tulikin.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Dokki-90 kirjoitti:ls454 kirjoitti:Kiitos ,pitää kokeilla vaijeritaljalla,luin myös tuon toisen ohjeen .Nyt vain uutta inpiraatiota odottamaan!Dokki-90 kirjoitti:En tiiä mahtaakohan tämä ohje mitään auttaa, mutta itelle kun pistin cosan vakaajan niin laitoin ekaa pallonivelen ja sitten sen vakaajan hollille eli jätin ne tukivarsien takakiinnityksen pois.Sitten kunnon taljalla supistin kallisutksen vakaajaa ja puoli kerralla tukivarret kiinni.![]()
Mulla kävi vähän köpelösti tuossa asennuksessa vaijeritaljan kanssa.Hain sitten tuollaisen ja meni paikoilleen kun tyhjää vaan
Aina kun käytetään 1000kg voimia voi käydä köpelösti.Jousipuristimen prakaaminen oli lähellä viedä naapurinmiehen hautaan.Jousi osui päähän ja oli vain milleistä kiinni ettei lähtenyt henki.
Kun lueskelin noita foorumin ohjeita ilokseni huomasin varoitukset pelkän autonosturin käytöstä.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei mulla ole ollut mitään ongelmia ikinä vaikka eturipustukset olleet irti useamman kerran.
Ihan nätisti ilman mitään taljoja menneet takaisin.
Ihan nätisti ilman mitään taljoja menneet takaisin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
sama juttu.siipicossu kirjoitti:Ei mulla ole ollut mitään ongelmia ikinä vaikka eturipustukset olleet irti useamman kerran.
Ihan nätisti ilman mitään taljoja menneet takaisin.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Tuskin väsymys, veikkaisin että yksinkertasesti toiset osaa ja toiset ei, eli tekniikka laji, ite en nyt muista mikä toi kiinnitys järjestys oli, mut kylläpä se multakin luonnistui kaverin kans vuosia sitten hiekkaparkkipaikalla, etupää pukeilla, sorkkarauta ja rautakanki oli apuna ja näiden vehkeiden kans pitää lolla ranteet kunnos, muuten tulee ikäviä kolhuja...timoheikkinen792 kirjoitti:Muutamiin cossuihin on vuosien varrella tullu vaihdetua ja yhessä meni ilman taljaa,muuten on pitänyt avittaa![]()
Ps. onko ne joihin ei tarvita väsyneet niin paljon
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Ikävä kyllä näin on näppylät,kaikki ei halitse alustahommia ja voin heti tunnustaa kuuluvani noihin kädettömien joukkoon.Siitä huolimatta mun tukivarret on 5cm liian lyhyet ja ketjuvinssi on jo viritetty vakaajaan kiinnitumppe kirjoitti:Tuskin väsymys, veikkaisin että yksinkertasesti toiset osaa ja toiset ei, eli tekniikka laji, ite en nyt muista mikä toi kiinnitys järjestys oli, mut kylläpä se multakin luonnistui kaverin kans vuosia sitten hiekkaparkkipaikalla, etupää pukeilla, sorkkarauta ja rautakanki oli apuna ja näiden vehkeiden kans pitää lolla ranteet kunnos, muuten tulee ikäviä kolhuja...timoheikkinen792 kirjoitti:Muutamiin cossuihin on vuosien varrella tullu vaihdetua ja yhessä meni ilman taljaa,muuten on pitänyt avittaa![]()
Ps. onko ne joihin ei tarvita väsyneet niin paljon
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
ensin alatukivarsi kiinni vakaimeen, ja mielellään aika kireelle niin se menee lähemmäs oikeaa paikkaa. sitten kiinni alapallonivel. sitten meisseli toiseen käteen (tai jokin muu tappi joka sopii siihen alatukivarren sisempään reikään, rintakehällä/kädellä/jalalla yms on hyvä painaa koko iskaritolppaa kohti moottoria, sitä ennen on esim tunkilla nostettu alatukivarren sisempi reikä noin about oikealle korkeudelle. "kevyesti" sisäänpäin painaen ei muuta kuin se meisseli sinne sisäreikään kun paikka tulee, sen jälkeen se on enää kikkailua vaihtaa meisselin tilalle pultti, ehkä vähän vasaralla joutuu kopsauttamaan ellei halua jengalla vedättää sitä pulttia.
ja aina kannattaa olla koko keula yhtäaikaa ilmassa, ja molemmat renkaat irti ettei vakain ole "jännityksessä"..
ei muuta kuin kokeilemaan.
ja aina kannattaa olla koko keula yhtäaikaa ilmassa, ja molemmat renkaat irti ettei vakain ole "jännityksessä"..
ei muuta kuin kokeilemaan.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Onnistuu varmmaan nuorelta tai terveeltä kaverilta ,pari selkäleikkausta takana ei paljon jaloilla tai rintakehällä painella .Hyvä kun sen verran taipuu että näkee kyseiset osatTimo kirjoitti:ensin alatukivarsi kiinni vakaimeen, ja mielellään aika kireelle niin se menee lähemmäs oikeaa paikkaa. sitten kiinni alapallonivel. sitten meisseli toiseen käteen (tai jokin muu tappi joka sopii siihen alatukivarren sisempään reikään, rintakehällä/kädellä/jalalla yms on hyvä painaa koko iskaritolppaa kohti moottoria, sitä ennen on esim tunkilla nostettu alatukivarren sisempi reikä noin about oikealle korkeudelle. "kevyesti" sisäänpäin painaen ei muuta kuin se meisseli sinne sisäreikään kun paikka tulee, sen jälkeen se on enää kikkailua vaihtaa meisselin tilalle pultti, ehkä vähän vasaralla joutuu kopsauttamaan ellei halua jengalla vedättää sitä pulttia.
ja aina kannattaa olla koko keula yhtäaikaa ilmassa, ja molemmat renkaat irti ettei vakain ole "jännityksessä"..
ei muuta kuin kokeilemaan.
Kiitos kuitenkin ,aina ne tavalla tai toisella sinne menee
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
laitat kaikki muut kiinni rengasta myöten.
jätät alatukivarren sisäpään viimeiseksi
'lasket autoa alaspäin siten että rengas lähenee maata.
maahan oot laittanut 2x4 pattingin ja toisen sitävasten vinosti siten että kun auto laskeutuu alas niin alatukivarsi kääntyy sisäänpäin ja tukivarsi on helppo laittaa kiinni.
jätät alatukivarren sisäpään viimeiseksi
'lasket autoa alaspäin siten että rengas lähenee maata.
maahan oot laittanut 2x4 pattingin ja toisen sitävasten vinosti siten että kun auto laskeutuu alas niin alatukivarsi kääntyy sisäänpäin ja tukivarsi on helppo laittaa kiinni.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Kiitos kaikista neuvoista ,neuvonantajien paljous tuottaa aina tuloksen.sierra friikki kirjoitti:laitat kaikki muut kiinni rengasta myöten.
jätät alatukivarren sisäpään viimeiseksi
'lasket autoa alaspäin siten että rengas lähenee maata.
maahan oot laittanut 2x4 pattingin ja toisen sitävasten vinosti siten että kun auto laskeutuu alas niin alatukivarsi kääntyy sisäänpäin ja tukivarsi on helppo laittaa kiinni.
Keula on kasassa,kaikki osat kiinni
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08