2.0 dohc sierran turbotus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
2.0 dohc sierran turbotus
mitä pitää vaihtaa alustaan jos laittaa 2.0 dohc:hen turbon. tehoja pitäis saada ainakin saman verran kuin cossussa on vakiona
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 2.0 dohc sierran turbotus
Taidat rakentaa nyt Suomen ensimmäistä DOHC Turpoa?subaa kirjoitti:mitä pitää vaihtaa alustaan jos laittaa 2.0 dohc:hen turbon. tehoja pitäis saada ainakin saman verran kuin cossussa on vakiona
Yksinkertaisesti se ei kannata, koska auto on vähäpäästöinen.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Ylläpitäjä
Re: 2.0 dohc sierran turbotus
Ensimmäisestä en tiedä, ja vähäpäästöisyyttäkin epäilen, kopastakaan ei puhuttu mitään, saatikka vuosimallistaqreippi kirjoitti:Taidat rakentaa nyt Suomen ensimmäistä DOHC Turpoa?subaa kirjoitti:mitä pitää vaihtaa alustaan jos laittaa 2.0 dohc:hen turbon. tehoja pitäis saada ainakin saman verran kuin cossussa on vakiona
Yksinkertaisesti se ei kannata, koska auto on vähäpäästöinen.

Varmaan helpoin muuttaa auto vastaamaan alustaltaan xr4i:tä eli 260mm etulevyt ja isomäntäiset satulat & taakse 10" rummut, jos nyt välttämättä haluaa sen noin tehdä, tietysti paremmista jarruista ei koskaan ole haittaa ja nuissa xr4i:nkin jarruissa on paljon parantamisen varaa

Ellei valmiina ole jo ABS:illinen sierra....
Viisaammat kertovat ehkä lisää.
Viimeksi muokannut Jaakkoki, To Joulukuu 8. 23:42:53 2005. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
No onhan yhdellä jäsenellä välikopassa dokki turbo,omistaja kertokoon enemmän. Mutta tosiaan jos sierraan ajattelit laittaa turbon niin osta mun sierra ja turbota se..
Dokkilaista ei kannata turbottaa koska järjestäen kaikki on vähäpäästöisiä,heikko kansi yms yms..

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Kauppiaan puhetta...jesus48 kirjoitti:No onhan yhdellä jäsenellä välikopassa dokki turbo,omistaja kertokoon enemmän. Mutta tosiaan jos sierraan ajattelit laittaa turbon niin osta mun sierra ja turbota se..Dokkilaista ei kannata turbottaa koska järjestäen kaikki on vähäpäästöisiä,heikko kansi yms yms..

WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Pööh, kunhan itsekin saan tuosta kaverin takapihalla makaavasta -90 2.0i S DOHC jäärata-Riekusta koneen tempaistua irti niin näkee mitä siitä saa aikaiseksi. Tarkoitus olisi ahtaa se ja istuttaa tuohon -89 käyttösierran OHC-pannun tilalle....Dokkilaista ei kannata turbottaa koska järjestäen kaikki on vähäpäästöisiä,heikko kansi yms yms..
Eikä varmasti ole vähäpäästöinen
Ja minusta nuo kansiviat näyttää pahasti pelkiltä ylikuumenemisongelmilta (eli ilmeisesti alkaa haljeta pakoventtiilistä imuventtiiliin päin?).... Ja tuo Sierran korjauskäsikirja väittää DOHCin termostaatin olevan 102 asteinen!?! Ei kai sentään?

Ja jos flektitkin lähtee pyörimään (jos sattuu edes toimimaan) yli sadassa asteessa niin ihmekö se on jos alukansi ei kestä ahtamista
Kertokaa joku lisää kuka tietää / on rakennellut enemmän....
Pikkaisen vähänlaisesti informaatiota löytyy tuon koneen virityksestä, vaikka siinä viripotentiaalia lieneekin....
http://www.specialisedengines.co.uk/
Alakerran tasapainotus-viilausta ja kiilloitusta-nokat-peltisarja-imusarja-moottorinohjaus....
Jotai ~170hv lupailevat
Koneistuspajakin on käytössä, ainakin mäntiä on sorvattava, en tiedä paljonko nuo mahtavat kestää sorvattuina. Palotiloja on kenties muuteltava, liekkirenkaatkaan ei ole ihan poissuljettu....

Jossain brittifoorumilla (lupaavaa) kertoivat että Opelin C20XE koneen 86mm männillä DOHCin puristukset putoaa 8.2:1 ja LET männillä 6.8:1.... Sitten tuossa olisi GC Mazdan 86mm mäntiä yhden 400tkm rullatun koneen verran nurkassa....
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Paskaa valua ne kannet on,jos ei ne kestä vaparina niin tuskin kestää ahdettunakaan. Kaverin kaveri hajotti pikkupaineilla 2-3 kantta.jeddah kirjoitti: Ja minusta nuo kansiviat näyttää pahasti pelkiltä ylikuumenemisongelmilta (eli ilmeisesti alkaa haljeta pakoventtiilistä imuventtiiliin päin?).... Ja tuo Sierran korjauskäsikirja väittää DOHCin termostaatin olevan 102 asteinen!?! Ei kai sentään?![]()
Ja jos flektitkin lähtee pyörimään (jos sattuu edes toimimaan) yli sadassa asteessa niin ihmekö se on jos alukansi ei kestä ahtamista
RS2000 16v kansi on parempaa valua,ainakin viimeisimmät mk5.5/mk6. Laita semmonen hatuksi jos dokissa haluut pysyä. Zetecin mä valitsisin jos jostaan rakentaisin turbokoneen. Ohc on todistetusti hyvä turboaihio.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1335
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Tottakai se lämpö vaikuttaa asiaan,eihän sitä passaa kieltää.Maksalaatikko kirjoitti:Mulla on nyt kansi kestäny kun vaihdoin matalampi lämpöisen termostaatin ja flektin anturin. Vakio kilkkeillä meni sitten parikin kantta, eli kyllä se lämpöisyys jonkun verran vaikuttaa.
Viime kesän ajelin noin 1,3 barin paineilla ilman minkäänlaisia ongelmia..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
No niin tämän halusinkin kuulla....Maksalaatikko kirjoitti:Mulla on nyt kansi kestäny kun vaihdoin matalampi lämpöisen termostaatin ja flektin anturin. Vakio kilkkeillä meni sitten parikin kantta, eli kyllä se lämpöisyys jonkun verran vaikuttaa.
Viime kesän ajelin noin 1,3 barin paineilla ilman minkäänlaisia ongelmia..

Tuo DOHCi ei tarvitse oikeastaan muuta kuin käsityötä. OHC-koneeseen pitäisi ostella uusia mäntiä, veivit ja oikeastaan koko venttiilikoneisto.... Tulee kalliiksi
Miten muuten olet laskenut puristuksia tuosta koneesta?
-
- Viestit: 1335
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Jos haluat laillisen auto siitä tehdä niin vtt:n päästömittaus on tosiasiaa koska kyseessä on vähäpäästöinen auto,tarkkaa hintaa mittaukselle en muista mutta taitaapi olla 1000€ paikkeilla meni läpi tai ei.ukormi kirjoitti:Jos rekisteriotteessa on maininta vähäpäästöisyydestä niin sitten ei ole.subaa kirjoitti:onko mahdollista saada katastettua korkea päästöiseksi
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ja käytännössä mikään auto ei läpäse noita mittauksia... (siis hyvin harva niistä mitä on mitattu, edit: koskien nimenomaan näitä jälkiturbotus hommia.)jesus48 kirjoitti:Jos haluat laillisen auto siitä tehdä niin vtt:n päästömittaus on tosiasiaa koska kyseessä on vähäpäästöinen auto,tarkkaa hintaa mittaukselle en muista mutta taitaapi olla 1000€ paikkeilla meni läpi tai ei.ukormi kirjoitti:Jos rekisteriotteessa on maininta vähäpäästöisyydestä niin sitten ei ole.subaa kirjoitti:onko mahdollista saada katastettua korkea päästöiseksi
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Siis kaikki puhuu vähäpäästöisestä.
-Minkä ikäistä autoa ollaan tekemässä? siis onko vuosimalli allee vai yli -91?
-Onko rekisteriotteeseen merkitty vähäpäästöiseksi?
Vaikka olisi katti, mutta ei ole merkitty vähäpäästöiseksi(eli max. -91), ei tarvitse mitään VTT testiä kunhan menee kattiauton arvoista läpi.
ps. vaikka olisi alle -91, jos on merkitty vähäpäästöiseksi, niin unohda. Ei ne lähde edes firmoissa isolla rahalla tekee yleensä, on niin vaikeaa saada viritetty laite VTT:n päästömittauksesta läpi.
-Minkä ikäistä autoa ollaan tekemässä? siis onko vuosimalli allee vai yli -91?
-Onko rekisteriotteeseen merkitty vähäpäästöiseksi?
Vaikka olisi katti, mutta ei ole merkitty vähäpäästöiseksi(eli max. -91), ei tarvitse mitään VTT testiä kunhan menee kattiauton arvoista läpi.
ps. vaikka olisi alle -91, jos on merkitty vähäpäästöiseksi, niin unohda. Ei ne lähde edes firmoissa isolla rahalla tekee yleensä, on niin vaikeaa saada viritetty laite VTT:n päästömittauksesta läpi.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Olen tossa yhtä kantta pyöritellyt pöydällä ja tuuminut, että kaksi terästulppaa nokka-akselien välissä menee varmaan vesitilaan?
Tulpat on 1-2 ja 3-4 pyttyjen välissä, siitä putket ylös läpi venakopan ja pitäisi lämpöjen tasaantua kannessa. Samalla lähtee letkut pois tieltä ja mahtuu remmiahtimen hihna paikalleen
Tulpat on 1-2 ja 3-4 pyttyjen välissä, siitä putket ylös läpi venakopan ja pitäisi lämpöjen tasaantua kannessa. Samalla lähtee letkut pois tieltä ja mahtuu remmiahtimen hihna paikalleen

4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Eli penkkipapereilla ja ajanmukaisilla päästöillä katin kanssa, niin ei pitäisi olla ongelmia.subaa kirjoitti:auto on 90vuosimalli ja ei oo merkintää vähäpäästöisestä
Edit: noilla perustein siis:
7 §
Muutetun auton pakokaasupäästöt
1. Auton, jota koskevat E-säännön nro 15/03 mukaiset tai lievemmät pakokaasupäästövaatimukset, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää alkuperäistä autoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästömääräykset.
2. Vähäpäästöiseen autoon saa 5 §:ssä tarkoitetun moottorin vaihdon lisäksi tehdä vain 6 §:n 4 momentissa tarkoitetun moottorin muutoksen. Tällaisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa vaihtaa vain auton valmistajatehtaan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin, jotka eivät lisää auton päästöjä.
3. Muuhun kuin 1 tai 2 momentissa tarkoitettuun autoon saa vaihtaa vain moottorin, joka pakokaasupäästöihin vaikuttavine apulaitteineen on tarkoitettu automalliin, jota koskevat pakokaasupäästörajoitukset ovat vähintään yhtä tiukat kuin alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat. Muussa tapauksessa tai, jos moottoria muutetaan muulla kuin 5 §:ssä tarkoitetulla tavalla, on auton haltijan osoitettava auton valmistajan tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antamalla todistuksella, että muutetun auton pakokaasupäästöt täyttävät tässä momentissa tarkoitetut vaatimukset. Vaatimusten katsotaan myös täyttyvän, jos tällaiseen autoon asennetaan moottorille sopiva katalysaattori.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Onko varmaa tietoa. Minulle on turbotuksia pitkään tehnyt (ammatikseen) kaveri kertonut, että jos paketti on tehty järkevästi ja matkassa on säädettävä ruisku, ei VTT:n mittauksissa pitäisi olla mitään ongelmaa.Tharkad kirjoitti:
Ja käytännössä mikään auto ei läpäse noita mittauksia... (siis hyvin harva niistä mitä on mitattu, edit: koskien nimenomaan näitä jälkiturbotus hommia.)
Eihän sen auton tarvitse tämän päivän päästörajoja täyttää, vaan auton valmistusvuonna voimassa olleet rajat...
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
pikkaisen harhaan johtavat noi nimitykset päästö mittaus ja vtt saastemittaus.
katsastus konttorilla mitatan normaali kaasu mittaus joka mittaa saasteiden ja kaasujen määrän.
tämä vtt mittaus on niin sanottu "emission" mittaus jossa mitataan sitten ihan jotian muuta.
siihen kuuluu myös kulutus mittaus jonka testi auton tulee läpäistä.
sent tarkkuudesta voin kertoa tapauksen saksasta ,kun eräs konserni yritti saada erään automallin läpi testeistä.
autoa ajettiin testi penkissä ja ajettiin määrätty testi läpi jossa mitattiin kaikki määrät saastetta mitä sieltä tuli.auto läpäisi testin.
jokin herätti testimiehet ja he testasivat auton luonnossa.
Auto ei läpäissyt ollenkaan samoja testejä kun labrassa.
lopulta Tämän walmistajan piti tunnusta että he olivat lisänneet auton moottori ohjaus järjestelmään toisen ohjelman jolla moottori kävi kun konepelti oli auki.
Silloin auto läpäisi testit mutta oli todella tehoton.
tässä on kuvaus siitä mitä ollaan tekemässä kun tehdään "vtt " testattava auto.
läpihuuto juttu se ei taida ihan olla.
"VTT " käy hyvin testi labraksi ihan niin kuin muukin puolueeton testi labra joka pystyy testittekemään.
Tekulla taitaa olla myös oma labra ja muitakin pitäisi olla suomessa.
Tietysti voihan sen testin yrittää tehdä vaikka virossa

katsastus konttorilla mitatan normaali kaasu mittaus joka mittaa saasteiden ja kaasujen määrän.
tämä vtt mittaus on niin sanottu "emission" mittaus jossa mitataan sitten ihan jotian muuta.
siihen kuuluu myös kulutus mittaus jonka testi auton tulee läpäistä.
sent tarkkuudesta voin kertoa tapauksen saksasta ,kun eräs konserni yritti saada erään automallin läpi testeistä.
autoa ajettiin testi penkissä ja ajettiin määrätty testi läpi jossa mitattiin kaikki määrät saastetta mitä sieltä tuli.auto läpäisi testin.
jokin herätti testimiehet ja he testasivat auton luonnossa.
Auto ei läpäissyt ollenkaan samoja testejä kun labrassa.
lopulta Tämän walmistajan piti tunnusta että he olivat lisänneet auton moottori ohjaus järjestelmään toisen ohjelman jolla moottori kävi kun konepelti oli auki.
Silloin auto läpäisi testit mutta oli todella tehoton.
tässä on kuvaus siitä mitä ollaan tekemässä kun tehdään "vtt " testattava auto.
läpihuuto juttu se ei taida ihan olla.
"VTT " käy hyvin testi labraksi ihan niin kuin muukin puolueeton testi labra joka pystyy testittekemään.
Tekulla taitaa olla myös oma labra ja muitakin pitäisi olla suomessa.
Tietysti voihan sen testin yrittää tehdä vaikka virossa

Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Olisi kiva kuulla jotain kokemuksia ja lisää infoa (esim päästörajoista) niiltä jotka ovat autoja VTT:n testaukseen vieneet.
Itsellänikin on aika tornihuhu -tyyppistä tietoa tästä menettelystä, en muista yhtään mitkä kaikki niistä on netistä luettuja, mitkä kuultuja ja mitkä mielikuvituksen tuotetta
Sen olin kuitenkin lukevinani aikanaan suht luotettavasta lähteestä (tai ei?) että Stadiassa, siellä missä tehtiin mm. RaceAbout 2000, onnistuisi vastaava testi murto-osalla tuosta VTT:n hinnasta.
Itsellänikin on aika tornihuhu -tyyppistä tietoa tästä menettelystä, en muista yhtään mitkä kaikki niistä on netistä luettuja, mitkä kuultuja ja mitkä mielikuvituksen tuotetta

Sen olin kuitenkin lukevinani aikanaan suht luotettavasta lähteestä (tai ei?) että Stadiassa, siellä missä tehtiin mm. RaceAbout 2000, onnistuisi vastaava testi murto-osalla tuosta VTT:n hinnasta.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Joo samaa mieltä,eli löytyykö joltain faktaa tai löytyykö jostain eeppoksesta/netistä speksejä tuosta mittauksesta ??
Otetaan nyt esimerkiksi jokapojan auto (corolla) vuosmallia 2005 ja siihen laitetaan ahdin kylkeen,sekä rukataan moottorinohjausta,niin eihän se testi voi vaatia puhtaampaa tulosta,kuin mitä pakasta revitty vastaava malli. Jos kone on rakennettu vähänkään järkevästi,niin kyllä se pitäisi vastaavaan kyetä.Ajatellaan vaikka vw-groupin tuotteita,sieltä löytyy samaa konetta monella eri viritysasteella ja tuskin niissä mitään älyttömiä saaste-eroja on..Tehohan ei tietenkään tule ilman saasteita ja mitä enemmän tavaraa palaa,sen enenmmän saastetta,mutta jotenkin siitä mittauksesta on saanut sellaisen kuvan,jottei se onnistuisi edes ferrarin insseiltä..
Otetaan nyt esimerkiksi jokapojan auto (corolla) vuosmallia 2005 ja siihen laitetaan ahdin kylkeen,sekä rukataan moottorinohjausta,niin eihän se testi voi vaatia puhtaampaa tulosta,kuin mitä pakasta revitty vastaava malli. Jos kone on rakennettu vähänkään järkevästi,niin kyllä se pitäisi vastaavaan kyetä.Ajatellaan vaikka vw-groupin tuotteita,sieltä löytyy samaa konetta monella eri viritysasteella ja tuskin niissä mitään älyttömiä saaste-eroja on..Tehohan ei tietenkään tule ilman saasteita ja mitä enemmän tavaraa palaa,sen enenmmän saastetta,mutta jotenkin siitä mittauksesta on saanut sellaisen kuvan,jottei se onnistuisi edes ferrarin insseiltä..
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Tuossa tuleekin taas yksimielenkiintoinen kysymys, eli mitenkäs ne autot jotka ovat OBD-testauksen alaisia, jo pelkkä lastu saa aikaan virhekoodin -> hylkäys leimalla. Eli onnistuuko niihin edes VTT:n testeillä mikään? Ok tiedän, kyllä osaavia elektroniikka miehiä löytyy jotka tekee laitteet mitkä ei anna koodia, mutta silloinhan OBD-mittaus menettää ideansa.Walderama kirjoitti:Joo samaa mieltä,eli löytyykö joltain faktaa tai löytyykö jostain eeppoksesta/netistä speksejä tuosta mittauksesta ??
Otetaan nyt esimerkiksi jokapojan auto (corolla) vuosmallia 2005 ja siihen laitetaan ahdin kylkeen,sekä rukataan moottorinohjausta,niin eihän se testi voi vaatia puhtaampaa tulosta,kuin mitä pakasta revitty vastaava malli. Jos kone on rakennettu vähänkään järkevästi,niin kyllä se pitäisi vastaavaan kyetä.Ajatellaan vaikka vw-groupin tuotteita,sieltä löytyy samaa konetta monella eri viritysasteella ja tuskin niissä mitään älyttömiä saaste-eroja on..Tehohan ei tietenkään tule ilman saasteita ja mitä enemmän tavaraa palaa,sen enenmmän saastetta,mutta jotenkin siitä mittauksesta on saanut sellaisen kuvan,jottei se onnistuisi edes ferrarin insseiltä..
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Ei ne vikakoodit mitään hylkäyksiä ole antanut. Kaverilla oli lastutettu ja hieman muutakin. Vikakoodimuistissa ainakin ahtopainerajan ylitys. Katsastuksessa ei sanottu mitään.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Joo maksaa 800e (jos muistan oikein, syyskuussa tota kysyin) toi testi koululla ja ei saa virallista lappua (johtuu jostain muotoseikoista, mm. Tiili vuokraa niitä samoja laitteita ja heiltä sen lapun saa, hintaa 1000e tais olla joskus, tiilillä siis.).jeddah kirjoitti:Olisi kiva kuulla jotain kokemuksia ja lisää infoa (esim päästörajoista) niiltä jotka ovat autoja VTT:n testaukseen vieneet.
Itsellänikin on aika tornihuhu -tyyppistä tietoa tästä menettelystä, en muista yhtään mitkä kaikki niistä on netistä luettuja, mitkä kuultuja ja mitkä mielikuvituksen tuotetta![]()
Sen olin kuitenkin lukevinani aikanaan suht luotettavasta lähteestä (tai ei?) että Stadiassa, siellä missä tehtiin mm. RaceAbout 2000, onnistuisi vastaava testi murto-osalla tuosta VTT:n hinnasta.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ruuvasin terästulpan irti kannen sisältä ja vesitilaan ne tosiaan menee eli Voimamoottorin rakentajan kannattaa varmaan ottaa vedet ulos kannesta niistä kahdesta reiästä.
Onko kenelläkään RS2000 kannesta(16-v) venakoppa auki ja voisi tarkistaa onko siellä vastaavat tulpat 1-2 ja 3-4 pyttyjen välissä?
Onko kenelläkään RS2000 kannesta(16-v) venakoppa auki ja voisi tarkistaa onko siellä vastaavat tulpat 1-2 ja 3-4 pyttyjen välissä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
no laitat vaikkapa 2.9 v6 jarrut siihen niin ne riittää jo suht hyvin riippuu siitä minkälaiset teho tavoitteet sulla on...mitäs oot suunnitellu koneelle noin niinku muuten?vituhullu kirjoitti:auto ei ole vähäpäästöinen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Zetec eroaa kaikessa mahdollisessa RS2000 escortien koneesta.
Zetec on päivitetty cvh
DOHC sierra/scorpio on ihan oma konstruktionsa, ei liity ohc tai cosworth koneisiin mitenkään.
RS2000 escortin kone on tuo ylempänä mainittu perus dohc, 16v kannella.
Mikä tuo perustokkilaisen mallimerkintä nyt onkaan, kuka muistaa?
Zetec on päivitetty cvh
DOHC sierra/scorpio on ihan oma konstruktionsa, ei liity ohc tai cosworth koneisiin mitenkään.
RS2000 escortin kone on tuo ylempänä mainittu perus dohc, 16v kannella.
Mikä tuo perustokkilaisen mallimerkintä nyt onkaan, kuka muistaa?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
ok nyt meikäkin on kartalla taasArska kirjoitti:Zetec eroaa kaikessa mahdollisessa RS2000 escortien koneesta.
Zetec on päivitetty cvh
DOHC sierra/scorpio on ihan oma konstruktionsa, ei liity ohc tai cosworth koneisiin mitenkään.
RS2000 escortin kone on tuo ylempänä mainittu perus dohc, 16v kannella.
Mikä tuo perustokkilaisen mallimerkintä nyt onkaan, kuka muistaa?


-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala