Michelin Tweel

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Michelin Tweel

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Maaliskuu 2. 15:18:42 2007

Mielenkiintoinen rengas uutuus.
Googlesta löytyy paljon juttua aiheesta.

linkki

video


edit. mitenköhän käy isojen vannekokojen ?
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Pe Maaliskuu 2. 15:44:57 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#6
Escort -75

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Pe Maaliskuu 2. 15:22:27 2007

Mielenkiintoinen rakenne renkaassa :shock:
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Maaliskuu 2. 15:35:48 2007

On aika mullistava uutuus. Pitää varmaankin renkaan kulutuspinnankin paremmin tiessä kuin ilmatäytteinen. Mutta mitenkähän sitten toimii talvipinnalla.

Saattaa olla hieman kalliimpi kuin perinteinen konstruktio
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Maaliskuu 2. 15:51:33 2007

Eipä ainakaan ilmat karkaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Maaliskuu 2. 19:57:27 2007

:shock:

On kyllä villin näköinen, mutta ilmeisesti ihan toimiva.

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Pe Maaliskuu 2. 20:45:20 2007

ukormi kirjoitti:On aika mullistava uutuus. Pitää varmaankin renkaan kulutuspinnankin paremmin tiessä kuin ilmatäytteinen. Mutta mitenkähän sitten toimii talvipinnalla.

Saattaa olla hieman kalliimpi kuin perinteinen konstruktio
Muistelisin nähneeni tän jutun jo viimetalvena.

Mutta jos tämmöinen uutuus tulee niin ei ihan tavan rengaskoneella väännetä vanteille..
Mitenhän Syksyllä/ talvella? Ei kannata parkkeerata vesi lätäkköön.. :D

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Maaliskuu 2. 21:02:15 2007

Henkku kirjoitti: Mitenhän Syksyllä/ talvella? Ei kannata parkkeerata vesi lätäkköön.. :D
Eikös tuo ole läpileikkauskuva. Eikai se tuolleen voi olla avonainen muutenhan se on täynnä soraa/vettä/lunta/jäätä ja varmasti tasapaino heittää sen verran että pomppii koko auto metrin ilmaan 60kmh vauhdissa :D

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Pe Maaliskuu 2. 23:30:32 2007

Muistelisin että jossain raskaan kaluston messuilla tätä on mainostettu ainakin vuosi sitten... Voin erehtyäkin. :roll:
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » La Maaliskuu 3. 11:14:16 2007

VesQ kirjoitti:
Henkku kirjoitti: Mitenhän Syksyllä/ talvella? Ei kannata parkkeerata vesi lätäkköön.. :D
Eikös tuo ole läpileikkauskuva. Eikai se tuolleen voi olla avonainen ...
Sitä itsekkin mietin.. Mutta jos se ei olisi avonainen, sitä ei voisi enää kutsua ilmattomaksi.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » La Maaliskuu 3. 11:51:07 2007

Joo toi kuva on läpileikkauskuva. On noita esitelty jo pari vuotta vissiin.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » La Maaliskuu 3. 12:40:02 2007

Kyllä se on avoin rakenteeltaan, ihan kuten kuvissa. Viimekesänä Mersun uudessa museossa Saksassa tuli tuommoiset bongattua ekan kerran.
#6
Escort -75

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Maaliskuu 5. 8:26:40 2007

paranistko vesiliirto pito jos kulutus pintaan porais reikiä et vesi pääsis renkaan sisään pakoon?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ma Maaliskuu 5. 8:28:10 2007

Ja tommosiako pitäisi ruveta asentelemaan vanteille? :lol:

Minkähänlaista ainetta tuo sisä- ja ulkokehän välissä olevat rakenteet ovat? Luulis perinteisen renkaan paremmin kestävän kun sisä- ja ulkokehän välissä on ilma ja renkaan kylki, mutta pääasiassa ilma. Luulis noiden rakenteiden antautuvan helposti kun renkaat on kuitenkin aika kovassa rasituksessa ajon aikana.

Saa nähdä miten käy... :roll:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Maaliskuu 5. 8:59:20 2007

Ilkka_H kirjoitti:Kyllä se on avoin rakenteeltaan, ihan kuten kuvissa. Viimekesänä Mersun uudessa museossa Saksassa tuli tuommoiset bongattua ekan kerran.
Michelin muistaakseni joskus muinoin sanoi, että toimii hyvin avoimena ja sellaisena se pidetään markkinointiarvon takia toistaiseksi. Sitten kun tuotanto alkaa myyntiin niin laitetaan kyljet että ei lika ja lumi pesiydy.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin