Mondeo v6 haisee pahalle kepitettäessä.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mondeo v6 haisee pahalle kepitettäessä.
Onko jollain muulla tullut tällaista ilmiötä v6 mondeossa. Ajelin tossa hiukan reippaammalla kaasulla ja kun hölläsin ajoa,rupes tulemaan palaneen muovin/johtojen hajua kajuuttaan. Ajoin yhelle parkkikselle tutkimaan asiaa ja konehuoneessa ei ollut käryä eikä mitään hälyttävää,ilmasuuttimista tuli ihan puhdasta ilmaa ohjaamoon.
Nappasin mankan irti ja tunnustelin sen takaa paikkoja. Mankan perässä olevat alipaineletkut ja muoviseinä oli aika kuumia ,mutta mitään ei ollut kyllä sulanut. Lämpö oli ajon aikana täysillä.
Voiko esim. ohjaamon puoleinen pakosarja kuumentaa paikkoja tai jotain+ kuumaa ilmaa ilmaputkista ohjaamoon.
Vähän pelästytti tommonen paha haju,ettei rupeis vaan mikään kärvenemään.
Nappasin mankan irti ja tunnustelin sen takaa paikkoja. Mankan perässä olevat alipaineletkut ja muoviseinä oli aika kuumia ,mutta mitään ei ollut kyllä sulanut. Lämpö oli ajon aikana täysillä.
Voiko esim. ohjaamon puoleinen pakosarja kuumentaa paikkoja tai jotain+ kuumaa ilmaa ilmaputkista ohjaamoon.
Vähän pelästytti tommonen paha haju,ettei rupeis vaan mikään kärvenemään.
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Vastaavaa tavannut kun katti on tukossa, Cadillac alkoi palamaan äänieristeistä.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
No perkele se kävi mullakin etäisesti mielessä. Täytyy tutkia katin ympäristö.
Ilmeneekö tukkoinen katti mitenkään pakokaasutestissä. Vihattuja on aina noi saamarin katit ollu mun mielessä. Luojan kiitos et mun cossussa ei moista paskapurkkia ole. Onko orginaali katti ainut järkevä ,vai onko esim motonetin kateista mihinkään.
Ilmeneekö tukkoinen katti mitenkään pakokaasutestissä. Vihattuja on aina noi saamarin katit ollu mun mielessä. Luojan kiitos et mun cossussa ei moista paskapurkkia ole. Onko orginaali katti ainut järkevä ,vai onko esim motonetin kateista mihinkään.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
V6:ssa on kolme kattia, yksi kummasakin pakosarjassa ja kolmas vielä auton alla.
Kyllä varmasti kuumentaa se ohjaamon puoleinen pakosarja/katti paikkoja.
Kyllä varmasti kuumentaa se ohjaamon puoleinen pakosarja/katti paikkoja.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Onko muka kolme kattia? -97 mallin norkku v6:ssa. Pakosarja ainakin näyttää ihan normaalilta. Korjausoppaatkaan ei kerro moisista pakosarjan sisäisistä kateista mitään.siipicossu kirjoitti:V6:ssa on kolme kattia, yksi kummasakin pakosarjassa ja kolmas vielä auton alla.
Kyllä varmasti kuumentaa se ohjaamon puoleinen pakosarja/katti paikkoja.
En kinaa asiasta ,mutta miksei niistä ole missään mainintaa. EGR sun muut systeemit tietty on,mutta.
-
- Viestit: 834
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
- Paikkakunta: Kauhava
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Just tollasessa samanlaisessa mulla ainakin on pakosarjoissa katit (ihan siinä pakosarjassa kiinni, ei mitenkään "sisällä") sitten se yks vielä siellä auton alla.KtK kirjoitti:Onko muka kolme kattia? -97 mallin norkku v6:ssa. Pakosarja ainakin näyttää ihan normaalilta. Korjausoppaatkaan ei kerro moisista pakosarjan sisäisistä kateista mitään.siipicossu kirjoitti:V6:ssa on kolme kattia, yksi kummasakin pakosarjassa ja kolmas vielä auton alla.
Kyllä varmasti kuumentaa se ohjaamon puoleinen pakosarja/katti paikkoja.
En kinaa asiasta ,mutta miksei niistä ole missään mainintaa. EGR sun muut systeemit tietty on,mutta.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Täytyypi tutki oikeen kunnolla noi pakosarjat. Ja jos niitä paskapurkkeja on vielä kaikkiaan kolme
niin kusessa ollaan. Miks ihmeessä ostin kattiauton ,kun taannoin vannotin itselleni niiden välttämistä.
Ja kun tietää,mitä ongelmia tommonen ahistus tekee pitkänpäälle koneelle. Liian kuuma pakosarja-->liian kuuma kannen pakopuoli---> Kansipahvi pettää---> Tatuoikaa mut täyteen ,ei oo enää mittään välii

Ja kun tietää,mitä ongelmia tommonen ahistus tekee pitkänpäälle koneelle. Liian kuuma pakosarja-->liian kuuma kannen pakopuoli---> Kansipahvi pettää---> Tatuoikaa mut täyteen ,ei oo enää mittään välii

-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
http://www.ctamotorsports.com/indexusa.htm
Tuolta contour/svt/cougar
exhaust
Sieltä löytyy lääkettä että pääsee ylimääräisistä kateista eroon.
Mitenhän menis päästöistä läpi?
Tuolta contour/svt/cougar

Sieltä löytyy lääkettä että pääsee ylimääräisistä kateista eroon.
Mitenhän menis päästöistä läpi?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Joo pääsee eroon ylimääräisestä katista.mutta pakosarja kateista ei mitään mainintaa.hoopee kirjoitti:http://www.ctamotorsports.com/indexusa.htm
Tuolta contour/svt/cougarexhaust
Sieltä löytyy lääkettä että pääsee ylimääräisistä kateista eroon.
Mitenhän menis päästöistä läpi?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tekniikan Maailman juttu V6 koneesta vuodelta 1994:
Kallis voimanlähde
"Mondeon uudessa moottorissa on tavallaan kolme katalysaattoria. Kummallakin sylinterilohkolla on yksi pakosarjassa hyvin lähellä moottoria... Kolmas lohkojen yhteinen ja suurempi katalysaattori on pakoputkistossa auton alla"
Kallis voimanlähde
"Mondeon uudessa moottorissa on tavallaan kolme katalysaattoria. Kummallakin sylinterilohkolla on yksi pakosarjassa hyvin lähellä moottoria... Kolmas lohkojen yhteinen ja suurempi katalysaattori on pakoputkistossa auton alla"
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Täytyypi tarkastella huomenna paikkoja. Lohkolämmitintä kun asentelin pakosarjan tuntumassa taannoin,ei pistänyt ollenkaan silmään toi esikatti.siipicossu kirjoitti:Tekniikan Maailman juttu V6 koneesta vuodelta 1994:
Kallis voimanlähde
"Mondeon uudessa moottorissa on tavallaan kolme katalysaattoria. Kummallakin sylinterilohkolla on yksi pakosarjassa hyvin lähellä moottoria... Kolmas lohkojen yhteinen ja suurempi katalysaattori on pakoputkistossa auton alla"
Hyvä skannaus,tota artikkelia kaipailinkin luettavaksi,kun ei tuota lehteä enää mulla ollut. Thanks.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Ei mitään ylimääräisen kuumentumisen merkkejä kyllä löytynyt. Olihan siellä ne pikkukatitkin ja ne on kyllä sen verran hyvin suojattu rungosta ,etteivät ne pahemmin voi kuumentaa paikkoja.
Ja nyt ei ruvennut haisemaankaan revittelyn aikana kuin massat hiukan. En tiiä sit mikä mahtoi kärytä perjantaina. Syksyllä massautin auton ja se tuntuu tuoksahtelevan aina vaan.
Vetoakselitkin tuli tarkasteltua samalla ja hiukan on kovimmilla pakkasilla pursunnut vaseliinia ulos sisämäisistä nivelistä. Klemmarit oli silti piukassa.
Ja nyt ei ruvennut haisemaankaan revittelyn aikana kuin massat hiukan. En tiiä sit mikä mahtoi kärytä perjantaina. Syksyllä massautin auton ja se tuntuu tuoksahtelevan aina vaan.
Vetoakselitkin tuli tarkasteltua samalla ja hiukan on kovimmilla pakkasilla pursunnut vaseliinia ulos sisämäisistä nivelistä. Klemmarit oli silti piukassa.
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Joo mulla kans tuli tota rasvaa nivelistä kesällä kuumilla keleillä.KtK kirjoitti: Vetoakselitkin tuli tarkasteltua samalla ja hiukan on kovimmilla pakkasilla pursunnut vaseliinia ulos sisämäisistä nivelistä. Klemmarit oli silti piukassa.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Jo löytyi käryn aiheuttaja. Lämppärintuulettimen vastuksen liitin oli sulanut ihan paskaksi. Se on siinä kanavassa kiinni ja vastus on kanavan sisäpuolella
Se ilmeisesti lämpeni liikaa,kun lämmöt oli säädetty täysille ja kun antoi hanaa vielä ,niin ilma kanavassa lämpenee vielä lisää.
Nyt on uus paikalla ja toimii ok.
Se ilmeisesti lämpeni liikaa,kun lämmöt oli säädetty täysille ja kun antoi hanaa vielä ,niin ilma kanavassa lämpenee vielä lisää.
Nyt on uus paikalla ja toimii ok.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
TyyppivikaKtK kirjoitti:Jo löytyi käryn aiheuttaja. Lämppärintuulettimen vastuksen liitin oli sulanut ihan paskaksi. Se on siinä kanavassa kiinni ja vastus on kanavan sisäpuolella
Se ilmeisesti lämpeni liikaa,kun lämmöt oli säädetty täysille ja kun antoi hanaa vielä ,niin ilma kanavassa lämpenee vielä lisää.
Nyt on uus paikalla ja toimii ok.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Tyyppivika on kuulemma tosiaan Ford mafian äijänkin mukaan.
Sillä oli vastuksia hyllytavarana. Mikä ihme tossa vastuksessa mahtaa olla. Liian kuumassa paikassa vaan vai?
Ja ihme ,ettei mikään sulake palanut,kun vastuksen johdotkin suli viiden sentin matkalta.
Toi voi sytyttää jo auton palamaan huonolla tuurilla.
Sillä oli vastuksia hyllytavarana. Mikä ihme tossa vastuksessa mahtaa olla. Liian kuumassa paikassa vaan vai?
Ja ihme ,ettei mikään sulake palanut,kun vastuksen johdotkin suli viiden sentin matkalta.
Toi voi sytyttää jo auton palamaan huonolla tuurilla.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tuliko sulle johdon pätkät (ja liitin) mukaan? Siihen johtoon johon vastus tulee kiinni.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Juuri seKtK kirjoitti:Eiköhän se just se ollut.Jekki kirjoitti:Siis oliko kyseessä se puhaltimen pyörimisnopeuden vastus, vai onko siellä jokin muukin vastus vielä?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 834
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
- Paikkakunta: Kauhava
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Nimenomaan se vastusosa on ilmakanavassa ja liitin ulkopuolella. En sitten tiedä näkeekö siitä mitään ,ennen kuin se rupeaa haisemaan.Jekki kirjoitti:Onpa aika omituisessa paikassa, jos se on ilmakanavan sisällä osittain !!!! Ja yllättävän paljon pääsöö lämpeemään kun kerran oli sulanu. Täytyyköhän tarkistaa omassakin tuo.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Puhallusilma jäähdyttää vastusta , sen takia on ilmakanavassa.KtK kirjoitti:Nimenomaan se vastusosa on ilmakanavassa ja liitin ulkopuolella. En sitten tiedä näkeekö siitä mitään ,ennen kuin se rupeaa haisemaan.Jekki kirjoitti:Onpa aika omituisessa paikassa, jos se on ilmakanavan sisällä osittain !!!! Ja yllättävän paljon pääsöö lämpeemään kun kerran oli sulanu. Täytyyköhän tarkistaa omassakin tuo.
Ei tarvitse olla kuin hieman löysä liitin ja puhaltimen moottori nappaa kuitenkin paljon virtaa niin alkaa liitokset sulamaan.
Tuommoiseen kuntoon meillä meni
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mulla ihan vastaavasta kohdasta alkoi sulaminen ja hiukan pahemmin palo vielä. Uusi vastuspaketti oli muuten hieman erilainen ja muovi-osa musta väriltään.siipicossu kirjoitti:Puhallusilma jäähdyttää vastusta , sen takia on ilmakanavassa.KtK kirjoitti:Nimenomaan se vastusosa on ilmakanavassa ja liitin ulkopuolella. En sitten tiedä näkeekö siitä mitään ,ennen kuin se rupeaa haisemaan.Jekki kirjoitti:Onpa aika omituisessa paikassa, jos se on ilmakanavan sisällä osittain !!!! Ja yllättävän paljon pääsöö lämpeemään kun kerran oli sulanu. Täytyyköhän tarkistaa omassakin tuo.
Ei tarvitse olla kuin hieman löysä liitin ja puhaltimen moottori nappaa kuitenkin paljon virtaa niin alkaa liitokset sulamaan.
Tuommoiseen kuntoon meillä meni