Jälkikäynti

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Jälkikäynti

Viesti Kirjoittaja Laze » To Maaliskuu 8. 11:26:40 2007

tuli tossa mieleen kun tuon muijan käyttämä Sunny 1.6 -88 on temppuillut jne. että mistä toi jälkikäynti johtuu ja miten sen saa loppumaan? hörähtää aina kun sammuttaa ja on tosi rasittavaa.. :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Maaliskuu 8. 11:47:29 2007

Palotilassa jokin karstakökkäre tai karstoittunut tulppa hehkuu niin kuumana että ei tarvita kipinää bensan sytyttämiseen vaan se syttyy itsestään.

Kaasaripeleissä esiintyy yleensä ja osassa weberin kaasareita on ensiöpuolen tyhjäkäyntisuuttimen yhteydessä sähköinen solenoidi joka estää mm jälkikäyntiä. Kun solenoidista katkaistaan virta niin se tukkii suuttimen ja bensaa ei mene läpi eikä pitäisi jäädä pörisemään

Tiedä sitten miten noissa japsi peleissä on vai onko peräti ruisku kyseessä

Karstaan yms voisi auttaa ihan kunnon kenkiminen motarilla sopivan pienellä vaihteella
tai sitten sopivasti vettä kaasarin kurkusta sisään isoilla kierroksilla. Itse en ole kuin yhteen peltoautoon kokeillut että sen puolesta en tuota vettä suosittele

Vesi ainakin puhdistaa todella tehokkaasti männät ja palotilat peilikirkkaaksi, ei pitäisi aiheuttaa sivuvaikutuksia oikein annosteltuna mutta tiedä sitten

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Maaliskuu 8. 12:14:33 2007

kaasari vekotinhan toi on... oli just hirveetä remppaa ton kanssa. vaihdettiin toisesta täysin toimivasta nissanista tohon kaasari missä ei ollut jälkikäyntiä ollenkaan.. toi jälkikävi sillä sen vanhallakin kaasarilla... :roll: :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Maaliskuu 8. 13:30:23 2007

Karstaa siellä on tai liian kuumat tulpat. Ihme kyllä ettei edistyksellisessä jaappanialaisessa ole jälkikäynnin estoa kaasarissa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » To Maaliskuu 8. 14:58:30 2007

Kyllä siinä kaasarissa on se jälkikäynnin estävä solenoidi.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Maaliskuu 8. 15:46:08 2007

Vaihda löpö 95->98 okt. Auttaa yleensä tohon jälkikäyntiin.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Maaliskuu 8. 22:31:03 2007

onko joutokäynti kierrosluku ohjearvossa ? Monesti syynä on yksinkertaisesti liikaa raollaan oleva kaasuläppä+väärä joutokäynti seos.
ja tuo karstaisuushan jo mainittiinkin

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Maaliskuu 8. 23:26:01 2007

Brenda kirjoitti:onko joutokäynti kierrosluku ohjearvossa ? Monesti syynä on yksinkertaisesti liikaa raollaan oleva kaasuläppä+väärä joutokäynti seos.
ja tuo karstaisuushan jo mainittiinkin
korvakuulolla aavistuksen yli 1000 (kierroslukumittari paskana).. kokeilin tiputtaa tyhjäkäyntiruuvista jengaa vähä alaspäin mut sit alhaalla käy hieman epätasaisesti... :roll:

mutta outoa käytöstä, koska siitä toisesta nissanista mistä toi kaasari otettiin ja laitettiin tohon ei ollut mitään vikaa, toimi kuin kello jne. :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » To Maaliskuu 8. 23:47:08 2007

joku rapiat 4000rpm jenkaa ja kaasarin kurkusta hulauttelee vettä, alkaa jälkikäynnit loppumaan. sielä sitten pitää olla kierroksia. Ja kato ny tulpatkin vielä
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Maaliskuu 8. 23:54:05 2007

VooDoo kirjoitti:joku rapiat 4000rpm jenkaa ja kaasarin kurkusta hulauttelee vettä, alkaa jälkikäynnit loppumaan. sielä sitten pitää olla kierroksia. Ja kato ny tulpatkin vielä
tulpat täysin uudet.. joten ne melkein pois listalta. onko vesihommassa mitään riskejä?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Maaliskuu 9. 0:24:04 2007

Ei pitäis olla jos sitä vettä annostellaan pienissä määrissä kitusiin. Käytetäänhän vesiruiskua muutenkin tehokkaammissa autoissa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

kilpijoki
Viestit: 918
Liittynyt: To Marraskuu 14. 10:28:56 2002
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja kilpijoki » Pe Maaliskuu 9. 8:00:39 2007

Emännän kukkasumutepullolla sumuttelet sitä vettä. Ei tule liikaa ainakaan annosteltua, kun laittaa sumun oikein hienolle (lue venttiili melkein kiinni).
jäsen # 315

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Maaliskuu 9. 10:24:44 2007

kokeilenpas tuon kikan heti tilanteen salliessa... niitä vitun sumupullojahan löytyy joka nurkasta.. :lol:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

kilpijoki
Viestit: 918
Liittynyt: To Marraskuu 14. 10:28:56 2002
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja kilpijoki » Pe Maaliskuu 9. 10:32:30 2007

Älä käytä substralia :lol:
jäsen # 315

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Maaliskuu 12. 0:02:48 2007

on toi kyl mystistä touhua ton kanssa.. vettä on kokeiltu ruiskutella parit kerrat reilusti.. ei ota loppuakseen jälkikäynti, mutta ei myöskään näytä tekevän sitä joka kerta... :roll:

ja kun nopean polkasun tekee polkimella kun kierrokset ylhäällä, niin tippuvat normaaliksi, mutta sitten käynnistä tulee epätasaista.. se mitä täs hommas en ymmärrä on se että siitä autosta mistä toi kaasari ja imusarja irrotettiin, toimi kuin olisi aina ollu palmun alla.. :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Maaliskuu 12. 15:58:43 2007

Ehkä jossain alipaineletkussa murtuma / unohdettu kytkeä tms. Tuntuu olevan noissa jaappanilaisissa värkeissä melkoisesti noita alipaineletkuja
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ma Maaliskuu 12. 16:00:00 2007

Tuota mieki vähä veikkailin ,mut tiedä sit. Eiku vaa alipainevuotoo ettimään vaikka bräkleenillä.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Maaliskuu 12. 19:47:27 2007

Tälläsissä epäselvissä tapauksissa kannattaa myös tarkistaa sytytysennakkokin ajotuslampulla ja 95 oktaanisella ajettaessa sais olla n.2-4 astetta vähemmän ennakkoa ku 98.lla...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ma Maaliskuu 12. 19:51:16 2007

Syttyennakko 1.6 kaasari 8venasessa: 95:lla 2astetta ja 98:lla 4astetta. Näin kaivelin muististani juuri.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Maaliskuu 12. 20:08:14 2007

oliko se niin kun pyörittää vastapäivään niin on ennakkoa, jos ajattelee niin kuin kelloa..

kaverilla on tallilla lamppu, täytyy käydä piipahtaa heti ku mahdollista..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ma Maaliskuu 12. 20:36:06 2007

Ittees päin kun sitä väännät, ni saat lisää ennakkoo, ja pois päin tietysti myöhästyy.Olettaen, että keulasta päin sitä kääntelet. Lampullahan sie sen varmanks näät ku merkeistä kattelet, että kumpaan suuntaan pitäis kääntää.

Vastaa Viestiin