1)ZVH VS Zetec turbo, 2)Perustelkaa mitä järkeä ZVH

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

1)ZVH VS Zetec turbo, 2)Perustelkaa mitä järkeä ZVH

Viesti Kirjoittaja jarnok » To Maaliskuu 22. 11:27:49 2007

Perustelkaas nyt tyhmälle tota zvh:ta mitä järkee siinä on? Jos sitä haluaa kunnolla turbottaa joutuu siihen vaihtaa kanket + männät, samalla vaivalla saa vaihtaa ne zeteciin ja saa 16v kannen. Luulisi ton 16v kannen virtaavan enemmän?

Niin ainoo minkä mä ymmärrän että miksi värkätä tota zvh:ta on että kaikkia noita palikoita sattuu lojuu nurkissa, mutta onko siinä mitää järkee muuten perustelkaas nyt gurut :)? Tietysti saahan siinä heti varsinaisen gurun maineen kun kaveripiirissä jeesustelee mitenkä yhdistellyt eri moottoriosia ja touhu pysyy läjässä.

Luulisi että samalla vaivalla kun värkkää ton zvh niin tekee zetec koneenkin?

Ensimmäinen perustelu tulee heti varmaankin että jos kansi ei vaihdu niin ei tulkita moottorin vaihtuneen. Tarkistin ko. asian aken sivuilta, jos tilavuus kasvaa 10% katsotaan moottorin vaihtuneen. Eli jos 1.6 cvh vaihtuu 1.8 zetechin pohjaan on tossa jo yli 10% -->uudelleen katsastus. Eli tolla ei kannata perustella :).


Edit: ÄLÄ HUUDA OTSIKOSSA!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Maaliskuu 22. 13:27:26 2007

Ainoa perustelu ZVH:lle on RST:n (viri)osien sopiminen suoraan koneeseen kiinni. Näitä lähinnä siis imu/pakosarja, vesiletkut, ahtoputket, nokat, tulpat, moottorinohjaus (virranjakaja), jne... Moni asia noista ei enää ole ongelma täyden turbo zetecin kanssa, mutta imu/pakosarja on vielä nytkin se suurin syy varmaankin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin