Ohc:n kovat kansipultit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Ohc:n kovat kansipultit

Viesti Kirjoittaja pablo » La Huhtikuu 7. 19:14:56 2007

Mistähän mahtaa saada muualta ku autoracingiltä jos sieltäkään enää.. Motonet ja autotarvikeliikkeet missä kävin niin kirjojen mukaan samat pultit taunuksessa ja sierrassa eli venyviä.. Kannattaakos venyviä laittaa turbokäyttöön? Yks vaihtoehto ois pinnapultti sarja esim: lautamäeltä mut mieluummin tyytyisin noihin koviin pultteihin..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Huhtikuu 7. 20:14:02 2007

Saahan noita ARP:n kovia pultteja kaiketi vähä joka paikasta?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Huhtikuu 7. 21:25:04 2007

Itellä motonetin venyvät pultit ja gra pahvi turbokäytössä. VIELÄ ainakin pitää, tosin ei hirveitä paineitakaan vielä ole.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Huhtikuu 7. 21:33:17 2007

Purkaamoilta saat kovia pultteja. Torxit venyy, XZN ei. Eli taunuksista löytyy noita venymättömiä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Huhtikuu 7. 21:37:31 2007

onkos cosan kannen pultit eri kuin ohc?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Huhtikuu 8. 3:08:10 2007

LT:n pultit motonetistä vaan. On mun käsityksen mukaan kovat.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Huhtikuu 8. 10:44:29 2007

eikös jotkut tee ihan 12.9 kuusiopulteista?
ford escort´79 tic

osku78
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Marraskuu 23. 20:09:19 2005
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja osku78 » Su Huhtikuu 8. 12:01:00 2007

Mulla on reinzin venyvät pultit, felpron sininen tiiviste ja 1.3 bar ahtoja ja hyvin on kestäny. Olikos noi rally-racen pultit kovat?, hintaa 28€ sarja
sierra 2.0 turbo

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Su Huhtikuu 8. 12:10:56 2007

Mikitic kirjoitti:onkos cosan kannen pultit eri kuin ohc?
Kyllä ne on. n 15mm pidemmät ja kaiken lisäksi niissä on se prikka, joka ei mahdu ohc:n kanteen. Eli pitäisi lyhentää ja poistaa se prikka, ei kannata.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Huhtikuu 8. 13:06:11 2007

Sultzi kirjoitti:Itellä motonetin venyvät pultit ja gra pahvi turbokäytössä. VIELÄ ainakin pitää, tosin ei hirveitä paineitakaan vielä ole.
Katoitko mitä pulttien päässä oli merkitty kovuudeksi ?
Itse ostin kanssa kerran motonetista pulttisarjan ja niissä oli 8.8 merkitty,samoja tarjottiin tuolta varaosapuljun tiskiltä(sinne jäivät).
Otin mallin mukaan ja kävelin ruuviliikkeeseen ja ostin 12.9 pultit sieltä. Ovat 5mm pidemmät kuin alkuperäiset mutta lyhentämällä toimivat kyllä hienosti.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Huhtikuu 8. 13:11:35 2007

Eipä tullut tarkistettua :? Mutta ens kerralla kun venakoppaa pitää irrottaa, täytyy koittaa muistaa katsoa.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Huhtikuu 8. 18:49:58 2007

Oharin venymättömät on 11.9 lujuuksiset eli aika jämäkät. Itse olen läjännyt muutamia koneita ihan kilopulteista ja hyvin on kestänyt. Ohariin lyhensin kilopultit sorvissa, eipähän lämpö vaikuta lujuuksiin, jos ei halua lyhentää niin esim cossusta prikat alle sillon eivät pohjaa.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Huhtikuu 8. 18:50:03 2007

Homma hoidossa.. Saan kaverilta taunuksen kovat pultit..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Huhtikuu 12. 13:06:56 2007

"Otin mallin mukaan ja kävelin ruuviliikkeeseen ja ostin 12.9 pultit sieltä. Ovat 5mm pidemmät kuin alkuperäiset mutta lyhentämällä toimivat kyllä hienosti."

Mittailin joskus, että pulttikaupan 100mm hyötymitalla olevat pultit menisi lyhentämättäkin, mutta silloin reiän pohjalla ei saa olla mitään liemiä,
OHC pultin hyötymitta 95mm. Muutamia vuosia sitten tilailin pultteja muutamastakin lähteestä ja aina ne kovat Tanenkin pultit oli uudempia venyviä, tai venyyhän ne kaikki vähän, mutta "kovat" pitää jälkikiristää.
Yleismalliset 12.9 pultit on kuusiokannalla TORXia tai 12-kulmaista tuskin mistään saa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » La Huhtikuu 14. 21:20:40 2007

ite ostin rallyrasesta 12.9 pultit rally racesta tehty 100 mm lyhentämällä makso väähän alta 40 €
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Vastaa Viestiin