nakutusantureiden huijaamisesta.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

nakutusantureiden huijaamisesta.

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Huhtikuu 10. 16:25:35 2007

Ongelma on kun kaverin kärryyn yritettiin laittaa säädettävääboxia mutta heti kun sytkää yrittää säätää niin nakutusanturi antaa virhekoodin ja estää näin ollen säätämisen.
ST motors puhui että niihin on joskus laitettu kupariprikkoja väliin, ilmeisesti estämään värähtelyä mitä anturi mittaa.
Kellään tarkempaa infoa asiasta?

edit. Sitä en tiedä kokeiliko ST oktaanibuusterin kanssa.
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Ti Huhtikuu 10. 18:09:38 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#6
Escort -75

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ti Huhtikuu 10. 16:32:38 2007

Mikäs estää nyppäämästä koko anturia irti, jos sen antamaan varoitukseen ei halua uskoa..
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Huhtikuu 10. 16:39:21 2007

ylimark kirjoitti:Mikäs estää nyppäämästä koko anturia irti, jos sen antamaan varoitukseen ei halua uskoa..
Käsittääkseni anturin pitäis antaa noin 5.2-8khz signaalia että se olis alueella, eikä antais vika koodia, eli sitä ei voi nypätä kokonaan poiskaan.

edit.Tai siis jos sen nyppää pois niin ruisku menee varaohjelmalle.
#6
Escort -75

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Huhtikuu 10. 19:07:02 2007

Kupari- tai alumiiniprikka varmasti vaimentaa anturille tulevaa värähtelyä, mutta ei kyllä mielestäni kovin terveellistä ole jos sytkää muuttamalla heti tunnistaa nakutusta :roll:
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Huhtikuu 10. 21:57:44 2007

fsohc kirjoitti:Kupari- tai alumiiniprikka varmasti vaimentaa anturille tulevaa värähtelyä, mutta ei kyllä mielestäni kovin terveellistä ole jos sytkää muuttamalla heti tunnistaa nakutusta :roll:
ST motorssin mukaan anturi antaa tiedon nakutuksesta vaikka heidan laitteet eivät huomaa että kone nakuttaisi.
Anturi on ilmeisesti liian herkkä.
#6
Escort -75

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Re: nakutusantureiden huijaamisesta.

Viesti Kirjoittaja tumi » Ke Huhtikuu 11. 17:37:55 2007

Ilkka_H kirjoitti:Ongelma on kun kaverin kärryyn yritettiin laittaa säädettävääboxia mutta heti kun sytkää yrittää säätää niin nakutusanturi antaa virhekoodin ja estää näin ollen säätämisen.
ST motors puhui että niihin on joskus laitettu kupariprikkoja väliin, ilmeisesti estämään värähtelyä mitä anturi mittaa.
Kellään tarkempaa infoa asiasta?

edit. Sitä en tiedä kokeiliko ST oktaanibuusterin kanssa.
Tarkoittaako tuo säädettäväboksi ohjelmoitavaa ruiskua joka on laitettu orkkis boksin tilalle?

Supriin kun laitettiin Tatecheja niin Toyotan omat nakuanturit oli aivan liian herkkiä, näytti maksimi nakutusarvoja jo kevyessä vedossa. Tuohonkin mietittiin jotain anturin kiinnitysmuutosta mutta lopulta päädyttiin Boschin antureihin joille Tatu on ruiskunsa suunnitellut.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: nakutusantureiden huijaamisesta.

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Huhtikuu 11. 19:00:35 2007

tumi kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Ongelma on kun kaverin kärryyn yritettiin laittaa säädettävääboxia mutta heti kun sytkää yrittää säätää niin nakutusanturi antaa virhekoodin ja estää näin ollen säätämisen.
ST motors puhui että niihin on joskus laitettu kupariprikkoja väliin, ilmeisesti estämään värähtelyä mitä anturi mittaa.
Kellään tarkempaa infoa asiasta?

edit. Sitä en tiedä kokeiliko ST oktaanibuusterin kanssa.
Tarkoittaako tuo säädettäväboksi ohjelmoitavaa ruiskua joka on laitettu orkkis boksin tilalle?

Supriin kun laitettiin Tatecheja niin Toyotan omat nakuanturit oli aivan liian herkkiä, näytti maksimi nakutusarvoja jo kevyessä vedossa. Tuohonkin mietittiin jotain anturin kiinnitysmuutosta mutta lopulta päädyttiin Boschin antureihin joille Tatu on ruiskunsa suunnitellut.
Unichippi tuohon laitettiin. http://www.hestec.fi/unichip.htm
#6
Escort -75

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Huhtikuu 11. 19:19:27 2007

Opel?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin