1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Tässä postauksessa ei kysellä lastuttamisesta eikä vapaavirtaussuodattimesta.
Olen tässä vähän funtsinut noita moottorivaihtoehtoja tuohon kolmoskoppaiseen 1.6 kaasari/ei-kat Viastaan. Vaihtoehtoina on ollut tuo kotoa löytyvä toimivaksi todettu viritetty 1.6 CVH, tai tuon koneen kannella toteutettu 1.8 vapari-ZVH tai sitten kokonainen 1.8 Zeteci Megasquirtilla. Megasquirtin keskusyksikkö on nyt hommattu, olen menossa Kimmo'sille vähän tutustumaan aiheeseen ja muutenkaan tuo MS ei vaikuta enää aivan mahdottomalta ajatukselta joten tämä viimisikse mainittu vaihtoehto alkaisi nyt vaikuttaa ehkä todennäköisimmältä. CVH:hon olen perehtynyt vuosien varrella ja tiedän mistä se tykkää, mutta Zeteci on vieras juttu joten sen tiimoilta olisi nyt muutama perustavaa laatua oleva viritysaiheinenkysymys.
Aloituskohteena on 105 heppainen '94 1.8 kone, ihan siitä syystä että sain tuollaisen täydellisen kansivikaisen koneen sekä ehjän kannen kaupan päälle.
Ensinnäkin tuo kansi. Virtauspenkki lienee tämänkin koneen kohdalla rahansa väärti? Isompia venttiileitä tuollaiseen kanteen ei varmasti mahdu?
Talouspoliittisista seikoista johtuen nokat hiottaisi alkuperäisistä, ja sopivat arvot varmasti löytyy nokkavalmistajien luetteloista vakoilemalla. Mutta mitenkäs nuo nostajat? CVH koneessa ainakin tulee aika nopsaan vastaan hydraulinostajien rajat, mutta miten tässä vehkeessä? 130 heppaisen version nokat olisivat vissiin myös ihan käyttökelpoiset?
Viritysnokkahan vaatii puristusten nostoakin, mitenkäs se? Katselin tuota irtokantta tänään pikaisesti ja kannessa ainakin näyttää olevan varaa ottaa pari lastua pois, mutta mennäänkö venttiilien kanssa sitten liian lähelle mäntää? Riippuu tietysti nokastakin, mutta onkos tässä millaista pelivaraa? Männissä varmaan on varaa kairata vähän venttiilinkoloa tarvittaessa?
Läppärungothan olisi kai oikea voimamiesratkaisu, mutta olen ollut ymmärtävinäni että 2.0 Mondeon kaasuläppä olisi myös nykyistä parempi bolt-on -ratkaisu?
Sitten vielä bensapumpun speksit, millaiset paineet ja tuotto tähän riittää? Ei varmasti tarvitse kummoinen olla?
Muuta tässä ei nyt tullut mieleen. Mitään äärimmäisyyksiä tässä nyt ei sitten tavoitella, 130-140 lienee realistinen tavoite kun tuota konetta on kuitenkin 130 heppaisena versionakin tehty ja erot ei käsittääkseni ole mitään kummoisia.
EDIT: Privaan voi tarjota MS tarvikkeitä, puola ja keskusyksikkö löytyy mutta muut puuttuu.
Olen tässä vähän funtsinut noita moottorivaihtoehtoja tuohon kolmoskoppaiseen 1.6 kaasari/ei-kat Viastaan. Vaihtoehtoina on ollut tuo kotoa löytyvä toimivaksi todettu viritetty 1.6 CVH, tai tuon koneen kannella toteutettu 1.8 vapari-ZVH tai sitten kokonainen 1.8 Zeteci Megasquirtilla. Megasquirtin keskusyksikkö on nyt hommattu, olen menossa Kimmo'sille vähän tutustumaan aiheeseen ja muutenkaan tuo MS ei vaikuta enää aivan mahdottomalta ajatukselta joten tämä viimisikse mainittu vaihtoehto alkaisi nyt vaikuttaa ehkä todennäköisimmältä. CVH:hon olen perehtynyt vuosien varrella ja tiedän mistä se tykkää, mutta Zeteci on vieras juttu joten sen tiimoilta olisi nyt muutama perustavaa laatua oleva viritysaiheinenkysymys.
Aloituskohteena on 105 heppainen '94 1.8 kone, ihan siitä syystä että sain tuollaisen täydellisen kansivikaisen koneen sekä ehjän kannen kaupan päälle.
Ensinnäkin tuo kansi. Virtauspenkki lienee tämänkin koneen kohdalla rahansa väärti? Isompia venttiileitä tuollaiseen kanteen ei varmasti mahdu?
Talouspoliittisista seikoista johtuen nokat hiottaisi alkuperäisistä, ja sopivat arvot varmasti löytyy nokkavalmistajien luetteloista vakoilemalla. Mutta mitenkäs nuo nostajat? CVH koneessa ainakin tulee aika nopsaan vastaan hydraulinostajien rajat, mutta miten tässä vehkeessä? 130 heppaisen version nokat olisivat vissiin myös ihan käyttökelpoiset?
Viritysnokkahan vaatii puristusten nostoakin, mitenkäs se? Katselin tuota irtokantta tänään pikaisesti ja kannessa ainakin näyttää olevan varaa ottaa pari lastua pois, mutta mennäänkö venttiilien kanssa sitten liian lähelle mäntää? Riippuu tietysti nokastakin, mutta onkos tässä millaista pelivaraa? Männissä varmaan on varaa kairata vähän venttiilinkoloa tarvittaessa?
Läppärungothan olisi kai oikea voimamiesratkaisu, mutta olen ollut ymmärtävinäni että 2.0 Mondeon kaasuläppä olisi myös nykyistä parempi bolt-on -ratkaisu?
Sitten vielä bensapumpun speksit, millaiset paineet ja tuotto tähän riittää? Ei varmasti tarvitse kummoinen olla?
Muuta tässä ei nyt tullut mieleen. Mitään äärimmäisyyksiä tässä nyt ei sitten tavoitella, 130-140 lienee realistinen tavoite kun tuota konetta on kuitenkin 130 heppaisena versionakin tehty ja erot ei käsittääkseni ole mitään kummoisia.
EDIT: Privaan voi tarjota MS tarvikkeitä, puola ja keskusyksikkö löytyy mutta muut puuttuu.
Viimeksi muokannut Krisse, Ke Heinäkuu 2. 21:12:38 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
130hv nokat voi kuitata laittamalla 2,0 nokat, samoin kaasuläpän. Imusarjan sopivuudesta en ulkoa muista.
Kansi kannattaa toki teetättää v.penkkihommana; maksaa varmasti hintansa takaisin tehona-vääntönä.
Lappis nosti joskus 1,8 115hv:n tehoja bolt-on tyyppisesti 150hv hujakoille. Lappis valaiskoon lisää.
Kansi kannattaa toki teetättää v.penkkihommana; maksaa varmasti hintansa takaisin tehona-vääntönä.
Lappis nosti joskus 1,8 115hv:n tehoja bolt-on tyyppisesti 150hv hujakoille. Lappis valaiskoon lisää.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Ainakin '97 1.8 115hp mallissa on sama imusarja kuin 2litraisessa joten kaasuläppäkin sopinee saman ikäisestä.
Omaa kokemusta 115hp 1.8:sta sen verran että vaihdoin 2.0 kaasuläpän (tosin vm2000 koneesta, vaati pikku sovitusta) + Megan. Tehoista ei sen tarkempaa vertailua, kun en ole varma mitkä asetukset mulla oli vakiokonetta testatessa AP-22:ssa (paino, cda) mutta esim 0-100kmh aika parani reilun sekunnin joten voimakin varmaan kasvoi.
Omaa kokemusta 115hp 1.8:sta sen verran että vaihdoin 2.0 kaasuläpän (tosin vm2000 koneesta, vaati pikku sovitusta) + Megan. Tehoista ei sen tarkempaa vertailua, kun en ole varma mitkä asetukset mulla oli vakiokonetta testatessa AP-22:ssa (paino, cda) mutta esim 0-100kmh aika parani reilun sekunnin joten voimakin varmaan kasvoi.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Omassa muutama pikku viritys, 2.0 mondeon kaasuläppä sekä ilmamäärämittari, 2.0 nokat, vv-putsari, ja putki on ilman kattia. Tuloksena 122hv koneesta ja vääntöä vajaa 180Nm. Paperissa vääntöä on 2100rpm alkaen lähes 170Nm ja tasaisesti pysyy yli 165Nm 5000rpm asti, huippuväännöt 4200rpm.
Seuraavassa vaiheessa pyritään pääsemään siihen maagiseen lain määräämään 160hv:an.
Seuraavassa vaiheessa pyritään pääsemään siihen maagiseen lain määräämään 160hv:an.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Aika kiva, kerrankin rohkaisevia vastauksia eikä ainakaan vielä yhtään totaalista teilausta 
No, tulin kuitenkin kertomaan vaan että törmäsin tällaiseen: http://kotisivu.suomi.net/parkkila/18_zetec.htm

No, tulin kuitenkin kertomaan vaan että törmäsin tällaiseen: http://kotisivu.suomi.net/parkkila/18_zetec.htm
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Oman tutkimuksen tulos on se, että zetec on vakionakin koneena hyvin potentiaalinen mutta imupuolen hilut ahdistaa rajusti. Eli imusarja + kaasuläppä vaihtoon vähintään. Vähemmän yleinen fakta on se että 130hv version imusarja on noin tuplasti avarampi kuin 105hv version ja vaikuttaa varmasti paljon. Aina vaan puhutaan siitä kaasuläpästä, joka toki myös varmaan vaikuttaa. Itsellä on Roverin K-typen imusarja zetecciin istutettu joka on siis kaksiosainen samalla laille kuin CVH:ssa efin tai S1:sen imusarja. Eli jos tuollaisen Roverin hyvin virtaavan imusarjan hommaa, niin siitä on helppo käyttää se alaosa jossa on suuttimet+bensakisko ja tehdä siihen vaikka oma hipo-plenumi jossa kunnon suppilot jne. Tekisi vaparissa varmasti paljon. Roverin imusarjassa siis tuo plenumi ei ole silmämääräisesti sen vahvin alue.
ps. niin joo, kyllä zeteciin yleisesti laitetaan isompia venttiileitä ja tilaa on kyllä hyvin suurentaa. ST170/SVT kannessa on sitten vähän kaikki suurempaa jo alunperin, kuten venttiilit, kanavat ja nostajat.
ps. niin joo, kyllä zeteciin yleisesti laitetaan isompia venttiileitä ja tilaa on kyllä hyvin suurentaa. ST170/SVT kannessa on sitten vähän kaikki suurempaa jo alunperin, kuten venttiilit, kanavat ja nostajat.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
- Paikkakunta: Lahti
Myös täällä kiinnostusta asiaa kohtaanIlkka_H kirjoitti:Lappis voisi valaista vähän lisää, lisävääntö kiinnostai myös itseäkin.jjs kirjoitti: Lappis nosti joskus 1,8 115hv:n tehoja bolt-on tyyppisesti 150hv hujakoille. Lappis valaiskoon lisää.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
ST170 kaasuläppä on 65mm.
Linkin kanavista sanoisin, että vaikka golf-pallo lentää monttujensa takia pitemmälle ja kiillotetussa kanavassa ei virtaus ole maksimaalinen niin kannattaa niitä vähän reilummin siistiä kuin kuvissa.
Linkin kanavista sanoisin, että vaikka golf-pallo lentää monttujensa takia pitemmälle ja kiillotetussa kanavassa ei virtaus ole maksimaalinen niin kannattaa niitä vähän reilummin siistiä kuin kuvissa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Vanhuus ei tule yksin... aika kuultaa muistot ja muisti rupee pätkiin,noinko se meini...jjs kirjoitti:130hv nokat voi kuitata laittamalla 2,0 nokat, samoin kaasuläpän. Imusarjan sopivuudesta en ulkoa muista.
Kansi kannattaa toki teetättää v.penkkihommana; maksaa varmasti hintansa takaisin tehona-vääntönä.
Lappis nosti joskus 1,8 115hv:n tehoja bolt-on tyyppisesti 150hv hujakoille. Lappis valaiskoon lisää.
No joka tapauksessa,tehoja tuli 141hv ja vääntöä 178nm toi vääntö on muistikuva,ei jaksa kaivaa lappua.
Muutokset oli kakslitraisen nokat,kaasuläppäkolelo,tyhjä katti= ei hyvä kauhee meteli vaihdoin suoran korvausputken paljon parempi,kahdentuuman putkisto,kn filsu,superchips lastu.
Penkitetty japella.
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Laitoin tuossa nyt nokkaa ja vähän muita hiluja etsintään ja jotain jo löytyikin mutta tuli sitten mieleeni että minkäs ikäisestä kaksilitraisesta nuo nokat käyvät? Oma koneenihan on sellainen 'maailman ensimmäinen', vuosimallia 94 ja vastaan tuli nyt ekaksi '98 mallisen mustakantinen kansi. Käykö siitä nokat kanteeni?
Ja jos täydellisen kannen hommaan niin käyttökelpoinen idea lienee siirtää nokan kaverina ennästään olleet nostajat (tietenkin järjestyksessä) omaan kanteeni? Jos pelkät irtonokat ostaa niin sittehän ei ole muita vaihtoehtoja kuin ostaa uudet nostajat €€€
Ja jos täydellisen kannen hommaan niin käyttökelpoinen idea lienee siirtää nokan kaverina ennästään olleet nostajat (tietenkin järjestyksessä) omaan kanteeni? Jos pelkät irtonokat ostaa niin sittehän ei ole muita vaihtoehtoja kuin ostaa uudet nostajat €€€
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Juu, eroja mä tuossa ounastelinkin ja siksi kyselinkin vähän tuon vuosimallin perään. Onko tuo mustakantinen nyt sitten tämän mittapuun mukaan uudempi?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Sunnuntaina pitäisi nyt sitten tehdä osakauppoja. Erotanko mä 1.8 ja 2.0 nokat ihan vaan tönärillä mittaamalla? Eli pitäisikö 2.0 nokissa olla 'enemmän nostoa' kuin noissa 1.8 nokissa mitä mulla on, vai pitääkö tutkia jotain tarkemmin?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
http://www.fiestaturbo.com/forums/viewt ... t=#1125304Krisse kirjoitti:Sunnuntaina pitäisi nyt sitten tehdä osakauppoja. Erotanko mä 1.8 ja 2.0 nokat ihan vaan tönärillä mittaamalla? Eli pitäisikö 2.0 nokissa olla 'enemmän nostoa' kuin noissa 1.8 nokissa mitä mulla on, vai pitääkö tutkia jotain tarkemmin?
2.0 nokat on tönärillä mitattuna vajaan millin pitemmät verrattuna 1.8:iin, näin joskus muistaakseni mittasin...
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Perkeleen perkele, ei tullu varaosakauppoja.
Mulle tuotii laatikollinen osia minkä piti olla 2.0 Mondeosta, ja venakoppa oli sama 'ekaa mallia' oleva valettu joten kaikkihan vaikutti hyvältä. Mittailin sitten nokkia ja en saanut niistä tönärillä mitattavaa eroa irti verrattuna omiin 1.8 105hp '94 nokkiin ja se alkoi vähän hämmästyttämään.
Rupesin sitten tutkimaan kantta alapuolelta. Muistikuva on että 1.8 sylinterin halkaisija on 80.x milliä ja 2.0 pitäisi olla 84.x milliä. No, kannentiivisteen jättämissä jäljissä ei ollut minkäänlaista eroa. Tässä kohtaa alkoi jo hieman vituttamaan.
Imusarja oli kyllä ihan erileinen kuin omani. Mullahan on tuollainen alumiininen imusarja joka nousee tuohon ylös, mutta siinä olikin tällainen muovinen joka oli kaikinpuolin erilainen. Isompi läppä siinä toki oli ja valussa luki 1.8 / 2.0 L.
Noista seikoista johtuen tarjosin tuosta setistä vain vähän yli puoltahintaa mikä oli sovittu, ei tullut kauppoja.
Tällä hetkellä olen sitä mieltä että jätin ostamatta vähän omaani uudemman 1.8 kannen?
EDIT: Venakopassa luki muuten Zetec, mulla lukee DOHC
Mulle tuotii laatikollinen osia minkä piti olla 2.0 Mondeosta, ja venakoppa oli sama 'ekaa mallia' oleva valettu joten kaikkihan vaikutti hyvältä. Mittailin sitten nokkia ja en saanut niistä tönärillä mitattavaa eroa irti verrattuna omiin 1.8 105hp '94 nokkiin ja se alkoi vähän hämmästyttämään.
Rupesin sitten tutkimaan kantta alapuolelta. Muistikuva on että 1.8 sylinterin halkaisija on 80.x milliä ja 2.0 pitäisi olla 84.x milliä. No, kannentiivisteen jättämissä jäljissä ei ollut minkäänlaista eroa. Tässä kohtaa alkoi jo hieman vituttamaan.
Imusarja oli kyllä ihan erileinen kuin omani. Mullahan on tuollainen alumiininen imusarja joka nousee tuohon ylös, mutta siinä olikin tällainen muovinen joka oli kaikinpuolin erilainen. Isompi läppä siinä toki oli ja valussa luki 1.8 / 2.0 L.
Noista seikoista johtuen tarjosin tuosta setistä vain vähän yli puoltahintaa mikä oli sovittu, ei tullut kauppoja.
Tällä hetkellä olen sitä mieltä että jätin ostamatta vähän omaani uudemman 1.8 kannen?
EDIT: Venakopassa luki muuten Zetec, mulla lukee DOHC
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
No voi pippeli. Taas tarjottiin tollasta muovista imusarjaa. Voisko joku edes sen verran kertoa että onks noi kaikki 2.0 imusarjat nyt sitte noita muovisia väkkyröitä kun niitä vaan tulee kokoajan vastaan.
Ja vieläkään ei oo sellasia nokkia löytyny mitkä ois sen millin suuremmat kuin nuo omani, vaikka näitäkin on mittailtu jo muutama pari ja kaikki on olevinaan 2.0 nokkia.
Ja vieläkään ei oo sellasia nokkia löytyny mitkä ois sen millin suuremmat kuin nuo omani, vaikka näitäkin on mittailtu jo muutama pari ja kaikki on olevinaan 2.0 nokkia.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Kyllä ton muovisen sarjan kaasuläppä käy tohon valettuun, kaasuvaijerin joutuu vaan virittelemään siihen. Katsoo vaan että se läppä on kanssa 2.0, se on selvästi suurempi verrattuna 1.8iin. En nyt suoraan muista mittaa. Taitaa juu olla kaikki Mondeot tolla muovisella imusarjalla, jos haluaa alumiinisen sarjan isolla läpällä pitää löytää RS1800 Fiestan tai Xr3i mk5 escon sarjan.Krisse kirjoitti:No voi pippeli. Taas tarjottiin tollasta muovista imusarjaa. Voisko joku edes sen verran kertoa että onks noi kaikki 2.0 imusarjat nyt sitte noita muovisia väkkyröitä kun niitä vaan tulee kokoajan vastaan.
Ja vieläkään ei oo sellasia nokkia löytyny mitkä ois sen millin suuremmat kuin nuo omani, vaikka näitäkin on mittailtu jo muutama pari ja kaikki on olevinaan 2.0 nokkia.
Taitaa olla urbaanilegenda tehnyt noista 2.0 nokista hirveetä virityskamaa ja kaikki myyvät omiaan sillä oletuksella. Niitä kun ei ole helppo erottaa toisistaan, vajaan millin oli omissa nokissa pituuseroa kun ne aikoinaan paikoille asensin.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Noin 41mm on se mikä on tossa 1.8 105 heppasessa, tossa mitä tarkastelin oli noin 50mm. Siinä imusarjassa oli valettuna 1.8 / 2.0 L tekstiHartza kirjoitti:Kyllä ton muovisen sarjan kaasuläppä käy tohon valettuun, kaasuvaijerin joutuu vaan virittelemään siihen. Katsoo vaan että se läppä on kanssa 2.0, se on selvästi suurempi verrattuna 1.8iin.
Ja se on siis parempi ratkasu kokonaisuutena kuin vaihtaa tuohon alumiiniseen 1.8 satsiin toi isompi läppä?Hartza kirjoitti:Taitaa juu olla kaikki Mondeot tolla muovisella imusarjalla,
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Muistaakseni tuo Mondeon imusarja ei mahdu ainakaan mk3 Fiestaan, näin olen joskus lukenut tuolta brittifoorumeilta. Jive voi varmaan vahvistaa asian?Krisse kirjoitti:Ja se on siis parempi ratkasu kokonaisuutena kuin vaihtaa tuohon alumiiniseen 1.8 satsiin toi isompi läppä?Hartza kirjoitti:Taitaa juu olla kaikki Mondeot tolla muovisella imusarjalla,
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
No sitä mä vähän pelkäsinkin, on se sen verran komia hökötys. No, kai se on sitten tyydyttävä pelkkään Mondeon kaasuläppään. Nokkaprojekti on ihan sillä hilkulla että unohan koko 2.0 nokat ja hiotutan noista jotain, mutta katsotaan nyt vielä. Ärsyttää rassata noita myyjäkandidaatteja kokoajan mittaamaan sitä ja mittaamaan tätä mutta turhaakaan ei viitsisi ostaa :-/
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Mondeon (vm2000, 2.0) imusarja on tosiaan jonkun verran leveämpi kuin Escortin (vm1997, 1.8, 115hp), eroa noin suurinpiirtein 5 senttiä. Molemmat muovisia.Hartza kirjoitti:Muistaakseni tuo Mondeon imusarja ei mahdu ainakaan mk3 Fiestaan, näin olen joskus lukenut tuolta brittifoorumeilta. Jive voi varmaan vahvistaa asian?Krisse kirjoitti:Ja se on siis parempi ratkasu kokonaisuutena kuin vaihtaa tuohon alumiiniseen 1.8 satsiin toi isompi läppä?Hartza kirjoitti:Taitaa juu olla kaikki Mondeot tolla muovisella imusarjalla,
Tuossa vm2000 2.0 koneessa on ~58mm kaasuläppä, ei sovi ihan suoraan vanhempaan imusarjaan. 115hp 1.8 koneessa taas on ~44mm kaasuläppä.
-
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Sain vihdoinkin tyydyttävät nokat ja kaasuläpän hommattua, kuvia ja mittoja.
Viimeksi muokannut Krisse, Ma Huhtikuu 23. 17:20:17 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
- Paikkakunta: Lahti
Onko kellään kokemusta piperin nokista 1.8 zetecissä?
Tuossa vaan tuota piperin kataloogia kattelin ja sieltä löytyis nokat tohon zetecciin:
http://www.pipercams.co.uk/NewPiperWeb/ ... da_cam.pdf
Tuossa vaan tuota piperin kataloogia kattelin ja sieltä löytyis nokat tohon zetecciin:
http://www.pipercams.co.uk/NewPiperWeb/ ... da_cam.pdf
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Kansi oli nyt tuolla ropattavana -> http://www.eagleracing.fi/
Kanavia höylättiin ja soviteltiin venttiilit uusiksi seeteihin sun muuta mistä 'en tajua mitään'.
Sanoi jamppa tuota jo vakiona melko hyväksi, imu virtasi 185 ja pako 192. Nyt lukemat on 204 ja 209. Pakopuolesta olisi saanut lisemminkin iloa irti, vapari pelaa kuulemma paremmin näin niin jätettiin tälleen. Sain hienot käppyrästötkin mukaan mutta skanneria mulla ei ole joten niitä ei oo nyt tarjolla.
Venttiilijousien paine lepotilassa oli 50lbs/22.7kg joka on kuulemma tosi vähän eikä kehottanu kierrättämään yli 7000, eikä mielellään sitäkään. 40kg olisi kuulemma ollu huomattavasti yleisempi lukema.
Jousien (vakio) todettiin pohjaavan 10.5mm nostolla.
Ohjeeksi sain hommata kunnon nokat, tämän hetkinen suunnitelmahan on noi 2.0 nokat.
Pakosarja ja -putkistohan mulla onki mielestäni ihan kondiksessa, ahdistavin komponentti lienee tällä hetkellä toi imusarja vaikka isolla kaasuläpällä onkin. Perjantaiksi tarrakilvet kiinni ja ensi viikolla mekakuirtti säätöpajalle.
Kanavia höylättiin ja soviteltiin venttiilit uusiksi seeteihin sun muuta mistä 'en tajua mitään'.
Sanoi jamppa tuota jo vakiona melko hyväksi, imu virtasi 185 ja pako 192. Nyt lukemat on 204 ja 209. Pakopuolesta olisi saanut lisemminkin iloa irti, vapari pelaa kuulemma paremmin näin niin jätettiin tälleen. Sain hienot käppyrästötkin mukaan mutta skanneria mulla ei ole joten niitä ei oo nyt tarjolla.
Venttiilijousien paine lepotilassa oli 50lbs/22.7kg joka on kuulemma tosi vähän eikä kehottanu kierrättämään yli 7000, eikä mielellään sitäkään. 40kg olisi kuulemma ollu huomattavasti yleisempi lukema.
Jousien (vakio) todettiin pohjaavan 10.5mm nostolla.
Ohjeeksi sain hommata kunnon nokat, tämän hetkinen suunnitelmahan on noi 2.0 nokat.
Pakosarja ja -putkistohan mulla onki mielestäni ihan kondiksessa, ahdistavin komponentti lienee tällä hetkellä toi imusarja vaikka isolla kaasuläpällä onkin. Perjantaiksi tarrakilvet kiinni ja ensi viikolla mekakuirtti säätöpajalle.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Krisse kirjoitti: Venttiilijousien paine lepotilassa oli 50lbs/22.7kg joka on kuulemma tosi vähän eikä kehottanu kierrättämään yli 7000, eikä mielellään sitäkään. 40kg olisi kuulemma ollu huomattavasti yleisempi lukema.
Ei kai neliventtiili kanteen tarvii 40kg jousipaineita?? 40kg on aika tyypillinen seetipaine 2-venttiili kannella, missä venttiilit isommat ja raskaammat.

*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Mitenkäs käy päästöjen jos pistää vakio 1.8 zeteciin -> 2.0 nokat ja ilmamäärämittarin sekä kaasuläpän niinkuin oli tässä jutussa ?
meneekö enää päästöistä läpi ?
Itsekin olen ajatellut samaa kikailua
nyt olisi 1.8 -97 mondeo mitä hieman piristää..
meneekö enää päästöistä läpi ?
Itsekin olen ajatellut samaa kikailua
nyt olisi 1.8 -97 mondeo mitä hieman piristää..
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Tuskin siinä ihmeitä tapahtuu, aika lailla vakiokamaahan noi on.
Iteäni ei tosin edes kiinnosta kun tulee ei-kat autoon.
Iteäni ei tosin edes kiinnosta kun tulee ei-kat autoon.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 26. 17:33:40 2007
- Paikkakunta: Oulu
Tällä pälstalla käsitellään paljon noita 2 litraisen koneen nokkia. Miten on, kun näin autoracing lehdessä virinokat. Ovatko nuo 2litraisen nokat paremmat kuin kuvastossa olevat? Onko kellään kokemusta moisesta?
Olen miettinyt tilaavani myös peltisatsin autooni, vai onko näin, että se on tuo imupuoli joka on se ratkaiseva tekijä 1,8 zetec moottorissa?
Olen miettinyt tilaavani myös peltisatsin autooni, vai onko näin, että se on tuo imupuoli joka on se ratkaiseva tekijä 1,8 zetec moottorissa?
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
'Oikeita' virinokkiahan on vaikka kuin monen laisia, ja noin hatusta vetästynä sanoisin että nää 2.0 nokat on tod näk miedommat kuin miedoin oikea virinokka
2.0 nokkien idea on lähinnä siinä että niitä saa halvalla.
Ja jos virittämään aletaan (ja lähtökohta on 105 heppaa 1.
niin nokkahomman lisäksi yleinen modi on 2.0 kaasuläppäkin, se on jonkun verran suurempi.
Mutta mutta, nää kaikki - ja paljon muutakin - on käyty tässä threadissa aika kattavasti läpi.

Ja jos virittämään aletaan (ja lähtökohta on 105 heppaa 1.

Mutta mutta, nää kaikki - ja paljon muutakin - on käyty tässä threadissa aika kattavasti läpi.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Ja kannattaa muistaa että 2.0 Zetecissä ilmamääräämittarin sisähalkaisija on myös huomattavasti isompi.
Tosta imusarjasta sen verran, että eri varaosanumeroilla ne ovat, mutta vielä ketään ei ole esittänyt faktaa™ mm-muodossa. Jotain kuvia olen ulkomaisilla foorumeilla nähnyt, mutta kuvissa on yleensä ollut 1.6 vs 1.8 imusarja kun asiaa on alettu selvittämään.
Tosta imusarjasta sen verran, että eri varaosanumeroilla ne ovat, mutta vielä ketään ei ole esittänyt faktaa™ mm-muodossa. Jotain kuvia olen ulkomaisilla foorumeilla nähnyt, mutta kuvissa on yleensä ollut 1.6 vs 1.8 imusarja kun asiaa on alettu selvittämään.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Ei se unohtunut, en vaan jaksanut kirjoittaa uusiksi kaikkea mikä tässä threadissa on jo aijemmin mainittuJesseT kirjoitti:Muistutetaan taas ettei pääse unohtumaan, eli Escon alumiininen 105hp koneen imusarja on paaaaljon pienemmillä kanavilla kuin 130hv koneessa. Aina mainitaan kaasuläppä, nokat ja boksi, mutta tämä unohtuu.

Tän kesän ajattelin nyt ajella tolla vakio imusarjalla vaikka se heikolta tosiaan vaikuttaakin, katellaan ens kesäksi sitten jotain muuta.
Escortin rassaajathan vissiin voisi käyttää tuota muovista imusarjaakin joka lienee parempi, Fiestaanhan se ei mahdu. Moinen ois ylimääräsenä, sisältää tyhjäkäyntimoottorin ja ei sisällä kaasuläppää. Noin niinqn jos joku haluaa ostaa.
Ai niin. Kun tästä nyt aiheeseen päästiin, niin kellään ei vissiin ole mitään valmista ratkaisua tähän -> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=119936
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 26. 17:33:40 2007
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Kaverin sivut...Krisse kirjoitti:Aika kiva, kerrankin rohkaisevia vastauksia eikä ainakaan vielä yhtään totaalista teilausta
No, tulin kuitenkin kertomaan vaan että törmäsin tällaiseen: http://kotisivu.suomi.net/parkkila/18_zetec.htm
Sillä on virtauspenkki makuuhuoneessa, sängyn vieressä...oikee akankarkotin

rivitalossa kun asuu, niin naapurit varmaan miettii, että jopas on kova poika siivoomaan, kun imuroi yölläkin...
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Naulan kantaan.jjs kirjoitti:SLEI: turhaa hienostelua, ei tule kaakkiakaan lisää vaikka kuinka tuosta siistisi; perusmuoto kun on kohdallaan, bingo. Virtaus kulkee 1-2mm irti seinämästä...
ja tuon linkin kansi ei näyttänyt livenä niin rujolta...kameran salama tainnut korostaa pinnan epätasaisuuksia.
onhan joissain kansissa on esim rajun näköisiä EGR-reikiä pakokanavan kyljessä, eikä niilläkään ole merkitystä pakokanavan virtaukseen, kunhan ovat toisesta päästään suljetut, eli itse egr virtaus on pois.
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Ilmeisesti tämän rohkaisemana sain yksityisviestinä tarjouksen täydellisestä ST170 imusarjasta suuttiminen sun muineen.Krisse kirjoitti:Tän kesän ajattelin nyt ajella tolla vakio imusarjalla vaikka se heikolta tosiaan vaikuttaakin, katellaan ens kesäksi sitten jotain muuta.
Nyt kysymys kuuluukin, että mahtuuko tuo Mk3 Fiestaan?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
CVH EFi koneessa tuo putki kääntyy tonne hanttarin puolelle, sopivuudesta ei ole havaintoa.Krisse kirjoitti:Ai niin. Kun tästä nyt aiheeseen päästiin, niin kellään ei vissiin ole mitään valmista ratkaisua tähän -> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=119936
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
"Venttiilijousien paine lepotilassa oli 50lbs/22.7kg joka on kuulemma tosi vähän eikä kehottanu kierrättämään yli 7000, eikä mielellään sitäkään. 40kg olisi kuulemma ollu huomattavasti yleisempi lukema."
Jos "lepotilassa" tarkoittaa venttiili kiinni niin ei tuo pitäisi mikään ongelma olla esim. RS2000 jousipaine vena kiinni on 21kg ja niillä jousilla voi käyttää jotain virinokkiakin.
Vielä palaisin kanavien pintaan, kuva on monitorilla about 3x luonnollinen koko, joten pinta näyttää tietenkin aika röpöltä. Siinä on kuitenkin nähtävissä virtaussuuntaan poikkittaisia juomuja jotka ei varmasti voi virtausta parantaa, aika pieni homma olisi paperilaikalla, jossa erillisiä pieniä lappuja(virsikirja?), vähän hoonata kanavia.
Ainakin Cossun kisakannessani pinnat on viimeistelty sen näköiseksi mitä voisi ajatella syntyvän käsin 100-120 karkeuden paperilla, tuskin niitä ajan tuhlaamiseksi sellaisiksi on nysvätty. Jostain olen lukenut kiillotuksen ja sen jälkeisen lasikuulapuhalluksen jättävän aika optimin pinnan, mutta tuollainen tuskin tavallisessa katuvirityksessä maksaa vaivaa.
Jos "lepotilassa" tarkoittaa venttiili kiinni niin ei tuo pitäisi mikään ongelma olla esim. RS2000 jousipaine vena kiinni on 21kg ja niillä jousilla voi käyttää jotain virinokkiakin.
Vielä palaisin kanavien pintaan, kuva on monitorilla about 3x luonnollinen koko, joten pinta näyttää tietenkin aika röpöltä. Siinä on kuitenkin nähtävissä virtaussuuntaan poikkittaisia juomuja jotka ei varmasti voi virtausta parantaa, aika pieni homma olisi paperilaikalla, jossa erillisiä pieniä lappuja(virsikirja?), vähän hoonata kanavia.
Ainakin Cossun kisakannessani pinnat on viimeistelty sen näköiseksi mitä voisi ajatella syntyvän käsin 100-120 karkeuden paperilla, tuskin niitä ajan tuhlaamiseksi sellaisiksi on nysvätty. Jostain olen lukenut kiillotuksen ja sen jälkeisen lasikuulapuhalluksen jättävän aika optimin pinnan, mutta tuollainen tuskin tavallisessa katuvirityksessä maksaa vaivaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
SLEI:
Kun saadaan aikaiseksi -se- kahvireissu (pari vuotta suunniteltu...), käydään Japen luona Tuning Worldissä, näet ja kuulet hieman faktaa tuosta kanavahommasta. Aika moni, varsinkin brittipaja, syyllistyy juurikin turhaan pinnan viimeistelyyn ja sitä kautta kustannusten nousuun. Mutta jos kanava ei kiillä, "ei voi olla hyvä" -> ei käy kaupaksi. Ja moni tykkää viimeistellä nätiksi (mikä ei haittaa)
Kun saadaan aikaiseksi -se- kahvireissu (pari vuotta suunniteltu...), käydään Japen luona Tuning Worldissä, näet ja kuulet hieman faktaa tuosta kanavahommasta. Aika moni, varsinkin brittipaja, syyllistyy juurikin turhaan pinnan viimeistelyyn ja sitä kautta kustannusten nousuun. Mutta jos kanava ei kiillä, "ei voi olla hyvä" -> ei käy kaupaksi. Ja moni tykkää viimeistellä nätiksi (mikä ei haittaa)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kirkkaana on mielessä ettei killotettu kanava virtaa parhaiten, mutta ei sellaista 60-80 numeron pyörivällä paperilla synnykkään.
Jossain Cossun kansi-topicissa oli kuvia tosi "kauniista" ja kiiltävistä kanavista ja hirmuisia virtaustuloksia, jotka oli saatu mielestäni feikkaamalla 100mm sylinteriputkella, ei taida tollaisia röörejä saada koneeseen menemään jossa muistaakseni porausväli on 103mm.
Jyrki kyllä valtava 20km välimatka taitaa estää kaikki pitempiaikaiset kahvittelutuokiot tms.
Jossain Cossun kansi-topicissa oli kuvia tosi "kauniista" ja kiiltävistä kanavista ja hirmuisia virtaustuloksia, jotka oli saatu mielestäni feikkaamalla 100mm sylinteriputkella, ei taida tollaisia röörejä saada koneeseen menemään jossa muistaakseni porausväli on 103mm.
Jyrki kyllä valtava 20km välimatka taitaa estää kaikki pitempiaikaiset kahvittelutuokiot tms.

4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Oon tässä tän viikkoa paiskinu jotta selviäis tonne Ahvenistolle ens viikonlopuksi mutta on tullu vähä mutkia matkaan. Siirtokilpiä en saanu (koeajoja varte) ku oli käyttömaksua rästissä ja pelkkä kuitti ei konttorille kelvannut kun siinä ei selvinnyt mitä on maksettu (on siis maksettu ulosottoon) ja noin poispäin.
No, eipä silti. Parempi olikin etten noita saanu, ois saattanu harmittaa 40-50 ekee ku tuli vähä (?) teknistä takaiskua vastaan.
Kasasin siis koneen tolla uuella kannella ja tein hommat siihen malliin että enää ei tarvi rassata. Ruvettiin siinä sitten tarttaamaan eikä tuo meinannu millään lähteä tulille vaikka ennen remppaa oli aina melkein laakin peli. Pistettiin sen piikkiin että hydr nostajat oli ehkä vielä siinä hapessa ettei oo puristukset kunnossa. Näin vaikka niitä oli pitkästi startilla rassatu ennen virallisia käynnistyksiä.
Kyllä se sitä sitten lähti, ja pelasikin ihan nätisti. Vähän huonosti se kävi kun antoi runtua mutta pistettiin säätöjen pikkiin, vaikkakin ennen oli pelannu moitteettomasti. Mutta siinä vaiheesa kun MS:stä meni warmuppi pois päältä, huomattiin että eihän se käy kun kolmella.
Tehtiin asianmukaiset tarkastukset ja todettiin että ykköspytty oli täynnä vettä. Jippii.
Pyöritin vähän tartilla ja vedet lensi tietenkin taivaan tuuliin. Sen jälkeen istuttiin hetkeksi miettimään asioita, ja 10 min päästä huomattiin että taas on ykkönen täynnä vettä.
Hommat loppuivat siihen siltä erää, huomenna otan kannenpultit löysälle ja kiristän uudestaan. Jos vaikka olisi käynyt virhe tossa kohtaa. Ja en aijo laittaa uusia pultteja pari päivää kiinni olevien tilalle vaikka tietysti pitäisi.
Jos ton jälkeenkin on vielä vettä väärässä paikassa niin sitten tulee kyllä sen verran motivaatio-ongelmaa että jää kyllä väliin CRSC Ahvenisto sekä ensi kuun lopulla oleva omatoimiahvenisto.
No, eipä silti. Parempi olikin etten noita saanu, ois saattanu harmittaa 40-50 ekee ku tuli vähä (?) teknistä takaiskua vastaan.
Kasasin siis koneen tolla uuella kannella ja tein hommat siihen malliin että enää ei tarvi rassata. Ruvettiin siinä sitten tarttaamaan eikä tuo meinannu millään lähteä tulille vaikka ennen remppaa oli aina melkein laakin peli. Pistettiin sen piikkiin että hydr nostajat oli ehkä vielä siinä hapessa ettei oo puristukset kunnossa. Näin vaikka niitä oli pitkästi startilla rassatu ennen virallisia käynnistyksiä.
Kyllä se sitä sitten lähti, ja pelasikin ihan nätisti. Vähän huonosti se kävi kun antoi runtua mutta pistettiin säätöjen pikkiin, vaikkakin ennen oli pelannu moitteettomasti. Mutta siinä vaiheesa kun MS:stä meni warmuppi pois päältä, huomattiin että eihän se käy kun kolmella.
Tehtiin asianmukaiset tarkastukset ja todettiin että ykköspytty oli täynnä vettä. Jippii.
Pyöritin vähän tartilla ja vedet lensi tietenkin taivaan tuuliin. Sen jälkeen istuttiin hetkeksi miettimään asioita, ja 10 min päästä huomattiin että taas on ykkönen täynnä vettä.
Hommat loppuivat siihen siltä erää, huomenna otan kannenpultit löysälle ja kiristän uudestaan. Jos vaikka olisi käynyt virhe tossa kohtaa. Ja en aijo laittaa uusia pultteja pari päivää kiinni olevien tilalle vaikka tietysti pitäisi.
Jos ton jälkeenkin on vielä vettä väärässä paikassa niin sitten tulee kyllä sen verran motivaatio-ongelmaa että jää kyllä väliin CRSC Ahvenisto sekä ensi kuun lopulla oleva omatoimiahvenisto.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nostetaas nyt vielä vaihtoehdoksi tuo Roverin imusarja. En usko että tuo plenumi on mikään paras race vaihtoehto vapaastihengittävään, mutta siinä on varsin hyvä erillinen alaosa 380cc normi suuttimineen ja paineen säätimineen antureineen kaikkineen. Siihen saa helposti itse kyhättyä kunnon yläosan johon voi sitten tehdä imutorvet jne.
Tuossa joku kuva ja toinen
Tuossa joku kuva ja toinen
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Mulla alkaa olee nyt mitta sitä myöten täys että katellaan jos sais rekkarit kesäksi 08.
Otin kannen irti, 4 pytyn (joka siis täyttyi vedellä) kohdalla kanspahvissa olikin vähän feelua vesikanavan kohdalla vaikken kyllä tajua miten se on mahdollista. Uus pahvi paikalleen, uuelt pultit momentteihin, ja kaikki muukin kasaan ja torstai on toivoa täynnä.
Ja vittujen viikset. Imusarjasta kuului tsup tsup, sillon tällön kuulosti kuin joku pytty ois meinan lähtee käyntiin mut siinä se taas oli. Tulppa irti nelosesta, ei tulvi. No mitäsvittua. Venttiilikoppa auki ja nokkien ajotuksen tarkastus vaikka pidin kyllä itestään selvänä että oikein ne on, oon nyt tehny ton saman homman aika monta kertaa tässä vähän ajan sisällä. Tarttasin ilman tulppia, 2 ja 3 puhalsvat tulpanreijästä oikein tehokkaasti, neljäkin ihan ok ja ykkönen välttävästi. Pistän tuon nostimien piikkiin et ei o ehkä viel täys. Koska nelosta lukuunottamatta kone kävi eilen ihan kivasti ja naputtelematta.
Väsästin tulpat kiinni, aloin kattelee tulpan johtoja et hetkinen, mites nää nyt oikein on kun ne näytti vähän hassuilta. Pistelin ne uusiksi, siinä kun on numeroitu ne töteröt ja niiden mukaan ne oon aina laittanukin. Ihan kun ne ois eilen ollu väärässä järjestyksessä. Mut pelashan toi eilen kuitenkin ihan moitteettomasti.
Sitten taas innolla tarttaamaan ja vitut taaskin. Kyllä se lähti 'käyntiin' mutta käy ihan päin vittua, yskii ja rykii ja tutisee ja vapisee.
Vittu. Kyllä mulle nyt riittää vähäksi aikaa. On se nyt kumma että koko rojekti on edenny lähes ongelmitta, ajettukin sillä vähän on, mutta sitte ku finaalissa on kaikki hankitut kamat kiinni ja pitäs lähteä johonkin niin ohhoijjaan.
Ja tämän piti olla helppo rojekti tätä kesää varten
Otin kannen irti, 4 pytyn (joka siis täyttyi vedellä) kohdalla kanspahvissa olikin vähän feelua vesikanavan kohdalla vaikken kyllä tajua miten se on mahdollista. Uus pahvi paikalleen, uuelt pultit momentteihin, ja kaikki muukin kasaan ja torstai on toivoa täynnä.
Ja vittujen viikset. Imusarjasta kuului tsup tsup, sillon tällön kuulosti kuin joku pytty ois meinan lähtee käyntiin mut siinä se taas oli. Tulppa irti nelosesta, ei tulvi. No mitäsvittua. Venttiilikoppa auki ja nokkien ajotuksen tarkastus vaikka pidin kyllä itestään selvänä että oikein ne on, oon nyt tehny ton saman homman aika monta kertaa tässä vähän ajan sisällä. Tarttasin ilman tulppia, 2 ja 3 puhalsvat tulpanreijästä oikein tehokkaasti, neljäkin ihan ok ja ykkönen välttävästi. Pistän tuon nostimien piikkiin et ei o ehkä viel täys. Koska nelosta lukuunottamatta kone kävi eilen ihan kivasti ja naputtelematta.
Väsästin tulpat kiinni, aloin kattelee tulpan johtoja et hetkinen, mites nää nyt oikein on kun ne näytti vähän hassuilta. Pistelin ne uusiksi, siinä kun on numeroitu ne töteröt ja niiden mukaan ne oon aina laittanukin. Ihan kun ne ois eilen ollu väärässä järjestyksessä. Mut pelashan toi eilen kuitenkin ihan moitteettomasti.
Sitten taas innolla tarttaamaan ja vitut taaskin. Kyllä se lähti 'käyntiin' mutta käy ihan päin vittua, yskii ja rykii ja tutisee ja vapisee.
Vittu. Kyllä mulle nyt riittää vähäksi aikaa. On se nyt kumma että koko rojekti on edenny lähes ongelmitta, ajettukin sillä vähän on, mutta sitte ku finaalissa on kaikki hankitut kamat kiinni ja pitäs lähteä johonkin niin ohhoijjaan.
Ja tämän piti olla helppo rojekti tätä kesää varten

Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/