Tähän juttuun sisältyy Zetecmoottori ja Megasquirt, mutta koska ne ei nyt oo missään pääosassa varsinaiseen kysymykseen liittyen niin pistin tämän tänne.
Homman nimi on se, että Megan lämpötila-anturi on termarikopassa siinä kohtaa mistä lämppärin vedenkierto jatkuvasti menee. Erillisen lämpömittarin anturi on vähän heikompivirtauksisessa paikassa, mutta tehdastekoisessa reijässä kuitenkin.
Noiden epäsuhta on kummastuttanut jo jonkun aikaa, mutta nyt koeajojen jälkeen en kyllä tiedä mihin pitäisi uskoa. Mega näyttää lämpöjen nousevan tosi ripeästi, ja ajossa sen näyttämä saattaa rullata 83-102 välin ihan 10-20 sekunnissa ja tyhjäkäynnilläkin se tuntuu olevan kovin aktiivinen. Tavis lämpömittari sensijaan on paljon rauhallisempi liikkeissään.
Megan setupeissa vika tuskin on sillä kylmänä se näyttää apaut huoneenlämpöä ja kiehumispisteessä se näyttää 100.
Varsinainen kysymys kuuluukin nyt että voiko tuolla oikeasti olla noin ripeätä lämpötilanvaihtelua vai onko mulla nyt vaan piuhoitus jotenkin retuperällä?
Kuinka nopeesti vedenlämpö voi muuttua?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Kuinka nopeesti vedenlämpö voi muuttua?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Kuinka nopeesti vedenlämpö voi muuttua?
Jotain tuollaista 20s sykliä tuntui kaverin cossussa termostaatti menevän kun Hesteciä seurailin ajossa. Mutta tuo lämpötilan vaihtelu vaan näyttää aika kovalta?Krisse kirjoitti:Mega näyttää lämpöjen nousevan tosi ripeästi, ja ajossa sen näyttämä saattaa rullata 83-102 välin ihan 10-20 sekunnissa ja tyhjäkäynnilläkin se tuntuu olevan kovin aktiivinen.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Sähköisen mittarin näyttämä on jossakin määrin riippuvainen vallitsevasta jännitteestä, varsinkin autoissa joissa maadoitukset ja laturin tuotto on parhaansa nähnyt. En tosin aseta näitä ed.main. argumentteja koskevaksi jäsen Krissen kohdalla. Mlöää...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6