Päästöt?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jarre
Ylläpitäjä

Päästöt?

Viesti Kirjoittaja Jarre » La Lokakuu 2. 11:36:15 2004

Eli kyseessä on kattimalli nelikko kossu ja siihen laitettu stage 1 lastu.
Saako lastun laiton jälkeen pakokaasu päästöt kohdalleen. niin että katsastuksesta menee läpi :?:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Lokakuu 2. 12:28:05 2004

Kyllä pitäisi saada
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Lokakuu 2. 21:48:39 2004

Jos putki on vakio niin ei ole ongelmia .
ex Jäsen #10

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Lokakuu 2. 22:17:24 2004

Mitä se putki vaikuttaa siihen mitä sieltä tulee ulos? Jos on vaikka 3" putki ja siinä kisakatti niin tulos on varmaan sama kun vakioputkella ja katilla? :?: Olettaen tietysti että katit on kunnossa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Lokakuu 2. 22:23:40 2004

Sitä juuri tarkoitin , että ei ole katteja poistettu .

BTW ei ole muuten sama . Orkkis putkessa on 3kpl katalysaattoreita . Escoon kun putki tuli kuntoon (2,5" 1 katti) menin melkeen suoraan mittaan päästöt ja aluksi ei millään meinannu mennä läpi , hiukan kun polki niin laski juuri ja juuri rajan alle . Kone kävi vielä hiukan laihallakin . Vaikuttaa tähän tosin aika moni muukin tekijä ...
ex Jäsen #10

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Lokakuu 2. 22:32:31 2004

Katin paikka on oleellisin. Mitä lähempänä ahdinta sen parempi. Kylmä katti ei puhdista pakokaasuja riittävästi. Sama homma se on vakioputkellakin.... :D
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Lokakuu 2. 23:52:31 2004

Totta
ex Jäsen #10

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Pe Toukokuu 4. 12:05:26 2007

Vanha aihe mutta jatketaan tähän. Nelikko cossu pomppas päästöistä. CO liian korkea 0,66 ja 0,67 kun sais olla 0,5 ja 0,3. Lambdakin rajoilla mutta pois mennä vielä. Saakokaan tuota rajoihin? Kyseessä stage 1 lastutettu nelikko ja tietääkseni muuta ei ole tehty. Penkistä on paperit karvan alle 270hp. En oo saanu edellistä omistajaa vielä kiinni ja tietoa mitä siihen on tehty loppujen lopuksi. Onko porukassa ketään, joka töissä korjaamolla tms. ja vois laittaa postissa paperin leimaa varten. Yv:llä saa osoitteen....
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Toukokuu 4. 12:14:56 2007

Jekki kirjoitti:Vanha aihe mutta jatketaan tähän. Nelikko cossu pomppas päästöistä. CO liian korkea 0,66 ja 0,67 kun sais olla 0,5 ja 0,3. Lambdakin rajoilla mutta pois mennä vielä. Saakokaan tuota rajoihin? Kyseessä stage 1 lastutettu nelikko ja tietääkseni muuta ei ole tehty. Penkistä on paperit karvan alle 270hp. En oo saanu edellistä omistajaa vielä kiinni ja tietoa mitä siihen on tehty loppujen lopuksi. Onko porukassa ketään, joka töissä korjaamolla tms. ja vois laittaa postissa paperin leimaa varten. Yv:llä saa osoitteen....
jos pikaisesti arvaa ja muut päästö arvot on kunnossa niin sulla on alla tyhjä katti.
nimittäin lamdan avulla moottori pyrkii pitämään seoksen sellaisena että co on 0.65 jonka katti sitten puhdistaa 0.0 arvoon (teoriaassa).
myös arvo on 065 jos moottori on lämmin mutta katti veilä kylmä.
nyky katsastus miehen ovat liian hätäisiä mittaamaan päästöt kun ne on tottuneet autoihin missä on katit heti pakosarjassa tai siitä seuraavana.
nämä 90 luvun katti autot vaativat alku lämmityksen että katit toimivat.
eli oikea mittaustapa on ensin kierroksilla ja sit tyhjä käynnillä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Pe Toukokuu 4. 12:32:09 2007

Joopa joo. Että tyhjä katti. Aika paska juttu. Kyllä auto lämmin oli, sillä oli ajeltu useampi tunti ympäri maakuntaa jne. ja reilun viis minuuttia katsuri kyllä kierrätti autoa 3000rpm. Että ei se ehkä lämmöistä ole kiinni. Edellinen mittaustulos espoossa edellisen omistajan tekemänä on ollu 0,12 ja 0,16. Liekö sitten todellinen tulos tuo....
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Toukokuu 4. 12:46:44 2007

noo, satkulla saat tarvikekatin, big deal?

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ti Toukokuu 22. 21:19:21 2007

Kiitokset runsaista yv:stä. Päästöt on nyt ok, ja leima paperis!
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Toukokuu 22. 22:59:05 2007

Jekki kirjoitti:Kiitokset runsaista yv:stä. Päästöt on nyt ok, ja leima paperis!
Niin mistä se oli, siitä katista?

Vastaa Viestiin