männistä vaihteeks

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

männistä vaihteeks

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Toukokuu 13. 22:21:13 2007

mitkä männät olis HYVÄT vaparikäyttöön mihin tulee pikkuviriä..nokka,peltisatsi,putkisto,kansi pysyy orkkiksena paitsi uudet venat ja kanavien putsaus ja ehkä vähän laskea mutta paljon ? :roll:

vai käykö hyvin vakiomännät uusilla renkailla ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Toukokuu 13. 23:21:36 2007

vakiot tai jos tarvii porauttaa niin laita kuplan 92mm mahlet.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Toukokuu 13. 23:29:40 2007

eikös noita kuplan 92mm mahleja käytetä turbon kanssakin ? on niillä sit puristus sama ? vai pitääkö vetää lohkon yläpinnasta kamaa pois ?



edit: http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1154.ASP

tuola oli tommoset
5519-66 75.00 Kpl Takomäntä MAHLE 92mm (lakikorkeus 39,6mm)
5519-67 75.00 Kpl Takomäntä MAHLE 92mm (lakikorkeus 34,5mm)


kumpi korkeus ?

edit2:
kangiksi tulee sierran f-kanget niin eikös pidä laittaa 2mm pienemmät holkit kiertokankien yläpäihin ? jos vien koneistamolle niin hommaako ne semmoset vai hommaanko jostain itse ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Toukokuu 14. 1:11:34 2007

En muista kuinka pitkä se f-kanki on. Sen ku tietää niin laskemallahan siitä selvii. Joo budjettiroskis turboissa käytetään noita myös. Äkkiseltään tuntuis että noi missä on korkeempi lakikorkeus soveltuis paremmin sun käyttöön mutta viisaammat valaiskoot. Joo,kanget pitää helottaa noille männille. Kyllä niillä siellä koneistamolla on niitä ja jos ei oo niin ne hommaa jostaan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Toukokuu 14. 10:15:49 2007

Saattais selvitä helpommalla jos kyselis mäntiä esim. Rally Racesta. Löytynee sopivat ilman suurempaa pähkäilyä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ma Toukokuu 14. 14:31:34 2007

eikös noi vakiomännät nouse siihen tasalle niin eikös sitten pidä laittaakkin semmoset männät mitkä myös nousee siihen tasalle :P
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ma Toukokuu 14. 14:50:53 2007

soittelin tuossa äsken rallyracelle ja sano sielä että suosittelis noita KS:n 92mm mäntiä. alta kolmen sadan saa sarjan.
Nissan Cedric -86 2,8l TD

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Toukokuu 15. 3:02:56 2007

F-kanki on 127mm pitkä ja noilla 39,6mm lakikorkeudella olevilla mahleilla jäädään n. 2mm lohkon tason alle. Jos halutaan käyttää noita mahlen mäntiä vaparissa niin parempi ratkaisu on 34,5mm lakikorkeuden männät ja saabin 134mm pituiset veivit.

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Toukokuu 15. 10:13:53 2007

jep,niin se sielä rallyracessakin selitti. mutta ostan toden näkösesti sieltä ne ks:n 92mm männät.
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Toukokuu 15. 18:07:56 2007

dodii, nyt on sitte tilattu osia mm. koivuselta 1mm ylikokomännät, käteistä kun ei oo ostaa nyt mitään ja saan töistä silleen sopivasti työtä tekemällä noi osat niin en viitsiny ruveta ostamaan muualta ja saan hyvät alennuksetkin 8)

tuskimpa ne nyt mitkään paskat on :D
Nissan Cedric -86 2,8l TD

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Toukokuu 15. 19:16:05 2007

Suh0 kirjoitti:dodii, nyt on sitte tilattu osia mm. koivuselta 1mm ylikokomännät, käteistä kun ei oo ostaa nyt mitään ja saan töistä silleen sopivasti työtä tekemällä noi osat niin en viitsiny ruveta ostamaan muualta ja saan hyvät alennuksetkin 8)

tuskimpa ne nyt mitkään paskat on :D
luultavasti taitaa sieltä mahlet tai ks:sät tulla..

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Toukokuu 16. 0:22:50 2007

juup, pääasia että saan nyt mahdollisimman pian koneen kuntoon ja auton takas ajoon 8)
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Pe Toukokuu 18. 14:14:01 2007

Nyt tuli osia ja männät on merkkiä AE, onko hyvät vai ihan surkeet ?
samoten laakerit on AE merkkiset.
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Toukokuu 18. 15:00:42 2007

Perus tarvike männät, eiköhän ole ihan ok.

Vastaa Viestiin