Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Su Toukokuu 13. 22:21:13 2007
mitkä männät olis HYVÄT vaparikäyttöön mihin tulee pikkuviriä..nokka,peltisatsi,putkisto,kansi pysyy orkkiksena paitsi uudet venat ja kanavien putsaus ja ehkä vähän laskea mutta paljon ?
vai käykö hyvin vakiomännät uusilla renkailla ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Su Toukokuu 13. 23:21:36 2007
vakiot tai jos tarvii porauttaa niin laita kuplan 92mm mahlet.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Su Toukokuu 13. 23:29:40 2007
eikös noita kuplan 92mm mahleja käytetä turbon kanssakin ? on niillä sit puristus sama ? vai pitääkö vetää lohkon yläpinnasta kamaa pois ?
edit:
http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1154.ASP
tuola oli tommoset
5519-66 75.00 Kpl Takomäntä MAHLE 92mm (lakikorkeus 39,6mm)
5519-67 75.00 Kpl Takomäntä MAHLE 92mm (lakikorkeus 34,5mm)
kumpi korkeus ?
edit2:
kangiksi tulee sierran f-kanget niin eikös pidä laittaa 2mm pienemmät holkit kiertokankien yläpäihin ? jos vien koneistamolle niin hommaako ne semmoset vai hommaanko jostain itse ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ma Toukokuu 14. 1:11:34 2007
En muista kuinka pitkä se f-kanki on. Sen ku tietää niin laskemallahan siitä selvii. Joo budjettiroskis turboissa käytetään noita myös. Äkkiseltään tuntuis että noi missä on korkeempi lakikorkeus soveltuis paremmin sun käyttöön mutta viisaammat valaiskoot. Joo,kanget pitää helottaa noille männille. Kyllä niillä siellä koneistamolla on niitä ja jos ei oo niin ne hommaa jostaan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Viesti
Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Toukokuu 14. 10:15:49 2007
Saattais selvitä helpommalla jos kyselis mäntiä esim. Rally Racesta. Löytynee sopivat ilman suurempaa pähkäilyä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Ma Toukokuu 14. 14:31:34 2007
eikös noi vakiomännät nouse siihen tasalle niin eikös sitten pidä laittaakkin semmoset männät mitkä myös nousee siihen tasalle

Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Ma Toukokuu 14. 14:50:53 2007
soittelin tuossa äsken rallyracelle ja sano sielä että suosittelis noita KS:n 92mm mäntiä. alta kolmen sadan saa sarjan.
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ti Toukokuu 15. 3:02:56 2007
F-kanki on 127mm pitkä ja noilla 39,6mm lakikorkeudella olevilla mahleilla jäädään n. 2mm lohkon tason alle. Jos halutaan käyttää noita mahlen mäntiä vaparissa niin parempi ratkaisu on 34,5mm lakikorkeuden männät ja saabin 134mm pituiset veivit.
-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Ti Toukokuu 15. 10:13:53 2007
jep,niin se sielä rallyracessakin selitti. mutta ostan toden näkösesti sieltä ne ks:n 92mm männät.
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Ti Toukokuu 15. 18:07:56 2007
dodii, nyt on sitte tilattu osia mm. koivuselta 1mm ylikokomännät, käteistä kun ei oo ostaa nyt mitään ja saan töistä silleen sopivasti työtä tekemällä noi osat niin en viitsiny ruveta ostamaan muualta ja saan hyvät alennuksetkin
tuskimpa ne nyt mitkään paskat on

Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti
Kirjoittaja hilteri » Ti Toukokuu 15. 19:16:05 2007
Suh0 kirjoitti:dodii, nyt on sitte tilattu osia mm. koivuselta 1mm ylikokomännät, käteistä kun ei oo ostaa nyt mitään ja saan töistä silleen sopivasti työtä tekemällä noi osat niin en viitsiny ruveta ostamaan muualta ja saan hyvät alennuksetkin
tuskimpa ne nyt mitkään paskat on

luultavasti taitaa sieltä mahlet tai ks:sät tulla..
-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Ke Toukokuu 16. 0:22:50 2007
juup, pääasia että saan nyt mahdollisimman pian koneen kuntoon ja auton takas ajoon

Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Pe Toukokuu 18. 14:14:01 2007
Nyt tuli osia ja männät on merkkiä AE, onko hyvät vai ihan surkeet ?
samoten laakerit on AE merkkiset.
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Pe Toukokuu 18. 15:00:42 2007
Perus tarvike männät, eiköhän ole ihan ok.