vanteen lukkopulteista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

vanteen lukkopulteista

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Toukokuu 17. 14:47:20 2007

millä saan lukkomutterit pois kun avain hajos??

ei muuten mitään mut täytyy toivoa ettei mee kumi puhki ja alla on yks 18 tuumanen ja muut on 17 :?
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: vanteen lukkopulteista

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Toukokuu 17. 15:03:08 2007

Rahtinalle kirjoitti:millä saan lukkomutterit pois kun avain hajos??

ei muuten mitään mut täytyy toivoa ettei mee kumi puhki ja alla on yks 18 tuumanen ja muut on 17 :?
Jos sulla on laadukkaat lukkomutterit niin niiden mukaan tulee "avainkoodi" millä saa tilattua tehtaalta uuden avaimmen.
Jos semmoista ei ole niin rengasliikkeillä on "hätä avaus" hylsyjä joissa on sisällä karkea vastakierre, Hylsy vetetään pulttipyssyllä lukkomutteriin päälle, ja se avaa sen. Lukkopultti/mutteri on kyllä entinen sen jälkeen.
Jos tarvetta hylsylle niin pistä privaa.
#6
Escort -75

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Toukokuu 17. 15:05:44 2007

juu siinä on se koodi kyllä. täytyy varmaan koittaa rengasliikkeestä kysyä kun sellanen on tos vieres, epäilen kylläkin.

kotikonstein on vissiin aika mahdoton homma.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Toukokuu 17. 16:25:24 2007

voihan vidyy että kävi hyvä tuuri, tossa naapurissa(korjaamo) oli sellanen avain että sain pultit auki eikä edes maksanu mitään, kun kuitenkin on pyhäpäivä :D :D :D

täytyy laittaa varmaan lotto vetää...
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » To Toukokuu 17. 18:29:36 2007

Hyvä ett selkes noin se on kiva hitsata sinne mutteria kiinni.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Toukokuu 17. 20:21:54 2007

AEZ merkkiset lukkopultit/mutterit on sitten ihan vihoviimeisiä keksintöjä. Erittäin hyvin suojaa varkaudelta ei siinä ole valittamista, mutta hajottuaan on hyvin mielenkiintoinen irroittaa. Niissä on ajateltu sekin että siihen yrittää hitsata jotain vääntiötä kiinni, pultin/mutterin pää on ontto ja katkeaa näppärästi. Vastakierrehylsyllä ei saa otetta kun on niin lyhyt. Itse porasin pultin pois mutterin sisältä ja sillä konstilla lähti.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » To Toukokuu 17. 22:05:27 2007

ratsastetaan aiheella: mitkä olis hyvät lukko pultit\mutterit? ilmeisesti ainakin toi arskan mainitsema merkki. itellä on jotkut stillbull;lit jotka vähän epäilyttää.. pitäisi siis hankkia uudet.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Toukokuu 17. 22:35:22 2007

McGard on aika yleinen, myös autotehtaiden käyttämä. Koodi löytyy jolla saa tilattua uuden avaimen tarpeen vaatiessa.

Stillbullit on vittumaiset käyttää, tekee mieli tyhjentää kaivoon se rasia kun tuollaiset kohdalle osuu...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Toukokuu 17. 22:45:59 2007

Mulla massamies halkaisi ja katkaisi kaikki neljä McGard lukkomutteria. Ilmeisesti oli vetänyt pulttikoneella niitä auki. Eikä ne edes olleet kovaa kiinni, 100Nm momenttiin olin ne itse vetänyt. Niitä oli kiva kaivella ulos, kun sen yleensä yhden rikkoutuneen sijasta piti irroitella neljä. :x

Nyt on tilalla OZ Racingit, vaikuttaa ainakin kestävämmiltä. Sinänsä McGardit on hyvät kun ovat vakuutusyhtiöiden hyväksymät. Mutta aika heppoista ainetta tuntuivat olevan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Toukokuu 17. 23:07:04 2007

joo mcgardit mullaki oli, seuraavista en sit tiä. melkein käyn voortilta hakee heti kun kerkeen vaan.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 17. 23:57:55 2007

Mullakin on ollu vaan hyvää kokemusta noista McGard pulteista (ei muttereista) ja niissähän pitäis olla takuu, jos tollai hajoo, eikä niitä varmaan kannattais koneella veivata auki eikä kinni, mut kyl mulla kesti perus pulttipyssyllä veivaamisen ilman mitään vammoja...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Toukokuu 18. 0:32:59 2007

mul ei oo kyl mitään hajua et kuin vanha toi sarja mahto olla kun en oo sitä ite hommannu edes.

tie vaikka olis vanhan omistajan joku vanha sarja olluna...
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Toukokuu 18. 0:37:57 2007

Mulla oli muutama vuosi sitten pöllityssä autossa kiinni nuo McGardin lukkot ja kun vanteet sitten löytyivät niin niissä ei ollut minkäänlaisia jälkiä et olisi väkivalloin avattu. Vanteitten pultin reikä oli niin ahdas ettei siihen edes mahtunut normaali ristikkoavain vaan 19mm hylsy oli ainut vaihto ehto.
Kaveri väänsi omistaan mutterin kannan paskaksi kiristäessään pultteja ja ei kerennyt edes hakemaan vajaan 100m päästä kotoaan lisää lyömä työkaluja kun olin jo sen poistanut paikoiltaan(työkaluina työkalusarja,ristikkoavain ja tunkin varsi). Tulin siihen tulokseen ettei noillakaan ole kuin mainos arvo todellisuudessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Toukokuu 18. 2:26:27 2007

Että pöllityssä autossa. :D Sori tyhmä OT. :oops:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Toukokuu 18. 12:14:47 2007

Aksu kirjoitti:Mulla oli muutama vuosi sitten pöllityssä autossa kiinni nuo McGardin lukkot ja kun vanteet sitten löytyivät niin niissä ei ollut minkäänlaisia jälkiä et olisi väkivalloin avattu. Vanteitten pultin reikä oli niin ahdas ettei siihen edes mahtunut normaali ristikkoavain vaan 19mm hylsy oli ainut vaihto ehto.
Kaveri väänsi omistaan mutterin kannan paskaksi kiristäessään pultteja ja ei kerennyt edes hakemaan vajaan 100m päästä kotoaan lisää lyömä työkaluja kun olin jo sen poistanut paikoiltaan(työkaluina työkalusarja,ristikkoavain ja tunkin varsi). Tulin siihen tulokseen ettei noillakaan ole kuin mainos arvo todellisuudessa.
Mulla ei McGardin pulteissa ainakaan ollu mitään "mutteri kantaa" vaan ihan pyöreä ja sileä kehä, mihinkä ei olis kyllä tarttunu mikään mutteri avain, paitsi ehkä 20kg lekalla pakottamalla...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Toukokuu 18. 13:14:21 2007

juu ei oo mullakaan mitään kantaa vaan sellanen piparin muotonen ura mutterissa ja sit avaimen pohjassa on sama kuvio mutta on koholla vaan.

on se mutteri ainakin niin kovaa ettei siihen saa hitsaamalla mitään kiinni, avaimesta en tiä.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Toukokuu 18. 16:56:30 2007

Rahtinalle kirjoitti:juu ei oo mullakaan mitään kantaa vaan sellanen piparin muotonen ura mutterissa ja sit avaimen pohjassa on sama kuvio mutta on koholla vaan.

on se mutteri ainakin niin kovaa ettei siihen saa hitsaamalla mitään kiinni, avaimesta en tiä.
Mä tarkkailin aikoinaan oman McGard setin kestävyyttä (hommasin ex muijan autoon), ku mun sen hetkiseen bemarin paskaan hommasin "halppis" pultit jotka maksoi 100mk ja irrotus toisen 100mk, ku 2kpl avaimet hajos heti ekan pultin irrotus yritykses -> Vaasan Vianorilla porasivat sit pulttien kannat hajottaen muutaman (n.5kpl) poranteriä ja jyrsin teriä, jolloin ko. asentajakin totesi et pulttien karkaisu oli jotain uskomatonta paska laatua, pari pulttia oli n.1mm kovaa, jonka jälkeen pora uppos ku kuuma veitti voihin ja nämä pultit oli just semmoset jossa ulkokehällä sellasia "näppylöitä" johon vaan oikea avain sopi...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Toukokuu 19. 15:47:59 2007

tumppe kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Mulla oli muutama vuosi sitten pöllityssä autossa kiinni nuo McGardin lukkot ja kun vanteet sitten löytyivät niin niissä ei ollut minkäänlaisia jälkiä et olisi väkivalloin avattu. Vanteitten pultin reikä oli niin ahdas ettei siihen edes mahtunut normaali ristikkoavain vaan 19mm hylsy oli ainut vaihto ehto.
Kaveri väänsi omistaan mutterin kannan paskaksi kiristäessään pultteja ja ei kerennyt edes hakemaan vajaan 100m päästä kotoaan lisää lyömä työkaluja kun olin jo sen poistanut paikoiltaan(työkaluina työkalusarja,ristikkoavain ja tunkin varsi). Tulin siihen tulokseen ettei noillakaan ole kuin mainos arvo todellisuudessa.
Mulla ei McGardin pulteissa ainakaan ollu mitään "mutteri kantaa" vaan ihan pyöreä ja sileä kehä, mihinkä ei olis kyllä tarttunu mikään mutteri avain, paitsi ehkä 20kg lekalla pakottamalla...
EI todellakaan tarvinnut mitään 20kg lekaa että sopivan hylsyn sai siihen hakattua kiinni niin että pyöreä kanta muutti sen verran muotoaan aukaisua varten.
Ja molemmissa tapauksissa oli samanlaiset "piparikuvio"/puoreä ulkopintaiset kannat. Kaverin mutterin kannoista repesi juuri tuo piparikuvio päästä irti.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 19. 16:05:37 2007

Aksu kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Mulla oli muutama vuosi sitten pöllityssä autossa kiinni nuo McGardin lukkot ja kun vanteet sitten löytyivät niin niissä ei ollut minkäänlaisia jälkiä et olisi väkivalloin avattu. Vanteitten pultin reikä oli niin ahdas ettei siihen edes mahtunut normaali ristikkoavain vaan 19mm hylsy oli ainut vaihto ehto.
Kaveri väänsi omistaan mutterin kannan paskaksi kiristäessään pultteja ja ei kerennyt edes hakemaan vajaan 100m päästä kotoaan lisää lyömä työkaluja kun olin jo sen poistanut paikoiltaan(työkaluina työkalusarja,ristikkoavain ja tunkin varsi). Tulin siihen tulokseen ettei noillakaan ole kuin mainos arvo todellisuudessa.
Mulla ei McGardin pulteissa ainakaan ollu mitään "mutteri kantaa" vaan ihan pyöreä ja sileä kehä, mihinkä ei olis kyllä tarttunu mikään mutteri avain, paitsi ehkä 20kg lekalla pakottamalla...
EI todellakaan tarvinnut mitään 20kg lekaa että sopivan hylsyn sai siihen hakattua kiinni niin että pyöreä kanta muutti sen verran muotoaan aukaisua varten.
Ja molemmissa tapauksissa oli samanlaiset "piparikuvio"/puoreä ulkopintaiset kannat. Kaverin mutterin kannoista repesi juuri tuo piparikuvio päästä irti.
Tuotantohommissa tulee vastaa aina tollasia, oli sit 10€ osa tai 1000€ osa, mut uskallan kyllä väittää että on harvinaista että on hajonnu...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » La Toukokuu 19. 16:08:25 2007

tumppe kirjoitti:
Aksu kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Mulla ei McGardin pulteissa ainakaan ollu mitään "mutteri kantaa" vaan ihan pyöreä ja sileä kehä, mihinkä ei olis kyllä tarttunu mikään mutteri avain, paitsi ehkä 20kg lekalla pakottamalla...
EI todellakaan tarvinnut mitään 20kg lekaa että sopivan hylsyn sai siihen hakattua kiinni niin että pyöreä kanta muutti sen verran muotoaan aukaisua varten.
Ja molemmissa tapauksissa oli samanlaiset "piparikuvio"/puoreä ulkopintaiset kannat. Kaverin mutterin kannoista repesi juuri tuo piparikuvio päästä irti.
Tuotantohommissa tulee vastaa aina tollasia, oli sit 10€ osa tai 1000€ osa, mut uskallan kyllä väittää että on harvinaista että on hajonnu...
Ne oli just tollasia piparikuvioisia muttereita mullakin. Kaikki neljä paskana...
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Toukokuu 19. 16:16:40 2007

Kyllähän pätkän rautatiekiskoakin saa paskaksi jos oikein yrittää :wink:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 19. 20:48:20 2007

Joo, kuulimpa että joku oli hajottanu 3kpl t5 Cossun vaihdelaatikkoakin pienen ajan sisällä (n.2-3kk) jollain laiskalla lastu virityksellä, että kyllähän kaikki rikki saa, jos ei osaa käyttää tai jos hosuu mitenkä sattuu... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » La Toukokuu 19. 23:39:19 2007

niin hidasteitahan nuo vain ovat.. tuli vaan vähän epäilevä olo, kun mun vm- 84 mazda ja 7 vuotta vanha mankkakin kelpaa varkaille, niin mitenkähän noi compomotiven mo:t säilyy auton alla.. sais olla sellaset mutterit että ne oikeasti antais vastuksen näille espoon huumehörhöille. liittyy muuten huumeet aika paljon näihin auto varkauksiin, kun kävin hakemassa matukan pois poliisista, niin tallissa jossa autoja tutkittiin oli iso keltainen boxi, jossa luki isolla "ruiskut"
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Toukokuu 20. 0:02:49 2007

taneli kirjoitti:niin hidasteitahan nuo vain ovat.. tuli vaan vähän epäilevä olo, kun mun vm- 84 mazda ja 7 vuotta vanha mankkakin kelpaa varkaille, niin mitenkähän noi compomotiven mo:t säilyy auton alla.. sais olla sellaset mutterit että ne oikeasti antais vastuksen näille espoon huumehörhöille. liittyy muuten huumeet aika paljon näihin auto varkauksiin, kun kävin hakemassa matukan pois poliisista, niin tallissa jossa autoja tutkittiin oli iso keltainen boxi, jossa luki isolla "ruiskut"
Eihän noita vanhoja autoja juurikaan muut varasta ku kersat kännipäissään huviajeluun tai huume sällit piikin puutteessa tms.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

hexi
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Maaliskuu 7. 14:41:35 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hexi » Su Toukokuu 20. 10:30:52 2007

Laita 2 täysin erilaista sarjaa...

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Toukokuu 20. 13:30:45 2007

hexi kirjoitti:Laita 2 täysin erilaista sarjaa...
olen miettinyt tätäkin..
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Su Toukokuu 20. 14:10:57 2007

Omat Ozzit on kiinni myös noilla MCGardeilla, eikä ongelmia ole ollut. Mutta on myös käynyt mielessä jos hommais Gorillan lukkopulttisarjan rinnalle.
http://www.gorilla-auto.com/


Onkos kellään tiedossa muita hyviksi todettuja lukkopultti brändejä ?
#6
Escort -75

Vastaa Viestiin