sierra cvh = edis4?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

sierra cvh = edis4?

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Toukokuu 22. 21:21:17 2007

okei.. mistä tunnistan että onko varaosa raadossa ne edis rojut?
auto on-92 sierra cvh vissiin 1,8 pannulla. ainakaan siinä ei perinteistä virranjakajaa ole. ja mitä niistä sytkä osista kannattaa ottaa talteen..megaruutta miehille myytäväksi.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Toukokuu 22. 21:29:20 2007

jos siinä on hukkakipinä puola niin sillon asia on aika selvä.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Toukokuu 22. 21:34:06 2007

ytte kirjoitti:jos siinä on hukkakipinä puola niin sillon asia on aika selvä.
eli..?joo siinä moottorin kyljessä imusarjan alla musta neliö loota josta tulpanjohdot lähtee.. :o ?

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ti Toukokuu 22. 21:37:21 2007

hilteri kirjoitti:eli..?joo siinä moottorin kyljessä imusarjan alla musta neliö loota josta tulpanjohdot lähtee.. :o ?
Juuri se "mötikkä" on edis4:n puola
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Toukokuu 22. 21:39:25 2007

Voortikari kirjoitti:
hilteri kirjoitti:eli..?joo siinä moottorin kyljessä imusarjan alla musta neliö loota josta tulpanjohdot lähtee.. :o ?
Juuri se "mötikkä" on edis4:n puola
näin. mitä niistä sytkän osista ja johtosarjoista kannattanee ottaa talteen jotta ne jollekkin kelpaa?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Toukokuu 22. 22:13:01 2007

No se puola, itse EDIS 4 boksi (about 10x5cm), asentotunnistin, jos kampuralla irrallinen "triggeripyörä" (eli hammasratas josta asentotunnistin lukee tiedon, monissa koneistettu suoraan vauhtipyörään)

Liittimet tarpeeksi pitkillä päillä ja mielellään vielä edis boksilta asentotunnistimelle lähtevä johto ehjänä/katkaisemattomana koska on ns suojattua johtoa jota kettumainen jatkaa/etsiä.

Paras jos on ns erillinen johtosarja noille kaikille niin nippuna tietenkin

Tulpanjohdot usein myös melko arvokkaita eli jos jollekkin vanhat kelpaa niin mukaan

Näin Megasquirt rakentajan kannalta tärkeimmät

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Toukokuu 23. 0:24:10 2007

VesQ kirjoitti:No se puola, itse EDIS 4 boksi (about 10x5cm), asentotunnistin, jos kampuralla irrallinen "triggeripyörä" (eli hammasratas josta asentotunnistin lukee tiedon, monissa koneistettu suoraan vauhtipyörään)

Liittimet tarpeeksi pitkillä päillä ja mielellään vielä edis boksilta asentotunnistimelle lähtevä johto ehjänä/katkaisemattomana koska on ns suojattua johtoa jota kettumainen jatkaa/etsiä.

Paras jos on ns erillinen johtosarja noille kaikille niin nippuna tietenkin

Tulpanjohdot usein myös melko arvokkaita eli jos jollekkin vanhat kelpaa niin mukaan

Näin Megasquirt rakentajan kannalta tärkeimmät
ei tossakaan ollu erillistä triggeripyörää on suoraan koneistettu sinne vauhtipyörään. hmm.. mihin se edis boxi tulee? hanskalokeron lähelle?
jos jollain tarvetta noille rojuille niin yyveetä..

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Toukokuu 23. 16:19:14 2007

Mulla ois sama homma, mutta siis omaan käyttöön tarttis purkaa noi "edis4" kamat 1.6i cvh Sierrasta, eli voisko/osaisko joku listata tarkemmin ko. autosta purettavat/tarpeelliset osat ja vielä että missähän se "ohjaus boksi" sijaitsee?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Toukokuu 23. 18:45:35 2007

Boksi sijaitsee suurella todennäköisyydella konehuoneessa :D

Siis tuon näköinen palikka
Edis

Tuossa liittimen alla on sellainen sinivalkoinen tarra jossa lukee EDIS4 ja jotain numerosarjoja yms, piuhojen järjestys/värit pitäisi olla samat kaikissa Edis4 laatikoissa

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Toukokuu 23. 21:25:47 2007

VesQ kirjoitti:Boksi sijaitsee suurella todennäköisyydella konehuoneessa :D

Siis tuon näköinen palikka
Edis

Tuossa liittimen alla on sellainen sinivalkoinen tarra jossa lukee EDIS4 ja jotain numerosarjoja yms, piuhojen järjestys/värit pitäisi olla samat kaikissa Edis4 laatikoissa
joo löysinkin ku jakso vähä katella :roll:

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Toukokuu 23. 23:19:55 2007

mistäs kaikista laitteista toi edis4 löytyy?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 24. 12:06:19 2007

m_pajula kirjoitti:mistäs kaikista laitteista toi edis4 löytyy?
Sierran 1.6i cvh malleissa on kaikissa ja uudemmissa Zetek Fordeissa tietääkseni kaikissa ja monessa muussa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Toukokuu 24. 12:30:19 2007

- 97 1.3 Fiestassa
- 92 RS2000

Noista pitäisi kans löytyä edis4. Eikös tuo edis ole juurikin uudemmissa Zetec koneisissa sisäänrakennettu moottorinohjausyksikköön, eli niistä ei voi hyödyntää kuin puolan, vr-anturin ja mahdollisen triggeröinnin? Vanhemmissa vuosimalleissa (alle 2000?)sitten erikseen edis ohjausmoduli tai ainakin näin olen käsittänyt?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Toukokuu 24. 16:36:14 2007

fsohc kirjoitti:- 97 1.3 Fiestassa
Onko toi ihan EDIS vai onko se kuitenkin vielä sama ECS mikä tuli HCS moottoreihin jo 80-90 lukujen taitteessa? Systeemihän on saman näköinen mutta moduliin menee alipaineletku jota EDISissä ei ole.

EDIS4 löytyy myös/ainakin Fiesta XR2i 1.6i CVH ja Escort Mk5 1.6i 105hv CVH:sta.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Toukokuu 24. 18:46:22 2007

fsohc kirjoitti: - 92 RS2000

-- eli niistä ei voi hyödyntää kuin puolan, vr-anturin ja mahdollisen triggeröinnin--
RS2K:sta taas ei oikein voi muihin projekteihin soveltaa puolia. Tai siis CVH/zetec puolalla pääsee helpommalla.
Escort Mk4 "RS2300i"

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Toukokuu 24. 20:37:21 2007

fsohc kirjoitti:Vanhemmissa vuosimalleissa (alle 2000?)sitten erikseen edis ohjausmoduli tai ainakin näin olen käsittänyt?
Ite en oo ainakaan tosta omasta -97:sta escortista löytäny sitä edis ohjausmoduulia konehuoneesta. Oiskohan se siis ecun yhteydessä. Koneena 1.6 zetec.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Toukokuu 24. 21:51:46 2007

Hesus kirjoitti:
fsohc kirjoitti:Vanhemmissa vuosimalleissa (alle 2000?)sitten erikseen edis ohjausmoduli tai ainakin näin olen käsittänyt?
Ite en oo ainakaan tosta omasta -97:sta escortista löytäny sitä edis ohjausmoduulia konehuoneesta. Oiskohan se siis ecun yhteydessä. Koneena 1.6 zetec.
mondeoissa on ainakin niin että vain tomaateissa on edisboksi erillään, manuskassa "ruiskuboksissa"

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Toukokuu 25. 19:22:08 2007

mk4 1,6 efi cvh
mk5 1,6 efi cvh
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Toukokuu 27. 1:02:59 2007

Krisse kirjoitti:
fsohc kirjoitti:- 97 1.3 Fiestassa
Onko toi ihan EDIS vai onko se kuitenkin vielä sama ECS mikä tuli HCS moottoreihin jo 80-90 lukujen taitteessa? Systeemihän on saman näköinen mutta moduliin menee alipaineletku jota EDISissä ei ole.

EDIS4 löytyy myös/ainakin Fiesta XR2i 1.6i CVH ja Escort Mk5 1.6i 105hv CVH:sta.
Taisi muuten muisti tehdä tepposet. Eipäs tuossa taida olla edes erillistä edis modulia. Tarkistan vielä asian jossain välissä
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Vastaa Viestiin