Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Ti Toukokuu 29. 15:37:10 2007
Nyt tyhmäkysymys, eli voiko virranjakajasta poistaa ton alipainesäätimen kellon ihan kokonaisuudessaan, ilman et tulee mitään ongelmia? Kun en oo ikinä jakajan rakenteeseen niin tarkasti pureutunu joten jääkö se ''säätö'' jota se alipainekello säätää niin ''vispaamaan hervottomasti'' sinne jos sitä koko kelloa ei ole ollenkaan?
Ja se koko mötikkö pitäs saada pois siks kun on tiellä ja ahtimen kaanssa tosta tuskin suurempaa hyötyä ois ollukaan.
Ja vielä lisättäköön että se alipainesäädin on kakstoiminen(kahella letkulla) jos se nyt jotain tohon rakenteeseen vaikuttaa

-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » Ti Toukokuu 29. 15:56:49 2007
Ohc?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
Hartsa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Viesti
Kirjoittaja Hartsa » Ti Toukokuu 29. 18:58:41 2007
Joissain jakajissa saattaa alipainesäätimen poisto aiheuttaa pohjalevyn heilumista ja sytytyshetken vaeltelua. Ton voisi saada pois pulttaamalla tai juottamalla pohjalevy kiinni.
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Ti Toukokuu 29. 19:19:35 2007
Hartsa kirjoitti:Joissain jakajissa saattaa alipainesäätimen poisto aiheuttaa pohjalevyn heilumista ja sytytyshetken vaeltelua. Ton voisi saada pois pulttaamalla tai juottamalla pohjalevy kiinni.
Tai hitsaamalla

-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Ke Toukokuu 30. 8:00:56 2007
Stefa kirjoitti:Ohc?
bmw m10
Mutta siellä jakajassako ei periaatteessa oo mitään mikä vois mennä kuitenkaan rikki jos sitä käyttää ilman tota alipainesäädintä? Ja mitenkä paljon se säädön heiluminen vaikuttaa ennakkoon noin, eli aiheuttaako isoja ongelmia?
Ja jos sitä jakajaa pitäs hitsailla yms. niin mihinkä tarkalleen ottaen pitää hitsata?
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ke Toukokuu 30. 8:38:00 2007
Alipainesäädin on useissa rakenteissa ainut kärjet oikeassa asennossa pitävä juttu, sen poisto ilman muuta lukitusta ei onnistu.
Unohda se hitsaus, joko sieltä löytyy joku sopiva reikä tai sitten poraat sellasen.
Ensin kuitenkin opettelet purkamaan kärkisillan ja muut hilut sieltä pois, Boschin jakajassakin ne on kiinni ulkopuolen ruuveilla, yksi saattaa olla niitä millä alip.säädin on kiinni.
Sitten katselet sopivan paikan johon ruuvi+mutteriyhdistelmä sopii, siten ettei ota kiinni mihinkään pyöriviin osiin. Kiristät kiinni siihen asentoon, jossa alip.säädin pitää sen kun ei ole alipainetta. Näin ennakko & muut asennot säilyy suht. oikein.
Alipainesäätimen tehtävä on aikaistaa sytystystä osakuormilla ja moottorijarrutuksessa.
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Pe Kesäkuu 1. 8:22:50 2007
Joo kiitoksia vaan kaikille vastauksista!!! Sen säädön sai helposti lukittua kun vaihto vaan sen alipainesäätimen vanhan kiinnitysruuvin tilalle vähän pidemmän ruuvin jolla sai sitten lukittua sen säädön
