Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
avoesco
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja avoesco » Pe Kesäkuu 1. 12:24:24 2007
Eli vanteet tulee ulos kaari aukosta....
miten tuo mitataan joskus on vissiin ollu sillain että mitataan pisteestä josta kulutus pinta alkaa....
miten nykyään homma menee
Nimimerkki:9*15 et 15 mk4 escossa

Viimeksi muokannut
avoesco, Pe Kesäkuu 1. 18:02:06 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)

-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Pe Kesäkuu 1. 12:33:34 2007
avoesco kirjoitti:Eli vanteet tulee ulos kaari aukosta....
miten tuo mitataan joskus on vissiin ollu sillain että mitataan pisteestä josta kulutus pinta alkaa....
miten nykyään homma menee
Nimimerkki:9*15 et 15 mk4 escossa

Vanteet saa mun käsittääkseni mukaan tulla ulos mutta renkaan kulutuspinnan tulee pysyä kaaren sisällä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Pe Kesäkuu 1. 12:59:31 2007
Hesus kirjoitti:avoesco kirjoitti:Eli vanteet tulee ulos kaari aukosta....
miten tuo mitataan joskus on vissiin ollu sillain että mitataan pisteestä josta kulutus pinta alkaa....
miten nykyään homma menee
Nimimerkki:9*15 et 15 mk4 escossa

Vanteet saa mun käsittääkseni mukaan tulla ulos mutta renkaan kulutuspinnan tulee pysyä kaaren sisällä.
Juuri näin, mullakin on monessa autossa renkaan sivu ja joskus vanteen reunakin tullu yli, mutta kun renkaan "kuvio" pinta pysyy ns. piilossa niin pitäis olla ihan laillinen ratkaisu.
Mutta mutta, pitää myös muistaa että rengas tai vanne ei saa missään vaiheessa ottaa kiinni mihinkään, esim. lokarin kaareen tms., jonka tarkistamiseen on useita menetelmiä, riippuen pitkälti katsastus miehen/naisen tarkistus tavasta...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Zimi Da Guitara
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Pe Kesäkuu 1. 15:18:12 2007
Jeps, muistan joskus nähneeni autoliikkeen pihassa biimerissä vanteet jotka tuli REILUSTI ulos ja sitten päälle oli laitettu niin kapeat renkaat vanteeseen nähden että pysyi kaaren takana.
Omasta mielestäni oli aika törken näköinen mutta kuka tykkää mistäkin. ^^
Laillisuudesta en osaa mitään faktaa sanoa mutta näin minäkin sen luulisin olevan että kulutus-pinnan tarvii olla akselin korkeudelta ylöspäin piilossa...vai oliko se akselin korkeudesta tietty määrä ylös tahi alas.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
-
avoesco
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja avoesco » Pe Kesäkuu 1. 17:37:34 2007
Kuvia:
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
elikä nuo vois mennä jopa leimassa läpi

Viimeksi muokannut
avoesco, Pe Kesäkuu 1. 17:55:06 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)

-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Pe Kesäkuu 1. 17:47:48 2007
avoesco kirjoitti:elikä nuo vois mennä jopa leimassa läpi

Menee kunhan kulutuspinta pysyy kaaren sisäl.
Noi tulee kans ulos aika reippaasti mutta kaiken järjen mukaan menevät leimasta läpi. ->
http://img.photobucket.com/albums/v336/ ... aunus1.jpg
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Pe Kesäkuu 1. 19:09:24 2007
lisäystä vielä ettei rengas / vanne saa ottaa missään tilanteessa koriin kiinni.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Pe Kesäkuu 1. 19:21:13 2007
samiharju kirjoitti:lisäystä vielä ettei rengas / vanne saa ottaa missään tilanteessa koriin kiinni.
Mainitsin kyllä jo pari riviä ylempänä...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Pe Kesäkuu 1. 19:24:13 2007
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Pe Kesäkuu 1. 19:31:29 2007
siipicossu kirjoitti:
Epäilen kyllä.
Paljonko tuossa raideleveys muuttuu alkuperäiseen verrattuna?
Mäkin melkein sanoisin että -> sorvissa hiukan et.tä isommaks ja sit vois helpommin mennä leimasta...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Kesäkuu 1. 20:00:19 2007
tumppe kirjoitti:
Mäkin melkein sanoisin että -> sorvissa hiukan et.tä isommaks ja sit vois helpommin mennä leimasta...

Loistava vastaus!
Meneeköhän ne sorvatut vanteet sitten leimasta läpi? Taitaa vaan käydä niin et pyöränmutterit menee vanteista läpi..
-
shr1
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti
Kirjoittaja shr1 » Pe Kesäkuu 1. 21:50:50 2007
Akselin tasalta 150mm ylöspäin, ni takaa katsottuna lokasuojan ulkoreunan pitää sillä korkeudella olla renkaan keskilinjaa ulompana. Tämä siis kulutuspinnan ylhäältä peittävyyden lisäksi. Veikkaan kylläkin, et katsuri kiinnostuu ennemmin ton renkaan sopivuudesta vanteelle. 9 tuuman valssille tarvis käärästä hiukan profiilista riippuen minimissään joko 235 tai 245 kummia... En silti väitä, etteikö läpi menis.

-
avoesco
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja avoesco » Pe Kesäkuu 1. 22:16:54 2007
ei noi ota kiinni mihinkään

edit:taitaa olla silti turha kiusaa katsastusmiestä taidan laittaa leimalle suosiolla toiset vanteet....
Mites ku olis ylimääräiset 15* vanteet ja on leimattu vakio 13 ja muutoskatsastettu 16 tuumasille
enkai vaan joudu muutoskatsastaa noita 15" vanteita.
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)

-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Pe Kesäkuu 1. 23:00:35 2007
Joutuu muutos katsastamaan.
Itse jouduin muutoskatsastamaan 205/40-17" renkaat vaikka on leimattu entuudestaan 215/ eteen ja 235/40-17" taakse.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
shr1
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti
Kirjoittaja shr1 » Pe Kesäkuu 1. 23:02:36 2007
avoesco kirjoitti:ei noi ota kiinni mihinkään

edit:taitaa olla silti turha kiusaa katsastusmiestä taidan laittaa leimalle suosiolla toiset vanteet....
Mites ku olis ylimääräiset 15* vanteet ja on leimattu vakio 13 ja muutoskatsastettu 16 tuumasille
enkai vaan joudu muutoskatsastaa noita 15" vanteita.
Orkkis- ja jo muutostetun vannekoon väliltä kelpaapi kaikki, eli sen puoleen passaa laitella ne 15 tumaset.
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Pe Kesäkuu 1. 23:59:14 2007
Kysyin konttorilla autoa käyttäessäni hyvikseni, että jos muutoskatsastan Scorpion vaikkapa 19" vanteille ja renkaille, niin voinko laittaa 18" tai 17" vaikka näitä kokoja ei mainitakaan otteessa? Asiaa kysyttiin kahdelta inssiltä ja vastaus oli, että saa laittaa. Kunhan renkaat vaan sopivat pyörimään eivätkä ota kiinni mihinkään. Asia kysytty huhtikuun lopulla 2007.
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » La Kesäkuu 2. 2:11:41 2007
Ylhäältä otetussa kuvassa näkyy kuviota ja renkaat näyttää liian leveille vanteille venytetyiltä, eikö takajousitus painu sisään tuota paria senttiä mikä siinä näyttäisi olevan varaa, mutta ei se silti sitä todista ettei auto voisi katsastuksesta läpi mennä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
avoesco
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja avoesco » La Kesäkuu 2. 10:39:39 2007
SLEI kirjoitti:Ylhäältä otetussa kuvassa näkyy kuviota ja renkaat näyttää liian leveille vanteille venytetyiltä, eikö takajousitus painu sisään tuota paria senttiä mikä siinä näyttäisi olevan varaa, mutta ei se silti sitä todista ettei auto voisi katsastuksesta läpi mennä?
Niin meinaatko että töyssyssä ottaa kiinni?
Ne kääntyy just ja just sen verran sisään ettei ota....
Eli ei ota ellei oo teinejä takapenkki täynnä
Niin ja mistä kohtaa katotaan toi kuvion näkyminen?
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)

-
latez
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja latez » La Kesäkuu 2. 14:29:23 2007
Ihan snadisti tulee tossa bemussa kuvio näkyviin kun kattoo suoraan ylhäältä mutta eipä niistä mutinoita oo tullu.. joka nurkassa on 9x17
Taitaa olla vähän tapauskohtasta
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » La Kesäkuu 2. 23:28:26 2007
sierra4x4tbo kirjoitti:tumppe kirjoitti:
Mäkin melkein sanoisin että -> sorvissa hiukan et.tä isommaks ja sit vois helpommin mennä leimasta...

Loistava vastaus!
Meneeköhän ne sorvatut vanteet sitten leimasta läpi? Taitaa vaan käydä niin et pyöränmutterit menee vanteista läpi..
Oon ollu viimeset 5-vuotta cnc-koneistus hommis, myös korjauttanu koneistamoilla omia vanteita ja nähnyt useita fiksattuja, että turhaa en huutele sorvauksista...
Vanteille voi tehdä käytännössä mitä vaan, kun on oikea firma asialla ja suostuu muutaman kympin laittaan rahaa työhön...
Niin ja miks olis laittomat jos on oikeaoppisesti/kunnolla tehty???
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)