Iso-Atlas P-100:sta mietintä vai ? alle 502 hv
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Iso-Atlas P-100:sta mietintä vai ? alle 502 hv
Tsekkasin haulla ja kaipaisin lisää infoa
Turbo rojekti lähestyy taivaanranassa kovaa vauhtia.
Mk1 Escort -69 Ford OHC/Cossy projekti kaipaa vahvaa taka-akselia. Tietysti kyseessä katuauto jolla on hauska ajaa kovaa Gr.4 yms hilpettä.
Ei viittis tuhota Eskon enkku akselia jossa vimosen päälle kaik teräslukko, jossa sisähilut uudet, kaikki laakeroinnit, stefat, äänetön 4.11 välitys, isolla RS laipalla ym. vermeet vaan vaihtais suosiolla järeempää tilalle. Akselissä pysty iskari BDA/ RS Panhard/uniball tanko kiinnikkeet, takasilta vahvistus sekä RS Mk1 takareaktiotanko kiinnikkeet. Kaikki kiinnikkeet vahvaa Gr.4 mallia ei mitään pelti lepsukoita. CNC koneistetut korvalliset ford levyjarruille Scorppari/Sierra.
Ihan näyttelykunnossa ei mikään räpellys. Vaparille mitä parhain.
Eihän tollasta raski hajottaa niitä ei enää puissa kasva vai mitä.
Vaik lasikaappiin.
Uudet yks lehtiset kisapakat ja 2" pudotuspalat ja U-pultit vois siirtää uuteen akseliin.
Olen kovasti ollut kallistumassa jenkki Ford 8.8" tai 9":seen halpa lukko ja välitys kiehtovat. 1000 ekee lukko ja välitys vaik eihän mikään halpa ole mut suhteessa Iso-Atlas osiin. 9" alumiini carrier ym. kivat ja paino putoo. Escortin mitoissa akseli ei painais enää niin *aatanasti ei tarttis talveksi panna niin paljon rojua konttiin.
Ja pitoja sieltä tulee ainahan niistä on pulaa. Suomesta löytyy taitajat joka sen kaventaa ja laittaa välityksen kohilleen. Ikänä sitä ei saa rikki autolla joka painaa n. 950kg ja tehot alle 502 hv. Vahva kardaani tulis samalla mukava alumiininen. 400m + pari metrii päälle sais ajella ilman voimansiirto ongelmia. Ikänä ei vetaria poikki yms.
Vaihteistona siintää Tremec 6-speed 2300 ekua noin uus ajamaton loota pitkällä ykkösellä tietysti vahvin versio. Mopo malleja sais 1500 ekua kestää nekin hurjan väännön. Joo painaahan se enemmäm kuin Type-9 tai T5 mutta ei se hajoo ainakaan yhtä helpolla. Meikäläisen ajoilla ois lootaa piiiiiitkäksi aikaa.
Saa vaihtaa vaik millä baareilla suhisee ja kiihtyy eikä tarttis miettii että on niin paljon voimaa että taunuksen laatikko ei sitä kestä ***kele taas meni kolmonen jne.
Jotenkin vaan kun 10 vuosia tekee remppaa ei enää jaksa mennä sieltä mistä aita on matalin. Vaan olis mukava olla hilut jotka kestää antaa hanaa kaudesta toiseen niin radalla kuin lottoreissullakin.
Tremec 6-speed T-56 mallit esim.
http://www.ttcautomotive.com/English/pr ... 56.asp#Car
Lootan kokohan ei hirveesti eroa T5 kun on vertaus kuvaa katsonu.
Tietysti kytkinkoppa adapteri pitää tehdä saiskohan sen ransitin kopan sisään pyöriin mustangin kytkimen ne on jotain 10" kävis sit kytkin akseliin suoraan tremekki lootaan. Mustangin akseli tai Viper/Corvette
Onko tätä kukaan pohtinut tai livenä nähnyt.
Tässä näitä asian plussa ja miinus sekä kysymysasioita joihin toivon tietoa.
+ Välitys hyvä 4.6 kuin tehty pitkälle ykköselle
+ 4.6 hyvä välitys varttimailille vai mitä mieltä
+ Ei tarvitse tehdä vahvistushitsauksia
+ Purkaamoilla pyytävät P-100 taka-akselista 200 € jossain oli allekkin
+ Levyjarrut rakentaa by Ford osilla
+ Purkaamosta rojekti kardaani liekö kaks osanen tietysti pitäs olla vain yks mutta ex-Kemiläinenkin ajoi rataa kaks osasella tietty
+ Pitäshän se kaventaa muutkin akselit vai olisko jollain Eskon mitoissa olevaa Isoa-Atlasta tai tollasta jenkki akselia.
+ Nelilinkki korvallisten paikalleen hitsaus
+ Itseä ei taka-akselin paino haittaa tärkeää on kestävyys paino rajan vedän tohon kevenettyyn 9":seen alumiini osilla.
- Lukko pitäs hankkia about Iso-Atlas 1000-1200 ekee uus
- Kaventaa pitäisi Wanhakoppa Eskoon
- Pulttijako ei käy mut se on pienin ongelmista. Vetari rojekti joka tapauksessa.
? Onko Klubissa taka-akselin/vetarin kaventajaa
? Liekö helpompi sorvata kerralla sopivan mittaset
? Käykö vanhemman mallin lukko Capri, Escort
? Onko päätylevyn pulttijako sama kävis Watt-link alu koppa
? P-100 akselin vetarin laakerointi ero vanhempaan malliin vaik Capri onko parempi. Jos sanotte et sama kuin Transit niin ei kerro monelle mitään
? P-100 vetarin vahvuus onko paksumpi kuin esim. Capri
? Jos ajatellaan race käyttöön hanaa ja aina vaan hanaa ihan sikana niin vetääkö P-100 versio pitemmän korren just vetari näkökulmasta
? Tietysti sorvattu teräsvetari aina vaan parempi How mutch ?
? Joku muu kuin Karpiola ? Klubilainen ?
? Full-floating onko lähelläkään sitä toi P-100 laakerointi
? Lähteekö vetari pois ilman että laakeri irrotetaan mukana
Tietysti ois kiva olla *are softa josta näkis räjäytyskuvat/numberot niin ei tarttis kaikkee peruskamaa kysellä mut ei oo. Hmm oisko sinulla pistä yv:tä !!!
Tässäpä jotain mietteitä varmaan moni muukin pähkäilee samaa otamma selvää.
Jees Hiacen perä on luja lukko ja levyjarrut samaan hintaan. Kavennusta ei tarttis tehdä. välitys on jotain 5.3 luokkaa joten sekin tulee vakiona mukana. jos työn alla olisi puhdas kilpuri jolla ajetaan vain sora ym. kisaa niin silloin ratkaisu olis omalla kohdalla Hiace. Mutta nyt ei. Kestää F-ryhmäläisen raapimiset leikiten asfaltilla ja enemmänkin mutta jotenkin se ei minua sytytä.
Ford akselissa meinaan pysyä.
0500-177207
harley.davidsonfi@gmail.com
T:Reke
Turbo rojekti lähestyy taivaanranassa kovaa vauhtia.
Mk1 Escort -69 Ford OHC/Cossy projekti kaipaa vahvaa taka-akselia. Tietysti kyseessä katuauto jolla on hauska ajaa kovaa Gr.4 yms hilpettä.
Ei viittis tuhota Eskon enkku akselia jossa vimosen päälle kaik teräslukko, jossa sisähilut uudet, kaikki laakeroinnit, stefat, äänetön 4.11 välitys, isolla RS laipalla ym. vermeet vaan vaihtais suosiolla järeempää tilalle. Akselissä pysty iskari BDA/ RS Panhard/uniball tanko kiinnikkeet, takasilta vahvistus sekä RS Mk1 takareaktiotanko kiinnikkeet. Kaikki kiinnikkeet vahvaa Gr.4 mallia ei mitään pelti lepsukoita. CNC koneistetut korvalliset ford levyjarruille Scorppari/Sierra.
Ihan näyttelykunnossa ei mikään räpellys. Vaparille mitä parhain.
Eihän tollasta raski hajottaa niitä ei enää puissa kasva vai mitä.
Vaik lasikaappiin.
Uudet yks lehtiset kisapakat ja 2" pudotuspalat ja U-pultit vois siirtää uuteen akseliin.
Olen kovasti ollut kallistumassa jenkki Ford 8.8" tai 9":seen halpa lukko ja välitys kiehtovat. 1000 ekee lukko ja välitys vaik eihän mikään halpa ole mut suhteessa Iso-Atlas osiin. 9" alumiini carrier ym. kivat ja paino putoo. Escortin mitoissa akseli ei painais enää niin *aatanasti ei tarttis talveksi panna niin paljon rojua konttiin.
Ja pitoja sieltä tulee ainahan niistä on pulaa. Suomesta löytyy taitajat joka sen kaventaa ja laittaa välityksen kohilleen. Ikänä sitä ei saa rikki autolla joka painaa n. 950kg ja tehot alle 502 hv. Vahva kardaani tulis samalla mukava alumiininen. 400m + pari metrii päälle sais ajella ilman voimansiirto ongelmia. Ikänä ei vetaria poikki yms.
Vaihteistona siintää Tremec 6-speed 2300 ekua noin uus ajamaton loota pitkällä ykkösellä tietysti vahvin versio. Mopo malleja sais 1500 ekua kestää nekin hurjan väännön. Joo painaahan se enemmäm kuin Type-9 tai T5 mutta ei se hajoo ainakaan yhtä helpolla. Meikäläisen ajoilla ois lootaa piiiiiitkäksi aikaa.
Saa vaihtaa vaik millä baareilla suhisee ja kiihtyy eikä tarttis miettii että on niin paljon voimaa että taunuksen laatikko ei sitä kestä ***kele taas meni kolmonen jne.
Jotenkin vaan kun 10 vuosia tekee remppaa ei enää jaksa mennä sieltä mistä aita on matalin. Vaan olis mukava olla hilut jotka kestää antaa hanaa kaudesta toiseen niin radalla kuin lottoreissullakin.
Tremec 6-speed T-56 mallit esim.
http://www.ttcautomotive.com/English/pr ... 56.asp#Car
Lootan kokohan ei hirveesti eroa T5 kun on vertaus kuvaa katsonu.
Tietysti kytkinkoppa adapteri pitää tehdä saiskohan sen ransitin kopan sisään pyöriin mustangin kytkimen ne on jotain 10" kävis sit kytkin akseliin suoraan tremekki lootaan. Mustangin akseli tai Viper/Corvette
Onko tätä kukaan pohtinut tai livenä nähnyt.
Tässä näitä asian plussa ja miinus sekä kysymysasioita joihin toivon tietoa.
+ Välitys hyvä 4.6 kuin tehty pitkälle ykköselle
+ 4.6 hyvä välitys varttimailille vai mitä mieltä
+ Ei tarvitse tehdä vahvistushitsauksia
+ Purkaamoilla pyytävät P-100 taka-akselista 200 € jossain oli allekkin
+ Levyjarrut rakentaa by Ford osilla
+ Purkaamosta rojekti kardaani liekö kaks osanen tietysti pitäs olla vain yks mutta ex-Kemiläinenkin ajoi rataa kaks osasella tietty
+ Pitäshän se kaventaa muutkin akselit vai olisko jollain Eskon mitoissa olevaa Isoa-Atlasta tai tollasta jenkki akselia.
+ Nelilinkki korvallisten paikalleen hitsaus
+ Itseä ei taka-akselin paino haittaa tärkeää on kestävyys paino rajan vedän tohon kevenettyyn 9":seen alumiini osilla.
- Lukko pitäs hankkia about Iso-Atlas 1000-1200 ekee uus
- Kaventaa pitäisi Wanhakoppa Eskoon
- Pulttijako ei käy mut se on pienin ongelmista. Vetari rojekti joka tapauksessa.
? Onko Klubissa taka-akselin/vetarin kaventajaa
? Liekö helpompi sorvata kerralla sopivan mittaset
? Käykö vanhemman mallin lukko Capri, Escort
? Onko päätylevyn pulttijako sama kävis Watt-link alu koppa
? P-100 akselin vetarin laakerointi ero vanhempaan malliin vaik Capri onko parempi. Jos sanotte et sama kuin Transit niin ei kerro monelle mitään
? P-100 vetarin vahvuus onko paksumpi kuin esim. Capri
? Jos ajatellaan race käyttöön hanaa ja aina vaan hanaa ihan sikana niin vetääkö P-100 versio pitemmän korren just vetari näkökulmasta
? Tietysti sorvattu teräsvetari aina vaan parempi How mutch ?
? Joku muu kuin Karpiola ? Klubilainen ?
? Full-floating onko lähelläkään sitä toi P-100 laakerointi
? Lähteekö vetari pois ilman että laakeri irrotetaan mukana
Tietysti ois kiva olla *are softa josta näkis räjäytyskuvat/numberot niin ei tarttis kaikkee peruskamaa kysellä mut ei oo. Hmm oisko sinulla pistä yv:tä !!!
Tässäpä jotain mietteitä varmaan moni muukin pähkäilee samaa otamma selvää.
Jees Hiacen perä on luja lukko ja levyjarrut samaan hintaan. Kavennusta ei tarttis tehdä. välitys on jotain 5.3 luokkaa joten sekin tulee vakiona mukana. jos työn alla olisi puhdas kilpuri jolla ajetaan vain sora ym. kisaa niin silloin ratkaisu olis omalla kohdalla Hiace. Mutta nyt ei. Kestää F-ryhmäläisen raapimiset leikiten asfaltilla ja enemmänkin mutta jotenkin se ei minua sytytä.
Ford akselissa meinaan pysyä.
0500-177207
harley.davidsonfi@gmail.com
T:Reke
Viimeksi muokannut Fomococars, Pe Kesäkuu 15. 21:57:53 2007. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
8.8" jenkki perä on hyvä mutta ongelmana on perien saatavuus,ite oon ettiny semmosta pidemmän aikaa. Mustangin akselia oon ollu vailla. Välityshän niissä menee vaihtoon samantien mutta akselin pitäis kestää mustagin allakin jo kiitettävästi. Laita Hiace/Hilux perä sinne niin kestää ainakin ja niitä saa kohtuu edukkaasti,se on mulla kans vaihtoehtona.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mikä siinä saatavuudessa on ongelmana? Uusiakin saa, niin miksei käytettyjäkin? Capri-klubin puolella kaveri just hommasi Turbo-Capriinsa Foxy-Mustangin 8.8" akselin. Ei toki ole ole yhtä yleinen täälä kuin joku HiAce/Hilux perä, mutta aivan saatavissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Saatavuudessa on se ongelma että ne on todella kysyttyjä. Ei siinä muuta ongelmaa ole. Jos Mikko kuulet että jossaan on Fox koppasen akseli myynnissä niin laita vaikka koodia tai soita. Yhen akselin näin myynnissä,levujarrullinen eli sun koppasesta mussesta purettu ja hintalapussa oli 1200e. Siihen rahaan saa jo lukon isoon atlakseen. Fox koppasen lukollisista akseleista on yleisesti ottaen pyydetty 600-700e.MouTine kirjoitti:Mikä siinä saatavuudessa on ongelmana? Uusiakin saa, niin miksei käytettyjäkin? Capri-klubin puolella kaveri just hommasi Turbo-Capriinsa Foxy-Mustangin 8.8" akselin. Ei toki ole ole yhtä yleinen täälä kuin joku HiAce/Hilux perä, mutta aivan saatavissa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Nooh... Keväällä ainakin Vihdissä potkiskelin useampaakin Fordin 8.8" perää, tosin TC:stä purettuja. Eli lukkoa kaipaa suurin osa, mutta lukon hinta uutena on halvimmillaan 270€.Hesus kirjoitti:Saatavuudessa on se ongelma että ne on todella kysyttyjä. Ei siinä muuta ongelmaa ole. Jos Mikko kuulet että jossaan on Fox koppasen akseli myynnissä niin laita vaikka koodia tai soita. Yhen akselin näin myynnissä,levujarrullinen eli sun koppasesta mussesta purettu ja hintalapussa oli 1200e. Siihen rahaan saa jo lukon isoon atlakseen. Fox koppasen lukollisista akseleista on yleisesti ottaen pyydetty 600-700e.MouTine kirjoitti:Mikä siinä saatavuudessa on ongelmana? Uusiakin saa, niin miksei käytettyjäkin? Capri-klubin puolella kaveri just hommasi Turbo-Capriinsa Foxy-Mustangin 8.8" akselin. Ei toki ole ole yhtä yleinen täälä kuin joku HiAce/Hilux perä, mutta aivan saatavissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Tiedän että lukot on halpoja siihen perään,siks mua semmonen kiinnostaa.MouTine kirjoitti:Nooh... Keväällä ainakin Vihdissä potkiskelin useampaakin Fordin 8.8" perää, tosin TC:stä purettuja. Eli lukkoa kaipaa suurin osa, mutta lukon hinta uutena on halvimmillaan 270€.Hesus kirjoitti:Saatavuudessa on se ongelma että ne on todella kysyttyjä. Ei siinä muuta ongelmaa ole. Jos Mikko kuulet että jossaan on Fox koppasen akseli myynnissä niin laita vaikka koodia tai soita. Yhen akselin näin myynnissä,levujarrullinen eli sun koppasesta mussesta purettu ja hintalapussa oli 1200e. Siihen rahaan saa jo lukon isoon atlakseen. Fox koppasen lukollisista akseleista on yleisesti ottaen pyydetty 600-700e.MouTine kirjoitti:Mikä siinä saatavuudessa on ongelmana? Uusiakin saa, niin miksei käytettyjäkin? Capri-klubin puolella kaveri just hommasi Turbo-Capriinsa Foxy-Mustangin 8.8" akselin. Ei toki ole ole yhtä yleinen täälä kuin joku HiAce/Hilux perä, mutta aivan saatavissa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Onkos kenenkään lähettyvillä Jenkki purkaamoa ?
Fomococars jatkaa pähkäilyä.
Jos pitäs valita 8.8" tai 9" niin osat niihin suhkot samanhintaset ei isoja ero.
8.8" saisi Iso-Atlas tyyppisen päädyn johon saisi tehtyä Watt-link tuennan.
9" taasen muistuttaa enkku akseli purkautuu moottoriin päin.
9" lukko tietysti isompi kestää viel enemmän löylyä loputtomasti.
Lukot on järeät onhan ne tehty alunperin HD V8 koneille. Moiset lukot naureskelevat omille 4-pyttyisille tuhisijoille.
Vetareissa on suuria eroja olikohan 33 boorinen joka kestää jo isältä pojalle.
Vaikka alla olisi iso lohko ja 800 hv vääntöä toista saavillista.
Molemmista on useita vetari vaihtoehtoja vakiona ja sitten vielä race erikoisvermeet siihen päälle. Niitä saisi sitten ihan mittojen mukaan kun kavennus olisi ainakin itsellä edessä.
Voisin kerätä tähän hintatietoa mitä moiset maksaa akseli tietysti käytettynä. Ellei joku jo kerkeä aikasemmin.
Mutta varsinaisiin kymyksiin ei ole tullu viel mietintöjä klubilaisilta.
Jos pitäs valita 8.8" tai 9" niin osat niihin suhkot samanhintaset ei isoja ero.
8.8" saisi Iso-Atlas tyyppisen päädyn johon saisi tehtyä Watt-link tuennan.
9" taasen muistuttaa enkku akseli purkautuu moottoriin päin.
9" lukko tietysti isompi kestää viel enemmän löylyä loputtomasti.
Lukot on järeät onhan ne tehty alunperin HD V8 koneille. Moiset lukot naureskelevat omille 4-pyttyisille tuhisijoille.
Vetareissa on suuria eroja olikohan 33 boorinen joka kestää jo isältä pojalle.
Vaikka alla olisi iso lohko ja 800 hv vääntöä toista saavillista.
Molemmista on useita vetari vaihtoehtoja vakiona ja sitten vielä race erikoisvermeet siihen päälle. Niitä saisi sitten ihan mittojen mukaan kun kavennus olisi ainakin itsellä edessä.
Voisin kerätä tähän hintatietoa mitä moiset maksaa akseli tietysti käytettynä. Ellei joku jo kerkeä aikasemmin.
Mutta varsinaisiin kymyksiin ei ole tullu viel mietintöjä klubilaisilta.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Iso-Atlas P-100:sta mietintä vai ? alle 502 hv
No tuota. Levyjä ei kyllä hiacen akselissa vakiona ole ja välityskään ei noin tiuha ole (uudesta hiacesta en tiedä). Niitä löytyy aika paljon 4.3 välityksellä ja tiuhempia vielä enemmän. Miks jollaan hiacen akselilla tarttis ajaa pelkästään kilpaa? En jaksa käsittää...Fomococars kirjoitti: Jees Hiacen perä on luja lukko ja levyjarrut samaan hintaan. Kavennusta ei tarttis tehdä. välitys on jotain 5.3 luokkaa joten sekin tulee vakiona mukana. jos työn alla olisi puhdas kilpuri jolla ajetaan vain sora ym. kisaa niin silloin ratkaisu olis omalla kohdalla Hiace. Mutta nyt ei. Kestää F-ryhmäläisen raapimiset leikiten asfaltilla ja enemmänkin mutta jotenkin se ei minua sytytä.

Ja eiköhän toi 9" ole jo hätävarjelun liiottelua jossaan museokopassa.
8.8" akseliin on aika paljon halvemmat osat kun mitä 9" on ainakin mitä mä niitä olen vertaillut.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Iso-Atlas P-100:sta mietintä vai ? alle 502 hv
Tallin lattialla on ainaki yksi Hiacen murikka jostain 70-luvun (?) hämäristä, ja sen välitykseksi laskettiin 5,2 ja rapiat. Pirun painava se akseli isoon atlakseenkin verrattuna, eipä siinä muuten mitään....Hesus kirjoitti:No tuota. Levyjä ei kyllä hiacen akselissa vakiona ole ja välityskään ei noin tiuha ole (uudesta hiacesta en tiedä). Niitä löytyy aika paljon 4.3 välityksellä ja tiuhempia vielä enemmän. Miks jollaan hiacen akselilla tarttis ajaa pelkästään kilpaa? En jaksa käsittää...Fomococars kirjoitti:Jees Hiacen perä on luja lukko ja levyjarrut samaan hintaan. Kavennusta ei tarttis tehdä. välitys on jotain 5.3 luokkaa joten sekin tulee vakiona mukana. jos työn alla olisi puhdas kilpuri jolla ajetaan vain sora ym. kisaa niin silloin ratkaisu olis omalla kohdalla Hiace. Mutta nyt ei. Kestää F-ryhmäläisen raapimiset leikiten asfaltilla ja enemmänkin mutta jotenkin se ei minua sytytä.
Tietääkö joku muuten, käykö Hiacen akseliin jokin muu kuin Toyotan oma/offilukko? Meilläpäin pyörii villi tornihuhu, että se olisi kopio jostain jenkkiakselista?
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Hiacesta
Moi vaan !
Jossain Haiace vm mallissa tuli vakiona levy jarrut taakse ja lukkoperä. Niitä on F-ryhmäläisiin sorvattu paikoilleen. Tosin alkoivat loppumaan jossain vaiheessa kun niitä sai pahuksen edullisesti. Nykyään kiskovat niistä hyvät rahat. Välitys on siinä 5.3 muistikuva hämärä mut kuitenkin. Ralli net palstalla varmaan löytyy tohon tiedonjyvänen joka on moista hankkimassa.
Joo eihän sitä 9" tarvitse siitähän ei ole kyse vaan siitä että noita olis helpommin saatavilla itselle on ihan sama onko Ford 8"-9" tuumanen saatavuus ja hinta ratkaisee. Jos samalla rahalla ja vaivalla tulee isompi niin tulkoot jos pienempää ei taho löytyä.
Iso-Atlas on eka vaihtoehto ja sitä varten tiedustelen P-100 akselin eroja vanhempaan Atlakseen. P-100 jos vetareiden osalta vahvempi ja kun hinta on kohillaan. Tosin lukko maksaa ja katse kääntyy Amerikan Ford akselin suuntaan. Onhan mukava olla taka-akseli jota ei saa rikki samat rosentit tulee siitäkin.
HiAce perää saa Jenkeistä levyjarruilla. vakiona 79-81 Celica Suprassa. Useimmissa myös lukko vakiona, näkee rintapellin lätkästä.
Uusia, edullisia välityksia ja lukkoja saa USAn 4x4 off-road liikkeistä. Koko 7.5 ja 2-veto, 4-syl pick-up.
Sen 5.28 välityksen löytää vanhemmista bensamalleista ja jenkeissä on kuulemma saatavana 5.8 ihan varaosana
Ton verran muisti heitti et se 5.3 oli potaskaa. Joku kauppas opeli levyillä olevaa hiace taka-akselia kavennettua n. 650€
Kolmisen senttiä on jotkut sitä kaventanut takaveto eskoon saattaa olla makuasia.
Painon kans menee 240 Volvon akselin kans kuulemma samoihin.
Hiacen kestävämpi ja parempi varsinkin jos asfaltilla tulee sivuluisuu paljon mentyy. Netissä ohjeet lukon kirimiseen race käyttöön. Vakio 240 Volvo Turbo niin Turbos oli lukko vissiin vakiona muuten ihan sama mayby.
Volvo peränosat: Junnikkala Oulu jos sitä rakentaa
SF lukko sit monta kertaa parempi kuin Volvo orkkis.
4,88 välitys (1030)………………………...340,00
5,38 välitys (1030)………………………...300,00
5,13 tai 5,28 tai 5,43 välitykset (1031)…….550,00
5,85 välitys (1031)………………………...550,00
SF-pyörän lukko…………………………..1350,00
Lukon kitkalevysarja Dana..………………..150,00
Watt-linkiin alukoppa ja rupeli (sjellholm) …350,00
Hei P-100 nyt tietoa tarvitaan annetaanko sen lojua siel purkaamolla vai mitä. Tsiikatkaa ne kymysymerkki kohdat tuolta ylempää.
Jossain Haiace vm mallissa tuli vakiona levy jarrut taakse ja lukkoperä. Niitä on F-ryhmäläisiin sorvattu paikoilleen. Tosin alkoivat loppumaan jossain vaiheessa kun niitä sai pahuksen edullisesti. Nykyään kiskovat niistä hyvät rahat. Välitys on siinä 5.3 muistikuva hämärä mut kuitenkin. Ralli net palstalla varmaan löytyy tohon tiedonjyvänen joka on moista hankkimassa.
Joo eihän sitä 9" tarvitse siitähän ei ole kyse vaan siitä että noita olis helpommin saatavilla itselle on ihan sama onko Ford 8"-9" tuumanen saatavuus ja hinta ratkaisee. Jos samalla rahalla ja vaivalla tulee isompi niin tulkoot jos pienempää ei taho löytyä.
Iso-Atlas on eka vaihtoehto ja sitä varten tiedustelen P-100 akselin eroja vanhempaan Atlakseen. P-100 jos vetareiden osalta vahvempi ja kun hinta on kohillaan. Tosin lukko maksaa ja katse kääntyy Amerikan Ford akselin suuntaan. Onhan mukava olla taka-akseli jota ei saa rikki samat rosentit tulee siitäkin.
HiAce perää saa Jenkeistä levyjarruilla. vakiona 79-81 Celica Suprassa. Useimmissa myös lukko vakiona, näkee rintapellin lätkästä.
Uusia, edullisia välityksia ja lukkoja saa USAn 4x4 off-road liikkeistä. Koko 7.5 ja 2-veto, 4-syl pick-up.
Sen 5.28 välityksen löytää vanhemmista bensamalleista ja jenkeissä on kuulemma saatavana 5.8 ihan varaosana
Ton verran muisti heitti et se 5.3 oli potaskaa. Joku kauppas opeli levyillä olevaa hiace taka-akselia kavennettua n. 650€
Kolmisen senttiä on jotkut sitä kaventanut takaveto eskoon saattaa olla makuasia.
Painon kans menee 240 Volvon akselin kans kuulemma samoihin.
Hiacen kestävämpi ja parempi varsinkin jos asfaltilla tulee sivuluisuu paljon mentyy. Netissä ohjeet lukon kirimiseen race käyttöön. Vakio 240 Volvo Turbo niin Turbos oli lukko vissiin vakiona muuten ihan sama mayby.
Volvo peränosat: Junnikkala Oulu jos sitä rakentaa
SF lukko sit monta kertaa parempi kuin Volvo orkkis.
4,88 välitys (1030)………………………...340,00
5,38 välitys (1030)………………………...300,00
5,13 tai 5,28 tai 5,43 välitykset (1031)…….550,00
5,85 välitys (1031)………………………...550,00
SF-pyörän lukko…………………………..1350,00
Lukon kitkalevysarja Dana..………………..150,00
Watt-linkiin alukoppa ja rupeli (sjellholm) …350,00
Hei P-100 nyt tietoa tarvitaan annetaanko sen lojua siel purkaamolla vai mitä. Tsiikatkaa ne kymysymerkki kohdat tuolta ylempää.
Viimeksi muokannut Fomococars, Ke Kesäkuu 13. 0:57:31 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Hiacesta
Mun tietääkseni ainakaan 80-90 luvun ja 90 alun Hiaceissa ei oo ollu levyjarruja (kilpureihin ite väsätty), vuonna -87-> tuli Hiaceen lukollinen perä ja näitä on käytetty erittäin onnistuneesti kaikenlaisiin viritelmiin ja välitys oli kyllä munki mielestä jotain 4.?, mutta ainakin alle 5.0.Fomococars kirjoitti:Moi vaan !
Jossain Haiace vm mallissa tuli vakiona levy jarrut taakse ja lukkoperä. Niitä on F-ryhmäläisiin sorvattu paikoilleen. Tosin alkoivat loppumaan jossain vaiheessa kun niitä sai pahuksen edullisesti. Nykyään kiskovat niistä hyvät rahat. Välitys on siinä 5.3 muistikuva hämärä mut kuitenkin. Ralli net palstalla varmaan löytyy tohon tiedonjyvänen joka on moista hankkimassa.
Joo eihän sitä 9" tarvitse siitähän ei ole kyse vaan siitä että noita olis helpommin saatavilla itselle on ihan sama onko Ford 8"-9" tuumanen saatavuus ja hinta ratkaisee. Jos samalla rahalla ja vaivalla tulee isompi niin tulkoot jos pienempää ei taho löytyä.
Iso-Atlas on eka vaihtoehto ja sitä varten tiedustelen P-100 akselin eroja vanhempaan Atlakseen. P-100 jos vetareiden osalta vahvempi ja kun hinta on kohillaan. Tosin lukko maksaa ja katse kääntyy Amerikan Ford akselin suuntaan. Onhan mukava olla taka-akseli jota ei saa rikki samat rosentit tulee siitäkin.
Turbo Volvon, eli Volvon "iso" perä lukolla ois yks vaihtoehto, toki nekin alkaa olemaan hinnoissaan/harvassa ja lukko oli 240 turboissakin optio varuste, toki uus lukko ilmeisesti jotakuinkin hyvin saatavilla ja kohtuu hintanen...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Kävin pari vikkoa sitten kaverin tallilla potkimaassa ex. DTM Mussen isoa Atlasta. Aika äijän näkösen pelin germaanit oli Tanen akselista saanu..
Ei siinä tosin alkuperästä Tanea ollu kuin osa kuorista, uivat vetarit, Cossun(?) keskimutteri kiinnitykselle olevat navat, ATA:n välitykset, Quaifen ATB, alumiinisessa peräkopassa Watti ja muutamat ulkopuoliset jäykkärit kuoressa.
Revitty 500hv pikkulohkon perässä.
Ei siinä tosin alkuperästä Tanea ollu kuin osa kuorista, uivat vetarit, Cossun(?) keskimutteri kiinnitykselle olevat navat, ATA:n välitykset, Quaifen ATB, alumiinisessa peräkopassa Watti ja muutamat ulkopuoliset jäykkärit kuoressa.
Revitty 500hv pikkulohkon perässä.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Hiace ja Hilux akselit samoja keskimurikoiltaan, banjon leveys ja vetarien pituus vaan eri.
Käsittääkseni vanhemmassa suprasta löytyy samaa keskimurikkaa, ja sillon harvempaa välitystä tarjolla.
Yleisimmin hiacen ja hiluxin välitykset on ollu 4,375 tai 4,4 mitä on vastaan tullu.
Lukkoa löytyy -87-> "power steerin" malleista. Lukollisen akselin hinta on pyöriny keskimäärin 300-500€.
Hiacen/hiluxin akseli kestää kyllä varmasti kovemmassakin katulaitteessa, niillä on ajettu 9sekan varttimaili rykäsyjä eskortin kopassa.
Leveyksistä:
Pyöreä lamppusen hiluxin 70/80 luvun vaihteesta 141cm laipasta laippaan. Sitä aikasemmat 137cm ja hiace 157cm
Mittasin sen omasta eskosta hiluxin perän sain lukemaksi 143cm rummun ulkorunasta ulkoreunaan.
Caprin iso-atlas tais olla muistaakseni tuon saman 143cm levee.
Escortin pikku-atlas oli rummun ulkoreunasta ulkoreunaan 135,5cm levee.
140 volvon akselin leveys 142cm
240 volvon alkseli 139cm
Hiace/Hilux lukon kiristyksestä ohjeen tynkää:
http://www.tvracing.net/?download=Hiace ... ristys.ppt
Richmondilta saa välitystä noihin toyotan periin
Tässä richmondin luettelosta se kohta. http://www.richmondgear.com/01pdfs/page13.pdf .
Etusivu http://www.richmondgear.com/ .
Sama motive gearsilla sivu 48 http://www.motivegear.com/pages/catalog ... T_2006.pdf ja
se light truck malli.
Käsittääkseni vanhemmassa suprasta löytyy samaa keskimurikkaa, ja sillon harvempaa välitystä tarjolla.
Yleisimmin hiacen ja hiluxin välitykset on ollu 4,375 tai 4,4 mitä on vastaan tullu.
Lukkoa löytyy -87-> "power steerin" malleista. Lukollisen akselin hinta on pyöriny keskimäärin 300-500€.
Hiacen/hiluxin akseli kestää kyllä varmasti kovemmassakin katulaitteessa, niillä on ajettu 9sekan varttimaili rykäsyjä eskortin kopassa.
Leveyksistä:
Pyöreä lamppusen hiluxin 70/80 luvun vaihteesta 141cm laipasta laippaan. Sitä aikasemmat 137cm ja hiace 157cm
Mittasin sen omasta eskosta hiluxin perän sain lukemaksi 143cm rummun ulkorunasta ulkoreunaan.
Caprin iso-atlas tais olla muistaakseni tuon saman 143cm levee.
Escortin pikku-atlas oli rummun ulkoreunasta ulkoreunaan 135,5cm levee.
140 volvon akselin leveys 142cm
240 volvon alkseli 139cm
Hiace/Hilux lukon kiristyksestä ohjeen tynkää:
http://www.tvracing.net/?download=Hiace ... ristys.ppt
Richmondilta saa välitystä noihin toyotan periin
Tässä richmondin luettelosta se kohta. http://www.richmondgear.com/01pdfs/page13.pdf .
Etusivu http://www.richmondgear.com/ .
Sama motive gearsilla sivu 48 http://www.motivegear.com/pages/catalog ... T_2006.pdf ja
se light truck malli.