Mk4 escon laatikosta hävisi vaihteet 2,4ja pakki

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Mk4 escon laatikosta hävisi vaihteet 2,4ja pakki

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ti Kesäkuu 12. 15:30:36 2007

Tämä outo ilmiö tuli vetarin vaihdon jälkeen :shock:
Eli kepissä ns.taaksepäin olevat vaihteet eivät mene päälle ja keppi muutenkin todella jäykkä.
1,3,5 vaihteet toimii normaalisti jäykkiä kylläkin(kävin heittää lenkin)
Auton keulan ollessa ilmassa kaikkilla vaihteilla pyörät pyörii.
Tasaisella vähän yrittää lähteä eteenpäin
-Kytkin ei luista
-Kokeiltu suoraan laatikosta sama homma eli ei ole vivustosta kyse
-Kytkin toimii normaalisti
-En huomanut ujellusta tai muita ääniä

Edit:onko näin että nuo2,4 ja pakki on samassa akselissa?
Ja kenties kun vetari oli liian pitkä ja ns.pohjasi niin perä olisi siirtynyt sivuttais suunnassa ja
tuon toisen akselin rattaat eivät enää kosketa perää?
Onko liian kaukaa haettu :roll:
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Mk4 escon laatikosta hävisi vaihteet 2,4ja pakki

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Kesäkuu 18. 19:17:48 2007

avoesco kirjoitti:Tämä outo ilmiö tuli vetarin vaihdon jälkeen :shock:
Eli kepissä ns.taaksepäin olevat vaihteet eivät mene päälle ja keppi muutenkin todella jäykkä.
1,3,5 vaihteet toimii normaalisti jäykkiä kylläkin(kävin heittää lenkin)
Auton keulan ollessa ilmassa kaikkilla vaihteilla pyörät pyörii.
Tasaisella vähän yrittää lähteä eteenpäin
-Kytkin ei luista
-Kokeiltu suoraan laatikosta sama homma eli ei ole vivustosta kyse
-Kytkin toimii normaalisti
-En huomanut ujellusta tai muita ääniä

Edit:onko näin että nuo2,4 ja pakki on samassa akselissa?
Ja kenties kun vetari oli liian pitkä ja ns.pohjasi niin perä olisi siirtynyt sivuttais suunnassa ja
tuon toisen akselin rattaat eivät enää kosketa perää?
Onko liian kaukaa haettu :roll:
No eipä sitä tasauspyörästöä saa mihinkään liikkumaan, se on aika jämptisti paikallaan laakeroituna kuoriin, jos vaan laakerit ovat ehjät. Ainoastaan lukottoman perän sisuskalut saa pyörähtämään ilman vetareita "pois linjasta", mutta silloin vetarit eivät mene enää paikalleen ja auto ei liikkuisi metriäkään. liian pitkä vetarin tumppi ottaisi kiinni tasauspyörästön rattaisiin ja estäisi koko lootan pyörimisen. Toimiko tasauspyörästö normaalisti, renkaat pyörivät eri suuntiin kun etupyörät ovat ilmassa? Mieleen ei oikein tule muuta kuin vetarin sokka tai joku muu olisi irronnut ja pudonnut vaihteensiirtimen/haarukan väliin? Tai lootassa oli orastava laakerivika joka tuli nyt vasta lopullisesti ilmi kun vetareita ronkittiin...

Kuulostaa hieman sitä että voi joutua suorittamaan laatikkojumppaa...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ma Kesäkuu 18. 19:29:12 2007

Kaippa sitä sitten täytyy vaihtaa 1,9 aski pois ja normi 1.6 eccerin laatikko 1.9 koneen kylkeen niin pelittää niinku ennenkin... :wink:
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

Vastaa Viestiin