etuvetolaatikon harvat välitykset ja laakerijuttuja..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 575
- Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
- Paikkakunta: yloejaervi
etuvetolaatikon harvat välitykset ja laakerijuttuja..
sellasta haettas, kaikkein harvinta. diesel malleistako löytyy rs turbon lootaan sopiva? välitys jotain 3.3???? onko tietoo millasta lootaa rupeen ettiin, mistä vuosimalleista ?
Viimeksi muokannut KELMUPAA, Ti Heinäkuu 3. 18:13:23 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
- Viesti:
Jep diisselistä löytyy numero sarja 8YTT-7FO956-B IV/1
En tiedä onko tommosta mitään järkee ostaa mulla oli kiinni vuoden ja totesin että on ihan liian pitkät välitykset.
Käytännössä vitosta ei paljoa tarvinu ku nelosella otti penkissä 238
Suljetulla tiellä
kolmosella 180
Eli on toooodella pitkät välitykset.
Mk4 escosta oli varmaan kyse
Edit:rengastus 205/45/16
En tiedä onko tommosta mitään järkee ostaa mulla oli kiinni vuoden ja totesin että on ihan liian pitkät välitykset.
Käytännössä vitosta ei paljoa tarvinu ku nelosella otti penkissä 238

Suljetulla tiellä

Eli on toooodella pitkät välitykset.
Mk4 escosta oli varmaan kyse

Edit:rengastus 205/45/16
Viimeksi muokannut avoesco, Ke Kesäkuu 13. 21:02:44 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)

-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
- Paikkakunta: Porvoo
Samat asiat mielessä, pidempää laatikkoa etsimässä niin tutkiskelin tässä just linkkejä: Välityslaskuri ja renkaan halkaisija. Tuolla voi laskeskella mitä välityksiä haluaa. Itse päädyin että 3.8x 17" palloilla riittänee nykyisen 4.28 tilalle.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Itellä on Diesel mk1 Orionin rattaisto omassa lukkollatikossa. 3.58 on perävälitys ja on turboautoon mielestäni ihan passeli. 3.84 oli myös ihan ok jos ei paljoa motarilla ajele. Sen sijaan tuo XR3i:n 4.29 oli ihan kauhea päivittäisessä ajossa. 3.33 on ollut lähinnä tomaateissa, mutta tuo dieselin 5V manuaalista löytyminen on ollut vähän urbaani myytti. Nytkö sellainen on sitten löytynyt?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
- Viesti:
Mulla ainakin turbon laatikossa tuo koodi 87TT-7FO96-BBKELMUPAA kirjoitti:no onkos tää loota sit s2 turbosta? lukko on. 87TT-7F096-BA XXV/1 mikäs tämmösessä pitäs olla välitys?
Käsitykseni mukaan noissa turbon laatikoissa olisi kahta eri välitystä (tarkemmin en tiedä)
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu)

-
- Viestit: 575
- Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
- Paikkakunta: yloejaervi
nonni, on se 3.82 ku sitä hetken pyörittelin... sitte tarvis viä vähä mittatietoo. tää lootan pääakseli ja pinionin takana oleva laakeripinta (laakeri on siä kuoren montussa ja siinä ei oo sisäkoolia), ni paljoko on uudessa akselissa sen pään halkaisija? ja onko kukaan laittanu sinne "monttuun" normi laakeria ettei ton akselin tarvis toimia sisäkoolina? tää akselinpää tuntus olevan vähä joka lootasta sökö...
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Toi on ihan vakiomodaus ja on tehty järjestäen kaikkiin omiin laatikoihin. IB5 lootasta laakeri sinne. Akselille ei tarvitse tehdä mitään kuin laittaa kooli jos akseli on mitoissa. Yleensä ne on jos ei ole koko laatikko räjähtänyt. Ei ne kuluneena kovin montaa kilometriä kestä. Sitten se kuoren monttu pitää koneistaa harmittavat kymmenykset isommaksi ja pari milliä syvemmäksi. Lisäksi se tötterö sieltä laakerin sisältä heitetään mäkeen.KELMUPAA kirjoitti:nonni, on se 3.82 ku sitä hetken pyörittelin... sitte tarvis viä vähä mittatietoo. tää lootan pääakseli ja pinionin takana oleva laakeripinta (laakeri on siä kuoren montussa ja siinä ei oo sisäkoolia), ni paljoko on uudessa akselissa sen pään halkaisija? ja onko kukaan laittanu sinne "monttuun" normi laakeria ettei ton akselin tarvis toimia sisäkoolina? tää akselinpää tuntus olevan vähä joka lootasta sökö...
Tuossa vanha ja uusi laakeri vierekkäin:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... G_8154.jpg
edit: ei tykännyt foorumi tuosta kuvannimestä
Viimeksi muokannut JesseT, La Kesäkuu 16. 8:58:12 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 575
- Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
- Paikkakunta: yloejaervi
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Siis sisäkooli tulee tietenkin mukana joka menee suoraan akselin päähän.KELMUPAA kirjoitti:joo, ny sain sen auki. tuli "maalattua" siihe osotteeseen vähä ylimäärästä... on toi haku kiva asia...eli toi laakeri vissiin on INA F-250986 55x27,5x15 ja toi akselin pääkö pitäs olla ton 27,5 ? eli sitäkö ei muuteta miksikään ? vai öö...
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 575
- Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
- Paikkakunta: yloejaervi