scorpio pimeni??? apua...

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

vituhullu
Ylläpitäjä

scorpio pimeni??? apua...

Viesti Kirjoittaja vituhullu » Ke Kesäkuu 20. 23:49:00 2007

eli hain tänään tuollaisen 86 2.8 ghia scorpparin ja pikku korjauksien jälkeen sain auton vihdoin käyntiin, kaikki valot ja mittarit ja ajo tietokonekkin toimi normaalisti, sitten ajo tietokone yht äkkiä pimenee, sit sammuu mittariston valot ja lopulta kaikki muutkin koje laudan valot, penkin lämmittäjän valot viel jäi toimimaa 8) no irroittelin ja putsailin sulakkeita ja releitä, ei vaikutusta, no purin mittariston ja availin ja heiluttelin johtoja ei apua...
kertokaa nyt et mikä v..... siihe nyt tuli ja mitä kannattaisi tehdä, olisiko ehkä jotain maadoitus vikaa vai onko tää niitä jotain henki maailman juttuja?

tarkistin myös hanskalokeron sulakerasiaan ja heiluttelin johtoja.
auto on sissut käyttämättömänä viimesen 1,5 vuotta pihalla käyttämättömäna...

mikä se boxi on joka on siin ratin alla n20 johtoo ja joku 10x10x3cm kooltaan?

ois ollu kiva saaha siihen kilvet jussix mut haaveeks tais jäädä :cry:

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Kesäkuu 21. 12:29:42 2007

Akussa on varmasti virtaa ja laturi lataa? Vilahtaako laturin valo mittaristossa, kun moottorin sammuttaa?

Minulla oli laturin mittariston polttimo palanut ja ei ladannut. Polttimo vaihtoon ja taas rokkasi.

Se ratin alla oleva on mittariston lamppuvikamonitorin boksi, kuten siinä pitäisi lukea.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Kesäkuu 21. 13:12:59 2007

bensaa tankissa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » To Kesäkuu 21. 15:52:59 2007

Sen ikäinen vehje että kannattaa huvikseen availla virtalukosta seuraten se ensimmäinen liitin ja tarkastaa... Veikkaisin hapettumaa jossain sopivassa liittimessä tai heti akun läheisyydessä, jolloin vastus on vaan kasvanut niin isoksi ettei virta kulje. Yleensä tähän oireyhtymään kuuluu pientä palaneen käryä silloin tällöin ennen kuin vika niin paha ettei toimi yhtään. Tietysti päävirtarele tarkastettavien listalle...

Joskus kävi meikäläisillä ennen muinoin sierran kanssa samanlainen efekti kun oli jäänyt startti kehälle pyörimään... Sehän sitten söi akun tyhjäksi meni jumiin ja auto jäi motarin varteen. Onneksi siinä sitten isä sai hinkutettua starttia sen verran taaksepäin kun kiinnityspultit oli avattu että se ei enää yltänyt vautipyörän kehälle. Auto työntämällä käyntiin ja matka jatkui. (kyseessä oli toi 2.3D Sierra) Mutta jos siis akussa töhinää, niin ei varmaan sama juttu...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

vituhullu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vituhullu » To Kesäkuu 21. 22:58:37 2007

joo laturi toimii ja akku on täynnä ja on ollu lisä virran päässä myös silloin ku laturi pelaa, taka sumu valojen valo on alkanu toimii koje taulus, akun maa piuhat putsattu ja kaikki liittimet avattu ja putsattu koje lauda alta=ei vaikutusta, pitää huomen viel purkaa toi virta lukko, jos ei auta taitaa lähteä vähä tehokkaampi dieselillä toimiva fordi käyntiin ja mennä auton yli :twisted: , no ei nyt sentään, on sen verta kova vehe et pakko saada kuntoo, autohan on siis 86vm ghia 2.8 koneel tomaatil rs kori sarjal sähkö katto luukul jalo puu jäljitelmällä ajotietokoneel vakionopeuden säätäjäl 4x sähkölaisel peilien sähköil ja taka penkkien selkä nojan sähkö säädöl varustettu ja sit viel radio paikan alla on fordi oma 4 kanavainen vahvistin 8)

nii ja bensaa on tankis, auto käy, säksättää ja viel liikkuukin :shock:

Vastaa Viestiin