Flektin antureita?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Flektin antureita?

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Kesäkuu 21. 15:54:54 2007

Oliko jollain listaa perusmallisista flektin antureista ja niiden lämpöarvoista? Eli kaksi napainen ja mikä se nyt oli M22x1.5 se kierre nyt oli...

Muistaakseni käytin Caprissa Saab 900 / Niva / Audi tms anturia joka oli jotain 87/93. En muista tarkemmin enää. Olisi kiva verrata ja tutkia millaista käyttäisin nyt uuden syylärin kanssa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Kesäkuu 21. 17:35:56 2007

Ainakin paikallinen varaosaputka kierteen perusteella antoi eri vaihtoehdot luettelosta mistä sitten valitsin sopivan.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Kesäkuu 21. 18:07:14 2007

Tossa anturi jutussa huomioitava missä se sijaitsee. Jos syylärin alareunassa niin kantsii ottaa huomattavasti viileempi kuin termari koska syylärin alareunassa on viileempää niin kone lämpii turhaa koska flektinanturi toimii pahasti jäljessä.
Mulla kävi tää ilmiö, kannessa vesi 10ast lämpösempää kuin syylärin alareunassa.
En onnistunu löytää noin 70-75ast anturia M22x1.5, luetteloissa löytyy mutta ei oikeesti, kysyin monesta paikasta.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Kesäkuu 21. 19:17:11 2007

Anturihan kuuluu olla alavesiletkussa, jotta se ei lähtisi hokemaan omia aikojaan kun lämpö sammutettaessa nousee ylös. Toki riippuu kytkennästäkin. Sehän juuri kotrolloi syyläristä ulos tulevaa nestettä, ja jollei se ole mieluista niin pyörittää flektiä.

Anturihan kuuluisi olla kuumempi kuin termostaatti. Muuten se pyörii aivan turhaan, kun termari ei salli alempaa lämpöä. Tässä taas voi hiukan vaikuttaa missä mikäkin komponentti on. Omassa toteutuksessa kun termarikin on alavesiletkussa.

Nämä onvat vähän näitä ikuisuus kysymyksi. Toisella toimii toinen ja toisella toinen toteutus. Voi kun omistaisin SCT:n X-Calibratorin, niin voisin itsee tuunata ECU:lta flektien kaksi käynnistys lämpötilaa alas. Ei tarvisi kikkailla erillisellä anturilla.

Mutta itse asiaan... Muistelisin että Motonetin listoilla oli jotain antureita speksien kanssa. Jos jollain on parempaa infoa, niin tänne vaan julki.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Kesäkuu 22. 20:08:58 2007

Eikös niitä saa ihan vesiletkun väliin tulevia säädettäviä antureita? Olikohan autoracingin luettelossakin sellainen.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Kesäkuu 23. 0:18:08 2007

Arska kirjoitti:Eikös niitä saa ihan vesiletkun väliin tulevia säädettäviä antureita? Olikohan autoracingin luettelossakin sellainen.
Ne on ihan amatööri juttuja. Kun nyt kerta uuden jäähdyttimen teetän, niin toki siihen anturin paikkakin tulee.

Löysin Motonetista sen anturin jota käytin Caprissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin