EDIT: Ford 2,3 i -98 DOHC asennus Mk1/2 2.0 Eskorttiin.

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

EDIT: Ford 2,3 i -98 DOHC asennus Mk1/2 2.0 Eskorttiin.

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Kesäkuu 20. 14:56:07 2007

Hei kaikki !

Hyvä et selvis ei ole Duratec oma mokani.

Tarjottiin uutta ajamatonta Scorpionin konetta edullisesti ajattelin että mikä ettei voishan sen laittaa.

Onko sinulla uusi samanlainen kone jouten myynnissä ota yhteyttä.

Ei sanota heti että pidä Ohari siellä ja turbota vaan asiaa.

Eli moisen Scorpion moottorin 2,3 -98 asennus takaveto 2.0 Eskoon.

Jos jolloin on autolehtiä jossa on käsitelty asiaa niin oisko scanneria siinä lähettyvillä classicford tai vastaava.

Kävin Lontoon turbo foorumissa lukemassa vastaavia ja lähinnä siellä laitettu 2.0 versiota ja Zetekkiä.

Projektit ja suunnitelmat elää koneita on kuulemma laitettu vm.68-80 Eskoihin onko täällä kuulolla ketään joka ois noitten kans pelannu tai onko ollut suurempiä murheita oletan että on.
Koneen kiinnitys pitää rakentaa ja pakosarja se on selvä.

Ja kun käyttää Megaruuttaa ja EDIS sytkää niin auttaa ehkä vähän.

Entäs katsastus koneen tehot on ilmeisesti n.108Kw
Vaatiko tehdä siitä omavalmiste esim. turbokone minimaalinen turbo kiinni jossa kuristin. Jolloin ei AKE:lta tarvitse muutoksia anoa.

Meneekö näin koska alkuperäinen ruiskuohjaus ja pakosarja muutetaan riittäkö se että kone on ns. omavalmiste ja siitä on sit se penkkilappu.

Mikä on rajana että on ns. omavalmiste kone muuten vakio mutta mega + EDIS jos se ei riitä viel niin sit turbo jeesatkaa.

Jos on kuvia tai meililinkkejä joista apua niin kehiin vaan.

0500-177207
harley.davidsonfi@gmail.com
Viimeksi muokannut Fomococars, To Kesäkuu 21. 13:59:21 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Kesäkuu 20. 15:45:36 2007

2.3 doch koneiden asennuksesta löytyy kyllä foorumilta juttua kun vähän viitsit selailla ja käyttää haku nappulaa.
#6
Escort -75

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Kesäkuu 20. 19:15:27 2007

Scorpion 2.3 dohc ei ole Duratec. Duratec:iä löytyy euroopassa Mondeoista.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Kesäkuu 20. 20:21:38 2007

Duratecissa myös eri kytkinkopan pulttijako.
kevythän se lienee alulohkoineen.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Kesäkuu 20. 23:41:50 2007

Ford I4 DOHC 2300 16v "Dagenham".

Kaikki rivineloset ovat "I4:sia", mutta tässä "lohkoperheessä" se on virallinen nimi. Dagenham taas kuten Kent, Valencia, Cologne, Essex jne. eli paikkakunnan mukaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

hyvä että tietää mitä laittamassa

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Kesäkuu 21. 13:55:40 2007

Kiitos jjs oletin et se on duratec mut ei.

Ei ole noitten DOHC koneitten kans tullut värkättyä.
Sillä täs kysellään.

Eli kone on 2,3 DOHC ruisku joka löytyy Scorpion pellin alta ja jostain ford tila-autosta ainaski.
Tehdas uusi täysin ajamaton moottori luulis että sillä ajaa 300 000km huollettuna.
Olis siinä Wanhakoppaselle -69 sopivasti matkaa tiedossa.

Haulla tossa kattelin 2,3 DOHC ja ihan kaikkia linkkejä en ole kerenny katsoa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Kesäkuu 21. 16:36:50 2007

Sanotaanko silleen että jos ahdettua konetta tekee mieli niin sillon kyllä tekisin melkeen zetecistä koska siihen on paremmin osasia saatavilla. Kanget ja männät on kohtuu edukkaat siihenkin. 2.3 dokki on mukava kone ja hyvin vääntävä vakiokone,virityskäytössä ei vissiin kenelläkään oo kauheesti kokemuksia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Kesäkuu 23. 4:54:59 2007

Jos Escon tehokkain kone on RS1800 ja siihen prossat päälle niin kai Tuon 2,3L 16-v moottorin saa laittaa?
Rs2000 etuvetoihin näitä 2,3 koneita on viritelty vähän rontti 200hv tehoihin, eli tasapainoakselit pois, RS nokat ja pakosarja, porttaus ja vähän puristuksia lisää. http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/indexnew1.htm
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: EDIT: Ford 2,3 i -98 DOHC asennus Mk1/2 2.0 Eskorttiin.

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Heinäkuu 3. 9:04:56 2007

Fomococars kirjoitti: Vaatiko tehdä siitä omavalmiste esim. turbokone minimaalinen turbo kiinni jossa kuristin. Jolloin ei AKE:lta tarvitse muutoksia anoa.
Mites tätä omavalmiste hommaa sovelletaan ?
Eli onko se sillon omavalmiste jos tohon koneeseen hommaa vaikka virinokat ?
Sittenkö riittää et penkittää sen koneen ja se on sit sen tehonen ku dyno lappu näyttää ?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Heinäkuu 6. 11:06:16 2007

SLEI kirjoitti:Jos Escon tehokkain kone on RS1800 ja siihen prossat päälle niin kai Tuon 2,3L 16-v moottorin saa laittaa?
Eilen tästä yhen inssin kanssa rupattelin ni ei kuulemma saa laittaa...perustelut et tehonpuolesta saa mut kuutioita liikaa, kuulemma se 25% pitäs laskee RS 2000 mukaan ja RS:ässä taitaa jäädä taas tehoista kiinni :? eli kohtuu sekavaks tämä menee mitä useemalta kysyy

edit: hetkinen...nyt kyllä meni escorttien tehot pöksyyn...eli oliko näin että MK2 RS1800 oli 115 heppaa ja MK1 RS 1600 oli 120 heppaa ?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Heinäkuu 6. 15:08:01 2007

kummatkin RS1600 ja RS1800 115 hv DIN-normilla mitattuna. Fordin ilmoittamat tehot.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Heinäkuu 6. 15:17:32 2007

Ja vertailtavat suureet voi olla eri moottoriesta. Teho 5.7 bensa koneesta ja paino siitä 6.2 diesel koneesta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin